Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Kaikista eniten olen vuosien varrella kaivannut Vesseli-merkkistä minttukaakaota. Vesselin nimi muuttui muistaakseni Dumleksi ja edes se tavallinen kaakao ei ole vuosiin ollut laadukasta. Ai että oli hyvää, kun oli ulkona hangessa riehunut tuntikausia haalarit päällä talvisin ja sitten sai kuumaa minttukaakaota!
Teen välillä itse aikuisten versiota kaatamalla minttuviinaa kaakaoseeni. Ei se silti maistu yhtä hyvältä. :(
Pelastakaa pantterit! kirjoitti:
Pantteri-mehujää! Ehdoton suosikkini. Ihme, ettei Suomen markkinoille ole tullut salmiakin/lakritsin makuista mehujäätä sen koommin.. Harmi! :(
Lemppareihin kuului myös Soleron jogurtti-jäätelö, jota sitäkin taisi saada vain kesän tai kaksi.
Pirkan Leppis-mehujää on salmiakki-mansikka. Ei tietenkään ihan sama kuin kokonaan salmiakkinen, mutta hyvää silti eikä maksa paljon.
Kannattaa kokeilla.
Pandan ne ohuet mutta isot suklaa levyt.
Vierailija kirjoitti:
...oli hyvää, kun oli ulkona hangessa riehunut tuntikausia haalarit päällä talvisin ja sitten sai kuumaa minttukaakaota!
Teen välillä itse aikuisten versiota kaatamalla minttuviinaa kaakaoseeni. Ei se silti maistu yhtä hyvältä. :(
"Kaakaoseeni"??! Miksi ei "kaakaooni"?
Päärynän tai omenan makuinen kingis jäätelö ei mehujää
Vierailija kirjoitti:
Onko Maraboun maitosuklaalevy maultaan jotenkin halvempi kuin joskus parikymmentä vuotta sitten vai aika kullannut muistot?
On! Käyttävät glugoosi-fruktoosisiirappia joka on halpaa höttöä oikeaan sokeriin verrattuna. Ja monta kertaa makeampaa kuin sokeri.
Paula - lehmävanukkaat ovat tehneet comebackin! Tänään oli tuote- esittelyssä paikallisessa K- marketissa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Pirkan teriaki-kastike. Mystisesti hävinnyt kaupan hyllyiltä. Oli tosi hyvä 👌eikä ole löytynyt oikein toista samanlaista
.
Meidän K-supermarketissa löytyy 3 desin puteli 2,49 euroa.
Semmonen Gourmet tonnikala joka oli valmiiksi esim. cocktail tikkuun sopivissa keittiöissä. Se oli hyvää salaateissa ja pitsassa.
Kaffepulla kirjoitti:
Paula - lehmävanukkaat ovat tehneet comebackin! Tänään oli tuote- esittelyssä paikallisessa K- marketissa.
Mutta niitä jogurtteja ei näy...
Ennen joka ruokakaupasta sai pussissa mustikkakeittoa yms jauheena. Se sekoitettiin veteen. Nyt pussijauheita ei ole saanut vuosiin.
Pussit takaisin!
Toivoo ulkosuomalainen joka ei ala raahata litran soppatölkkejä matkalaukussa Suomesta kotiin matkatessaan.
En muista oliko tämä vuosi vai kaksi sitten, mutta muistan kuinka yhtäkkiä lempisuklaani vain katosi kauppojen hyllyiltä. Fazer keksicrisp. Laitoin jopa Fazerille viestiä heidän Facebook-sivujen kautta ja sieltä vastattiin, että tuotetta ei enää valmisteta alhaisen kysynnän vuoksi. :(
Labellon vitamin shake huulirasva. Oli kyllä parasta! :(
Vaasan Kotiuunin Cheddarpasteijat, ne oli täydellisen maukkaita. ;(
Se huulirasva joskus +10 vuotta sitten, mikä oli harmaa, tuoksui vaniljaiselle ja tuubiosassa oli kuula! Se oli ihana! Oli joku kiillon ja rasvan sekoitus. Muistan kun kaikilla oli sellainen. :) oli muistaakseni blistexin. Se kuula oli kivan tuntuinen huulilla.
Fazerin popcornsuklaa.
Se on just näin. Apteekista hajusteettomia perusvoiteita tyyliin Orionin Hydrolan atoopikon kasvoille. Ei mitään hajustettuja kosmetiikkafirmojen tuotteita puhumattakaan luonnonkosmetiikasta.