Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ex vaimo vei elatusmaksut perintään.
10.02.2017 |
Olen hoitanut lasten elatusmaksut kunnes auto hajosi ja työn puolesta sen korjaaminen on pakollista. Jäi elatusmaksut maksamatta 3kuukaudelta koska ei ollut varaa auton laskujen takia.
Ex vaimo antoi minulle viikon aikaa maksaa ja sanoi vievänsä ulosottoon jos ei mitään tule.
Suostuin tähän kuvitellen että se vie maksut kelaan jolloin kela perii ne minulta.
Tulikin suoraan ulosotosta lasku koko summa kerralla korkojen kera.
Eikö kelan kautta kuulu periä elatukset?
Ulosotto ottaa nyt palkastani tietyt summat näihin velkoihin.
Eikös nämä velat vanhene 5vuoden päästä viimeistään jos niitä on silloin vielä jäljellä?
Kommentit (121)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
MInä olen liian kiltti ex-vaimo... exä ei ole moneen kuukauteen maksanut mitään, firmallaan menee huonosti... hän tulee lisäksi vielä pyytämään rahaa lainaksi ja joulua varten... olen pohtinut että laitanko vain kaikki tosiaan ulosottoon mutta sitten pelkään exäni sekoavan. Voi olla väkivaltainen.
Mutta onhan se ihan hiton väärin että vaisen täytyy olla lasten kanssa 24/7 ja maksaa kaikki mahdollinen. Mies voi vaan häipyä kuviosta. Jos nainen tekisi saman niin häntä haukuttaisiin ja sukulaiset lopettaisivat kaiken yhteydenpidon. Kun mies tekee näin, sanoo mm. hänen äitinsä että minun pitää vaan ymmärtää kun on vaikeaa. Voi helvetin helvetti.