8kk vauva hoikka eikä kiinteät maistu, muita?
Onko muita joiden isot vauvat eivät ole tottuneet kiinteisiin?
Meillä syödään aterialla muutamia lusikallisia sileitä soseita.
Sormiruuasta tai karkeasta soseesta oksentaa heti.
Vauva on hoikka ja liikkuvainen. Neuvolakäynti jäi taas ahdistamaan kun painoa ei ollut tälläkään kertaa tarpeeksi.
Minusta tuntuu että vauva vain on hoikanmallinen pitkä, eikä suunmotoriikka ole vielä kehittynt tarpeeksi syömiseen.
Vauvathan on yksilöitä, kehittyvät omaan tahtiinsa, eikä heitä saa verrata keskenään, mutta kuitenkin käyrillä on pysyttävä :(
Kommentit (2)
Minulla on jo kolmas lapsi joten osaan verrata edellisiin jotka kyllä söivät tässä vaiheessa jo enemmän.
Tämä kolmas vauvani on selkeästi erillainen syöjä.
Vastasyntyneestä on syönyt silloin kun on nälkä ja pitänyt suun supussa muulloin. Ei ime rintaa koskaan turhaan eikä silloin kun minä tarjoan vaan silloin kun itse haluaa ja pyytää.
Soseita alkoi huolia vasta vähänaikaa sitten.
On vaan niin surkea olo aina neuvolan jälkeen kun kaikki on kokeiltu, mutta vauva syö vain sen verran kuin syö. Ja paino nousee tasaisen heikosti. Aina siellä mietitään miten sen saisi syömään enemmän...ja tiedän ettei mitenkään. Ap
Mulla on kohta 6kk vauva ja me pian aloitellaan kiinteitä. Saa nähdä miten alkaa maistumaan. En ainakaan odota, että hänen ollessa 8kk sitä kiinteää ruokaa menisi hirveän suuria määriä.