Pilasin työhönpääsymahdollisuuteni. Haastattelija: "Kerro lempisitaattisi."
Jäädyin kokonaan. Ei tullut mitään fiksua mieleen, lähinnä pyöri Matti Nykäset ja Tony Halmen lohkomat mauttomuudet mielessä. En saanut vastattua melkeinpä mitään, mumisin ja hihitin vain tyhmänä.
Mitäpä olisitte itse vastanneet? O_O
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
Entinen pomoni sanoi joskus osuvasti: "Hyvällä työntekijällä on hyvä pärstäkerroin."
Kiinteistövälitys ?
Mukana komeita raamikkaita esittelijöitä ja sitten joukko nuoria naisia eli johdon sihteereitä.
Suosikki sitaattini on "I'll be back"
"Ei se järvi soutamalla kulu"
Tämän jälkeen olisin kysynyt, että, Sanoinko sen ääneen.
"Vittu mitä paskaa." - Alexander Stubb
Olisin sanonut: "Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä" ja kävellyt sossuun.
Olisin mieluummin tehnyt muutaman kärrynpyörän.
Minä pilaan työhönpääsymahdollisuuteni jo työnhakutilanteessa. Aina joku kirjoitusvirhe jää hakemukseen vaikka tarkistan hakemuksen ennen lähettämistä.
"Rannalla maattiin, oli vaatteet heitetty paattiin. Napa vasten napaa, käsi v*ttua tapaa."
-Kertoo siitä että olet rohkea ja liikunnallinen.
Minä en ole mikään hyvä mies, olen teidän esimiehenne. Ja te teette niin kuin käsketään! - Väinö Linna, Tuntematon sotilas
Vaikee olla vaatimaton ku oon vitun hyvä!
"Kun asiat jättää viime tippaan, on käytettävissä oleva aika kaksinverroin ikävämpää, mutta sitä on vähemmän."
Lassi ja Leevi
Uskon, että tällaisena tehokkuuden aikana tuota sananpartta arvostetaan työnhakutilanteessa.
Kiiru on pidettävä ajallansa, mutta hätäillen tekemällä ei tuu kuin kusipäitä kakaroita (Tuntemattomasta myöskin)
Kuvittelin jo että olisit sanonut jotain arbeit macht frei tyylistä :D eihän tuossa mitään. Itse olisin sanonut että ei ole lempisitaatteja. Fiksu ihminen ajattelee itse, ei tarvitse mitään mietelauseita.
Työhönottohaastattelussa kannattaa sitaatit:
Turkis on murha
Abortti on murha
Koirasudet luontoon
:)!
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelin jo että olisit sanonut jotain arbeit macht frei tyylistä :D eihän tuossa mitään. Itse olisin sanonut että ei ole lempisitaatteja. Fiksu ihminen ajattelee itse, ei tarvitse mitään mietelauseita.
Vielä viisaampi tajuaa että kaikkea ei tarvitse tehdä itse alusta lähtien vaan voi käyttää hyödykseen muiden keräämää tietoa ja viisautta...
Ottaisitko töihin jonkun nysvän joka haluaa väkisin tehdä joka homman itse alusta lähtien uusiksi vai jonkun joka ottaa jotain melkein valmista ja tuunaa sitä sen mitä tarvitaan.
"We must secure the existence of our people and a future for White Children."
Jestas sentään. Kenellä aikuisella on lempisananlaskua tai slogania noin vaan ja jos on, haluaako sen käyttää työhaastattelussa? Poislukien tietyt alat jossa markkinointi ja oma persoona etusijalla. Niihin kannattaisikin hioa jotain persoonallista.
Itse hain uutta työpaikkaa ja sain vastauksen lähettää esittelyvideo seuraavaksi tokaan vaiheeseen. En aio kuvata väkinäistä videota, pysyttelen nykyisessä kiitos...
Hyvinkin monessa ammatissa pitää olla kykyä reagoida nopeasti tai käsitellä yllättävä tilanne tyylikkäällä tavalla. Tarvitsetko esimerkkejä?