Pilasin työhönpääsymahdollisuuteni. Haastattelija: "Kerro lempisitaattisi."
Jäädyin kokonaan. Ei tullut mitään fiksua mieleen, lähinnä pyöri Matti Nykäset ja Tony Halmen lohkomat mauttomuudet mielessä. En saanut vastattua melkeinpä mitään, mumisin ja hihitin vain tyhmänä.
Mitäpä olisitte itse vastanneet? O_O
Kommentit (348)
Tuttu juttu, sanoin haastattelijalle että "KVG" ja pääsin töihin :)
No, ei tolla pilaa. Sata muutakin hakijaa..
Jos on hyvä niin ei yks sitaatti kaada.
Toki voi olla, että jos asiakaspalveluun haet ja rupesit hihitteleen...niin se ei ollut siihen hyvä.
Varmaan mikä vaan vastaus on hyvä.... katsoi vaan miten reagoit....? Näin arvelen.
Juan Pablo Escobar Gavirialta voisi lainata jotakin...
" Minä tapan sinut, sinun lapsesi, puolisosi, äitisi, isäsi, sisarukset, serkkusi, isovanhempasi ja kaikki. Ja jos heistä joku on jo kuollut niin kaivan ylös ja tapan uudestaan. "
Ellei minua palkata.
Olen kirjoittanut fb profiiliini lempisitaattini, joten siitä se olisi helposti tullut mieleen.
Helppohan se nyt kotisohvalla piereskellen niitä sitaatteja on keksiä. Ei enää, pliis. Se kai ei ollut ap:nkään tarkoitus.
Minusta alkaa tuntua, että tuohan oli oikeasti hyvä kysymys, koska tässäkin ketjussa niin moni näyttää menevän siitä puolustuskannalle. Jos olisin rekrytoija ja se tapahtuisi rekrytilanteesssa, minulla alkaisi heti hälytyskellot soida, että miksi.
You can fool all the people some of the time, and some people all of the time, but you can not fool all the people all of the time.
On a bad day, there is always lipstick. - Audreu Hepburn 3
Tässä muutama:
"Mä joka päivä töitä teen. Joka ainoa aamu seitsemäksi meen." Tällä olisit antanut itsestäsi kuvan, että olet tylsä, mutta ahkera ja lojaali työnarkomaani.
"Carpe diem". Olet oikea klisee tai teinipissis. Ei omia mielipiteitä, ei mielikuvitusta, eikä omaa persoonaa.
"Meillä on unelma". Et saa töitä, paitsi jos haet johonkin mamujen tukemisprojektiin.
"Haistakaa paska koko valtiovalta". Tämä saattaa toimia jos haet jonkin tuppukylän huoltoasemalle renkaanvaihtajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta alkaa tuntua, että tuohan oli oikeasti hyvä kysymys, koska tässäkin ketjussa niin moni näyttää menevän siitä puolustuskannalle. Jos olisin rekrytoija ja se tapahtuisi rekrytilanteesssa, minulla alkaisi heti hälytyskellot soida, että miksi.
Niin, yksi ongelma on tosiaan se että mikä tahansa urpo muuttuu pari haastattelua tehtyään rekryammattilaiseksi.
Minä juon nyt kahvia. -Harri Holkeri
Hiki laiskan syödessä, vilu töitä tehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, yksi ongelma on tosiaan se että mikä tahansa urpo muuttuu pari haastattelua tehtyään rekryammattilaiseksi.
Taisi osua ja upota.
Kerro kerro kuvastin, ken on maassa kaunehin!
Vi...tuako sitatit työtekon kuuluu se olisi ollut oma sitaati.
"Nyt näkyy hellvetin hyvin."
- Pekka Siitoin
En olisi varmaan saanut paikkaa. :/
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työnantaja ja työnhakijana minulla alkaisi heti hälytyskellot soida, miksi rekrytoija kysyy asiaa. Jos on tarkoitus nähdä, miten hakija suhtautuu asiakkaan yllättävään kysymykseen, miettisin hyvin tarkkaan, miksi minut on valittu koko haastatteluun, jos ammattitaitooni ei luoteta. Vai onko kyseessä yritys, jossa uutta työntekijää ei millään tavalla perehdytetä työtehtäviinsä ja sen vuoksi työntekijälle tulee useinkin tilanteita, joissa hän ei tiedä, miten pitäisi toimia? Jos taas on tarkoitus saada työnhakija kiusalliseen tilanteeseen tai jopa nolata työnhakija, miettisin, millaista itse työssä mahtaakaan olla, jos jo haastattelussa on tällaista.
Pitäis pitäis, vaan kun ei kehtaa, laiskana maaten elo on ehtaa.