Pilasin työhönpääsymahdollisuuteni. Haastattelija: "Kerro lempisitaattisi."
Jäädyin kokonaan. Ei tullut mitään fiksua mieleen, lähinnä pyöri Matti Nykäset ja Tony Halmen lohkomat mauttomuudet mielessä. En saanut vastattua melkeinpä mitään, mumisin ja hihitin vain tyhmänä.
Mitäpä olisitte itse vastanneet? O_O
Kommentit (348)
Olisin sanonut, että tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku. (Paasikivi)
Huonosti olisi mennyt. Ei tule mieleen mitään sopivaa.
"Better to reign in hell than to serve in heaven" -Saatana kirjassa Kadotettu paratiisi
Vierailija kirjoitti:
Minusta alkaa tuntua, että tuohan oli oikeasti hyvä kysymys, koska tässäkin ketjussa niin moni näyttää menevän siitä puolustuskannalle. Jos olisin rekrytoija ja se tapahtuisi rekrytilanteesssa, minulla alkaisi heti hälytyskellot soida, että miksi.
Anna kun arvaan. Sulla lukee keittiön seinällä Ktchen kaunokirjaimilla ja Carpe Diem olohuoneen seinällä? :DD
Sananlasku - sitaatti, eivätkö nuo ole ihan eri asioita?
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
"la bellezza si vede, il fascino si sente"
Suomeksi:kauneus näkyy, fasismi tuntuu.
Haha, mielenkiintoinen käännös!
"Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä."
"Frankly, my dear, I don't give a damn" (Rhett Butler), olisi ehkä eka, joka tuollaisssa tilanteessa tulisi mieleen. Riippuisi haastattelijan huumorintajusta, miten hän sen ymmärtäisi.
Sananl. 9:13
Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.
Sananl. 11:16
Suloinen nainen saa kunniaa, ja voimalliset saavat rikkautta.
Sananl. 11:22
Kultarengas sian kärsässä on kaunis nainen, älyä vailla.
"Olen hedonisti koska se on hauskaa"
Katso yli sen mitä näet. - Rafiki, Leijonakuningas 2
Mun mielestä se kertoo hienosti siitä, että on nähtävä tulevaan ja/tai laajennettava omaa näkökulmaa.
Nuo työhaastatteluiden "miten reagoit yllättävässä tulanteessa" - testit on niin idiootteja, oli tuleva työ mitä tahansa. Työhaastattelun kun yleensä odottaa olevan virallinen tapaaminen joka sujuu tietyn kaavan mukaan kaikkien osalta. Siihen on valmistauduttu asiallisesti, ja jännitystäkin on ilmassa. se miten siinä sitten reagoi johonkin haastattelujan pelleilyyn, on ihan eri juttu kuin töissä. Töissä kun jo ennalta tietää sen että yllättäviä juttuja voi aina tulla vastaan erityisesti jos ollaan tekemisissä monenlaisten asiakasryhmien tms. kanssa. Niihin tilanteisiin on siis jo hiukan henkisesti valmistautunut, kun tietää työn luonteen. Se että pomo alkaa heittämään tyhmää vitsiä ja lyömään nyrkkiä pöytään, on ihan eri tilanne kuin se että asiakas tekee sen kaupan kassalla tai potilas sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran eräässä työhaastattelussa, joka oli ryhmähaastattelu. Paikalla oli viitisen hakijaa ja ainakin saman verran haastattelijoita. Heillä oli valmis lista kysymyksiä, ja yhtäkkiä (täysin haettavan työn toimenkuvaan liittymättä) sieltä tuli: "Miten keität teetä?"
Onnekseni olin lukenut juuri edellisviikolla lehdestä vinkin työhaastattelijoille, että nimenomaan tällä kysymyksellä voi testata, meneekö haastateltava sekaisin oudosta kysymyksestä. Näkökulma lehtijutussa oli se, että näin tunnistat, esittääkö introvertti ihminen ekstroverttia työhaastattelussa. Jos koittaa vaan esittää, outo odottamaton kysymys heittää haastateltavan raiteiltaan, eikä se enää osaakaan välttis esittää reippaampaa kuin onkaan. Itsehän olen superintrovertti, mutta kun tiesin tuon kysymymsen tarkoituksen, osasin vastata rennosti.
Sain työn.
VMP tuollainen. Ihan kuin ekstrovertti tarkoittaisi hyvää työntekijää ja introvertto huonoa.
Hei.
Olisin sanonut että: "ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä." ;)
Haa..haa. Olen jäänyt 2-3 kertaa haastatteluissa nro. 2:ksi. Hakijoita yhteensä n. 100-200. Siinä vaiheessa naurattaa ihan hirveästi, kun kuulee et no olit numero kakkonen. Kakkoseen vaan naidaan sanoi Kekkonen.
Nykyään työllistän itseni yrittäjänä, tosin sitten siinä ne työnantajat on verottaja ja valtion virastot, mm. Tukes. Kusevat kaiken tässä maassa, mun puolesta koko tää maa voi hajota, niin käsittämätöntä touhua ja ihmisten elinkeinot tuhotaan! Hyvä se on säännöllisen palkan takaa tehdä tuollaisia päätöksiä, jotka suistaa kokonaisia perheitä perikatoon.
Onneksi monet nykyään tietävät että Suomessa asuminen ja yrittäminen on turhuudesta turhin. "Kaikki on turhuutta, auringon alla." Sananlaskujen kirja.
"Sain luvun omasta päästäni" - Alexander Stubb
"if it bleeds, we can kill it"
Predator
No tuli niin kliseinen mieleen et sopiskin; Ole se muutos jonka haluat maailmassa nähdä. :D
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kyllä mammoista aika paljon, että suurin osa vastaajista ei tiedä edes sitaatin ja sananlaskun eroa, saati että osaisi jonkun (fiksun) sitaatin heittää. :(
Kertoo kyllä miehistä aika paljon, että suurin osa kommenteista on väheksyviä, halventavia ja sanalla sanoen typeriä. Ai että keskustelupalstan sisällön perusteella ei voi yleistää kaikkia miessukupuolen edustajia typeryksiksi? Hyvin nuo miehet täällä tuon taitavat kuitenkin.
Aika paha noin yllättäen! Olisin ehkä sanonut "voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan": minulla liittyy siihen tarina kouluajoilta, mikä sopisi hyvin työhaastattelutilanteeseen. Muut lausahdukset mitä tulee mieleen, ovat enemmänkin mottoja kuin sitaatteja.
Sä oot doupein -Pete Parkkonen