Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pilasin työhönpääsymahdollisuuteni. Haastattelija: "Kerro lempisitaattisi."

Vierailija
07.02.2017 |

Jäädyin kokonaan. Ei tullut mitään fiksua mieleen, lähinnä pyöri Matti Nykäset ja Tony Halmen lohkomat mauttomuudet mielessä. En saanut vastattua melkeinpä mitään, mumisin ja hihitin vain tyhmänä.

Mitäpä olisitte itse vastanneet? O_O

Kommentit (348)

Vierailija
321/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteeri kirjoitti:

Minua ärsyttää haastatteluissa se kun koko homma on niin vakavaa. Olisi helpompaa ja mielekkäämpää tehdä ilmapiiri hieman rennomaksi, pientä jutustelua ennen haastattelua. Työnhakija on monesti jäykkänä jännityksestä, silloin ei välttämättä saa oikea kuvaa siitä että henkilö olisi juuri se sopiva henkilö ko. tehtävään.

Olen nähnyt tilanteita, jossa useita henkilöitä työjohdosta haastattelee kesätyöntekijää. Onkohan ihan tarpeellista, tietty riippuu tehtävästä. Tämä ihan kunnossapitoa

Joskus työharjoittelupaikkaan oli mua haastattelemassa, 5mieshenkilöä, isopomo, pikkupomo ja 3 muuta herrahenkilöä, itselläni alkoi ajatuksissa lennellä hupaisia ajatuksia ja laukaisin tilanteessa tyhmän puujalkavitsin ja nauroin itse omalle jutulleni, pikkuremahti mukana nauramaan samoin nää 3 muuta herrahenkilöä, ja työharjoittelupaikka oli mun. 

Vierailija
322/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen kuin homejuusto, kaikki eivät pidä" kertoo sen että et hae kaikkien hyväksyntää.

"Jokaisen pilven takana on aurinko / lasi on puoliksi täynnä" kertovat optimistisesta ajattelutavasta.

"Lasi on puoliksi tyhjä" kertoo pessimismistä.

Kyllä nuot sitaatit, lainaukset yms kertovat aika paljon siitä millainen ihminen olet.

Vau, onko elämäm koulussa tarjolla nykyään näin kattavia keittiöpsykologian kursseja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näkee nyt paljon näitä, jotka ei erota sitaattia ja sananlaskua... ja se jo kertoo paljon hakijasta. Sitaatti on ote jostain kirjasta, runosta tai sanojan lyhyestäkin lausumasta. Se osoittaa, että olet kirjasivistynyt, käytät tunnettujen elämänviisauksien sanojan ajatuksia oppinuoranasi. Sananlasku taasen voi olla ihan tuntemattomankin sanojan perinnesanonta vuosisatojenkin takaa. Sitaatti kertoo sivistyksestä.

Sananlaskut ja lentävät lauseet ovat sitaatteja vaikka niistä on muodostunut vuosien saatossa lentäviä lauseita. Jos kysytään sitaattia, lentävän lauseen tekee sitaatiksi jos osaa siteerata lähdettä. Esimerkiksi rakkauden kaksoiskäskyä siteeratessa se on syytä mainita Jeesuksen sitaatiksi, mutta katekismuksesta opeteltuna se ei olekaan enää Jeesuksen sitaatti siinä merkityksessä, kun sitä lainaa selvästi irti alkuperäisestä kontekstistaan mahdollisesti muualta myöhemmin muodostuneessa merkityksessä.

t. Aiheeseen erinomaisen hyvin perehtynyt...

Siteeraa satukirjan henkilöä.... muka perehtynyt.

Luepa uudestaan. Mitä siteerasinkaan ja keneltä?

Ei ole monia sitaatteja, joiden alkuperäinen teksti ja sitaatin irrallaan käyttö olisi niin yleisesti tunnettu ja selkeästi havainnollistettavissa kuin Katekismukseen irrotetut. Lisäksi sieltä rakkauden kaksoiskäskyn alkua on siteerattu paljon ilman alkuperäistä kontekstiaan yleisenä elämänohjeena.

Vierailija
324/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siteeraa satukirjan henkilöä....

Pitääkö sitaatin mielestäsi olla tietosanakirjasta? Okei, sitten et varmaan kelpuuta yhtään lausetta myöskään Tuntemattomasta sotilaasta.

Vierailija
325/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asialliset hommat hoidetaan, ja muuten ollaan kuin Ellun kanat" ;)

Vierailija
326/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi tullut mieleen vain tämä: "sitaatti, tuo älyn loistava korvike..."

Vierailija
327/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäädyin kun kysyttiin, että mikä on sun nollatoleranssi. Anteeksi mikä?

Niin minkä asian suhteen? Eihän tuo nyt voi olla mikään vaikea kysymys. 

Vierailija
328/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluatko ostaa vokaalin?"

Vierailija
329/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Männöö aeka vatuloijessa eikä tuu mittää tolokkuu työntejosta" (Juha Sipilä)

Vierailija
330/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"The ability to speak does not make you intelligent."

- Qui-Gon Jinn

Vierailija
331/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olemme kaikki katuojassa, mutta jotkut meistä katsovat tähtiä."

Vierailija
332/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monikulturismi on rikkaus - ei mulla muuta" - Alexander Stubb

Tuon kun heittää niin on vapaapääsy ihan mihin tahansa hommaa...Kuinka voi ihmisestä syntynyt lapsi olla noin käsittämättömän idiootti mitä tuo voi olla. Maanpetturi.

Vierailija
333/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis varoituskellojen pitää soida, kun työhaastettelu menee jutusteluksi. Siinä on joko haastattelijalla tai hakijalla  ammattitaitoinen ote hukassa. Kevyempikin kysymys kannattaa yrittää kääntää niin, että se liittyy ammattiosaamiseen tai omaan osaamiseen.

Ei kannata.  Itse olen useampaankin kertaan osallistnut työhaastatteluun, niin sen jälkeen kun on selvitetty, että hakijan ammatillinen pätevyys on riittävä (ei tarvi olla edes hakijoiden paras), niin sen jälkeen ollaan jutusteltu ihan muuten vain, eikä loppujen lopuksi ole kauheasti ollut edes väliä, että mitä vastaa vaan se, että miten vastaa ja reagoi ja käyttäytyy. Tuosta näkee sen, että onko ns. hyvä tyyppi, sopeutuuko se muiden joukkoon jne. ja tämä on mielestäni ainakin tärkeämpää, että onko ammattipätevyys paras mahdollinen.

Ja esim. koulutodistuksia enemmän meillä arvostetaan sitä, jos tyyppi kertoo, että on myös "siviilissä" kiinnostunut aiheesta, ja vielä parempi jos esim. harrastukset liittyy siihen.

Vierailija
334/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tulin voittamaan en anna minkään seisoo tiellä" Cheek.

Vierailija
335/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakea työpaikkoihin, joissa rekrytoijana on mies, koska he osaavat keskittyä olennaiseen, eivätkä välitä kirjotusvirheistä. Olettaen tietenkin, että työskentely ei sisällä toistuvaa tekstien laatimista asiakkaille. 

No hieman yleistämistä havaittavissa.  Meidän firmassa pahimmat kielioppinatsit ainakin on miehiä.

Mutta ihan yleisesti voi todeta, että hakemus ei saa olla täynnä virheitä. (Paitsi, jos siinä sanoo myös sen, että on diagnosoitu lukihäiriö) Se osoittaa, että ei viitsi panostaa hakemukseensa.

Multa kun joskus kysyttiin mielipidettä työhakemuksista, että onko siellä joku, joka jotenkin pistää silmään, niin siirsin pinon alimmaksi ne, joissa oli järkyttävästi yhdys sana virheitä.  Ei työssä tarvinnut sinänsä juurikaan kirjallisia töitä tehdä, ja ehkä olisivat olleet ihan hyviä työntekijöitä, mutta jäi siihen pinoon vielä valinnanvaraa, ja löytyi niistä kieliasuun panostaneistakin ihan kelvollinen työntekijä.

336/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämäkin työmaa! (Löytyy Youtubesta, suosittelen). 

Vierailija
337/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

The destiny of mankind is not decided by material computation. When great causes are on the move in the world, stirring all men’s souls, drawing them from their firesides, casting aside comfort, wealth and the pursuit of happiness in response to impulses at once awe-striking and irresistible, we learn that we are spirits, not animals, and that something is going on in space and time, and beyond space and time, which, whether we like it or not, spells duty.

- Winston Churchill

338/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään lempisitaattia, en edes muista yhtäkään. Onneksi on sentään työpaikka. 

Vierailija
339/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun haluat höynäyttää maailmaa, kerro totuus." Otto von Bismarck

Bismarckilla on muutenkin hyviä. Osa varsin ajankohtaisiakin.

Vierailija
340/348 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin sanonut jonkun saksalaisen sitaatin, kuten vaikkapa "jedem das seine" tai jonkun muun ikivihreän. Hyvällä lykyllä haastattelija olisi noussut ylös, napsauttanut asennon ja todennut "olette palkattu!".