Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heli Vaaranen kertoo taas totuuden. Suomalainen mies ei päätä parisuhteissa juuri mistään, tasa-arvo kaukana.

Vierailija
15.01.2017 |

http://www.hs.fi/elama/art-2000002879714.html
Näinhän se on. Vaarasen kertoma totuus ei vain ole palstamammojen mieleen.

Kommentit (493)

Vierailija
301/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju on mennyt kun normaaliksi trollien ja ääripäiden taistoksi. Esimerkkejä miten mies tai vaimo ovat olleet luonnehäiriöisiä päsmäreitä ja sen takia ei voi niin tai näin.

Itse luin tuon "kierrätysartikkelin" ja mielipidekirjoituksen ja tunnistin monia tuttuja piirteitä.

Monessa asiassa olen "koulutettu" ja annan vaimon tehdä päätöksen. Helpompi tie.

Välillä suorastaa raivostuttaa, kun pitää keskustella ja päättää yhdessä asia, joka kuitenkin menee vaimon valinnan mukaan.

Monesti on tullut jälkikäteen mieleen, että olisi pitänyt pitää oma pää ja mennä epämukavuusalueelle eli aiheuttaa mielipahaa vaimolle ja jopa riidellä. Esimerkiksi epäkäytännöllinen sisustuksellinen ratkaisu voi sitten harmittaa joka viikko.

Onko sitten mielestäsi vaimosi syy että et mene epämukavuusalueellesi, kuten Heli Vaaranen väittää?

Vaimoilla on se valttikortti päättää onko elämä niin onnellista, että voisi harkita seksiä miehensä kanssa (jollakin aikavälillä). Puoliksi vitsi ja puoliksi raakaa totuutta.

Asian ulkopuolelta, villejä veikkauksia kuinka monen miehen suurin unelma on saada kotiinsa valkoisia pintoja ja trendiratkaisuja sisustuslehtien tyyliin.  

Tässä tulee tieto joka tulee kerta kaikkiaan räjäyttämään tajuntasi: naisetkaan eivät halua olla ilman seksiä.

Seksillä kiristäminen on tuollainen miehinen pelastusrengas, johon kaikki konfliktia pelkäävät miehet tarrautuvat epätoivon vimmalla. Viimeinen, taattu keino pelastaa miehisyys. "En uskalla pitää puoliani kun olen niin miehekäs mies että kuolen ilman seksiä ja sitä ei heru jos edes aivastan ilman vaimon lupaa."

Ja jos miehet eivät pidä noista sisustusratkaisuista, ei ole kenekään muun tehtävä sanoa sitä kuin miesten itsensä. Se on ihan täysin miehen vastuulla. Ei naisen. Ei millään tavalla.

Olet unohtanut että naisella on ase ylitse muiden. Lapset. Eron jälkeen niiden avulla kiristetään miestä mennen tullen. Siksi moni mies yrittää viimeiseen saakka jaksaa liitossa, vaikka oikeasti tekisi mieli vetää eukkoa köniin ja lähteä menemään.  Kun ei saa ilmaista aggressiotaan, menee kaikki voimat. Ja alkaa masentua, alistua. Moni mies alistuu  lapsensa tähden. Tai syyllisyydestä ettei tuomita lapsenhylkääjäksi. Näitä on ihan todella nähty. Oottekos huomanneet että aika usein mies sitten pelastuu kun tulee toinen nainen, joka osaakin arvostaa miestä? Exät katselee katkerana kun mies alkaa miehistyä uuden naisensa kainalossa, virheistään oppineena? Jos hyvin käy, molempien lapset on jo tehtynä, eikä riskiä uudesta pirttihirmusta ole.... Naiset jotka oat ehtineet eronsa jälkeen olla yksinhuoltajina, osaavat arvostaa noita kypsiä, vapautuvia miehiä. 

Eli jos et saa hakata vaimoasi, alistut ja ahdistut? Pitäisikö tämä siis ratkaista niin että saat purkaa aggressiosi ilman seuraamuksia (vetää eukkoa köniin) tai sinulta menee voimat? Painu kuule helvettiin. Alistu ja ahdistu niin paljon kuin haluat, ei tule myötätuntoa täältä. Saat vapaasti nääntyä purkamattomiin aggressioihisi.

Sinähän se tässä näytät nääntyvän aggressioihisi. Minä, joka tämän kirjoitin, olen nainen. Ja seurannut läheltä aika monta avioeroa. Ja katkeruuteensa tukehtuvaa naista, jotka syyttävät miehiä KAIKESTA, eivätkä vahingossakaan siihen peiliin vilkaise. Eron jälkeen lapset etulinjaan ja taistelu jatkuu. 

Vierailija
302/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella ymmärrän, miksi mieheni jaksaa aina muistuttaa että olen unelmien nainen, hän ei tiennyt et mitään näin ihanaa voi olla olemassakaan. Jos tämän ketjun vastaukset edustavat naissukupuolta, niin taidan todella olla lottovoitto. Tulen toimeen omillani, osaan rakastaa, kunnioitan miestäni (ja hän minua) , en nipota yhtään mistään, en vaadi häneltä mitään, mulla on muitakin kiinnostuksen kohteita kuin hän, tykkään seksistä (hänen kanssaan) tosi paljon,  otan hänet huomioon joka asiassa, hän myös minut, jne. Hänen entinen kumppaninsa oli tuollainen vaativa ja ikuisesti tyytymätön päällepäsmäri, joten hän osaa myös arvostaa aika paljon minua.  Taidan tänään kumartaa syvään ja kiittää tästä mahtavasta ihmissuhteesta. Saman tekee varmaan ilomielin mieheni. 

Eikö ole ihanaa kun voi tuntea itsensä sitä eksää paremmaksi. Hienoa kun yhdessä ukkosi kanssa poljette lokaan koko muun naiskunnan että arvosi nousee.

Aika monen ei tarvitse verrata itseään muihin tunteakseen olevansa arvokas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju on mennyt kun normaaliksi trollien ja ääripäiden taistoksi. Esimerkkejä miten mies tai vaimo ovat olleet luonnehäiriöisiä päsmäreitä ja sen takia ei voi niin tai näin.

Itse luin tuon "kierrätysartikkelin" ja mielipidekirjoituksen ja tunnistin monia tuttuja piirteitä.

Monessa asiassa olen "koulutettu" ja annan vaimon tehdä päätöksen. Helpompi tie.

Välillä suorastaa raivostuttaa, kun pitää keskustella ja päättää yhdessä asia, joka kuitenkin menee vaimon valinnan mukaan.

Monesti on tullut jälkikäteen mieleen, että olisi pitänyt pitää oma pää ja mennä epämukavuusalueelle eli aiheuttaa mielipahaa vaimolle ja jopa riidellä. Esimerkiksi epäkäytännöllinen sisustuksellinen ratkaisu voi sitten harmittaa joka viikko.

Onko sitten mielestäsi vaimosi syy että et mene epämukavuusalueellesi, kuten Heli Vaaranen väittää?

Vaimoilla on se valttikortti päättää onko elämä niin onnellista, että voisi harkita seksiä miehensä kanssa (jollakin aikavälillä). Puoliksi vitsi ja puoliksi raakaa totuutta.

Asian ulkopuolelta, villejä veikkauksia kuinka monen miehen suurin unelma on saada kotiinsa valkoisia pintoja ja trendiratkaisuja sisustuslehtien tyyliin.  

Tässä tulee tieto joka tulee kerta kaikkiaan räjäyttämään tajuntasi: naisetkaan eivät halua olla ilman seksiä.

Seksillä kiristäminen on tuollainen miehinen pelastusrengas, johon kaikki konfliktia pelkäävät miehet tarrautuvat epätoivon vimmalla. Viimeinen, taattu keino pelastaa miehisyys. "En uskalla pitää puoliani kun olen niin miehekäs mies että kuolen ilman seksiä ja sitä ei heru jos edes aivastan ilman vaimon lupaa."

Ja jos miehet eivät pidä noista sisustusratkaisuista, ei ole kenekään muun tehtävä sanoa sitä kuin miesten itsensä. Se on ihan täysin miehen vastuulla. Ei naisen. Ei millään tavalla.

Olet unohtanut että naisella on ase ylitse muiden. Lapset. Eron jälkeen niiden avulla kiristetään miestä mennen tullen. Siksi moni mies yrittää viimeiseen saakka jaksaa liitossa, vaikka oikeasti tekisi mieli vetää eukkoa köniin ja lähteä menemään.  Kun ei saa ilmaista aggressiotaan, menee kaikki voimat. Ja alkaa masentua, alistua. Moni mies alistuu  lapsensa tähden. Tai syyllisyydestä ettei tuomita lapsenhylkääjäksi. Näitä on ihan todella nähty. Oottekos huomanneet että aika usein mies sitten pelastuu kun tulee toinen nainen, joka osaakin arvostaa miestä? Exät katselee katkerana kun mies alkaa miehistyä uuden naisensa kainalossa, virheistään oppineena? Jos hyvin käy, molempien lapset on jo tehtynä, eikä riskiä uudesta pirttihirmusta ole.... Naiset jotka oat ehtineet eronsa jälkeen olla yksinhuoltajina, osaavat arvostaa noita kypsiä, vapautuvia miehiä. 

Eli jos et saa hakata vaimoasi, alistut ja ahdistut? Pitäisikö tämä siis ratkaista niin että saat purkaa aggressiosi ilman seuraamuksia (vetää eukkoa köniin) tai sinulta menee voimat? Painu kuule helvettiin. Alistu ja ahdistu niin paljon kuin haluat, ei tule myötätuntoa täältä. Saat vapaasti nääntyä purkamattomiin aggressioihisi.

Sinähän se tässä näytät nääntyvän aggressioihisi. Minä, joka tämän kirjoitin, olen nainen. Ja seurannut läheltä aika monta avioeroa. Ja katkeruuteensa tukehtuvaa naista, jotka syyttävät miehiä KAIKESTA, eivätkä vahingossakaan siihen peiliin vilkaise. Eron jälkeen lapset etulinjaan ja taistelu jatkuu. 

Et ole nainen. Tuo alkaa olla niin kulunut temppu.

Vierailija
304/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli siitä kummallinen kirjoitus tutkijalta ettei hän viittaa yhteenkään lähteeseen. Tutkimustulos on syntynyt kuuntelemalla satunnaisia bussikeskusteluja.

Jos Vaaranen on nähnyt työssään tuhansia pariskuntia, kuten jutussa kerrotaan, niin kyllä hänellä on varmaan aika oikeanlainen kuva suomalaisten parisuhteista. 

Mutta onko tutkinut muita pariskuntia kuin niitä mitkä käyvät hänellä terapiassa? Koska silloin hänen tutkimuksensa perustuu yhdenlaisiin pareihin eli niihin joissa nainen raahaa miehensä terapiaan! Tajuatko? Ei siellä terapiassa käy kuin naiset jotka haluavat vässykkämiehen opettamiseen apua. 😆

Vierailija
305/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käänteisesti = kertokaapa nyt ketjun raivottaret, mistä yhteisistä asioistanne teidän miehenne tekevät päätökset yksin?

Jään innolla odottamaan satoja vastauksianne.

Minä en ole raivotar julkisesti enkä yksityisesti, mutta pari esimerkkiä, mistä yhteisistä asioistamme mies on päättänyt: ahterin alle tarvitaan audeja, vaikka minulle riittäisi skodakin.  Taloudessa on myös oltava avoauto. Moottoripyöriä on oltava useampi, sillä edellisiä ei voi myydä pois uudemman tieltä.  

Eli miehesi ei päätä kotona mitään, ja taitaa olla kustantanutkin ne menopelinsä ihan itse?

Täydellinen vastaus. Mies ei päätä mistään muusta kuin kulkuvälineistään. Onko peiliä lähellä?

* Huokaus *

Miten monta esimerkkiä oikein tarvitsisit, että kelpaa? 

Mies ei ole "kustantanut menopelinsä ihan itse", koska niiden kustannus on ollut tasan meidän yhteisestä tulonmuodostuksesta, josta me kumpikin tuotetaan ihan yhtä iso osa.  Eli toki voit tavallaan sanoa, että hän  "on kustantanut", mutta minä olen hänet ja muun perheen ja remontit ja matkat ja muut sitten vastaavasti joutunut maksamaan, hankkimatta siinä sivussa itselleni 150 000 euron edestä kumipyöriä tai  luksuslaukkuja tai flyygeleitä tai mitä nyt kulloinkin olisi tarpeen.

Vierailija
306/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun vastaukset ovat täydellinen yhteenveto Vaarasen kertomasta naisten miehiä kohtaan harjoittamasta alistamisesta ja henkisestä väkivallasta.

Kovasti asiaa koitetaan kieltää, samalla kaikkia miehiä haukkuen.

Kun palstamamma ei näe peiliin, on vika peilissä  ; )

Sinä olet täydellinen esimerkki vätysmiehestä, jotka tämän ketjun naisia ärsyttävät. Mitään ei tohdita sanoa eikä tehdä. Odotetaan vain kuin koira nurkassa, milloin annetaan lupa. Tällaisista ihmisistä ei ole mihinkään, ei miehistä eikä naisista. Sitten nuo nilkit ilkkuvat vahingoilmoisena jonkun toisen selän takana, kun puolustaja ilmestyy.

Vierailija
307/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun vastaukset ovat täydellinen yhteenveto Vaarasen kertomasta naisten miehiä kohtaan harjoittamasta alistamisesta ja henkisestä väkivallasta.

Niin, tämähän on varsin näppärä keino, kun ei enää logiikka ja selitykset riitä. Sitten vedetään tämä väheksymiskortti tiskiin ja kaikki hyvin perustellut argumentit kumoutuvat.

Kyse siitä, että asia kielletään, vaan kyse on siitä, että vastuu tästä ongelmasta ei ole naisella vaan miehellä. Jos hänellä on ongelma, miksi hän odottaa että nainen ratkaisee sen, kun nainenkin ratkaisee vastaavanlaiset ongelmat ihan itse. Tähän ei tule mitään muuta vastausta, kuin se "taas naiset vähättelee". Mutta mitä muuta tuohon voi sanoa, kun se on totuus. Toinen ratkaisee ongelmansa itse, toinen ei. Miksi se on vähättelyä?

Vierailija
308/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella ymmärrän, miksi mieheni jaksaa aina muistuttaa että olen unelmien nainen, hän ei tiennyt et mitään näin ihanaa voi olla olemassakaan. Jos tämän ketjun vastaukset edustavat naissukupuolta, niin taidan todella olla lottovoitto. Tulen toimeen omillani, osaan rakastaa, kunnioitan miestäni (ja hän minua) , en nipota yhtään mistään, en vaadi häneltä mitään, mulla on muitakin kiinnostuksen kohteita kuin hän, tykkään seksistä (hänen kanssaan) tosi paljon,  otan hänet huomioon joka asiassa, hän myös minut, jne. Hänen entinen kumppaninsa oli tuollainen vaativa ja ikuisesti tyytymätön päällepäsmäri, joten hän osaa myös arvostaa aika paljon minua.  Taidan tänään kumartaa syvään ja kiittää tästä mahtavasta ihmissuhteesta. Saman tekee varmaan ilomielin mieheni. 

Eikö ole ihanaa kun voi tuntea itsensä sitä eksää paremmaksi. Hienoa kun yhdessä ukkosi kanssa poljette lokaan koko muun naiskunnan että arvosi nousee.

Ei poljeta, ihan nautitaan omasta elämästämme. Olen vain lievästi järkyttynyt tästä naisten mielenmaisemasta ja miesvihasta  ylipäätään. Ei minunkaan tarvitse verrata itseäni muihin, siihen veikkaan että tämä meidän onnemme perustuukin. Ettei sitä toista ihmisistä tarvitse missään kohtaa polkea. Nämä ketjun mielipiteethän ovat raivokkaita, polkevia, suurin osa. 

Vierailija
309/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli siitä kummallinen kirjoitus tutkijalta ettei hän viittaa yhteenkään lähteeseen. Tutkimustulos on syntynyt kuuntelemalla satunnaisia bussikeskusteluja.

Jos Vaaranen on nähnyt työssään tuhansia pariskuntia, kuten jutussa kerrotaan, niin kyllä hänellä on varmaan aika oikeanlainen kuva suomalaisten parisuhteista. 

Mutta onko tutkinut muita pariskuntia kuin niitä mitkä käyvät hänellä terapiassa? Koska silloin hänen tutkimuksensa perustuu yhdenlaisiin pareihin eli niihin joissa nainen raahaa miehensä terapiaan! Tajuatko? Ei siellä terapiassa käy kuin naiset jotka haluavat vässykkämiehen opettamiseen apua. 😆

Tosiaan, se on kuin tekisin tutkielman siitä millaisissa parisuhteissa naiset joutuvat olemaan, samalla kun olen töissä parisuhteessa pahoinpideltyjen ja raiskattujen naisten terapeuttina. Näkökulmani olisi vain tietynlaisten ihmisten, eikä koko Suomen pariskuntien.

Vierailija
310/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei poljeta, ihan nautitaan omasta elämästämme. Olen vain lievästi järkyttynyt tästä naisten mielenmaisemasta ja miesvihasta  ylipäätään. Ei minunkaan tarvitse verrata itseäni muihin, siihen veikkaan että tämä meidän onnemme perustuukin. Ettei sitä toista ihmisistä tarvitse missään kohtaa polkea. Nämä ketjun mielipiteethän ovat raivokkaita, polkevia, suurin osa. 

Koko kommenttisi oli sitä, että ihailet miten paljon parempi ihminen olet kuin me ja ukkosi hirviö-eksä. Ja nyt kiekaiset että sinun ei tarvitse verrata itseäsi muihin :D

Vierailija
311/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoiset kirjoitti:

Merkillisiä tarinoita. Kyllä meillä ainakin molemmat pitävät puoliaan itselleen tärkeissä asioissa. Joskus se tosin on aiheuttanut melkoista kipinöintiä.

Huoh. Vastaan tähän, koska täällä on useita samankaltaisia viestejä. Tässä on vastakkain tieteellinen menetelmä ja oma kokemus:

En ole ikinä jäänyt auton alle suojatiellä -> ihmiset eivät jää auton alle suojatiellä.

En hakkaa vaimoani/miestäni parisuhteessa -> parisuhteessa ei esiinny väkivaltaa.

Oliko tarpeeksi rautalankaa? Luultavasti ei. Vaikka jotain ei olisi ikinä tapahtunut sinulle, niin jollekin muulle voi tapahtua. Toisella on materiaalia tuhansista parisuhteista, sinulla vain muutamista. Vaaranen ei myöskään puhunut jokaisesta suhteesta Suomessa.

Tai kuten yksi, oletettavasti nainen, kommentoi:

"Ihan sama. Mies voi ottaa eron jos avioliitto ei miellytä."

Tuolla asenteella varustetun kanssa on hyvä ja helppo keskustella. Minä määrään, jos ei kelpaa niin lähde kävelemään.

Vierailija
312/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoiset kirjoitti:

Merkillisiä tarinoita. Kyllä meillä ainakin molemmat pitävät puoliaan itselleen tärkeissä asioissa. Joskus se tosin on aiheuttanut melkoista kipinöintiä.

Huoh. Vastaan tähän, koska täällä on useita samankaltaisia viestejä. Tässä on vastakkain tieteellinen menetelmä ja oma kokemus:

En ole ikinä jäänyt auton alle suojatiellä -> ihmiset eivät jää auton alle suojatiellä.

En hakkaa vaimoani/miestäni parisuhteessa -> parisuhteessa ei esiinny väkivaltaa.

Oliko tarpeeksi rautalankaa? Luultavasti ei. Vaikka jotain ei olisi ikinä tapahtunut sinulle, niin jollekin muulle voi tapahtua. Toisella on materiaalia tuhansista parisuhteista, sinulla vain muutamista. Vaaranen ei myöskään puhunut jokaisesta suhteesta Suomessa.

Tuolla asenteella varustetun kanssa on hyvä ja helppo keskustella. Minä määrään, jos ei kelpaa niin lähde kävelemään.

Huoh vaan itsellesi. En ole tuo jolle vastasit, mutta eikö tämän ketjun otsikko ja muutenkin Vaarasen kommentit ole aika lailla yleistettyjä "totuuksia" suomalaisten parisuhteista. Sanamuodoista voisi päätellä, että puhutaan vähän yleisemmästä ilmiöstä kuin väkivallasta tai suojatiellä auton alle jäämisestä. Jos asia ei ole näin, miksi siitä sitten pitää tässä mittakaavassa jauhaa ja puhua oikein tasa-arvo-ongelmasta.

Vierailija
313/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämähän on varsin näppärä keino, kun ei enää logiikka ja selitykset riitä. Sitten vedetään tämä väheksymiskortti tiskiin ja kaikki hyvin perustellut argumentit kumoutuvat.

Kyse siitä, että asia kielletään, vaan kyse on siitä, että vastuu tästä ongelmasta ei ole naisella vaan miehellä. Jos hänellä on ongelma, miksi hän odottaa että nainen ratkaisee sen, kun nainenkin ratkaisee vastaavanlaiset ongelmat ihan itse. Tähän ei tule mitään muuta vastausta, kuin se "taas naiset vähättelee". Mutta mitä muuta tuohon voi sanoa, kun se on totuus. Toinen ratkaisee ongelmansa itse, toinen ei. Miksi se on vähättelyä?

Kerro toki, miten me miehet poistamme feminismin hapatuksen, naisten prinsessaharhat, täydellisyydentavoittelun, mielialahäiriöt, hormonit, egomaanisuuden, luonneviat ja nainen on aina uhri, mutta myös aina oikeassa ajattun, sekä lukemattomat muut seikat, jotka ovat luoneet hirviön nimeltä suomalainen nykynainen? No?  Anna palaa.

Vierailija
314/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Mies voi ottaa eron jos avioliitto ei miellytä.

Mutta sekin on niin vaikeaa että yleensä naisen pitää sekin ottaa.

Uniikki lumikhiutale ja miesvihayleistys. Vaarasen kertomuksen mukainen, prikuulleen.

Vaaranen on nainen! Mitä hän muka tietää miehen elämästä? Ei mitään. Ja kyllä se on niin että ne vässykkämiehet jättää sen eronkin alistavan(lue vahvan) naisen hoidettavaksi. Uhrit leikkii aina uhria. Niitä löytyy miehissä ja naisissa. Jostain syystä Vaaranen haluaa tasa-arvoa vain miehille eikä naisille ja haluaa miehet takaisin käskyttämään naisia. Ehkä hän pitää s/m touhuista ja olla sidottuna aina välillä, mutta ei me kaikki tykätä.

Vaaranen on parisudeterapeutti, Väestöliiton johtava asiantuntija ja tutkija.

Taitaa tietää miehistä hiukan enemmän, kuin te miesvihapalstalla 07-23 istuvat miesvihaajat ja palstamammat.

Vai kerrotko omat meriittisi miesten tuntemuksesta?

Keravalla sait Makelta, Peralta, Jokelta ja Tepolta vuonna -97 ja jäit sitten yyhooksi, kun isää ei saatu selville?

Näinhän tämä täällä on.

Nimettömät trollit huutelee että puhuu paskaa ja ei meillä ainakaan näin ole.

Tuollaisilla nimettömillä trolleilla ei ole mitään arvoa.

Tässä omalla nimellään kertova alan asiantuntija sanoo vuosikymmenten kokemuksella ja ammattitaidolla miten asiat on. Sitä ei voi kieltää jollain trollin nimettömällä huudolla.

Vierailija
315/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki, miten me miehet poistamme feminismin hapatuksen, naisten prinsessaharhat, täydellisyydentavoittelun, mielialahäiriöt, hormonit, egomaanisuuden, luonneviat ja nainen on aina uhri, mutta myös aina oikeassa ajattun, sekä lukemattomat muut seikat, jotka ovat luoneet hirviön nimeltä suomalainen nykynainen? No?  Anna palaa.

Eroamalla tai menemättä parisuhteeseen. Mikä tässä on vaikeaa?

Vierailija
316/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä voin omasta kokemuksesta sanoa, että päätösten tekeminen naisen kanssa on ihan oma kokemuksena. Miesten kesken homma toimii aina reilusti ja logiikan lakeja noudattaen.

Suhtauduin parisuhteeseen aina niin että kun nainen on tyytyväinen, minä olen tyytyväinen. Esimerkkinä tästä, ulkomaille mentiin aina sinne minne nainen halusi ja milloin halusi.

Paljon reissanneena en enää usko siihen mantraan "matkailu avartaa", mielestäni kaikki paikat on pohjimmiltaan samanlaisia rahat pois illuusion varjolla, mutta aina lähdin kun nainen halusi, pari kertaa vuodessa. Kuulin useasti vittuilua koska en omannut mitään unelmien matkakohdetta minne haluaisin matkustaa vaan päätöksen sai vapaasti tehdä tyttöystävä. Sehän on aivan kauheaa jos saat vapaat kädet päättää mihin pääset matkalle, mies maksaa mukisematta puolet ja hoitaa itsensä vapaalle töistä loman ajaksi.

Kuvittele tilanne jossa sinun on pakko osallistua kuuliaisesti esim. verhojen valintaan tai vastaavaan tyhjänpäiväseen mutta päätöstä en silti saa tehdä, vaan sen päättää 100% aina tyttöystävä, osallistumis pakko silti on niin kuin joskus koulussa. Mielipiteeni on tärkeä mutta sillä ei ole paskaakaan väliä.

Jos tyttöystävä kokee että en ole 'älykkäästi keskustellut' verhoista riittävästi seuraa syyttelyä, vähättelyä, julkista raivoamista ja lopuksi itkemistä minkä olen aiheuttanut koska en osallistu parisuhteeseemme ja hän tuntee vetävänsä yksin koko showta. Naisen itku on pahinta mitä mies parisuhteessa kokea, varsinkin jos syy siihen ei ole millään tavalla looginen.

Ei voi kun ihmetellä joidenkin naisten psyykkeen toimintaa.

Miten ihmeessä joku voi kuvitella että toista ihmistä kiinnostaa joku asia johon hän ei voi vaikuttaa.

Kyseinen tyttöystävä on syystäkin varustettu ex-liitteellä, sinkkuna on paljon helpompaa.

Mies 32.v

Hassua kuinka halusit että mielipiteesi olisi ollut tärkeä tytölle vaikka totesit ettet niistä asioista, mistä puhuitte oikeasti edes välittänyt. Hän huomasi ettet välittänyt asioista joista hän välitti, etkä hänestäkään. Miten itse kohtelisit tyyppiä joka hokee joka väliin ettei välitä? No, ehkä siten ettet enää välitä hänestä, etkä oikeasti hänenkään mielipiteistä. Siinä sulle naisen logiikka: kosto.

Missasit pointin täysin, en ikinä antanut ymmärtää että en välittänyt, en ikinä hokenut että en välitä, kehitit argumenttisi omasta päästäsi.

Pointtini oli se että yritin välittää mutta se on täysin järjentöntä että minulla pitäisi olla mielipide jostain asiasta vaikka mielipiteelläni ei ollut mitään väliä. Siihen turtuu ajan kanssa.

Minä en ole uhri, päin vastoin tein ongelmalle jotain sen sijaan että itkisin täällä palstalla ja jatkaisin väkisin.

Se ei tee ihmisestä uhria että jakaa kokemansa ketjuun mihin samaistuu.

Checkmate bitch!

Joo, se nainen taisi olla se joka jätti.

Ja kun et sano mitään mihinkään, se tarkoittaa että et välitä. Sen osaa jokainen tulkita. Ja lisäksi olet ilmiselvästi täysi kusipää muutenkin. Tuppisuissa on se ongelma, että kestää kauan huomata että tyyppi on kusipää.

-eri

Pitäsikö olla kiinnostunut jostakin verhon väristä? Vaativatko naiset todellakin tätä, tai muuta vastaavaa? Miten olisi, jos mies teeskentelisi kiinnostusta moiseen ja jäisi myöhemmin väistämättä kiinni. Vituttaisiko emäntää vielä enemmän?

Kiinnostusta johonkin toisarvoiseen ei tietääkseni voi pakottaa.

Toinen eri.

Vierailija
317/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoiset kirjoitti:

Ihminen joka sanoo että jos tämä ei sovi niin lähde kävelemään on henkisesti sairas.

Terve ihminen osaa keskustella asioista ja ottaa muutkin huomioon. Eikä käyttäydy kuin pikkulapsi = joko tehdään niin kuin minä sanon tai heitän muut pois leikeistäni

Vierailija
318/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä voin omasta kokemuksesta sanoa, että päätösten tekeminen naisen kanssa on ihan oma kokemuksena. Miesten kesken homma toimii aina reilusti ja logiikan lakeja noudattaen.
Suhtauduin parisuhteeseen aina niin että kun nainen on tyytyväinen, minä olen tyytyväinen. Esimerkkinä tästä, ulkomaille mentiin aina sinne minne nainen halusi ja milloin halusi.Paljon reissanneena en enää usko siihen mantraan "matkailu avartaa", mielestäni kaikki paikat on pohjimmiltaan samanlaisia rahat pois illuusion varjolla, mutta aina lähdin kun nainen halusi, pari kertaa vuodessa. Kuulin useasti vittuilua koska en omannut mitään unelmien matkakohdetta minne haluaisin matkustaa vaan päätöksen sai vapaasti tehdä tyttöystävä. Sehän on aivan kauheaa jos saat vapaat kädet päättää mihin pääset matkalle, mies maksaa mukisematta puolet ja hoitaa itsensä vapaalle töistä loman ajaksi.

Kuvittele tilanne jossa sinun on pakko osallistua kuuliaisesti esim. verhojen valintaan tai vastaavaan tyhjänpäiväseen mutta päätöstä en silti saa tehdä, vaan sen päättää 100% aina tyttöystävä, osallistumis pakko silti on niin kuin joskus koulussa. Mielipiteeni on tärkeä mutta sillä ei ole paskaakaan väliä.Jos tyttöystävä kokee että en ole 'älykkäästi keskustellut' verhoista riittävästi seuraa syyttelyä, vähättelyä, julkista raivoamista ja lopuksi itkemistä minkä olen aiheuttanut koska en osallistu parisuhteeseemme ja hän tuntee vetävänsä yksin koko showta. Naisen itku on pahinta mitä mies parisuhteessa kokea, varsinkin jos syy siihen ei ole millään tavalla looginen.Ei voi kun ihmetellä joidenkin naisten psyykkeen toimintaa.Miten ihmeessä joku voi kuvitella että toista ihmistä kiinnostaa joku asia johon hän ei voi vaikuttaa.

Kyseinen tyttöystävä on syystäkin varustettu ex-liitteellä, sinkkuna on paljon helpompaa.

Mies 32.v

Ethän suhtautunut. Tuo koko pitkä viestisi kumoaa tämän jalon asenteesi.

Et selkeästi lukenut Mies.32v viestiä ajatuksen kanssa niin kuin ei moni muukaan. Hänhän nimen omaan yritti osallistua koska se oli naiselle tärkeää mutta kyllästyi siihen että nainen ei välittänyt vaan kuvitteli että johti koko touhua ja miehellä ei ollut sanavaltaa.

HOHHOIJAAA!!

Ymmärrän kyllä miksi nykyään naisilla on vaikeuksia löytää miehiä. Miehet ovat selvästi kyllästyneet naisiin

-palsta mamma,37, naimisissa

Vierailija
319/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tasa-arvoisempi alku avioliitolle saadaan, mikäli miehen ei oleteta asettuvan polvilleen kosiessaan. Julkiset kosinnat on jotenkin aina säälittäviä alkuja, miten voi olla varma siitä, ettei kosinnan kohde kehdannut kieltäytyä, kun toinen oli nähnyt niin paljon vaivaa asian eteen.  

Suomen kuuluisin viulisti kertoi haastattelussa, ettei hän raaskinut kieltäytyä kun kaverinsa kosi sukellusretkellä veden alla. 

Niinpä. Jos oikeasti naiset haluaisi tasa-arvoa niin ne ei vaatisi miestä maksamaan treffeillä eikä vaatisi miestä kosimaan. Vielä vähemmän jollain romanttisella tavalla.

Vierailija
320/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Mies voi ottaa eron jos avioliitto ei miellytä.

Mutta sekin on niin vaikeaa että yleensä naisen pitää sekin ottaa.

Uniikki lumikhiutale ja miesvihayleistys. Vaarasen kertomuksen mukainen, prikuulleen.

Vaaranen on nainen! Mitä hän muka tietää miehen elämästä? Ei mitään. Ja kyllä se on niin että ne vässykkämiehet jättää sen eronkin alistavan(lue vahvan) naisen hoidettavaksi. Uhrit leikkii aina uhria. Niitä löytyy miehissä ja naisissa. Jostain syystä Vaaranen haluaa tasa-arvoa vain miehille eikä naisille ja haluaa miehet takaisin käskyttämään naisia. Ehkä hän pitää s/m touhuista ja olla sidottuna aina välillä, mutta ei me kaikki tykätä.

Vaaranen on parisudeterapeutti, Väestöliiton johtava asiantuntija ja tutkija.

Taitaa tietää miehistä hiukan enemmän, kuin te miesvihapalstalla 07-23 istuvat miesvihaajat ja palstamammat.

Vai kerrotko omat meriittisi miesten tuntemuksesta?

Keravalla sait Makelta, Peralta, Jokelta ja Tepolta vuonna -97 ja jäit sitten yyhooksi, kun isää ei saatu selville?

Näinhän tämä täällä on.

Nimettömät trollit huutelee että puhuu paskaa ja ei meillä ainakaan näin ole.

Tuollaisilla nimettömillä trolleilla ei ole mitään arvoa.

Tässä omalla nimellään kertova alan asiantuntija sanoo vuosikymmenten kokemuksella ja ammattitaidolla miten asiat on. Sitä ei voi kieltää jollain trollin nimettömällä huudolla.

Miten se ei ole fakta että mies tietää enemmän miehen elämästä kuin nainen, vaikka tämä olisi kuinka tutkinut asiaa? Tuhansia miehiä haastattelussa vs miljoonia miehiä oikeassa elämässä. Ei minun mielestäni kukaan noista trolleista sanonut tietävänsä paremmin, en edes minä. Vain että ei Vaaranen tiedä kuin pienen osan ja tekee siitä kohun aina kun tekee uuden kirjan kaupattavaksi. Ei tarvitse olla kuin palstapsykologi tietääkseen että hänellä on oma lehmä ojassa eikä pyyteettömästi ole miehiä puolustamassa. Jos Vaaranen voisi lopettaa miesten sortamisen ryhtymällä köyhäksi, luuletko että hän tekisi niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi