HS: Peräti joka neljäs suomalainen on uupunut tai riskissä uupua
Hienosti näyttäs menevän meillä :D
Kommentit (20)
en ihmettele miksi ihmiset uupuvat työnsä ääreen, kun johtajat vaativat tekemään entistä enemmän pienemmässä ajassa
Olen 31, eikä ole ollut viikkoa pidempää lomaa yläkoulun jälkeen. Alkaa tuntua.
En kyllä ihmettele.
Maailman pitäsi muuttua ja työaikaa lyhentää reilusti. Palkatkaan ei sitten nouse nousemistaan.
Mutta ei. Jos ei kuole ja katkeroidu työtaakkansa alle on huono ihminen.
Nykyinen individualinen yhteiskunta ei ole ihmisiä varten. Enpä usko että DDR eli harppisaksalainen oli aikoinaan yhtä uupunut kuin suomalainen nyt. Kyllä holhousyhteiskunta ja kontrolli on parempi.
Vierailija kirjoitti:
en ihmettele miksi ihmiset uupuvat työnsä ääreen, kun johtajat vaativat tekemään entistä enemmän pienemmässä ajassa
Tai pienemällä porukalla. Meillä oli ennen vuorossa viisi henkilöä, nyt vain kolme ja samat työt pitäisi silti saada tehtyä. En saa enkä suostu kokemaan siitä syyllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja sitten koko ajan vielä yt-pelko niskassa lisää stressiä. Pitäisi työn ohessa opiskella lisää/jotain muuta, mutta lapsiperheessä ei riitä aika eikä energia. Itsestäänkin pitäisi ehtiä huolehtia, ja käydä lenkillä yms. Rahat ei riitä enää niinkuin ennen. Ja kaikki on kallistunut. Olen keskituloinen(2300e brutto), ja saan säästettyä pari sataa kuussa rahastoihin ja tilille. Silti pelottaa ajatus, jos auto särkyy tms , että miten paljon uuteen (hyvään käytettyyn) menee rahaa kerralla, ja miten kauan menee, että saa taas säästettyä saman verran.
En uuvu työstä vaan merkityksettömyyden tunteesta. Jos ollaan rehellisiä niin aika suuri osa työstä mitä nykyään tehdään on vähän turhaa sellaista middleman hommaa usein aavistuksen vihamielisissä ympäristöissä. Toiset kerää voitot. Työntekijä saa ehkä velkaisen asunnon ja auton.
Itse en ainakaan tee enää töitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En uuvu työstä vaan merkityksettömyyden tunteesta. Jos ollaan rehellisiä niin aika suuri osa työstä mitä nykyään tehdään on vähän turhaa sellaista middleman hommaa usein aavistuksen vihamielisissä ympäristöissä. Toiset kerää voitot. Työntekijä saa ehkä velkaisen asunnon ja auton.
Olen julkisella töissä, ja olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että työpaikkani joutaisi lakkautettavaksi ja minä työttömäksi. Vetoeahoille olisi paljon tärkeämpää ja hyödyllisempää käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ihanaa olla työtön. Nykynen työelämä kuulostaa suoraan sanottuna ihan sairaalta paskalta
Luonnonvalinta. Heikot ihmiset uupuu.
Olisiko jossain vaiheessa aiheellista herätä siihen faktaan että yhdelle ihmiselle kasataan liikaa töitä. Meidänkin firmassa meni siihen että väki vaan väheni vuosien mittaan ja lopulta itse joutui tehdä sen määrän töitä mitä alussa teki 4 henkeä. Sitten lähdin litomaan kun alkoi kuuppa leveemään.
Vierailija kirjoitti:
Olen 31, eikä ole ollut viikkoa pidempää lomaa yläkoulun jälkeen. Alkaa tuntua.
Orjit kovempaa kuin maaorjat aikoinaan lordiensa mailla. Maaorjat teki töitä vain viljelyskauden ja sadonkorjuun aikaan ja tämäkin tehtiin oman perheen kanssa eli sait olla aina rakkaitesi kanssa. Lordi maksoi sitten viljelyskauden ulkopuoliset ylläpitokulut jotta väki pysyi tonteilla. Ei tarvinnut aina herätäkkään ihan pilkulleen joka päivä.
T: Vapaaherra (Gentleman / gentilz hom)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ihanaa olla työtön. Nykynen työelämä kuulostaa suoraan sanottuna ihan sairaalta paskalta
Työttömänä olo on ainoa keino olla henkiseti terve ja päihteetön. Työntekoa ei kestä nimittäin selvinpäin.
Ihan loppuhan tässä on, mutta ei siitä töissä tuu tehtyä numeroa. Oon aatellut että vielä pari vuotta, sitten otan lopputilin.
Eipä paljon duunit kiinnosta enää.
Vierailija kirjoitti:
T E H K Ä Ä T Ö I T Ä
Töitä - missä, missä? Yritysten konkurssit huipussaan, kilometritehdas kutsuu yhä useampia.
Ei ole vielä tarpeeksi moni uupunut.
T. Riikka