Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäämässä kotihoidon tuelle ja riita rahasta..

Vierailija
15.01.2017 |

Eli olen kohta jäämässä kotihoitamaan vauvaamme, ongelma on kuitenkin raha. Miehestä käytän häntä hyväksi jos en maksa puolia perheemme menoista, vaikka tienaa vain sen 400e kuukaudessa..
Kotona minä hoidan kotityöt ja ruuat koska mies käy töissä.
Maksan myös miehelle vuokraa, koska minä ja lapsi asumme hänen talossaan, mutta ei noin vähästä rahasta pysty enää maksamaan sitäkään :(
Miten teillä on toimittu?

Kommentit (249)

Vierailija
101/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lusmut on kotona. Ja tuntee itsensä tärkeiksi kun ne laittaa ruokaa ja imettää! :D

Lapsen voi panna hoitoon ja mennä töihin. Oottekste niiku jostain kuuskytluvulta??

Kaikki eivät halua laittaa ihan pientä lasta hoitoon ja varsinkin vauvojen on parempi olla kotona kuin tarhassa.

Lue: minä en halua mennä töihin, vaan on kiva, kun mies elättää ja yhteiskunta tukee.

On se perkele, että ämmät saa vielä tänäpäivänäkin olla vitti kotona! Ei voi ymmärtää!! Eikö noille saa jotain pakkotulppaa alapäähän?

Ei saa koska niiden miehet vääntäisivät ne irti vaikka sorkkaraudalla ja kirveellä. Muuten loppuisi seksi ja suomalaiset kuolisi sukupuuttoon ja varsinkin ensiksi mainittu olisi miehille suorastaan maailmanloppu.

Vierailija
102/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muistetaan nyt, että kotihoidontuelle ei ole mikään pakko jäädä. Voi mennä töihin, kun lapsi 9 kk ja vanhempainvapaa päättyy.

Miehen kannattaa muuten useissa perheissä pitää vanhempainvapaat, ja äidin mennä työhön, koska kyseessä ansiosidonnainen! Näin meillä. Jokaisesta lapsesta olen 4 kk ollut kotona, ja mies pitänyt loput.

Ei se ole miehen asia maksaa vaimon kotona olemista.. Kun mikään ei ole pakko.

Näin! Mut akat käyttää jotain imetystä verukkeena loisia kotona yhteiskunnan rahoilla liki vuosi.

No katsos kun sinne kotiin on jonkun jäätävä ensimmäiseksi yhdeksäksi kuukaudeksi. Sitten saa laittaa lapsen kunnalliseen päivähoitoon. Tokihan sitä voisi jollekin yksityiselle hoitajalle maksaa mutta veikkaan että viimeistään siinä vaiheessa kun lyödään lasku käteen, moni mies pyörtää sanansa. Ei nimittäin ole halpaa touhua.

Itse tunnen monia uranaisia, jotka ovat olleet pari viikkoa kotona, harvat kuukausia.

Itse menin työhön, kun olin ollut kotona 3-4 kk ( en muista tarkkaan) ja mies jäi ansiosidonnaiselle kotiin.

En itseasiassa tunne ketään, meistä vähän paremmista ja koulutetuista, joka olisi ollut kotona muutamaa kk kauemmin.

Sanoinkin että JONKUN (isän tai äidin) on pakko jos ei halua maksaa maltaita yksityisestä hoitajasta. Uskallan veikata että harvalla tavallisella duunarilla  on varaa maksaa yksityiselle hoitajalla pienen vauvan hoitamisesta. Kunnalliseen päivähoitoon kun ei alle 9kk:n ikäisellä ole asiaa. Onnekkaita ovat toki ne, joilla on eläkkeellä olevia, pirteitä isovanhempia jotka hoitavat vauvaa työpäivien ajan. Mutta tuskin hekään sitä ilmaiseksi tekevät.

Voi vittu, tavallisella duunarilla???

Oon saanu teidät puhuun ihan täyttä paskaa provoilemalla tässä pari sivullista.

Ootte kyllä tyhmiä!!!

Toi mun " duunari" muuten tienaa paremmin, kuin se sun inssi.

Mistä päättelet että mieheni on inssi? Kyllä hän on ihan vain amiksen käynyt duunari, joka työskentelee telakalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis talo miehen omistuksessa vai vuokra-asunto? Varoittaisin kuviosta, jossa mies omistaa asunnon ja te maksatte hänelle vuokraa. Mies kerää kiinteää omaisuutta ja te maksatte kulut. Toivottavasti olette avioliitossa ilman avioehtoa. 

Jos halutaan olla tarkkoja, kun maksaa mitäkin, yhteinen tili yhteisille menoille ja kumpikin laittaa sinne rahaa suhteessa tuloihin. 

Talo on miehen oma. Olemme suunnitelleet yhteisen ostoa, mutta mies haluaa ensinmaksaa tämän pois ja jättää sitten tämän asunnon sijoitusasunnoksi kun on velka maksettu. Vasta sitten otetaan uusi velka uuteen taloon. Ja nopeamminhan se tapahtuu, kun minäkin autan tämän asunnon maksussa. Olemme avoliitossa.

Ei jumalauta!!! Ensinnäkin se juttu "vuokra jaettuna kolmella"!!! En ole koskaan kuullut kenenkään isän jyvittelevän perheen asumiskuluja vauvoilleen!! Ja jos sinä maksat miehellesi vuokraa, niin teet sen ainoastaan oikeaa vuokrasopimusta vastaan, jolloin sinulla on vuokralaisen oikeudet ja miehesi maksaa vuokratuloista pääomatuloveroa. Nythän miehesi yrittää härskisti itse hyötyä sinusta ja saada verotonta, pimeää vuokratuloa. Olet avoliitossa narsistisen kusipään kanssa. Älä missään tapauksessa avioidu ja eroa niin pian kuin mahdollista Oikeasti. Kokemuksesta tiedän, että ajan myötä tuo vain pahenee ja vaatimukset ja väitteet muuttuvat entistä absurdimmiksi. Nyrkkisääntö kaikille pariskunnille: jos on tarvetta minkäänlaiseen puolisoiden väliseen kirjanpitoon ja todisteluun, suhde on sairas. LÄH-DE!!

Mies siis kesrää itselleen omaisuutta sinun kustannuksellasi.  Maksat jokaisen rovon miehen pussiin.  Eli jos nyt mentäisiin oikein, myytäisiin tämä asunto ja hankittaisiin uusi asunto molempien nimiin.  Uuden asunnon voisi laittaa siltä osin kuin mies sitä rahoittaa enemmän esim. 2/3 osaa hänelle ja 1/3 sinulle.   Mutta nyt maksat suoraan hänen laariinsa.  Avoliittolaisena erossa omaisuuttanne ei puoliteta.  Jotakin saat mutta et puolta.   Mikäli menisitte naimisiin, pitäisi tehdä avioehto, muutoihnhan erossa saisit puolet tästäkin sijoitusasunnosta.  Mutta kun on noin pihi ja itseään ajatteleva mies menee tuskin naimisiin.

Muistappa jos ero tulee vaatia omaisuutta itsellesi vaikka olette olleet avoliitossa perustuen siihen että olet maksanut asuntoa sinäkin. Ja mene oikeusaputoimistoon, turha yrittää itse toimia. -  Huteralta tuntuu tuo teidän pohja.

Vierailija
104/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnosta on vielä velkaa jäljellä niin VAADI että sinä saat aikanaan asunnosta "vuokranmaksuasi" vastaavan osuuden. Ei nimittäin ole oikein jos sinä lyhennät miehesi asuntolainaa mutta mies omistaa asunnon kokonaan itse.

Hah hah haa!! Saako vuokrat takaisin jos asuu vuokralla? EI.

Miksi sen akan pitäis asua ilmaiseksi? Ei se talo itse itseään hoida, lämmitä ja remppaa.

Ei se "akka" ilmaiseksi asu koska sehän lyhentää miehensä lainaa "vuokranmaksun" muodossa. Ja minun mielestäni on kohtuullista että jos maksaa vaikka 15% jonkun toisen asuntolainasta niin silloin saa aikanaan myös sen saman 15% asunnon myyntituloista.

Vai maksaisitko itse esim. 200 000€ lainasta 30 000€ ja sitten antaisit velallisen lopulta myydä asunnon niin että hän pitäisi myyntitulot kokonaan itse? Tuskin.

Taas yksi älynvälkky, jonka talon arvo nousee ihan sillä, kun se asuu sitä...

Mieti nyt tyhmä vielä.

En ole puhunut mistään talon arvon nousemisesta vaan siitä että jos maksaa osan asuntolainasta niin silloin kuuluu myös saada oma osuutensa asunnon myyntituloista itselleen.

Väännän rautalangasta: pariskunta ostaa 250 000€ maksavan asunnon ja ottaa sitä varten 150 000€ lainaa. Loput 100 000€ maksetaan puoliksi, molempien omista säästöistä.

Lainan maksamiseen menee 10v. Toinen osapuoli tekee töitä koko sen ajan tienaten 30 000€ vuodessa ja maksaa lainasta 100 000€. Toinen osapuoli on yhteensä viisi vuotta kolmen lapsen kanssa kotona ja loput viisi vuotta tekee töitä tienaten saman 30 000€ vuodessa ja maksaa lainasta 50 000€.

Oletetaan että se koko 10v työelämässä ollut osapuoli on maksanut perheen menoista suuremman osan silloin kuin toinen on ollut kotona mutta molempien ollessa työelämässä kulut on jaettu 50-50.

Näin ollen on kohtuullista että esim. eron sattuessa molemmat saavat puolet myyntituloista itselleen.

Vierailija
105/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis talo miehen omistuksessa vai vuokra-asunto? Varoittaisin kuviosta, jossa mies omistaa asunnon ja te maksatte hänelle vuokraa. Mies kerää kiinteää omaisuutta ja te maksatte kulut. Toivottavasti olette avioliitossa ilman avioehtoa. 

Jos halutaan olla tarkkoja, kun maksaa mitäkin, yhteinen tili yhteisille menoille ja kumpikin laittaa sinne rahaa suhteessa tuloihin. 

Komppaan tätä. Ap nyt lyhentää miehen lainaa ja miehen omaisuus karttuu. Ap:lle tästä ei jää kuin luu käteen.

Tuo tilanne kuulostaa niin rumalta ja julmalta, että ap:n tilalla pakkaisin tavarani ja vauvan ja menisin jonnekin muualle vuokraa maksamaan.

Ei parisuhde ole sitä, että kaikki menee aina puoliksi. Ap:n vuoro on varmasti kantaa taas aikanaan kortensa kekoon rahallisestikin.

Vierailija
106/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoamista ja ruoan laittoa!! :D

Jos se akka ei pyörisi siellä nurkissa kakaransa kanssa, ei siellä todellakaan tarvisi siivota tai laitella mitään. Mies tekisi itse. Ei yhdenkään miehen tarvi tuosta edestä ketään elättää! Jumantsukka te ootte tyhmiä!!

Ämmä töihin, tai ottaa velkaa, et pystyy elättämään itsensä. Ei ole miehen asia!

No totta vitussa se on huomioitava siivouksessa, että nainen siivoaa päivän aikana tulevan sotkun (ellei tullut sotku sitten liity jotenkin miehen asioiden hoitamisesta johtuvaan sotkuun) ja loput sitten puoliksi. Tai jos mies ei hoida, niin sitten mies maksaa naiselle että nainen hoitaa.

Mutta kyllä mä pidän sitä jonkinlaisena etuutena, että puolisolle on ruoka valmiina kun tulee töistä. Näin ei olisi, jos molemmat olisivat töissä. Joten etuuden saaja maksakoon etuudestaan. Toki voi myös sopia niin ettei yhteistä ruokailuhetkeä ole.

Sama esim. pyykkien kanssa, voihan sopia niin että molemmat hoitaa omat pyykkinsä ja puolet lapsen pyykeistä. Tulee vaan kokonaisuudessa helvetin kalliiksi jauhaa vajaita koneellisia, mutta pääasia on että kumpikaan ei ole toisen ilmainen palvelija. Jos kotona olija sovitusti maksua vastaan pyykkää myös työssäkäyvän vaatteet, pitää pyykkäyksen hinnoittalussa huomioida myös se, että vaatteiden pyörittämisestä syntyy ylimääräistä pölyä, lisää siivousta.

Että sinäkin ÄMMÄT töihin huutelija: Oletko varma että et maksatuta elämääsi puolisollasi?? No, toivottavsati sulla ei sellaista ole.

Jaa. Kuule, se sun mies ei huku paskaan tai jää nälkäiseksi, vaikka sinä et siellä hääräisikään. Se osaisi tehdä ihan kaiken itsekin.

Sinä perustelet ja teet itsesi muka tärkeäksi, jotta voit olla kotona menemättä töihin!!

Minä olen töissä ja maksetaan KAIKKI puoliksi ja siivotaan puoliksi ja pestään puoliksi. Kaikesta on listat.

Voi. Kuulostaa surulliselta parisuhteelta :( Toivottavasti olet onnellinen.

Ollaan tosi onnellisia, kiitos!:)

Olet todennäköisesti läheisriippuvainen ja kynnysmatto.

Kukaan mieleltään terve mies ei laita omaa etua tai taloudellista hyötyä oman lapsensa hyvinvoinnin edelle. Tuossa tilanteessa lapsesta tehdään häikäilemättömästi sijaiskärsijä, jonka hyvinvointi ja elintaso on on täysin toisarvoinen.

Tuo ei ole enää lapsen etu ja oikeus, vaan lasun paikka.

Vierailija
107/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo on miehen oma. Olemme suunnitelleet yhteisen ostoa, mutta mies haluaa ensinmaksaa tämän pois ja jättää sitten tämän asunnon sijoitusasunnoksi kun on velka maksettu. Vasta sitten otetaan uusi velka uuteen taloon. Ja nopeamminhan se tapahtuu, kun minäkin autan tämän asunnon maksussa. Olemme avoliitossa.

Ei jumalauta!!! Ensinnäkin se juttu "vuokra jaettuna kolmella"!!! En ole koskaan kuullut kenenkään isän jyvittelevän perheen asumiskuluja vauvoilleen!! Ja jos sinä maksat miehellesi vuokraa, niin teet sen ainoastaan oikeaa vuokrasopimusta vastaan, jolloin sinulla on vuokralaisen oikeudet ja miehesi maksaa vuokratuloista pääomatuloveroa. Nythän miehesi yrittää härskisti itse hyötyä sinusta ja saada verotonta, pimeää vuokratuloa. Olet avoliitossa narsistisen kusipään kanssa. Älä missään tapauksessa avioidu ja eroa niin pian kuin mahdollista Oikeasti. Kokemuksesta tiedän, että ajan myötä tuo vain pahenee ja vaatimukset ja väitteet muuttuvat entistä absurdimmiksi. Nyrkkisääntö kaikille pariskunnille: jos on tarvetta minkäänlaiseen puolisoiden väliseen kirjanpitoon ja todisteluun, suhde on sairas. LÄH-DE!!

Juuri näin. Tällaisten kanssa ei auta kuin kirjalliset sopimukset ja tarkoin dokumentoidut maksut yms. Jos eroat tulee hän vaatimaan varmaan jotain takaisin maksuja esimerkiksi auton käytöstä. Ehkä esittää jonkun korjauslaskun rikkoutuneesta jääkaapista tai pölynimurista.

Ja samaa mieltä. Jos suhteessa on tarve asianajajan palveluille heti alkutaipaleella niin kannattaa harkita ja syvästi.

Vierailija
108/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheessä se paremmin ansaitseva osapuoli. Aina on toimittu niin, että yhteiset menot maksetaan siinä suhteessa, mitä tienaamme. Ikinä ole tullut mieleen maksattaa miehellä 50 % esimerkiksi asumiskustannuksista. Hän oli usein poissa työstä silloin, kun lapsi pienenä oli sairas ja muun muassa vei tämän päivittäin hoitopaikkaan ja haki pois. Hän on ollut myös aika ajoin työtön ja tehnyt sinä aikana remppaa asuntoomme, hoitanut siivoukset ja ruuanlaiton sekä pihatyöt. Ilman mieheni tukea en olisi selviytynyt niistä vuosista, joina työviikot olivat jatkuvasti yli 60-tuntisia ja matkustaa piti paljon.

Vierailija
109/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko omistat talosta? Vai onko niin, että talosta tulevat tulot sitten aikanaan kun on sijoitusasunto menevät vain miehelle? Eivät tule sinun hyväksesi?

Herää nyt hyvä nainen! Mieshän pissittää sinua ihan 10-0!

Olen ollut tällaisen euromaakarin kanssa ja tiedän, että sinulle jää aina lyhyempi tikku käteen. Ei se ole rakkautta. Silkkaa ahneutta ja sinun hyväksikäyttöäsi.

Muuta omillesi vauvan kanssa. Maksakoon mies asuntolainan pois ihan itse ja sitten jos siltä tuntuu, niin hankitte yhteisen kodin jos vielä on rakkautta jäljellä. Mutta huolehdit kyllä kaikki lakiasiat kuntoon lakimiehen kanssa ihan tarkalleen. Muuten se mies taas keksii vaikka mitä.

Vierailija
110/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja valtion tai työnantajan asia ei ole kakaravapaista maksaa. Itse olen kieltäytynyt kaikista ja elänyt velalla sen ajan, kun alapää on parantunut ja olen päässyt takaisin töihin!

Näin muualla maailmassa tehdään. Ihme sosiaalihuolto tämä suomi.

Akkoja elättää joko valtio tai mies.

Tiedätkö sinä onneton, että Kela maksaa jokaisesta äitiyslomalla olevasta työnantajalle niin kauan kuin työnantaja maksaa äidille ja sitten kela maksaa äidille kun työnantaja ei enää maksa mitään äidille.  Jokainen äitiyslomalla olija katsokoon kelan sivuilta summat mitä kela on maksanut työnantajalle.  Turhaan työnantajat ruikuttavat kun saavat maksut kelalta.

Vierailija
111/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies siis kesrää itselleen omaisuutta sinun kustannuksellasi.  Maksat jokaisen rovon miehen pussiin.  Eli jos nyt mentäisiin oikein, myytäisiin tämä asunto ja hankittaisiin uusi asunto molempien nimiin.  Uuden asunnon voisi laittaa siltä osin kuin mies sitä rahoittaa enemmän esim. 2/3 osaa hänelle ja 1/3 sinulle.   Mutta nyt maksat suoraan hänen laariinsa.  Avoliittolaisena erossa omaisuuttanne ei puoliteta.  Jotakin saat mutta et puolta.   Mikäli menisitte naimisiin, pitäisi tehdä avioehto, muutoihnhan erossa saisit puolet tästäkin sijoitusasunnosta.  Mutta kun on noin pihi ja itseään ajatteleva mies menee tuskin naimisiin.

Muistappa jos ero tulee vaatia omaisuutta itsellesi vaikka olette olleet avoliitossa perustuen siihen että olet maksanut asuntoa sinäkin. Ja mene oikeusaputoimistoon, turha yrittää itse toimia. -  Huteralta tuntuu tuo teidän pohja.

Tähän lisään vielä, että jos olet maksanut käteisellä niin näistä maksuista teet nyt kuitin ja pyydät siihen miehen allekirjoituksen. Tästä edespäin pankin kautta vuokranmaksu ja viitteeksi "vuokra osoite xx". Jos ei suostu kuitin allekirjoittamiseen, niin sitten et maksa vuokraa. Siinäpähän ihmettelee.

Vierailija
112/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat oman asunnon, teette elatussopimuksen eli saat elarit (ei väliä onko yhteishuoltajuus tai oletteko naimisissa, jos eri talous ni saa), saat asumistuen, mahdollisesti toimeentulotuen vielä päälle, yksinasuvan mukaan. Paljon helpompaa! Molemmilla omat menot ja omat tulot. Ei tartte rahasta tapella. Saat olla kotona eikä miehen tartte ulista siitä, että sä käytät nyt vähän hänenkin rahojansa.

Vierailija
113/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoamista ja ruoan laittoa!! :D

Jos se akka ei pyörisi siellä nurkissa kakaransa kanssa, ei siellä todellakaan tarvisi siivota tai laitella mitään. Mies tekisi itse. Ei yhdenkään miehen tarvi tuosta edestä ketään elättää! Jumantsukka te ootte tyhmiä!!

Ämmä töihin, tai ottaa velkaa, et pystyy elättämään itsensä. Ei ole miehen asia!

Sitten miehet voivat alkaa synnyttämään itse omat jälkeläisensä.

Vierailija
114/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai yksi vaihtoehto on se, että jäät kotihoidontuelle ja hankit osa-aikasta työtä. Kun mies ei ole töissä, hän katsoo lastanne ja sinä menet töihin. Saat kotihoidontukea ja palkkaa.Riittää varmaan hyvin, jos pääsisit tekemään esim 3pv/viikossa.

Vierailija
115/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja valtion tai työnantajan asia ei ole kakaravapaista maksaa. Itse olen kieltäytynyt kaikista ja elänyt velalla sen ajan, kun alapää on parantunut ja olen päässyt takaisin töihin!

Näin muualla maailmassa tehdään. Ihme sosiaalihuolto tämä suomi.

Akkoja elättää joko valtio tai mies.

Tiedätkö sinä onneton, että Kela maksaa jokaisesta äitiyslomalla olevasta työnantajalle niin kauan kuin työnantaja maksaa äidille ja sitten kela maksaa äidille kun työnantaja ei enää maksa mitään äidille.  Jokainen äitiyslomalla olija katsokoon kelan sivuilta summat mitä kela on maksanut työnantajalle.  Turhaan työnantajat ruikuttavat kun saavat maksut kelalta.

Mitähän valtio tuumaisi kun väestö vain vähenisi ja vähenisi ja kun uusia veronmaksajia ei syntyisi. Ei yhden miehen panos tähän yhteiskuntaan kantaisi mihinkään jollei nainen kantaisi sitä lasta ja takaisi jatkuvuutta. Menisi kuitenkin aika kauan ennen kuin miehet kehittäisivät teknologian millä saada kloonivauvoja tekokohdussa. Ärsyttää kun miehet noukkivat rusinat pullasta jonka joku muu on leiponut. He ovat loisia, pesäloisia.

Vierailija
116/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihan iltasi iloksi laskelma siitä, paljonko saisit jos/kun eroaisitte.

Oleta maksavasi vuokraa saman verran kuin nyt miehelle.

Tulosi olisivat kotihoitotuki+lapsilisä+asumistuki + elatusmaksu.

Nämä kaksi jälkimmäistä sinulta nyt puuttuu. Laske lapselle tuleva elatusmaksu miehen nykyisten tulojen mukaan.

Tekeehän mies nyt puolet kotitöistä, jos sinä maksat kaikesta puolet? Myöskin hoitaa lasta puolet vapaa-ajastaan?

Vierailija
117/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan mistä ukkosi suku on kotoisin?

Vierailija
118/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero on paras ratkaisu tuossa tapauksessa. Jos ei edes raha-asioista voi sopia niin ette sovi toisellenne. Lapsi on paras antaa adoptoitavaksi.

Vierailija
119/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo johtaa eroon, lähdet jo. Meillä mä käytin kaikki säästöni tollasen miehen takia, siitä mitään tullut. Kultalusikka perseessä syntynyt, eikä ikinä ole mitään oppinut jakamaan tai tavallista elämää ymmärtämään. Ero tuli, nyt itkee kun tiukkaa. Siinähän itkee, itsellä menee paremmin.

Vierailija
120/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut yhteinen talous. Molempien rahat tulee saman talouden käyttöön. Se maksaa kellä enempi rahaa. Mulla oli ystävä joka ollut miehensä kanssa naimisissa kolmekymmentä vuotta. Olin siellä yökylässä vauvan kanssa ja alkoivat riidellä kumman ostamia ruokia tässä nyt syödään. Molemmat oli pikku päissään. Meikä olin ihan täh? Eipä tehny enää mieli syödä mitään. Olis vissiin pitäny olla omat eväät mukana. Siinä perheessä tosiaan on aina jaettu kaikki kulut tasan puoliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi