Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäämässä kotihoidon tuelle ja riita rahasta..

Vierailija
15.01.2017 |

Eli olen kohta jäämässä kotihoitamaan vauvaamme, ongelma on kuitenkin raha. Miehestä käytän häntä hyväksi jos en maksa puolia perheemme menoista, vaikka tienaa vain sen 400e kuukaudessa..
Kotona minä hoidan kotityöt ja ruuat koska mies käy töissä.
Maksan myös miehelle vuokraa, koska minä ja lapsi asumme hänen talossaan, mutta ei noin vähästä rahasta pysty enää maksamaan sitäkään :(
Miten teillä on toimittu?

Kommentit (249)

Vierailija
81/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap:n juttu on totta siinä on järkeä vaan jos mies yrittää saada sua ymmärtämään että sun panostasi tarvitaan myös eli haluaa sut takaisin töihin ja lapset hoitoon taloudellisista syistä.

Vierailija
82/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mies on ihan oikeassa!!!! Sinä annat sen 400 € miehelle!!! Ja jos se ei kata kuluja, te teette siltä ajalta velkakirjat, jotka maksat myöhemmin pois!!!

Näin meillä, ja on toiminut mainiosti.

Olen miehelle velkaa lapsien ajalta noin 5600 euroa, jota maksan pikkuhiljaa.

Tämä voisi olla yksi vaihtoehto, että jään miehelle velkaa. Maksaisin sitten pois kun menen takaisin töihin.

Miksi ette laita puoliksi perhevapaita, sinä hoidat osan ja mies hoitaa kotona lasta osan aikaa. Tätähän nyt yritetään tehdä jo lain voimalla. Toivottavasti laki tulee mahdollisimman pian voimaan. Meillä ainakin toimi todella hyvin.

Ansion menetys ei ole ainoa haitta, vaan perhevapaat vaikuttavat eläke-etuun, työterv.hoidon menetykseen, uralla etenemiseen ja työllistymiseen jne. ja siksi on tärkeää jakaa molempien vanhempien kesken.

Miten muuten ap. miehesi huomioi eläkekertymän ja muut menetykset kuluissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muistetaan nyt, että kotihoidontuelle ei ole mikään pakko jäädä. Voi mennä töihin, kun lapsi 9 kk ja vanhempainvapaa päättyy.

Miehen kannattaa muuten useissa perheissä pitää vanhempainvapaat, ja äidin mennä työhön, koska kyseessä ansiosidonnainen! Näin meillä. Jokaisesta lapsesta olen 4 kk ollut kotona, ja mies pitänyt loput.

Ei se ole miehen asia maksaa vaimon kotona olemista.. Kun mikään ei ole pakko.

Näin! Mut akat käyttää jotain imetystä verukkeena loisia kotona yhteiskunnan rahoilla liki vuosi.

No katsos kun sinne kotiin on jonkun jäätävä ensimmäiseksi yhdeksäksi kuukaudeksi. Sitten saa laittaa lapsen kunnalliseen päivähoitoon. Tokihan sitä voisi jollekin yksityiselle hoitajalle maksaa mutta veikkaan että viimeistään siinä vaiheessa kun lyödään lasku käteen, moni mies pyörtää sanansa. Ei nimittäin ole halpaa touhua.

Ei ole kuule mikään pakko! :D

Itse tunnen monia uranaisia, jotka ovat olleet pari viikkoa kotona, harvat kuukausia.

Itse menin työhön, kun olin ollut kotona 3-4 kk ( en muista tarkkaan) ja mies jäi ansiosidonnaiselle kotiin.

En itseasiassa tunne ketään, meistä vähän paremmista ja koulutetuista, joka olisi ollut kotona muutamaa kk kauemmin.

Vierailija
84/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin ihmetellä tällaista. Mahtaa tulla ero,jos toinen sairastuu ja joutuu olemaan sairauspäivärahalla ja tulee lääkärikuluja jne. Miten hitossa jotkut tekee rahasta ongelman vaikka se on vain vaihdannan väline. Me emme kylve rahassa,mutta yhdessä mennään vaikka läpi harmaan kiven.

Vierailija
85/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä teidän " ulkkarimiehillä" jotenkin niim hyvä palkka, että voivat elättää loista?

No mun ulkkarimieheni on akateeminen ja varakas. Toisekseen ei koe omaa perhettään loisena vaan rikkautenaan myöskin.

Vierailija
86/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli se toinen ketju turkkilaisten tasa- arvosta. Rupesi Turkin miehet kummasti kiinnostaa tämän ketjun luettuani. Uskomatonta paskaa Suomen miehet täynnä. Toivottavasti kuolevat pian sukupuuttoon.

Älä!! Rupesin sen ketjun jälkeen etsimään tietoa ja kyllä suurinosa niistä piti paikkansa. Ja suomessa miehet vaatii että naiset maksaa heille siitä että saavat hoitaa yhteistä lasta.. Huh.

Itselläni on ulkkarimies tosin ei turkkilainen. Kth:n aikaa kerroin näistä 50/50 miehistä. Sitä nauratti. Oikea mies ei miettisi edes elättääkö perhettään vaan pitäisi sitä kunnia-asianaan.

Minulla on suomalainen mies. Hän ei edes usko että 50/50 pariskuntia on olemassa. Pitää koko juttua niin absurdina että ei pysty uskomaan.

Vierailija
87/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi oma liittoni ei ole noin kylmä, että tarvitsisi miettiä kotihoidontuen aikana, että kuka tienaa mitäkin. Molemmat haluaa toimia perheen ja lasten hyväksi, lapset etusijalla.

Jaa niin ja SÄ kuvittelet ihan oikeasti, että se sun ukko on tyytyväinen siihen sun pariin sataan kuussa? No kuule, ei ole.

Mene töihin. Se sun kakara sua oikeasti kotona tarvi. Eikä se ukko tarvi sua " uuuh, laittaan ruokaa ja viikkaan pyykkiä"

Ei oikeasti tarvi. Kysy vaikka jos uskallat!!!!

Olemme kyllä keskustelleet asiasta, ihan yhteinen päätös tämä on. Ei hän tarvikaan minua kotia hoitamaan, vaan hän ei halua noin pientä lasta hoitoon ulkopuoliselle, suureen ryhmään stressaantumaan, kuten en minäkään.

Kuten joku aiempi kirjoitti, meilläkin miehelle on lähinnä kunnia-asia turvata meidän toimeentulomme sen aikaa, kun lapset ovat pieniä.

Mies on painottanut usein, että taloutemme on yhteinen, rahat molempien, vaikka itse en tienaa käytännössä mitään mutta miehellä suurehkot tulot.

Miksen uskaltaisi kysyä? Meillä keskustellaan kyllä kaikesta :)

Vierailija
88/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä teidän " ulkkarimiehillä" jotenkin niim hyvä palkka, että voivat elättää loista?

No mun ulkkarimieheni on akateeminen ja varakas. Toisekseen ei koe omaa perhettään loisena vaan rikkautenaan myöskin.

Jep. He eivät katsos pidä vaimoaan "loisena" vaan vaimona jolle on ihana ostaa kaikkea ja pitää huolta. Tätä suomalaiset miehet eivät ikinä ymmärrä. He eivät ole hyväksikäytettyjä, vaan ylpeästi pitävät perheestä huolta.

Vierailija
89/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnosta on vielä velkaa jäljellä niin VAADI että sinä saat aikanaan asunnosta "vuokranmaksuasi" vastaavan osuuden. Ei nimittäin ole oikein jos sinä lyhennät miehesi asuntolainaa mutta mies omistaa asunnon kokonaan itse.

Vierailija
90/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli se toinen ketju turkkilaisten tasa- arvosta. Rupesi Turkin miehet kummasti kiinnostaa tämän ketjun luettuani. Uskomatonta paskaa Suomen miehet täynnä. Toivottavasti kuolevat pian sukupuuttoon.

Älä!! Rupesin sen ketjun jälkeen etsimään tietoa ja kyllä suurinosa niistä piti paikkansa. Ja suomessa miehet vaatii että naiset maksaa heille siitä että saavat hoitaa yhteistä lasta.. Huh.

Itselläni on ulkkarimies tosin ei turkkilainen. Kth:n aikaa kerroin näistä 50/50 miehistä. Sitä nauratti. Oikea mies ei miettisi edes elättääkö perhettään vaan pitäisi sitä kunnia-asianaan.

Minulla on suomalainen mies. Hän ei edes usko että 50/50 pariskuntia on olemassa. Pitää koko juttua niin absurdina että ei pysty uskomaan.

Sama. Tai ainakin pitää heitä poikkeuksellisen luusereina :D

Vierailija
91/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lusmut on kotona. Ja tuntee itsensä tärkeiksi kun ne laittaa ruokaa ja imettää! :D

Lapsen voi panna hoitoon ja mennä töihin. Oottekste niiku jostain kuuskytluvulta??

Kaikki eivät halua laittaa ihan pientä lasta hoitoon ja varsinkin vauvojen on parempi olla kotona kuin tarhassa.

Vierailija
92/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä mies vauvan isä?

Vai oletko mennyt miehen luokse asumaan jonkun muun vauvan kanssa?

Jos mies on isä niin sano sille että on hänen hommansa järjestää vauvan hoito. Mene itse töihin ja hoida vauvaa sitten vapaa-aikanasi. Ruoat hankit itsellesi ja vauvalle, samoin puhtaat vaatteet. Kaiken muun jätät miehen vastuulle.

Tarkemmin ajateltuna sun kannattaisi muuttaa omaan asuntoon. Saat siten vähän paremmin tuloja, ja vielä mieheltä elarit.

Vierailija
93/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. He eivät katsos pidä vaimoaan "loisena" vaan vaimona jolle on ihana ostaa kaikkea ja pitää huolta. Tätä suomalaiset miehet eivät ikinä ymmärrä. He eivät ole hyväksikäytettyjä, vaan ylpeästi pitävät perheestä huolta.

Minun suomalainen mieheni (ja suomalaiset tuttaa mieheni) ajattelee samoin, joten ei tehdä tästä kulttuuriasiaa!

Vierailija
94/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muistetaan nyt, että kotihoidontuelle ei ole mikään pakko jäädä. Voi mennä töihin, kun lapsi 9 kk ja vanhempainvapaa päättyy.

Miehen kannattaa muuten useissa perheissä pitää vanhempainvapaat, ja äidin mennä työhön, koska kyseessä ansiosidonnainen! Näin meillä. Jokaisesta lapsesta olen 4 kk ollut kotona, ja mies pitänyt loput.

Ei se ole miehen asia maksaa vaimon kotona olemista.. Kun mikään ei ole pakko.

Näin! Mut akat käyttää jotain imetystä verukkeena loisia kotona yhteiskunnan rahoilla liki vuosi.

No katsos kun sinne kotiin on jonkun jäätävä ensimmäiseksi yhdeksäksi kuukaudeksi. Sitten saa laittaa lapsen kunnalliseen päivähoitoon. Tokihan sitä voisi jollekin yksityiselle hoitajalle maksaa mutta veikkaan että viimeistään siinä vaiheessa kun lyödään lasku käteen, moni mies pyörtää sanansa. Ei nimittäin ole halpaa touhua.

Ei ole kuule mikään pakko! :D

Itse tunnen monia uranaisia, jotka ovat olleet pari viikkoa kotona, harvat kuukausia.

Itse menin työhön, kun olin ollut kotona 3-4 kk ( en muista tarkkaan) ja mies jäi ansiosidonnaiselle kotiin.

En itseasiassa tunne ketään, meistä vähän paremmista ja koulutetuista, joka olisi ollut kotona muutamaa kk kauemmin.

Sanoinkin että JONKUN (isän tai äidin) on pakko jos ei halua maksaa maltaita yksityisestä hoitajasta. Uskallan veikata että harvalla tavallisella duunarilla  on varaa maksaa yksityiselle hoitajalla pienen vauvan hoitamisesta. Kunnalliseen päivähoitoon kun ei alle 9kk:n ikäisellä ole asiaa. Onnekkaita ovat toki ne, joilla on eläkkeellä olevia, pirteitä isovanhempia jotka hoitavat vauvaa työpäivien ajan. Mutta tuskin hekään sitä ilmaiseksi tekevät.

Vierailija
95/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä mies vauvan isä?

Vai oletko mennyt miehen luokse asumaan jonkun muun vauvan kanssa?

Jos mies on isä niin sano sille että on hänen hommansa järjestää vauvan hoito. Mene itse töihin ja hoida vauvaa sitten vapaa-aikanasi. Ruoat hankit itsellesi ja vauvalle, samoin puhtaat vaatteet. Kaiken muun jätät miehen vastuulle.

Tarkemmin ajateltuna sun kannattaisi muuttaa omaan asuntoon. Saat siten vähän paremmin tuloja, ja vielä mieheltä elarit.

Näin minä tekisin, jos kerran mies oikeasti, ihan tosissaan olisi tuota mieltä.

Voisimme jatkossa asioida vain lapseen liittyvissä (raha-)asioissa.

Vierailija
96/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun suomalainen mieheni (ja suomalaiset tuttaa mieheni) ajattelee samoin, joten ei tehdä tästä kulttuuriasiaa!

Ei tietenkään, minullakin on nykyään suomalainen mies :) eksä oli turkkilainen.

Vierailija
97/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnosta on vielä velkaa jäljellä niin VAADI että sinä saat aikanaan asunnosta "vuokranmaksuasi" vastaavan osuuden. Ei nimittäin ole oikein jos sinä lyhennät miehesi asuntolainaa mutta mies omistaa asunnon kokonaan itse.

Hah hah haa!! Saako vuokrat takaisin jos asuu vuokralla? EI.

Miksi sen akan pitäis asua ilmaiseksi? Ei se talo itse itseään hoida, lämmitä ja remppaa.

Ei se "akka" ilmaiseksi asu koska sehän lyhentää miehensä lainaa "vuokranmaksun" muodossa. Ja minun mielestäni on kohtuullista että jos maksaa vaikka 15% jonkun toisen asuntolainasta niin silloin saa aikanaan myös sen saman 15% asunnon myyntituloista.

Vai maksaisitko itse esim. 200 000€ lainasta 30 000€ ja sitten antaisit velallisen lopulta myydä asunnon niin että hän pitäisi myyntitulot kokonaan itse? Tuskin.

Vierailija
98/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin oli Suomessakin vielä 70-80-luvulle saakka. Miehelle oli kunnia-asia elättää ja pitää huolta puolisosta ja lapsistaan. Jopa miesten keskuudessa halveksittiin niitä miehiä, jotka olivat eronneet.

Ja sen ajan kotiäidit käyttivät paljon ulkopuolisia palveluita, oli lastenhoitajia ja kotiapulaiset, liinavaatteet pesetettiin pesulassa, juoksupojat toivat kauppaostokset, kampaajalla käytiin kerran viikossa, oli omat ompelijat jne. Ja miehelle oli kunnia-asia maksaa kaikki.

Moni suomalainen mies herättää muualla maailmassa käytöksellään kummallista..

Vierailija
99/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua, mitä mä just luin..... Mut aina on se vaihtoehto että mies jää itse kotihoidotuelle :). Tai sot ihan todella teet niinku joku jo mainitsi; mieheltä maksu lapsen hoidosta.

Vierailija
100/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah haa!! Saako vuokrat takaisin jos asuu vuokralla? EI.

Miksi sen akan pitäis asua ilmaiseksi? Ei se talo itse itseään hoida, lämmitä ja remppaa.

Ei se "akka" ilmaiseksi asu koska sehän lyhentää miehensä lainaa "vuokranmaksun" muodossa. Ja minun mielestäni on kohtuullista että jos maksaa vaikka 15% jonkun toisen asuntolainasta niin silloin saa aikanaan myös sen saman 15% asunnon myyntituloista.

Vai maksaisitko itse esim. 200 000€ lainasta 30 000€ ja sitten antaisit velallisen lopulta myydä asunnon niin että hän pitäisi myyntitulot kokonaan itse? Tuskin.

Taas yksi älynvälkky, jonka talon arvo nousee ihan sillä, kun se asuu sitä...

Mieti nyt tyhmä vielä.