Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäämässä kotihoidon tuelle ja riita rahasta..

Vierailija
15.01.2017 |

Eli olen kohta jäämässä kotihoitamaan vauvaamme, ongelma on kuitenkin raha. Miehestä käytän häntä hyväksi jos en maksa puolia perheemme menoista, vaikka tienaa vain sen 400e kuukaudessa..
Kotona minä hoidan kotityöt ja ruuat koska mies käy töissä.
Maksan myös miehelle vuokraa, koska minä ja lapsi asumme hänen talossaan, mutta ei noin vähästä rahasta pysty enää maksamaan sitäkään :(
Miten teillä on toimittu?

Kommentit (249)

Vierailija
61/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta.  Voiko olla että jos miehellä on talo ilmeisesti ollut ennen liittoanne omistuksessaan, niin puoliso maksaa vuokraa itsestään ja yhteisestä lapsesta.  Tehkää sitten vuokrasopimus ja hae kelalta vuokratukea asuntoon, koska sitähän saat jos tulosi on vain tuo 400 € kk eli kodinhoidontuki.  Lisäksi hae sossusta elämiseen rahaa niin itsellesi kuin lapsesi puolikkaan elämisen verran, ethän häntä pysty elättämään.   Mitähän herra siihen sanoisi, kun kuulutat suvuille että haet sossusta apua kun mies ei elätä perhettään.  Toki laki velvoittaa elättämään puolison.

Vierailija
62/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoiden elatusvelvollisuus avioliiton aikana:

'Avioliiton aikana kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Tarvittaessa voidaan myös avioliiton aikana vahvistaa, että toisen puolisoista on maksettava toiselle elatusapua. Elatusavun määrä ja sen maksutapa voidaan vahvistaa joko sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä.'

https://oikeus.fi/fi/index/esitteet/avioliittolaki/puolisoidenoikeudetj…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mies on ihan oikeassa!!!! Sinä annat sen 400 € miehelle!!! Ja jos se ei kata kuluja, te teette siltä ajalta velkakirjat, jotka maksat myöhemmin pois!!!

Näin meillä, ja on toiminut mainiosti.

Olen miehelle velkaa lapsien ajalta noin 5600 euroa, jota maksan pikkuhiljaa.

Ilahduttavaa, että löytyy tuollaisiakin suoraselkäisiä naisia. Ilmankos ilmeisesti olet pysynytkin naimisissa <3 

Kiitos! En vain käsitä, mistä tuo ajatus tuohon on tullut, että miehen pitää elättää naista.

Samoin ollaan jatkettu, vaikka olen töissä. Minulla on huonommat tienestit ja kaikki pistetään puoliksi. Jos jostain tarvittavasta puuttuu minun osani, otan velkaa, jonka maksan itse. En ole koskaan penniäkään mieheltä saanut.

Esim. remontit mies on omalta osaltaan maksanut. Minä maksan niistä velkaa.

Ja koska mies rakennusalalla ja tekee remontteja itse, on talon omistus 40/60.

Meillä on laskettuna kaikki.

Vierailija
64/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin miehelle etten tee lapsia ellei se ala elättää, ja sitten heräsinkin omaan provooni.

Vierailija
65/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole sanomattakin selvää, että miehen kuuluu maksaa puolet sinun ansionmenetyksestä ja puolet jää sinun kontallesi tai ansionmenetys huomioidaan kuluissa. Jos sun tulot ovat olleet 2000€, mies maksaa siitä puolet ja kotihoitotuki ja lapsilisä on perheen yhteistä tuloa. Näin meille äideille neuvottiin jo 60-70-luvulla.

!

Nykyään on tavallista, että asianajajavaimo tai erikoislääkäri tienaa 10 tonnia kuussa. Siinä saa olla aika hyvätuloinen mies, että on varaa kompensoida ansionmenetyksiä!

Eiköhän se AP:n miehen malli ole kuitenkin tasapuolisin. Etukäteissäästäminen arvoonsa.

Äitiyspäiväraha maksetaan äidin tulojen mukaan, jolloin ansion menetys ei ole suuri, mutta ongelmaksi nousee kotihoidontuen aikainen aika ja monessa ainakin tuntemassani perheessä jää pienempi tuloinen hoitamaan lasta pari vuotta ja miksi se ei voisi olla silloin lapsen isä. Lastenhoito ja kotityöt onnistuvat myös lapsen isältä.

Ap. tapauksessa lapsi kuulostaa yksin äidin projektilta ja mies ei osallistu tai kanna vastuuta lainkaan perhe)elämästä.

Vierailija
66/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole pystynyt etukäteen säästämään, koska kaikki raha on mennyt elämiseen ja talon remontteihin, mitään ei ole ikinä käteen jäänyt. Siksi velkakuittien teko kerran kuussa toimii hyvin.

Vierailija
67/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli se toinen ketju turkkilaisten tasa- arvosta. Rupesi Turkin miehet kummasti kiinnostaa tämän ketjun luettuani. Uskomatonta paskaa Suomen miehet täynnä. Toivottavasti kuolevat pian sukupuuttoon.

Älä!! Rupesin sen ketjun jälkeen etsimään tietoa ja kyllä suurinosa niistä piti paikkansa. Ja suomessa miehet vaatii että naiset maksaa heille siitä että saavat hoitaa yhteistä lasta.. Huh.

Vierailija
68/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistetaan nyt, että kotihoidontuelle ei ole mikään pakko jäädä. Voi mennä töihin, kun lapsi 9 kk ja vanhempainvapaa päättyy.

Miehen kannattaa muuten useissa perheissä pitää vanhempainvapaat, ja äidin mennä työhön, koska kyseessä ansiosidonnainen! Näin meillä. Jokaisesta lapsesta olen 4 kk ollut kotona, ja mies pitänyt loput.

Ei se ole miehen asia maksaa vaimon kotona olemista.. Kun mikään ei ole pakko.

Vierailija
69/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haahhahaa, täällä on kyllä av-mammoilla hienoja miehiä 😂

Sitten haukutaan lompakkoloisiksi ne, joilla on yhteinen talous ja mies osallistuu osaltaan perheen työnjakoon.

Jos on yhteinen talous, niin silloinhan kotihoidontuen aikana eletään lähestulkoon kokonaan miehen tuloilla. Kaikissa tuntemissani perheissä on toimittu näin eikä siitä ole tehty sen kummempaa numeroa. Myös niissä perheissä on toimittu näin, joissa muina aikoina on erilliset rahat.

Joten onnea vain teille, joissa naisen elintaso tipahtaa lapsen hoidon takia miehen jatkaessa entisenlailla, sekä varsinkin teille, joissa kyhätään velkakirjoja puolisoiden välille lastenhoidon takia! 😂 Pitkää ja tasavertaista avioliittoa!

Vierailija
70/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma liittoni ei ole noin kylmä, että tarvitsisi miettiä kotihoidontuen aikana, että kuka tienaa mitäkin. Molemmat haluaa toimia perheen ja lasten hyväksi, lapset etusijalla.

Vierailija
71/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoamista ja ruoan laittoa!! :D

Jos se akka ei pyörisi siellä nurkissa kakaransa kanssa, ei siellä todellakaan tarvisi siivota tai laitella mitään. Mies tekisi itse. Ei yhdenkään miehen tarvi tuosta edestä ketään elättää! Jumantsukka te ootte tyhmiä!!

Ämmä töihin, tai ottaa velkaa, et pystyy elättämään itsensä. Ei ole miehen asia!

No totta vitussa se on huomioitava siivouksessa, että nainen siivoaa päivän aikana tulevan sotkun (ellei tullut sotku sitten liity jotenkin miehen asioiden hoitamisesta johtuvaan sotkuun) ja loput sitten puoliksi. Tai jos mies ei hoida, niin sitten mies maksaa naiselle että nainen hoitaa.

Mutta kyllä mä pidän sitä jonkinlaisena etuutena, että puolisolle on ruoka valmiina kun tulee töistä. Näin ei olisi, jos molemmat olisivat töissä. Joten etuuden saaja maksakoon etuudestaan. Toki voi myös sopia niin ettei yhteistä ruokailuhetkeä ole.

Sama esim. pyykkien kanssa, voihan sopia niin että molemmat hoitaa omat pyykkinsä ja puolet lapsen pyykeistä. Tulee vaan kokonaisuudessa helvetin kalliiksi jauhaa vajaita koneellisia, mutta pääasia on että kumpikaan ei ole toisen ilmainen palvelija. Jos kotona olija sovitusti maksua vastaan pyykkää myös työssäkäyvän vaatteet, pitää pyykkäyksen hinnoittalussa huomioida myös se, että vaatteiden pyörittämisestä syntyy ylimääräistä pölyä, lisää siivousta.

Että sinäkin ÄMMÄT töihin huutelija: Oletko varma että et maksatuta elämääsi puolisollasi?? No, toivottavsati sulla ei sellaista ole.

Jaa. Kuule, se sun mies ei huku paskaan tai jää nälkäiseksi, vaikka sinä et siellä hääräisikään. Se osaisi tehdä ihan kaiken itsekin.

Sinä perustelet ja teet itsesi muka tärkeäksi, jotta voit olla kotona menemättä töihin!!

Minä olen töissä ja maksetaan KAIKKI puoliksi ja siivotaan puoliksi ja pestään puoliksi. Kaikesta on listat.

Vierailija
72/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se akka ei pyörisi siellä nurkissa kakaransa kanssa, ei siellä todellakaan tarvisi siivota tai laitella mitään. Mies tekisi itse. Ei yhdenkään miehen tarvi tuosta edestä ketään elättää! Jumantsukka te ootte tyhmiä!!

Ämmä töihin, tai ottaa velkaa, et pystyy elättämään itsensä. Ei ole miehen asia!

No totta vitussa se on huomioitava siivouksessa, että nainen siivoaa päivän aikana tulevan sotkun (ellei tullut sotku sitten liity jotenkin miehen asioiden hoitamisesta johtuvaan sotkuun) ja loput sitten puoliksi. Tai jos mies ei hoida, niin sitten mies maksaa naiselle että nainen hoitaa.

Mutta kyllä mä pidän sitä jonkinlaisena etuutena, että puolisolle on ruoka valmiina kun tulee töistä. Näin ei olisi, jos molemmat olisivat töissä. Joten etuuden saaja maksakoon etuudestaan. Toki voi myös sopia niin ettei yhteistä ruokailuhetkeä ole.

Sama esim. pyykkien kanssa, voihan sopia niin että molemmat hoitaa omat pyykkinsä ja puolet lapsen pyykeistä. Tulee vaan kokonaisuudessa helvetin kalliiksi jauhaa vajaita koneellisia, mutta pääasia on että kumpikaan ei ole toisen ilmainen palvelija. Jos kotona olija sovitusti maksua vastaan pyykkää myös työssäkäyvän vaatteet, pitää pyykkäyksen hinnoittalussa huomioida myös se, että vaatteiden pyörittämisestä syntyy ylimääräistä pölyä, lisää siivousta.

Että sinäkin ÄMMÄT töihin huutelija: Oletko varma että et maksatuta elämääsi puolisollasi?? No, toivottavsati sulla ei sellaista ole.

Jaa. Kuule, se sun mies ei huku paskaan tai jää nälkäiseksi, vaikka sinä et siellä hääräisikään. Se osaisi tehdä ihan kaiken itsekin.

Sinä perustelet ja teet itsesi muka tärkeäksi, jotta voit olla kotona menemättä töihin!!

Minä olen töissä ja maksetaan KAIKKI puoliksi ja siivotaan puoliksi ja pestään puoliksi. Kaikesta on listat.

Voi. Kuulostaa surulliselta parisuhteelta :( Toivottavasti olet onnellinen.

Vierailija
73/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli se toinen ketju turkkilaisten tasa- arvosta. Rupesi Turkin miehet kummasti kiinnostaa tämän ketjun luettuani. Uskomatonta paskaa Suomen miehet täynnä. Toivottavasti kuolevat pian sukupuuttoon.

Älä!! Rupesin sen ketjun jälkeen etsimään tietoa ja kyllä suurinosa niistä piti paikkansa. Ja suomessa miehet vaatii että naiset maksaa heille siitä että saavat hoitaa yhteistä lasta.. Huh.

Itselläni on ulkkarimies tosin ei turkkilainen. Kth:n aikaa kerroin näistä 50/50 miehistä. Sitä nauratti. Oikea mies ei miettisi edes elättääkö perhettään vaan pitäisi sitä kunnia-asianaan.

Vierailija
74/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua mutta itse mietin vain etteikö ihmiset keskustele näistä asioista jo ennen kun lasta aletaan hankkimaan.

Aika kevyesti jotkut ottavat lastenhankinnan.

Tuskin tulisi yllätyksenä moinen sitten.

Vierailija
75/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ulkkarimies tosin ei turkkilainen. Kth:n aikaa kerroin näistä 50/50 miehistä. Sitä nauratti. Oikea mies ei miettisi edes elättääkö perhettään vaan pitäisi sitä kunnia-asianaan.

Minulla on suomalainen mies ja hänkin pitää kunnia-asiana elättää perhe sen aikaa, kun yhteisestä päätöksestä hoidan lastamme kotona. Myös tuttavapiirissäni on paljon tällaisia miehiä. Hyviä isejä ja puolisoita, jotka ajattelevat perhettään ensisijaisesti.

Vierailija
76/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki nämä työt voi jättää tekeättä, jos mies niin tahtoo, ja jääkin tekemättä ellei mies niistä maksa. Tämä vaan herätykseksi kaikille niille jotka tämän duunin ilmaiseksi tekevät ja nälkää näkevät.

Minäkin olen töissä. Mieheni ei ole töissä. Meillä kaikki on yhteistä, eikä mistään ole minkäälaista lista.

Vierailija
77/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muistetaan nyt, että kotihoidontuelle ei ole mikään pakko jäädä. Voi mennä töihin, kun lapsi 9 kk ja vanhempainvapaa päättyy.

Miehen kannattaa muuten useissa perheissä pitää vanhempainvapaat, ja äidin mennä työhön, koska kyseessä ansiosidonnainen! Näin meillä. Jokaisesta lapsesta olen 4 kk ollut kotona, ja mies pitänyt loput.

Ei se ole miehen asia maksaa vaimon kotona olemista.. Kun mikään ei ole pakko.

Näin! Mut akat käyttää jotain imetystä verukkeena loisia kotona yhteiskunnan rahoilla liki vuosi.

No katsos kun sinne kotiin on jonkun jäätävä ensimmäiseksi yhdeksäksi kuukaudeksi. Sitten saa laittaa lapsen kunnalliseen päivähoitoon. Tokihan sitä voisi jollekin yksityiselle hoitajalle maksaa mutta veikkaan että viimeistään siinä vaiheessa kun lyödään lasku käteen, moni mies pyörtää sanansa. Ei nimittäin ole halpaa touhua.

Vierailija
78/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis talo miehen omistuksessa vai vuokra-asunto? Varoittaisin kuviosta, jossa mies omistaa asunnon ja te maksatte hänelle vuokraa. Mies kerää kiinteää omaisuutta ja te maksatte kulut. Toivottavasti olette avioliitossa ilman avioehtoa. 

Jos halutaan olla tarkkoja, kun maksaa mitäkin, yhteinen tili yhteisille menoille ja kumpikin laittaa sinne rahaa suhteessa tuloihin. 

Talo on miehen oma. Olemme suunnitelleet yhteisen ostoa, mutta mies haluaa ensinmaksaa tämän pois ja jättää sitten tämän asunnon sijoitusasunnoksi kun on velka maksettu. Vasta sitten otetaan uusi velka uuteen taloon. Ja nopeamminhan se tapahtuu, kun minäkin autan tämän asunnon maksussa. Olemme avoliitossa.

Ei jumalauta!!! Ensinnäkin se juttu "vuokra jaettuna kolmella"!!! En ole koskaan kuullut kenenkään isän jyvittelevän perheen asumiskuluja vauvoilleen!! Ja jos sinä maksat miehellesi vuokraa, niin teet sen ainoastaan oikeaa vuokrasopimusta vastaan, jolloin sinulla on vuokralaisen oikeudet ja miehesi maksaa vuokratuloista pääomatuloveroa. Nythän miehesi yrittää härskisti itse hyötyä sinusta ja saada verotonta, pimeää vuokratuloa. Olet avoliitossa narsistisen kusipään kanssa. Älä missään tapauksessa avioidu ja eroa niin pian kuin mahdollista Oikeasti. Kokemuksesta tiedän, että ajan myötä tuo vain pahenee ja vaatimukset ja väitteet muuttuvat entistä absurdimmiksi. Nyrkkisääntö kaikille pariskunnille: jos on tarvetta minkäänlaiseen puolisoiden väliseen kirjanpitoon ja todisteluun, suhde on sairas. LÄH-DE!!

Vierailija
79/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä mies vauvan isä?

Vai oletko mennyt miehen luokse asumaan jonkun muun vauvan kanssa?

Jos mies on isä niin sano sille että on hänen hommansa järjestää vauvan hoito. Mene itse töihin ja hoida vauvaa sitten vapaa-aikanasi. Ruoat hankit itsellesi ja vauvalle, samoin puhtaat vaatteet. Kaiken muun jätät miehen vastuulle.

Vierailija
80/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Kuulostaa surulliselta parisuhteelta :( Toivottavasti olet onnellinen.

Ollaan tosi onnellisia, kiitos!:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme