Joku palstan "akateemikko" taitaa provoilla HS:ssa: "Minulle ei löytynyt älykästä miestä"
"Olen kohta 35-vuotias korkeasti koulutettu nainen. Minulla on tohtorin tutkinto"
"samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille"
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Edes lääkiksessä väitöskirjat eivät välttämättä ole mitään ruudinkeksijätasoa. Esim. annetaan eri ryhmille eri lääkkeitä, katsotaan miten niille käy ja väännetään niistä kivat käyrät ja kirjoitellaan niiden pohjalta artikkelit.
:'D Ja silti osa ihmisistä on niin tyhmiä etteivät pääse edes sisälle yliopistoihin yrityksistä huolimatta.
Häh? Joku/jotkut ei tainneet osata ihan lukea... eihän tuo nainen valita siitä ettei miestä löydy, vaan toteaa vain realiteetit. Kirjoitushan on vastine toiselle kirjoittajalle, joka on ilmeisesti valittanut siitä ettei yhteiskunta maksa yksinään lapsetomuushoitoja hakevan naisen hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen kohta 35-vuotias korkeasti koulutettu nainen. Minulla on tohtorin tutkinto, mutta se ei takaa minulle töitä."
Jos ei löydä töitä eikä miestä, voisiko syytä olla myös itsessä?
sanoikos hän ettei löydä miestä? E, vaan hän ei löydä riittävän älykästä miestä itselleen. Siis sellaista joka haluaa myös hänet, ja lapsen, ja lapsen juuri NYT!
Ja tämä on niin totta ja niin tyypillinen tilanne. Olen ollut itse samassa suossa,. Biologinen kello lyö päähän, mutta halukasta RIITTÄVÄN (edes minimaalisen sopivaa) kumppania ei ole, joka MYÖS haluaisi lapsia juuri nyt eikä huomenna. Itsekin ajattelin sillin tuossa iässä että menee vaan nettiin ja ottaa kenet tahansa ja alkaa tekemään lasta. Mutta todellisuudessa ei se vaan niin toimikaan. Sekin on luonnon laki että jos joku ei säväytä niin ei sitä voi väkisin alkaa teeskentelemäänkään. Ja sitten pilaisi sen tulevaisuudessa tapahtuvan mahdollisen tosi rakkaudenkin jos tekisi huonon valinnan jota katuisi aina. Kyllä se oikea rakkauskin voi osua kodalle tuolle naiselle, sitten JOSKUS tulevaisuudessa, mutta ei nyt. Eli on valittava sen odottelu yksin ja lapsettomuus, tai lapsi nyt jonkun kanssa.
Tuossa iässä ne hyvät eronneet miehet on jo tehneet 3 lasta eivätkä halua enempää.
Olisko myös niin, ettei pitkään sinkkuna elänyt, tapoihinsa piintynyt akateeminen nainen säväytä parisuhdemarkkinoilla? Kun seurasi ensitreffit alttarilla ohjelmassa sen turkulaisen kieltenopettajan pariutumisyritystä tuli tuo mieleen. Omat tavat olivat ne oikeat, mies siivosi kämppäänsä kehnosti (vaikka aika siistiltä vaikutti), asui kauheassa paikassa, harrasti tylsiä asioita, ei ottanut tarpeeksi huomioon naista, naisenhan ei tarvitse ottaa miestä huomioon, se olisi alistuvaa passausta... Jos kolmekymppisenä yrittää pariutua eikä omaa parisuhdetaitoja juuri minkään vertaa voi tosiaan olla vaikeaa löytää sopivaa. Ja ehkä silloin tuo sinkkuus ja öapsettomuus on kaikille pitemmällä tähtäimellä hyvä juttu, niistä omista tavoista ja tottumuksista joutuisi joustamaan myös lapsen vuoksi.
Miten tämä liittyi akateemisuuteen?
Naisrassu! Hankalaksi on mennyt, jos oppiarvo ja partnerin "äly" ovat nousseet seksin ehdoksi. Neuvoni: vain pieni pyllistys ja kyllä se siitä sikiää. Voi pullahtaa jopa äitiään viisaampi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvin pinnalliselta muijalta, kouluja käymätön mies voi olla paljon älykkäämpi kuin tohtorismies. Koulutustaso ja älykkyys ei kulje aina käsi kädessä.
Mistä päättelet ettei hän ole tuota tajunnut? Eihän hän puhu sinänsä koulutustasosta mitään vaan ainoastaan intellektuaalisuudesta. Toisekseen, lyhyen kirjoituksen pointti ei ollut tuo, joten ehkei kirjoittaja kokenut tarpeelliseksi avata ajatusmaailmaansa jostain sivuseikasta järin perusteellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes lääkiksessä väitöskirjat eivät välttämättä ole mitään ruudinkeksijätasoa. Esim. annetaan eri ryhmille eri lääkkeitä, katsotaan miten niille käy ja väännetään niistä kivat käyrät ja kirjoitellaan niiden pohjalta artikkelit.
:'D Ja silti osa ihmisistä on niin tyhmiä etteivät pääse edes sisälle yliopistoihin yrityksistä huolimatta.
Yliopistoon sisään pääsy voi olla oikeasti vaikeampaa kuin se väitöskirjan teko, se on kuitenkin ihan erilaista osaamista. Ei väitöskirjaa varten tarvitse osata pilkuntarkasti ulkoa 1000 sivua kirjoja, vaan voit aina katsoa asiat lähteistä.
Monille miehille sopii vallan mainiosti itseään tyhmempi rouva, johon voi suhtautua alentuvasti. Harmi vaan, että se vähemään terävä putkiasentajakin mielellään alistaisi tohtorivaimoaan, nollaisi tämän meriitit esim. humanistihömppänä ja tärkeilisi niillä paskatukosten avaamisesta tienatuilla rahoillaan. Mitä ihmettä nainen saisi tällaisesta suhteesta? Sen lisäksi siis, että joutuisi kuuntelemaan moukan mitätöintiä päivästä toiseen? Mies dominoisi keskusteluja ja sallittuja mielipiteitä oman koulutustasonsa mukaisesti, sivistyssanojen käytöstä rouva saisi selkäänsä, mahdolliset lapset kasvatettaisiin arvostamaan duunariammatteja ja rahaa ja perinteisiä sukupuolirooleja sekä halveksimaan "kirjaviisautta", naisten koulutusta tai ylipäänsä opiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tohtorimies voi ihastua vaikka kaupan kassaan, mutta tohtorinaiselle pitää löytyä kovapalkkainen tohtorimies.
Johtuu siitä, että tohtorismieskin ajattelee vehkeellään, joka ei ole juuri oppiarvoja saavuttanut.
Ja näin romanttisesti asian voi käsittää vain nainen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö näitä varten perustaa joku mensadeittisivusto tms, johon olisi ÄO-raja ?
Ei se tätä naista auttaisi sillä hänhän pätee vain koulutuksella ei saavutuksilla joten ÄO ei voi olla kovin korkea.
Vierailija kirjoitti:
Monille miehille sopii vallan mainiosti itseään tyhmempi rouva, johon voi suhtautua alentuvasti. Harmi vaan, että se vähemään terävä putkiasentajakin mielellään alistaisi tohtorivaimoaan, nollaisi tämän meriitit esim. humanistihömppänä ja tärkeilisi niillä paskatukosten avaamisesta tienatuilla rahoillaan. Mitä ihmettä nainen saisi tällaisesta suhteesta? Sen lisäksi siis, että joutuisi kuuntelemaan moukan mitätöintiä päivästä toiseen? Mies dominoisi keskusteluja ja sallittuja mielipiteitä oman koulutustasonsa mukaisesti, sivistyssanojen käytöstä rouva saisi selkäänsä, mahdolliset lapset kasvatettaisiin arvostamaan duunariammatteja ja rahaa ja perinteisiä sukupuolirooleja sekä halveksimaan "kirjaviisautta", naisten koulutusta tai ylipäänsä opiskelua.
Meinaatko ettei tohtorivaimo voi olla alistava kusipää suhteessa? Yhtä hyvin se tohtorinainen voi aukoa päätä duunarimiehelle päivästä toiseen ja vähätellä ei-akateemista osaamista. Akateemisuus ei tarkoita että ihminen on mukava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö näitä varten perustaa joku mensadeittisivusto tms, johon olisi ÄO-raja ?
No eikö sellainen ole jo: eliittikumppani. Mainosti oikein teeveessäkin näiden akateemisten esimerkkien avulla.
Vieläkö tuo huijaus uppoaa joihinkin? :-D Kyseessähän on täysin normaali senssipalvelu jossa vain itseään täynnä olevat ihmiset saivat kuvitella olevansa eliittiä :-D Huijaus toimi hetken hyvin ja rahaa tuli mutta onneksi suurinosa ihmisistä on jo tajunnut tuon huijaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan tuo tohtorinainen on. Jokainen akateemisesti koulutettu nainen tietää, ettei niitä akateemisia miehiä riitä kaikille.
Miksi tämä on ongelma? Ei kai nyt koulun käynti määrittele ihmistä niin tarkasti, että ei voisi yhtään "alemman" kanssa olla? Miksi tohtorinainen ei voisi löytää sielunkumppaniaan esim. amk-insinöörimiehestä? Kysyn ihan asiallisesti, en pahalla. Ymmärrän kyllä, että täysin ääripäiden on vaikea löytää yhteistä säveltä, esim. peruskoulun kesken jättänyt ja tohtori ei ehkä löydy jutun juurta. Mutta onhan niitä välimuotoja!
Samaa ihmettelen näin puoli-akateemisena. Yliopistossa olin ikiopiskelijana kun työelämä vei...
Miten se akateeminen on parempi mies? Millä tavalla vaikka fysiikassa, tietojenkäsittelytieteessä tai saksan kielessä itsensä tohtoriksi lukenut mies on juuri sopivaa henkistä seuraa? Yhteisiä oppiaineitakaan ei välttämättä ole mielipidekirjoittajan kanssa. Saati mielenkiinnon kohteita.
Ei parisuhdemarkkinoilla pitäisi koulutusta tuijottaa. Jos jotakin, niin yleissivistystä ja yhteisiä kiinnostuksen kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan tuo tohtorinainen on. Jokainen akateemisesti koulutettu nainen tietää, ettei niitä akateemisia miehiä riitä kaikille. Tämän voi ihan todeta ekojen opiskelijabileiden sukupuolijakaumasta. Tai minkä vaan huippulukion vanhojen tansseista. Esim. Itse olen aina ollut akateemisen miehen kanssa, mutta ekan ja tokan puolison välissä meni lähes 10 vuotta sinkkuna, sillä yhtäkään fiksua vapaata miestä ei tullut vastaan. Akateemisia viehättäviä sinkkunaisia oli ystäväpiirissä samaan aikaan varmaan tusina. Sen sijaan esim. Ex- puolisoni ( tohtori ) ei ole ollut päivääkään sinkkuna sitten lukiovuosien, aina on ollut ottajia jonoksi asti...
Akateeminen nainen ja täysi pöllö. Jos ainoa kriteeri on se akateeminen ura, niin akateemisella, jos kellä on varaa lähteä etsimään isommasta poolista kuin oman osakunnan karkeloista tai oppiaineen vuosijuhlista. Kansainvälinen akateeminen maailma tarjoaa paljon mahdollisuuksia ja pakkoko se on pelkästään oman vuosikurssin miehiä kytätä. Olen itse akateeminen ja kaksin kertainen tohtorinna, hyvin on tohtoreita riittänyt, menekkiä olisi ollut vaikken ole koskaan sinkkuna ollutkaan. Vai onko tämä joku maaseutuakateemisten ongelma pelkästään?
Jep. Täysi pöllö varmasti akateemisessa maailmassa, mutta ihan olen kuitenkin Helsingin yliopistosta valmistunut ja Helsingin työmarkkinoille omalle alalle työllistynyt ja parikymmentä vuotta uraa tehnyt ihminen. Ei minulle tärkeää ole se oppiarvo eikä mahdollinen älykkyys itsessään, vaan ne luonteenpiirteet ja arvomaailma jotka saavat nuoren ihmisen akateemisten opintojen pariin. Kysymys kuuluukin, että miksi Ihminen EI kouluttaudu? Ja tämän kysymyksen vastaus on se syy, miksi kaikki seurustelukumppanini ovat olleet akateemisia, vaikka ei se akateemisuus minulle sinänsä mikään "valintakriteeri " koskaan ole ollut. Itse asiassa kaikki teiniaikojen ihastuksetkin päätyivät myöhemmin akateemisiksi, mistä sitten ikinä johtuukaan.
Sama. Minullekin koulutukseen liittyvät arvot ovat olleet erittäin tärkeä parinvalintakriteeri. Älykkyys tulee usein sen mukana, että haluaa oppia, tutkia, ymmärtää. Tällaisia miehiä on kuitenkin maailma pullollaan, jos ei rajaa kriteereitään pöllöllä tavalla liian pieneen marginaaliin. Jos ei Helsingistä löydy, niin mikä estää katsomasta vaikkapa Lontoon tai Tukholman yliopistopiireistä. Kontaktien puute? Aloitteellisuuden ongelma? Entäpä olisiko vaikka 5 vuotta vanhemmissa vapaita miehiä? 10 vuotta? Nuoremmissa? Eri akateeminen ala?
On myös olemassa paljon älykkäitä, jotka eivät kouluttaudu, sillä he eivät ole saaneet tukea kotoa sellaiseen.
Älykkäät tekevät sillä älyllään jotain eivätkä kuluta aikaansa koulussa istumiseen.
Ei koiraakaan joka osaa käskystä istua ja antaa tassua kutsuta älykkääksi vaan hyvin koulutetuksi.
Kaikkea ei riitä kaikille. Sitten pitää miettiä pärjääkö ilman vai muuttaako kriteereitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoon sisään pääsy voi olla oikeasti vaikeampaa kuin se väitöskirjan teko, se on kuitenkin ihan erilaista osaamista. Ei väitöskirjaa varten tarvitse osata pilkuntarkasti ulkoa 1000 sivua kirjoja, vaan voit aina katsoa asiat lähteistä.
Kellään oikeasti älykkäällä ei jää sisäänpääsy kiinni siitä, että ei kykenisi opettelemaan vaadittuja asioita ulkoa jos on todella motivoitunut pääsemään sisälle yliopistoon.
Olen keskivertoa tyhmempi, mutta silti suhteellisen vähäisellä lukemisella pääsin kahdelle suositulle alalle sisään. Olen varma, että minua älykkäämmän tarvitsisi tehdä vielä vähemmän töitä päästäkseen paremmilla pisteillä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aivan ihmeissäni näistä vastauksista! Arviolta 90% miehistä on kykenemättömiä kunnollisiksi isiksi, (mikä käy varsin hyvin ilmi tätäkin palstaa lukiessa!) niin ymmärrän kyllä jutun naista enemmän kuin hyvin! Oikeasti kaikkien naisten tulisi nostaa rimaa miesten suhteen ja paljon! Liian monelle tuntuu kelpaavan ihan kuka tahansa!
Ei ole vaikea arvata miksi olet sinkku :-D Tiedän, että tämän viestin jälkeen keksit väittää olevasi varattu mutta sillä vain nolaisit itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla ihan penaalin terävin kynä?
Vierailija kirjoitti:
"Olen kohta 35-vuotias korkeasti koulutettu nainen. Minulla on tohtorin tutkinto"
"samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille"
Kyllä se ihan asiaa puhuu. Älykkäitä miehiä ei riitä kaikille.
Eikö ole aika hassu "sattuma", että samoina välipäivinä vauva.fi:ssä trollataan akateemisuudella ja hesari julkaisee itkun akateemisuudesta. Jos joku vielä kuvitteli hesarin olevan laatu lehti niin luulisi nyt viimeistään tajuavan asian todellisen laidan.
Kuulostaa hyvin pinnalliselta muijalta, kouluja käymätön mies voi olla paljon älykkäämpi kuin tohtorismies. Koulutustaso ja älykkyys ei kulje aina käsi kädessä.