Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku palstan "akateemikko" taitaa provoilla HS:ssa: "Minulle ei löytynyt älykästä miestä"

Vierailija
29.12.2016 |

"Olen kohta 35-vuotias korkeasti koulutettu nainen. Minulla on tohtorin tutkinto"

"samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille"

http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005023858.html

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan tuo tohtorinainen on. Jokainen akateemisesti koulutettu nainen tietää, ettei niitä akateemisia miehiä riitä kaikille. Tämän voi ihan todeta ekojen opiskelijabileiden sukupuolijakaumasta. Tai minkä vaan huippulukion vanhojen tansseista. Esim. Itse olen aina ollut akateemisen miehen kanssa, mutta ekan ja tokan puolison välissä meni lähes 10 vuotta sinkkuna, sillä yhtäkään fiksua vapaata miestä ei tullut vastaan. Akateemisia viehättäviä sinkkunaisia oli ystäväpiirissä samaan aikaan varmaan tusina. Sen sijaan esim. Ex- puolisoni ( tohtori ) ei ole ollut päivääkään sinkkuna sitten lukiovuosien, aina on ollut ottajia jonoksi asti...

Akateeminen nainen ja täysi pöllö. Jos ainoa kriteeri on se akateeminen ura, niin akateemisella, jos kellä on varaa lähteä etsimään isommasta poolista kuin oman osakunnan karkeloista tai oppiaineen vuosijuhlista. Kansainvälinen akateeminen maailma tarjoaa paljon mahdollisuuksia ja pakkoko se on pelkästään oman vuosikurssin miehiä kytätä. Olen itse akateeminen ja kaksin kertainen tohtorinna, hyvin on tohtoreita riittänyt, menekkiä olisi ollut vaikken ole koskaan sinkkuna ollutkaan. Vai onko tämä joku maaseutuakateemisten ongelma pelkästään?

Jep. Täysi pöllö varmasti akateemisessa maailmassa, mutta ihan olen kuitenkin Helsingin yliopistosta valmistunut ja Helsingin työmarkkinoille omalle alalle työllistynyt ja parikymmentä vuotta uraa tehnyt ihminen. Ei minulle tärkeää ole se oppiarvo eikä mahdollinen älykkyys itsessään, vaan ne luonteenpiirteet ja arvomaailma jotka saavat nuoren ihmisen akateemisten opintojen pariin. Kysymys kuuluukin, että miksi Ihminen EI kouluttaudu? Ja tämän kysymyksen vastaus on se syy, miksi kaikki seurustelukumppanini ovat olleet akateemisia, vaikka ei se akateemisuus minulle sinänsä mikään "valintakriteeri " koskaan ole ollut. Itse asiassa kaikki teiniaikojen ihastuksetkin päätyivät myöhemmin akateemisiksi, mistä sitten ikinä johtuukaan.

Vierailija
42/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tohtorius olisi tae älykkyydestä? Periaatteessa kyse on aika mekaanisesta työstä. Työtä se väitöskirjan teko toki vaatii paljon ja kärsivällisyyttä, mutta ei mitään suuren suurta älykkyyttä välttämättä. Riippuu tietysti alasta. Esim. fyysikan alalla eri tavalla kuin humanistisella alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, kun ei niitä älykkäitä miehiä riitä kuin yhdelle prosentille naisista.

Vierailija
44/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tämä nainen mitään tohtoriia tunnu edes hakevan, vaan älykästä miestä. Voihan sellainen olla vaikka kkeski-asteelle koulutetttu, jonkun normaalin ammatin omaava siisti ja fiksu.

Vierailija
45/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö näitä varten perustaa joku mensadeittisivusto tms, johon olisi ÄO-raja ?

Vierailija
46/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö näitä varten perustaa joku mensadeittisivusto tms, johon olisi ÄO-raja ?

No eikö sellainen ole jo: eliittikumppani. Mainosti oikein teeveessäkin näiden akateemisten esimerkkien avulla.

Vierailija
47/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa täällä näitä väitteitä että tohtorintutkinnolla olisi jotain väliä parimarkkinoilla.

Itse tohtorina, ja suvusta ja sosiaalisista piireistä joissa oikeastaan kaikilla on tohtorintutkinto, niin voin kyllä sanoa että eihän sillä ole oikeasti mitään väliä muuta kuin akateemisella uralla. Oma mies ei ole tohtori eikä sillä ole pienintäkään väliä. Minua monissa asioissa viisaampi ja saavuttanut paljon. Ja niitä tohtorimiehiäkin olisi kyllä ollut joukoittain, mutta eihän sitä nyt jonkun tutkinnon perusteella valitse paria.

Se on vain sellainen kiva juttu, vähän kuin jos olisi juossut maratonin, mutta muuten se ei vaikuta elämään ollenkaan.

Ja ainoa missä se vaikuttaa, eli akateeminen ura, niin sehän on tosi vaatimaton tutkinto siellä, eli vasta sen jälkeen se uran luominen vasta alkaa. Eli se on tavallaan vasta nollapiste, jonka jälkeen vasta aletaan laskea saavutuksia.

48/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukin saa haluta kaipaamansa seuraa. Oli kyse sitten koulutuksesta, rahasta tai vaikkapa ulkonäöstä. Totta kai se joitain sitten ärsyttää kun ei kuulu siihen ryhmään. Se on myös jokaisen oma valinta, jos päättää elää yksin siitä syystä ettei "kelpuuta" ketään.

Sinkkumarkkinoilla on muitakin "ryhmiä" joille parisuhteen saanti on vaikeaa. Media nyt vaan on ottanut lemmikikseen nämä akateemiset naiset sekä toisaalta maalla asuvat miehet.

Vierailija
49/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan tuo tohtorinainen on. Jokainen akateemisesti koulutettu nainen tietää, ettei niitä akateemisia miehiä riitä kaikille. Tämän voi ihan todeta ekojen opiskelijabileiden sukupuolijakaumasta. Tai minkä vaan huippulukion vanhojen tansseista. Esim. Itse olen aina ollut akateemisen miehen kanssa, mutta ekan ja tokan puolison välissä meni lähes 10 vuotta sinkkuna, sillä yhtäkään fiksua vapaata miestä ei tullut vastaan. Akateemisia viehättäviä sinkkunaisia oli ystäväpiirissä samaan aikaan varmaan tusina. Sen sijaan esim. Ex- puolisoni ( tohtori ) ei ole ollut päivääkään sinkkuna sitten lukiovuosien, aina on ollut ottajia jonoksi asti...

Akateeminen nainen ja täysi pöllö. Jos ainoa kriteeri on se akateeminen ura, niin akateemisella, jos kellä on varaa lähteä etsimään isommasta poolista kuin oman osakunnan karkeloista tai oppiaineen vuosijuhlista. Kansainvälinen akateeminen maailma tarjoaa paljon mahdollisuuksia ja pakkoko se on pelkästään oman vuosikurssin miehiä kytätä. Olen itse akateeminen ja kaksin kertainen tohtorinna, hyvin on tohtoreita riittänyt, menekkiä olisi ollut vaikken ole koskaan sinkkuna ollutkaan. Vai onko tämä joku maaseutuakateemisten ongelma pelkästään?

Jep. Täysi pöllö varmasti akateemisessa maailmassa, mutta ihan olen kuitenkin Helsingin yliopistosta valmistunut ja Helsingin työmarkkinoille omalle alalle työllistynyt ja parikymmentä vuotta uraa tehnyt ihminen. Ei minulle tärkeää ole se oppiarvo eikä mahdollinen älykkyys itsessään, vaan ne luonteenpiirteet ja arvomaailma jotka saavat nuoren ihmisen akateemisten opintojen pariin. Kysymys kuuluukin, että miksi Ihminen EI kouluttaudu? Ja tämän kysymyksen vastaus on se syy, miksi kaikki seurustelukumppanini ovat olleet akateemisia, vaikka ei se akateemisuus minulle sinänsä mikään "valintakriteeri " koskaan ole ollut. Itse asiassa kaikki teiniaikojen ihastuksetkin päätyivät myöhemmin akateemisiksi, mistä sitten ikinä johtuukaan.

Sama. Minullekin koulutukseen liittyvät arvot ovat olleet erittäin tärkeä parinvalintakriteeri. Älykkyys tulee usein sen mukana, että haluaa oppia, tutkia, ymmärtää. Tällaisia miehiä on kuitenkin maailma pullollaan, jos ei rajaa kriteereitään pöllöllä tavalla liian pieneen marginaaliin. Jos ei Helsingistä löydy, niin mikä estää katsomasta vaikkapa Lontoon tai Tukholman yliopistopiireistä. Kontaktien puute? Aloitteellisuuden ongelma? Entäpä olisiko vaikka 5 vuotta vanhemmissa vapaita miehiä? 10 vuotta? Nuoremmissa? Eri akateeminen ala?

Vierailija
50/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain sellainen kiva juttu, vähän kuin jos olisi juossut maratonin, mutta muuten se ei vaikuta elämään ollenkaan.

Kai kuitenkin laitat sunnuntaisin päiväkävelylle tohtorinhatun päähän?

Vierailija
51/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen kohta 35-vuotias korkeasti koulutettu nainen. Minulla on tohtorin tutkinto"

"samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille"

http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005023858.html

Tasavertainen älykkyys on parisuhteen kulmakivi...

Toisaalta älykkäät miehet ottavat puolisoikseen -ei niin älykkäitä-  vaimoja. Eivätkä kitise pitkin palstoja tästä "epäkohdasta".

Käy sääliksi Hesariin kirjoittaneen naista ja hänen hengenheimolaisiaan. Tuollainen valikoiminen, kuten Hän harrastaa taitaa kuitenkin olla pikkuisen tyhmää!

Vierailija
52/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikea muoto olisi "Samassa intellektuellisessa asemassa"? BTW Tohtorin tutkinto, kuten mikään muukaan korkeakoulu-, tai akateeminen tutkinto ei takaa älykkyyttä. Tutkintohan on vain merkki sitä, että on pystynyt opettelemaan ulkoa ja muistamaan tenttiin asti jonkin ennalta sovitun jaada-jaadan, eli tällainen henkilö on oppinut, ei välttämättä älykäs.

Vierailija
53/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai kuitenkin laitat sunnuntaisin päiväkävelylle tohtorinhatun päähän?

Heh ;-) Itse asiassa en edes viitsinyt sellaista ostaa, kun ei se naisena nyt kuitenkaan ole niin imarteleva ja etiketin mukaan naisena voi hyvin osallistua myös akateemisiin juhliin ilman sitä. Promootioon lainasin isäni hattua.

Vierailija
54/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nainen tietää, vai voiko sen varmistaa, että sperma on varmasti älykön spermaa eikä esim. duunarin spermaa?

Entä jos hänen tuleva lapsensa ei jostain syystä saa äitinsä älykön geeniä vaan päätyy duunarin ammattiin? Sääliksi käy tuota tulevaa lasta kyllä.

Olen muuten oikeasti miettinyt sitä, että eikö saata olla ongelma, jos lapsesta tulee merkittävästi älykkäämpi tai tyhmempi kuin kasvattavista vanhemmista.

Vierailija
55/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikea muoto olisi "Samassa intellektuellisessa asemassa"? BTW Tohtorin tutkinto, kuten mikään muukaan korkeakoulu-, tai akateeminen tutkinto ei takaa älykkyyttä. Tutkintohan on vain merkki sitä, että on pystynyt opettelemaan ulkoa ja muistamaan tenttiin asti jonkin ennalta sovitun jaada-jaadan, eli tällainen henkilö on oppinut, ei välttämättä älykäs.

Alun kanssa samaa mieltä, mutta ei se nyt noin mene että tohtorintutkinto olisi vain tenttimistä. Jos olisi, se olisi valtavan paljon helpompi. Tentithän ovat aivan marginaalisessa asemassa, suurin työ on itse tehtävä tutkimus. Eli sinänsä ei ole ulkoa pänttäämistä. Olisikin, niin olisi ollut tosi paljon helpompi!

Vierailija
56/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset miehet kun on paljon näitä akateemisia ylisuorittajia empaattisempia, rauhallisempi ja järkevämpiä. Siksi valitsevat jos vain seksuaalisuus antaa periksi puolisoksi toisen miehen.

Vierailija
57/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemikko ja akateeminen ovat eriasioita.

Miksi te väheksytte älykkään naisen kaipuuta älykkääseen miesseuraan. Yli 20 pinnan ero älykkyysosamäärässä, tekee yleensä esimerkiksi keskustelusta vaikeaa ja seurustelusta liki mahdotonta.

Tää haittaa jo ystävyyttäkin.

Miehiä ei juurikaan haittaa tyhmempi vaimo. Mutta nämä tohtorisnaiset kyllä haittaavat.

Heillä on mennyt elämä hukkaan ponnistellessaan kohti ryppyhattua. Mutta saavathan ihan vapaasti kulkea nokka pystyssä -ilman miestä.

Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Kuten tuolla tohtorisnaisella on käynyt. Työttömyyskin vielä bonuksena. Mikälie joutantieteen tohtori.

Tällainen WT-lähäri puskee töitä lähes kellon ympäri...tyhmänä. Ja vaimokin on vielä. Myös hyvin tyhmä.

T: Kaksi tyhmää ja onnellista!

Vierailija
58/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollaisen pienipalkkaisen pätkätyöläisakateemisen nimenomaan kannattaisi ottaa esim. putkimies? Tällöin voisi turvallisin mielin ruveta perhettä perustamaan, kun mies pystyy elättämään perheen.

Vierailija
59/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosimies1973 kirjoitti:

Akateemiset miehet kun on paljon näitä akateemisia ylisuorittajia empaattisempia, rauhallisempi ja järkevämpiä. Siksi valitsevat jos vain seksuaalisuus antaa periksi puolisoksi toisen miehen.

Tai empaattisen ja järkevän sairaanhoitajan tms.

Vierailija
60/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtorintutkinto on vain merkki siitä ettei ole ADHD:tä tai lääkkeet on kunnossa. Istumista se on ja kirjoittamista. Matemaattisia aloilla ei edes ole kirjoittamista, mutta semmoiset miehet onkin jotain hiihtäjäukkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä