Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS mielipiteessä kehotetaan vanhuksen luo yllätysvierailulle. Mitä mieltä?

Vierailija
17.07.2024 |

Kas kun tätä eilistä mielipidettä ei ole täällä käsitelty.

Minusta törkeähkö ehdotus: kyllä vanhuksilla on oikeus siihen, että häneltä kysytään etukäteen, saako ylipäätänsä tulla.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa yllätysratsialta. AAAHAAA! Tutkitaanpa siisteys ja lääkedosetti ja jääkaappi!

Vierailija
2/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en avaisi ovea varmaankaan.  Moni näin kesällä voi olla "paitasillaan" tukka sekaisin, eilisettiskit tiskaamatta jne.  Älkää väheksykö vanhuksia ja "yllättäkö" heitä.  Vähintään paria tuntia ennen soitto, sopiiko tulla, on kohteliasta ja huomaavaista. Ps. Viekää tarjottavat mennessänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin millä ajatuksella ? Piristämäänkö vanhusta vai tarkistamaan miten elämä sujuu ilman ennakkovaroitusta.

Vierailija
4/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva vanhuksesta tuijottamasta ikkunasta mitään tekemättä, siistissä mekossa, on aika "väritetty".  Voipi olla vaikka siivoamassa tai suihkussa tms, ja sitten: Yllätys!!!  HUI.

Vierailija
5/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella loukkaava kirjoitus. Vedottiin entisten aikojen yllätysvierailuihin ja kehotettiin olemaan viemättä edes kahvipullaa. Kuka tahansa hermostuu jos joku entinen kumminkaima yhtäkkiä seisoo ovella ja työntyy ilmoittamatta kylään.

Vierailija
6/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan! Aivan älyvapaa ehdotus, kukaan ei halua yllätysvieraita. Vanhukset voi olla väsyneitä ja koti sekaisin, ei sinne sovi mennä sopimatta asiasta. Itse en avaa ovea kenellekään, jos ei vierailua ole sovittu etukäteen.

Vierailija
7/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikaan kylään mentiin myös nk.yllärinä. Vanhusten maslaiselämän aikana esim. Tuskin siitä pelästyvät.

Lisäksi hienoa herätellä ihmisiä ajattelemaan muitakin, kun kännykkää, omaa napaa ja sitä omaa ikuista kiirettä, joka on hankittu. Vanhukset todellakin unohtuvat.

Nimimerkki Kokemusta asiasta

Vierailija
8/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että täällä kommentoijat ovat about 20-30 vuotiaita. Ei mitään tajua asioista. Tottakai sitä vanhusta voi mennä moikkaamaan tuosta vaan. 

Vierailija
9/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kiitos yllätysvierailuja. Ja vaikka soittaisikin etukäteen, niin pitää osata lukea, jos hänen vierailuaan ei oikeasti halua.

Vierailija
10/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei soittaisi ja sanoisi: tuli mieleeni haluaisitko tulle kivaan kahvilaan kanssani ja minä maksan ne  kahvit.  Ei olla nähty pitkään aikaan. Haen sinut autolla jos...

Vierailija
11/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei ollut matkapuhelimia, eikä puhelimia ylipäänsäkään. Silloin oli aika normaalia pistäytyä vaikka naapuriin ilmoittamatta etukäteen. Ei se enää sovi.

Vierailija
12/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti on 88-vuotias enkä edelleenkään edes piipahda hänen luonaan ilmoittamatta etukäteen. En itsekään tykkää yllätysvieraista. Olen helteellä kotona ilman rintaliivejä, mutta en halua olla niin kenenkään seurassa. Mieluiten tapaan ihmisiä kahvilassa tai rennossa ravintolassa, en mielelläni mene kenenkään luo kylään.

Vierailija
13/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osaa mieltää itseäni vanhukseksi vaikka jotkut niin ajattelevat, siis olen 68 vuotias. En voi sietää yllätysvieraita, en edes omia lapsiani halua kylään yllättäin. Mieluummin ilmoitus päivää paria aikaisemmin. Yleensäkään en juurikaan pidä muiden kuin lasteni ja heidän perheidensä kyläilystä. Hirveää jo pelkkä ajatus yllätysvierailusta.

Vierailija
14/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhus on ihan tavallinen ihminen, sille ilmoitetaan kun ollaan tulossa ja kysytään, koska käy. Jos hän ei tajua kysymyksiä, niin laitetaan ammattilainen paikalle tarkistamaan kunto. Sukulaisdiagnoosi ei ole pätevä määrittämään sitä, kuka on terve, sairas, masentunut jne. Samat ohjeet pätee kaikkiin, nuorista vanhoihin.

Sukulaiset, joita et suostu tapaamaan, diagnosoivat sinut hyvin nopeasti masentuneeksi ja syrjäytyneeksi. Se voi olla yksi tapa kiristää vanhaa.

Sukulaisilta voi olla tarpeen suojautua.

Vierailija
15/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että täällä kommentoijat ovat about 20-30 vuotiaita. Ei mitään tajua asioista. Tottakai sitä vanhusta voi mennä moikkaamaan tuosta vaan. 

Ei voi. 87-vuotias äitini on milloin missäkin liehumassa, eikä hänen luokseen noin vain voi mennä. Ja hän hätääntyisi kun ei olisi mitään tarjottavaa. On kohteliasta soittaa ja sopia etukäteen.

Vierailija
16/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako joku itse yllätysvieraita? Kyllä vanhuksillakin on oikeus omaan rauhaan.

Vierailija
17/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaat väärin. Mä olen 62v ja vastustan yllätysvierailuja, enkä avaa ovea pimputtelijoille.

Vierailija
18/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko jo vanhus, mutta kasikymppiset vanhempani kai ovat. Kukaan meistä ei siedä sitä ajatusta, että ilmoittamatta tultaisiin kylään. Hätätapauksessa tietenkin voi ryskyttää ovea vaikka keskellä yötä, mutta seurustelutarkoituksissa pitää soittaa ensin. Eikä sitten puolta tuntia ennen vaan edellispäivänä.

Ihmiset eivät yleensä ole sellaisia taivaanlahjoja, jollaisena tuo mielipidekirjoittajakin itseään pitää. 

Vierailija
19/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisaikaan kylään mentiin myös nk.yllärinä. Vanhusten maslaiselämän aikana esim. Tuskin siitä pelästyvät.

Lisäksi hienoa herätellä ihmisiä ajattelemaan muitakin, kun kännykkää, omaa napaa ja sitä omaa ikuista kiirettä, joka on hankittu. Vanhukset todellakin unohtuvat.

Nimimerkki Kokemusta asiasta

Älä puhu paskaa. Vanha äitini asuu Espoossa senioritalossa jonka alaovessa on ovikoodi. Ei sinne pääse edes sisään, ja vanhuksiahan on ohjeistettu olemaan avaamatta ovea, kun siellä voi olla ties mitä huijareita.

Vierailija
20/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaat väärin. Mä olen 62v ja vastustan yllätysvierailuja, enkä avaa ovea pimputtelijoille.

Minä olen 65 enkä todellakaan vastaa ovipuhelimeen, jos en tiedä odottaa ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän