Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan vaimo ei halua tulla meille jouluna, koska meidän ruuat on "outoja" ja "hienoja".

Vierailija
18.12.2016 |

Tämä oli vastaus, ihmettelin pojalle, miksei tuo tyttöystäväänsä jouluna syömään.

Tyttö on siis mielummin koko joulun yksin kotonaan, kun poika tulee meille pyhiksi.

Meillä on tarjolla alkupaloiksi sinisimpukoita, lohitartar, katkarapuja valkosipulivoissa ja itseleivottua leipää, pääruuaksi kastanjoilla täytettyä kalkkunan rintaa, perunakroketteja ja endiivisalaatti. Jälkkäriksi juustoja ja hilloja omasta puutarhasta

Pojan tyttöystävä vieroksuu sitä että meillä juodaan ruuan kanssa viinejä.

Mitä mun pitäisi tehdä? Olisi kiva saada tyttö kylään, mutta en nyt hänen vuokseen ala paistamaan kinkkua ha laatikoita (joista kukaan meillä ei tykkää). Miksei voisi tulla ja maistaa edes jotain?

Kommentit (323)

Vierailija
61/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noissa nyt mitään outoa ja hienoa ollut, usein nähtyä.  Jos hän ei pidä kalaruoasta?

Tykkää loimulohesta ja paistetuista muikuista ainakin kovasti omien puheittensa mukaan. Ap

Paistetut muikut onkin ehdottomasti paras kalaruoka, mutta kaikki eivät osaa sitä tehdä. Kuulostaa helpolta, mutta eipäs olekaan. Osaahan jokainen muikut paistaa, mutta harva osaa paistaa ne oikealla tavalla rapeaksi. 

Nam! Ja silli!

Vierailija
62/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah. Kuulostaa uskomattoman herkulliselta mikäli totta on. Tai vaikka ei olisikaan, herkullista silti.

Vain juntti ei arvosta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletpa huono emäntä, kun et ota miniää huomioon. 99% SYÖ PERINTEISEN JOULUATERIAN,eli kinkkua,rosollia, peruna-, porkkana ja lanttulaatikkoa, savulohta, sienisalaattia ja perinteiset leivonnaiset, tortut, piparkakut, Hanna-tädin kakut, kumma että ei perinteinen suomalainen ruoka kelpaa!!! En tulisi itsekään mokoman hienostelijan pöytään.

Ihana kun joku tekee muutakin sitä PASKAA normaali suomalainen joulupöytäsken on täynnä!

Vierailija
64/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanilta ruuilta!

Vierailija
65/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minä kirjoitan kamalan sekavasti varmaan?!

Aattoiltana syödään sinisimpukoita erilaisissa kastikkeissa ja leipää. Minun mies on Bretagnesta ja tämä on heillä traditio. Tuo menyy oli joulupäivän ateria. Joulupäivänä teen lopuista simpukoista salaatin ja sen lisäksi lohitartar ja valkosipulikatkarapuja. Pääruuan tekee mies äitinsä reseptin mukaan.

Voin toki ostaa kinkkua ja lanttulaatikkoa miniälle, mutta kun hän on jo sanonut että on mieluummin yksin kotona. Ja ihan ruuasta ilmeisesti kyse. Ei myöskään mene vanhempiensa luokse jostain syystä. Ja mun poika taas ei halua kököttää yksiössä kahden kesken, koska joulu on sosiaalinen ja iloinen juhla. Huoh! Ap

Tyttö tekee ihan oikein. Olen melko kaikkiruokainen, mutta on joitakin asioita, joita vaan en saa alas. Niitä on mm etanat, simpukat ja osterit. Silliä olen opetellut syömään niin, että pilkon palan nuppineulanpään kokoisiksi murusiksi ja huuhtelen jollain voimakkaan makuisella juomalla kuten viinillä murun kerrallaan kurkusta alas. Tämän jälkeenkin joudun hengittämään suun kautta, jotta sillin haju ei aiheuttaisi yökkäysrefleksiä. On erittäin epäkohteliasta yökkäillä ruokapöydässä ja varsinkaan tulevassa anoppilassa. Mutta en myöskään haluaisi elää jouluaattoa pelkällä leivällä ja 2 cm sillipalalla. Ehkä tyttökin saisi yhden simpukan jollain tavalla kurkusta alas, mutta jos tarjolla ei ole sen lisäksi kuin leipää, niin ymmärrän hyvin, jos ei jouluaatto teidän kanssanne oikein nappaa. 

Tyttö on todennäköisesti sanonut pojallesi, että hän ei tule, koska ei ole ollut tietoinen mahdollisuudesta saada muutakin ruokaa. En usko, että kalkkuna on tytölle mikään ongelma vaan ainoastaan tuo aaton menu. Perunakroketit menee varmasti siinä missä ranskalaiset tai lohkotkin. 

Miten tyttö on muulloin teillä käydessään suhtautunut teihin? Mietin vaan, että tavalliselle suomalaiselle tuo joulumenu ei ole ihan tutuimmasta päästä ja sitä voidaan pitää hienosteluna. Myös kirjoituksistasi saa käsityksen, että pidät itseäsi vähän tätä tyttöä parempana. Et ehkä tee sitä tarkoituksella, mutta sen silti huomaa. Tytölle joulu teidän luonanne ei olisi siis joulu lainkaan vaain aivan erilainen joulukulttuuri kuin mihin hän on tottunut ja myös muut tapanne voivat olla sellaisia, että tyttö tuntisi itsensä ulkopuoliseksi. Näinollen hän on mieluummin yksin kotona kuin yksin teidän kanssanne. Kotona ei sentään tarvitse kärvistellä nälkäisenä. 

Vierailija
66/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,paskaahan sitä joulupöytään laitetaan ja maistuu aina hyvältä. Kinkku, rosolli, laatikot nam.

Vierailija
67/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakäyttäytyminen on nykyisin ainoa asia, joka paljastaa yhteiskuntaluokan. Poikasi on junttinaisen kanssa, ei tule kestämään. Jos ihmiset syövät jotakin ei-niin yleistä, niin johan juntit ottavat hienostelukortin esiin.

Vierailija
68/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joulun ruoka voi olla ihan oikeasti ongelma, jos on tottunut toisenlaiseen ruokakulttuuriin. Ensimmäisenä jouluna, seurusteluaikana, söin pelkkää keitettyä perunaa anopin luona. Joulupöydässä on tarjolla ruokia, joille joko olen allerginen (herneet) tai joita en pysty syömään (sillit, kinkku - liian suolaisia). Nyt vuosien myötä olen oppinut ottamaan mukaan omat ruoat. Tämä ei loukkaa anoppia.

Olisiko mahdollista, että juttelisitte tyttöystävän kanssa, siis jos ruoka on todellinen syy. Anna hänen tuoda omat eväät, siitä ei sen kummempaa numeroa tarvitse tehdä.

Vierailija
69/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simpukat jakavat mielipiteet, aivan liikaa äyriäispainotteinen, saisi sinunkin miehesi oppia syömään itsepaistettua kinkkua ja laatikoita. Miksi et kunnioita suomalaista perinnettä. Tee edes rosolli, vai että Bretagnesta. Liikaa meren herkkuja, paista edes itse kinkku. Missä leivonnaiset? Missä suklaat?

Hah :D Mikä vika Bretagnessa? Ei täälläkään ole mitään kinkku- ja rosollilakia!

Vierailija
70/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän menu on tosi hyvä, mä ainakin tulisin mielelläni syömään! Tyttö kuulostaa hieman juntilta jos ruokien takia jättää tulematta.

Vierailija
71/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Ruokakäyttäytyminen on nykyisin ainoa asia, joka paljastaa yhteiskuntaluokan. Poikasi on junttinaisen kanssa, ei tule kestämään. Jos ihmiset syövät jotakin ei-niin yleistä, niin johan juntit ottavat hienostelukortin esiin.

No tämä avaus oli niin läpinäkyvä provo, jota vielä epäonnistuneesti korjataan jälkeenpäin. Kukaan ei laita juhlapöytään katkarapuja valkosipulivoissa. Vähintään jättiravun pyrstöjä tai scampeja. Eli tämä ap ei ole äyriäisiä varmaan syönytkään ennen. Lämpimät ravut kylmän lohitartarin kanssa ei sovi millään yhteen. Lohitartarin kanssa sopisi saaristolaisleipä ja rapujen kanssa vaalea leipä. Ja en kyllä söisi enää seuraavana päivänä niitä simpukoita, joten....

Vierailija
72/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyttöystävä kova jännittäjä tai muuten kärsii huonosta itsetunnosta?

Muuten menu kuulostaa aika tavalliselta britti- tai keski-eurooppajutulta. Ei siis munkaan mielestä poikkeuksellisen hienoa. Meillä on joulu englannissa ja kastanjoilla täytetty kalkkuna on yksi perinteisimmistä resepteistä. Rannikolla syödään simpukoita paljon.

Vierailija
73/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo,paskaahan sitä joulupöytään laitetaan ja maistuu aina hyvältä. Kinkku, rosolli, laatikot nam.

Itse kestän niiden syömisen hyvällä tahdolla kerran vuodessa. Mitäpä sitä ei joulun vuoksi tekisi...

Vierailija
74/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tulee itseään parempana väkenä pitävän luo syömään,ap , ihan kamalat ruoat, saisin sappikohtauksen, onneksi on lääke valmiina. Veikkaan, että tyttö ei kestä ap:n asennetta," kun meillä syödään näin..."

Vierailija
75/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Tai paljastaan kulttuurieron. Aloittajan perhe on suomalais-ranskalainen ja he viettävät ranskalaista joulua. Pojalle ihan normaali juttu, koska on ollut hänen jouluperinteensä aina. Mulla on meksikolainen miniä, mutta ei käynyt mielessäkään tarjota ensimmäisenä pääsiäisenä jälkiruuaksi ainoastaan mämmiä. Myös ensimmäisenä jouluna arvelin, että lanttu-, porkkana- ja perunaatikko sekä rosolli eivät välttämättä maistu hänelle. Niinpä kysyin etukäteen, mitä hän toivoisi joulupöydästä löytyvän. Ikävä kyllä en löytänyt tamaleseja varten suomalaisista kaupoista maissinlehtiä, mutta tein sitten muutamia muita meksikolaiseen makuun sopivia ruokia. Neljä vuotta on kulunut ja nyt menee jo lanttulaatikot ja muut suomalaiset perinneruuat. Mämmikin pääsiäisenä, mutta vain pieninä annoksina :D

Vierailija
76/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te Porvoossa syötte tuollaista?

Vierailija
77/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

No tämä avaus oli niin läpinäkyvä provo, jota vielä epäonnistuneesti korjataan jälkeenpäin. Kukaan ei laita juhlapöytään katkarapuja valkosipulivoissa. Vähintään jättiravun pyrstöjä tai scampeja. Eli tämä ap ei ole äyriäisiä varmaan syönytkään ennen. Lämpimät ravut kylmän lohitartarin kanssa ei sovi millään yhteen. Lohitartarin kanssa sopisi saaristolaisleipä ja rapujen kanssa vaalea leipä. Ja en kyllä söisi enää seuraavana päivänä niitä simpukoita, joten....

Samaa mietin noista ravuista 😂Meillä on usein mökillä saunan jälkeen katkarapuja valkosipulivoissa ja paahtoleipää kylkeen. Ei kovin juhlava ruoka tosiaan.

Vierailija
78/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli vastaus, ihmettelin pojalle, miksei tuo tyttöystäväänsä jouluna syömään.

Tyttö on siis mielummin koko joulun yksin kotonaan, kun poika tulee meille pyhiksi.

Meillä on tarjolla alkupaloiksi sinisimpukoita, lohitartar, katkarapuja valkosipulivoissa ja itseleivottua leipää, pääruuaksi kastanjoilla täytettyä kalkkunan rintaa, perunakroketteja ja endiivisalaatti. Jälkkäriksi juustoja ja hilloja omasta puutarhasta

Pojan tyttöystävä vieroksuu sitä että meillä juodaan ruuan kanssa viinejä.

Mitä mun pitäisi tehdä? Olisi kiva saada tyttö kylään, mutta en nyt hänen vuokseen ala paistamaan kinkkua ha laatikoita (joista kukaan meillä ei tykkää). Miksei voisi tulla ja maistaa edes jotain?

Mä en ainakaan kala-allergisena viitsisi tulla syömään. Liian usein tullut vastaan tilanne, että äyriäisiin on käytetty samoja työkaluja kuin kalaan ja sitten olenkin kärsinyt kovista mahakivuista.

Vierailija
79/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisi kalkkuna ja perunakroketit. Simpukoista en ole tykännyt koskaan, lohi mieluiten paistettuna tai keitettynä kiitos. Katkarapuja ei kuulemna nykyään kannattaisi syödä, ne syövät nykyään niin paljon muovisilppua.

Vierailija
80/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks pakko jos ei haluu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä