Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan vaimo ei halua tulla meille jouluna, koska meidän ruuat on "outoja" ja "hienoja".

Vierailija
18.12.2016 |

Tämä oli vastaus, ihmettelin pojalle, miksei tuo tyttöystäväänsä jouluna syömään.

Tyttö on siis mielummin koko joulun yksin kotonaan, kun poika tulee meille pyhiksi.

Meillä on tarjolla alkupaloiksi sinisimpukoita, lohitartar, katkarapuja valkosipulivoissa ja itseleivottua leipää, pääruuaksi kastanjoilla täytettyä kalkkunan rintaa, perunakroketteja ja endiivisalaatti. Jälkkäriksi juustoja ja hilloja omasta puutarhasta

Pojan tyttöystävä vieroksuu sitä että meillä juodaan ruuan kanssa viinejä.

Mitä mun pitäisi tehdä? Olisi kiva saada tyttö kylään, mutta en nyt hänen vuokseen ala paistamaan kinkkua ha laatikoita (joista kukaan meillä ei tykkää). Miksei voisi tulla ja maistaa edes jotain?

Kommentit (323)

Vierailija
81/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä ruokia,en tulisi minäkään😒

Vierailija
82/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies ei siis osaa paistaa kinkkua , ei ole mies. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noissa nyt on vikana? Itse en kalkkunasta tykkää, koska se on niin todella herkästi kuivaa ja mautonta, mutta ei meilläkään kinkkua lukuunottamatta ole perinteisiä jouluruokia. Sehän nyt on herranen aika ihan vapaa päätös, haluaako syödä jotakin pula-ajan oksennukselta näyttäviä laatikoita vai ei!

Tärkeintä on yhdessäolo, joten siksikin ihmettelen tytön linjaa.

Mutta hei: ehkä hänellä on traumaattisia lapsuudenmuistoja dokaavista vanhemmista jouluna, joten ei siksi halua tulla teille, jos juotte viiniä (juu, en väitä teidän juovan humalaan asti, mutta ymmärtänet, mitä tarkoitan). 

Eli sen kun pahoittelet asiaa, ja sitten unohdat koko jutun. Ja nautit joulusta omalla tavallasi! Oma tupa, oma lupa.

Vierailija
84/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä haluaa vain olla yksin ja rauhassa - mikä siinä nyt on vaikea ymmärtää? On kyllästynyt yhteiseloon poikasi kanssa tai on introvertti persoona, ja siksi kaipaa omaa aikaa, vaikka sitten joulu jäisikin "juhlimatta". Tässä ei ole ruokatottumuksista kyse.

Vierailija
85/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tulisi. Jouluna syödään jouluruokaa eikä arkiruokaa.

Vierailija
86/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli vastaus, ihmettelin pojalle, miksei tuo tyttöystäväänsä jouluna syömään.

Tyttö on siis mielummin koko joulun yksin kotonaan, kun poika tulee meille pyhiksi.

Meillä on tarjolla alkupaloiksi sinisimpukoita, lohitartar, katkarapuja valkosipulivoissa ja itseleivottua leipää, pääruuaksi kastanjoilla täytettyä kalkkunan rintaa, perunakroketteja ja endiivisalaatti. Jälkkäriksi juustoja ja hilloja omasta puutarhasta

Pojan tyttöystävä vieroksuu sitä että meillä juodaan ruuan kanssa viinejä.

Mitä mun pitäisi tehdä? Olisi kiva saada tyttö kylään, mutta en nyt hänen vuokseen ala paistamaan kinkkua ha laatikoita (joista kukaan meillä ei tykkää). Miksei voisi tulla ja maistaa edes jotain?

Itse olen kyöhässä perheessä kasvanut, ja mun korvaan tuo kaikki kuulostaa vaan turharta hienostelulta. Jos tyttö on kasvanut köyhässä perheessä missä hätinä on varaa kinkkuun ja porkkanalaatikkoon,niin ymmärrän häntä hyvin. Hän ei vaan voi ymmärtää miksi joulusta tehtäisiin hienostelujuhla. Toki jokaisella on omanlaisensa joulu mutta itse myös kieltäytyisin tuollaisesta joulun vietosta. En siksi että olette rikkaampia ja tottuneet parempaan kuin minä, vaan siksi että en tietäisi miten olla ja käyttäytyä teillä...

Meidän perheessä tuo kaikki olisi vaan ollut paheksuttua ja hienostelua, ja joskus niistä lapsuusajan malleista on vaikea päästä eroon:(

Vierailija
87/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyttöystävän ylipäätään pitäisi viettää joulu anopin luona? Mä menen mieluummin oman perheen luo. :)

Vierailija
88/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaako Porvoossa hilloja omalla takapihalla?

Vierailija
89/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulisin ja löisin paistetun kinkun pöytään laatikoiden kera. En koskisikaan ap:n arkiruokiin. Toisin myös omat juomat mukaani ja muutaman kaverin. 

Vierailija
90/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa kasvaa sekä juustoa että hilloa puutarhassa, taitaa siellä olla myös simpukoita, saisiko vielä lohta ja konjakkia ruoan päälle.

Vierailija
91/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli ahdistavaa sukulaisten joulupöydissä juuri näiden perinteisten joulucombojen takia. En ole koskaan syönyt sianlihaa ja laatikot on pahoja. Porkkanalaatikkoa otin sen ruokalusikallisen, jonka arvelin pystyväni syömään. Rosolli on ok, ja siihen se sitten jäikin ja toki keitetyn perun söin. Kotona sentään mulle laitettiin kalkkunaa kinkun sijaan.

SItten aloin seurustelemaan pojan kanssa, jonka perheen joulupöytään kuului juuri mädit ja ihanat kalat - siis muutkin kuin silli. Siellä myös juotiin viiniä, joka sai ruoan maistumaan paremmalta kuin vesi tai maito tai kotikalja, jotka olivat minun sukulaisillani ne vaihtoehdot. ELi voi mennä näinkin päin.

Vierailija
92/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä söisi itsekään mitään noista. Kasvisisyöjä kun olen. Joulu on ihanaa aikaa ruokien puolesta, laatikot ja rosolli. Nam. <3

Vierailija
93/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla herättäisi monenlaisia ajatuksia jo se, että anoppikokelaalla on tarve etukäteen esitellä yksityiskohtaisesti joulumenu. Aina on itselle tullut yksinkertaisesti kutsu ilman tarjottavien korostamista.

Kutsutun on toki fiksua itse ilmoittaa esim allergioista.

Vierailija
94/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla herättäisi monenlaisia ajatuksia jo se, että anoppikokelaalla on tarve etukäteen esitellä yksityiskohtaisesti joulumenu. Aina on itselle tullut yksinkertaisesti kutsu ilman tarjottavien korostamista.

Kutsutun on toki fiksua itse ilmoittaa esim allergioista.

Anoppikokelas ei välttämättä ole esitellyt yhtään mitään vaan jos nuo ovat tämän suomalais-ranskalaisen perheen perinteiset jouluruuat, niin eiköhän poika ole osannut kertoa menun tyttöystävälleen ihan ilman äitiäkin. 

Vierailija
95/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nyt vähän tekosyylle olla tulematta...

Vierailija
96/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmaan muitakin sappipotilaita, niin tiedoksi, että Litalgin lääkkeellä on toimituskatkos, joka kestää 1.2.2017 saakka, alkoi 2.12.2016, korvaavaa lääkettä ei ole, että syökää varovasti jouluruokia.

Vierailija
97/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut vieraista jotka valitsevat vierailupaikan ruokalistan perusteella. Täällä av-palstalla monista kommenteista päätellen se on normaalia ja suotavaa.

Vierailija
98/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se ruoasta on kiinni, taitaa anoppi tökkiä.

Vierailija
99/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin äyriäiset aiheuttaa kipuja. Voi olla epäilyä, ettei osaa toimia oikein. Sikäli hyvä merkki, ei ole ylellisen perään. Vastaisin laittamalla perinneaterian jouluksi vain jollakin  noista höystettynä. Se olisi rakkauden teko.

Vierailija
100/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko ap sun tarkoitus vaan kalastella kehuja "hienostuneella" joulupöydälläsi :DD? No, myötähäpeä heräsi, ei ruokahalu. Jouluna syödään jouluruokia, ravintola-annokset ja muut juhlaruoat sitten muina juhlina. Ymmärrän hyvin tyttöä. Mutta tuskin ne on nuo ruoat, vaan asenteesi, jota hän vieroksuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän