Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan vaimo ei halua tulla meille jouluna, koska meidän ruuat on "outoja" ja "hienoja".

Vierailija
18.12.2016 |

Tämä oli vastaus, ihmettelin pojalle, miksei tuo tyttöystäväänsä jouluna syömään.

Tyttö on siis mielummin koko joulun yksin kotonaan, kun poika tulee meille pyhiksi.

Meillä on tarjolla alkupaloiksi sinisimpukoita, lohitartar, katkarapuja valkosipulivoissa ja itseleivottua leipää, pääruuaksi kastanjoilla täytettyä kalkkunan rintaa, perunakroketteja ja endiivisalaatti. Jälkkäriksi juustoja ja hilloja omasta puutarhasta

Pojan tyttöystävä vieroksuu sitä että meillä juodaan ruuan kanssa viinejä.

Mitä mun pitäisi tehdä? Olisi kiva saada tyttö kylään, mutta en nyt hänen vuokseen ala paistamaan kinkkua ha laatikoita (joista kukaan meillä ei tykkää). Miksei voisi tulla ja maistaa edes jotain?

Kommentit (323)

Vierailija
41/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat pienen palan kinkkua ja kaksi pikkulaatikkoa. Avot, kaikkien ongelmat ovat ratkaistu.

Vierailija
42/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko teiltä iso uhraus laittaa jotain perinteisempää yhdelle aterialle? Kun tuskin noita äyriäisiä koko joulua syötte pari kertaa päivässä? Tai onko niiden pakko tulla vierailemaan juuri syömään? Mites olisi joku glögihetki, jolloin tarjolla olisi pipareita, suklaata jne. Saisitte siinä sitten niitä juustoja ja hillojakin vaivihkaa tarjottua, jos on ihan pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olisi oikeasti kiinnostusta saada poikasi VAIMO (ei siis mikään satunnainen tuttu tai kaveri jota ei ikinä näe) teille jouluna niin ei olisi niin iso vaiva paistaa hänelle vaikka jokin porsaankyljys, ostaa pari valmislaatikkoa tai jotain muuta hänen mieleistään jouluruokaa tai edes ehdottaa että saa tuoda pöytään myös omaa ruokaa.

Vierailija
44/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että poika ja vaimo/tyttis tuovat mukanaan mitä he haluavat joulupöydässä syödä.

Vierailija
45/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska!

Ainoa, että sun olisi pitänyt miettiä, kuinka tämä "junttiminiä" voi tietää sun joulumenyysi etukäteen...

Vierailija
46/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tyttö kun menin ekan kerran anopille jouluna syömään, en kyllä yhtään tiennyt, mitä siellä tarjolla oli. Oletin vain, että jouluruokia. Niin olikin, mutta pohjalaiseen tyyliin. Kaikki oli hyvää. Olisin syönyt, vaikka olisi ollut mitä.  Outoa, että se menu oli tuolla tyttöystävällä niin tarkasti tiedossa. Oliko siis hänen ensimmäinen jouluateriansa teillä?

Vierailija
47/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä omituista käytöstä tyttikseltä. Jos oma anoppini laittaisi mainitsemisiasi ruokia, niin olisin vain iloinen ettei tarvitsisi syödä perinteisiä laatikoita tai kinkkua. Anna tytön kiukutella kotonaan, se kertoo jo hänestä sen verran ihmisenä, että jättäisin omaan arvoon tuollaisen käytöksen. Sinä puolestaan kuulostat mukavalta ihmiseltä, jonka luokse tulisin mielellään syömään.

N25

Vierailija
48/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletpa huono emäntä, kun et ota miniää huomioon. 99% SYÖ PERINTEISEN JOULUATERIAN,eli kinkkua,rosollia, peruna-, porkkana ja lanttulaatikkoa, savulohta, sienisalaattia ja perinteiset leivonnaiset, tortut, piparkakut, Hanna-tädin kakut, kumma että ei perinteinen suomalainen ruoka kelpaa!!! En tulisi itsekään mokoman hienostelijan pöytään.

Vierailija
49/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian rasvaista mulle. Ei mun vatsa tuota kestäisi. Simpukoista en välitä, muu menee, mutta pitäisi ehdottomasti olla enemmän kasviksia. Itse suosin kotimaisuutta kaikessa ruuassa, mutta kylässä voin tinkiä. Joulun lanttu ja porkkana on just hyvää kotimaisuutensa  vuoksi. Punajuuri ei mulle oikein uppoa. 

Vierailija
50/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä kirjoitan kamalan sekavasti varmaan?!

Aattoiltana syödään sinisimpukoita erilaisissa kastikkeissa ja leipää. Minun mies on Bretagnesta ja tämä on heillä traditio. Tuo menyy oli joulupäivän ateria. Joulupäivänä teen lopuista simpukoista salaatin ja sen lisäksi lohitartar ja valkosipulikatkarapuja. Pääruuan tekee mies äitinsä reseptin mukaan.

Voin toki ostaa kinkkua ja lanttulaatikkoa miniälle, mutta kun hän on jo sanonut että on mieluummin yksin kotona. Ja ihan ruuasta ilmeisesti kyse. Ei myöskään mene vanhempiensa luokse jostain syystä. Ja mun poika taas ei halua kököttää yksiössä kahden kesken, koska joulu on sosiaalinen ja iloinen juhla. Huoh! Ap

Vierailija
51/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa nyt mitään outoa ja hienoa ollut, usein nähtyä.  Jos hän ei pidä kalaruoasta?

Vierailija
52/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noissa nyt mitään outoa ja hienoa ollut, usein nähtyä.  Jos hän ei pidä kalaruoasta?

Tykkää loimulohesta ja paistetuista muikuista ainakin kovasti omien puheittensa mukaan. Ap

Vierailija
53/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa wannabe-hienostelulta, vaikka ei noista mikään nykyään mitään erikoista ole. Simpukoita saa prisman pakastealtaasta. Lohitartar ei ole kummoinen eväs, saadaan vain nimellä kuulostamaan hienommalta kuin on. Viiniä nyt juo aika moni, mutta eiköhän vettä tule hanasta ihan missä vaan. Outoa, jos sitä ei saa ottaa. Minunkaan poika ei juo mitään muuta kuin vettä, ei edes mehuja, kahvia, teetä tai kaakaota - no maidolle onkin allerginen. Jotenkin epäilen, että tietääköhän mukahienosteleva provoileva ap oikeasti, miten yksinkertaista lohitartar on tehdä? Endiivikin on oikeastaan vain simppeli kasvis, jota tähän aikaa vuodesta saa melko monesta kaupasta. Se on jostain syystä "jouluuntunut" viime aikoina. Muutama vuosi sitten se oli vielä eksoottinen, ei ole enää. 

Vierailija
54/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletpa huono emäntä, kun et ota miniää huomioon. 99% SYÖ PERINTEISEN JOULUATERIAN,eli kinkkua,rosollia, peruna-, porkkana ja lanttulaatikkoa, savulohta, sienisalaattia ja perinteiset leivonnaiset, tortut, piparkakut, Hanna-tädin kakut, kumma että ei perinteinen suomalainen ruoka kelpaa!!! En tulisi itsekään mokoman hienostelijan pöytään.

Enpä usko. Meillä ei ole aattona mitään noista. Meillä on kalaa useassa eri muodossa, uudet perunat, saaristolaisleipää, kotijuusto, vihreä salaatti, punsjuuritatsiki ja kylmäsavuporoa. Joulupäivänä kinkku ja bataattilaatikko em. lisäksi. Näin ollaan syöty lapsuudesta saakka. Silloin oli päivänä perinteiset laatikot bataatin sijaan

Vierailija
55/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkää loimulohesta ja paistetuista muikuista ainakin kovasti omien puheittensa mukaan. Ap

Paistetut muikut onkin ehdottomasti paras kalaruoka, mutta kaikki eivät osaa sitä tehdä. Kuulostaa helpolta, mutta eipäs olekaan. Osaahan jokainen muikut paistaa, mutta harva osaa paistaa ne oikealla tavalla rapeaksi. 

Vierailija
56/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpukat jakavat mielipiteet, aivan liikaa äyriäispainotteinen, saisi sinunkin miehesi oppia syömään itsepaistettua kinkkua ja laatikoita. Miksi et kunnioita suomalaista perinnettä. Tee edes rosolli, vai että Bretagnesta. Liikaa meren herkkuja, paista edes itse kinkku. Missä leivonnaiset? Missä suklaat?

Vierailija
57/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minä kirjoitan kamalan sekavasti varmaan?!

Aattoiltana syödään sinisimpukoita erilaisissa kastikkeissa ja leipää. Minun mies on Bretagnesta ja tämä on heillä traditio. Tuo menyy oli joulupäivän ateria. Joulupäivänä teen lopuista simpukoista salaatin ja sen lisäksi lohitartar ja valkosipulikatkarapuja. Pääruuan tekee mies äitinsä reseptin mukaan.

Voin toki ostaa kinkkua ja lanttulaatikkoa miniälle, mutta kun hän on jo sanonut että on mieluummin yksin kotona. Ja ihan ruuasta ilmeisesti kyse. Ei myöskään mene vanhempiensa luokse jostain syystä. Ja mun poika taas ei halua kököttää yksiössä kahden kesken, koska joulu on sosiaalinen ja iloinen juhla. Huoh! Ap

No niin kirjoitat. Onko se tyttöystävä siis kenellekään sanonut, että ei halua tulla, koska ei halua syödä teidän ruokia? Vai oletatko vain näin, koska on kieltäytynyt tulemasta jostain syystä? Jos teidän ruoat on vääriä, niin miksi se ei sitten mene omille vanhemmilleen? Jos se ei ole sille tyttöystävälle eikä sinun pojallesi ongelma, että tyttö jää yksin kotiin ja poikasi tulee teille, niin miksi se on sitä sinulle? 

Vierailija
58/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli vastaus, ihmettelin pojalle, miksei tuo tyttöystäväänsä jouluna syömään.

Tyttö on siis mielummin koko joulun yksin kotonaan, kun poika tulee meille pyhiksi.

Meillä on tarjolla alkupaloiksi sinisimpukoita, lohitartar, katkarapuja valkosipulivoissa ja itseleivottua leipää, pääruuaksi kastanjoilla täytettyä kalkkunan rintaa, perunakroketteja ja endiivisalaatti. Jälkkäriksi juustoja ja hilloja omasta puutarhasta

Pojan tyttöystävä vieroksuu sitä että meillä juodaan ruuan kanssa viinejä.

Mitä mun pitäisi tehdä? Olisi kiva saada tyttö kylään, mutta en nyt hänen vuokseen ala paistamaan kinkkua ha laatikoita (joista kukaan meillä ei tykkää). Miksei voisi tulla ja maistaa edes jotain?

on kyllä niin paljon äyriäisiä, että ihan hirvittää. En minäkään ehkä haluaisi tulla 

Simpukat ovat nilviäisiä,eivät äyriäisiä-ravut ovat. Toisaalta,kyllä Suomessa pitää saada suomalainen Joulu

Vierailija
59/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin syödä noitakin mutta ei joulu tule ilman laatikoita. Kinkusta en välitä.

Vierailija
60/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on kyllä ihan helppo. Kysyt tyttöystävä-vaimolta mitä hän haluaa jouluisin syödä. Hankit hänelle mieluisia ruokia pienen määrän. Et tarvitse kokonaista kinkkua, voit ostaa valmiina pienen palan. Laatikoita voit ostaa pienimmän pakkauksen ja vähän parannella makua kermalla ennen kuin lämmität uunissa. 

Ja sitten et tee tietenkään numeroa tästä. Ei voivottelua, että ihan sinua varten hankittiin. Hyvänä emäntänä maistelet itse myös pikkuisen näitä ruokia, jotta vaimo-tyttöystävä ei joudu itsekseen syömään. Ja poikasi tietysti herrasmiehenä (olethan hänet itse kasvattanut) myös maistelee näitä perinneherkkuja. Ehkä tyttöystävä-vaimo intoutuu maistelemaan teidän "hienoja" ja "outoja" ruokia. 

Ai niin, ja vesi kuuluu aina ruokapöytään. Vaimo-tyttöystävä varmasti arvostaa sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan