Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä

Vierailija
10.12.2016 |

Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.

Tässä testi:

http://xestia.net/testit/asperger.php

Kommentit (566)

Vierailija
121/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 45 sekuntia ja testipistemääräsi on 90 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa."

Vierailija
122/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

114

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytit testin tekemiseen 5 minuuttia 15 sekuntia ja testipistemääräsi on 96 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa."

Hieman ehkä yllättynyt. Ehkä minulla sitten on vain ahdistuneisuushäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko... ja erittäin introvertti luonne. Viihdyn erittäin hyvin yksin ja ryhmätilanteissa olen kömpelö. Monessa kohtaa testiä tuli varmasti "täysiä pisteitä", mutta en tunnistanut itseäni niistä väitteistä, missä sanottiin jotain "en osaa lukea ihmisiä" tai sinnepäin.

Vierailija
124/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

71 pistettä, ei aspergeria

Vierailija
125/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus tehnyt tuon ja 125 pistettä tuli. Ei ole diagnoosia vaikka itse tiedän olevani as. Eikä se ajatus perustu tuohon testiin. Vaan mistä sitä aikuinen lähtisi diagnoosia hakemaan kun kukaan ei usko?

Vierailija
126/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

73

Vierailija
127/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

97, ei aspergeria... tai olen tähän ikään oppinut kiertämään niitä ongelmia joita se aiheuttaa, lapsena olisin kyllä saanut enemmän pisteitä monesta kohtaa.

Sanotaanhan että tyttöjen aspergeria on vaikeampi tunnistaa, koska he tekevät enemmän töitä oppiakseen jäljittelemään hyväksyttyä sosiaalista käytöstä. Bluffaan nyt jo melko uskottavasti, ja onneksi tuli sähköposti ja tekstarit, kun inhoan puhelimella soittamista ja vältän sitä viimeiseen asti

, ikää 50.

Vierailija
128/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

95 pistettä. Asperger ei puhkea yhtäkkiä, joten siksi jotkut kysymyt olivat aika harhaajohtavia. Esim. tykkääkö joukuelajeista ja yksinolosta tms. Olen koko ikäni ollut sosiaalinen, viihtynyt porukoissa ja pelannut joukkuepeliä. Nyt aikuisena olen hiemaan syrjäänvetäytyvä, koska jännitän sosiaalisia tilanteita. Se ei kuitenkaan tee minusta Aspergeria sairastavaa. Mulla on kylläkin toinen neurologinen poikkeavuus eli ADD ja näillähän on joitakin yhteisiä piirteitä.

Vierailija
129/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 min 6 s ja 76 pistettä

Vierailija
130/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettitesti ei kerro mitään, koska Aspergerin oireet voivat olla myös oireita toisista mielisairauksista, kuten ADHD, masennus, persoonallisuushäiriö, ym... Myös miten ihminen on lapsena sosialisoitu muiden kanssa on paljon merkitystä hänen persoonan kehittymisessä ja siinä miten hyvin tulee toimeen toisten kanssa. Aspergerithan ajattelevat maailman huomattavasti eritavalla ja sen yleisemmin näkee heidän puheistaan ja käyttäytymisestä. Myös introvertti persoonalla on paljon samoja piirteitä kuin Aspergerilla, mutta ei se tee Aspergeriksi. Suomalaisissa tuo introvertti puoli näkyy aika vahvasti, varsinkin kun vertaa suomalaisia amerikkalaisiin.

Mielisairauksia on olemassa kaksi : skitsous ja maanis- debress.

Opettele käyttämään termejä oikeissa yhteyksissä.

Näitä mielisairauksia on siksi vain kahta pääsorttia koska niissä on persoonallisuus jäänyt rakentumatta kun taas neuroosia lievemmissä on rakennuttu mutta vinoon. Ero on iso onko ihminen mielisairas( ei ole rajaa toiseen , realiteettitestaus ei onnaajne) kuin jos muuten perusrakenteiltaan ollaan jääty joko jossain kohtaa vinoon tai vajaaksi.

Mielisairaus on laaja- alainen rakentumattoman rajattoman psyyken tila ( kehitystehtävien epäonnistuessa ) kun taas muut häiriöt ovat ihan toisella tasolla jo rakentuneitten psyykien oireilua. On kuulkaa iso ero on olla jo rakentuneen psyykkisen häiriön kanssa nenäkkäin kuin kokonaan rakentumatta jääneen. Älkää ihmeessä leimatko ihmisiä mielisairaiksi lonkalta. Muissakin häiriötiloissa on diagnoosien tekeminen asiantuntijoillekin todella vaikeaa, ja paljon virheitä ollaan tehty myös yht k direktiivin takia.

Kaikki miehethän ovat tietenkin narsisteja, eikö niin? Naisille, etenkin tällaisten palstojen, on tyypillistä muodostaa täysin vedenpitävä diagnoosi parista kirjoitetusta lauseesta. Ei siis ihme, että suurin osa heistä pysyy kierrätysnaisina loppuelämänsä. Muutenkin koko psykiatria on täydellistä pseudotiedettä, joka tuottaa enemmän sairaita kuin parantaa: niin pitkään kun ei ole diagnoosia, on yhteiskunnan kannalta terve.

No olen tuon kirjoittaja ja eivät todellakaan ole kaikki miehet natsisteja:)! Ja psykiatrian tekemistä virheistä olen hyvin pitkälle samaa mieltä!!! Rajasin vain noitten käyttämiä termejä tarkemmiksi.

Vierailija
131/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

91 eli ei ole.

Diagnoosia minulla ei ole, mutta kouluaikoina koulupsykologi tyrkytti minulle vuoroin aspergeria ja vuoroin masennusta. Viihdyn vain omissa ajatuksissani, sillä harrastan paljon kaikkea luovaa, mutta olen sosiaalisesti kaikkea muuta kuin kömpelö, kun sille päälle satun.

Vierailija
132/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 44 sekuntia ja testipistemääräsi on 128 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma." Mitä tämän tekstin nyt on tarkoitus kertoa? En aspergeriin ole perehtynyt tarkemmin, enkä ole koskaan ajatelutkaan että semmoinen mulla olisi. Miten asperger vaikuttaisi tuolla pistemäärällä minuun, milloin se on VAKAVAA joillekkin ihmisille, jos heillä on asperger?  Vai onko tämä sitä että diagnoosia pakko saada, mää oon niin asperger.  Kun aika moni muukin on saanut  korkeita pistemääriä, enkä nyt aspergeria usko jokaiselta löytyvän.

Olen aina kokenut olevani täysin eri maailmasta kuin muut, mutta en mä sille diagnoosia hae. Masennusta ja muuta mukava löytyy, ilmeisesti nämä ovat sitten yleistä aspergerissa?  Tosin minulla johtuvat aivan muusta. Pliis lisää tietoa!

Vierailija
133/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus jonkin AS-testin ja sen mukaan minulla olisi se. Lähipiiristä löytyy pari AS-diagnosoitua, mutta jotenkin koen ongelmieni enemmän johtuvan eristäytyvästä persoonallisuushäiriöstä tms (oma diagnoosi).

Vierailija
134/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

96 pistettä. Pelkäsin saavani korkeammat pisteet.

Vierailija
135/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

139 ja reilut3 min. On asp.

Vierailija
136/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 44 sekuntia ja testipistemääräsi on 128 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma." Mitä tämän tekstin nyt on tarkoitus kertoa? En aspergeriin ole perehtynyt tarkemmin, enkä ole koskaan ajatelutkaan että semmoinen mulla olisi. Miten asperger vaikuttaisi tuolla pistemäärällä minuun, milloin se on VAKAVAA joillekkin ihmisille, jos heillä on asperger?  Vai onko tämä sitä että diagnoosia pakko saada, mää oon niin asperger.  Kun aika moni muukin on saanut  korkeita pistemääriä, enkä nyt aspergeria usko jokaiselta löytyvän.

Olen aina kokenut olevani täysin eri maailmasta kuin muut, mutta en mä sille diagnoosia hae. Masennusta ja muuta mukava löytyy, ilmeisesti nämä ovat sitten yleistä aspergerissa?  Tosin minulla johtuvat aivan muusta. Pliis lisää tietoa!

127 vastaa:

Diagnoosi olisi minulle tarpeen esimerkiksi työelämää varten. Epäonnistun jatkuvasti, olen nyt reilu 30 ja meneillään on jo kolmas pitkä työttömyysjakso. En löydä paikkaani, tunnen olevani väärässä paikassa aina. Jos saisin diagnoosin, saisin ehkä apua. En tiedä. Itselleni se olisi ainakin helpotus.

Vierailija
137/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulokseni oli 57.

Vierailija
138/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.

Tässä testi:

http://xestia.net/testit/asperger.php

113 eli juuh terve vaan, olen aspergergikko!

Vierailija
139/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

63 pistettä vaikka mulla todettiin asperger lapsena. Ilmeisesti väärä diagnoosi kun melkein mikään kohta ei täsmää enää

Vierailija
140/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 pistettä. Ei ole Aspergeria.

Vähän minä olen saamaton, palstailen ihan liikaa. Voisin käyttää aikana hyödyllisemmin.

Tonkia pihalla ja kasvimaalla. Liikkua ja treenata 😃.. .😄