Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä
Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.
Tässä testi:
Kommentit (566)
89 pistettä, ei siis testin mukaan aspergeria. Olen kyllä ujo, sosiaalisten tilanteiden pelkoinen ja introvertti, epäillytkin aspergeria, sillä yhdellä lähisukulaisellani se voimakkaasti on.
129, hui!!!! Olen aina kyllä ollut epätasaisen kummallisesti lahjakas, sosiaalisesti ja motorisesti kömpelö jne. mutta en ole todellakaan mikään kielellisesti tai matemaattisesti nero ja sosiaalisia taitoja olen oppinut/opetellut niin, että vaikutan varmaan aika normaalilta. Tai siis tavalliselta, kuka nyt ihan normaali olisi. Aiemmin ajattelin, että muut ihmiset on outoja, mutta kun aina kaikkialla ihmiset oli outoja lopulta tajusin katsoa peiliin. Nyt siis olen onnellinen pienissä ympyröissä, rauhallinen työ, paljon lemmikkejä, kirjoja ja luontoa ympärillä. Diagnoosista en nyt enää mitään hyötyisi, lapsena se olisi toki ollut kullanarvoinen ja varsinkin koulumaailmassa pärjäämistä olisi helpottanut. Välillä nykyäänkin väsyn, koska jonkinlainen epävarmuus on siellä taustalla, koska kaikki käyttäytyminen ja puhuminen ei tule luonnostaan, varsin usein olisin mielelläni vain hiljaa.
Onkohan aspergereillä normaalia enemmän myös sairastelua, koska mulla on lapsesta lähtien ollut vaikka ja mitä vaivaa ja sairauksia eikä loppua näy...
106 eli selvinpäin mennään eteenpäin
Minä olen introvertti ja testistä 77 p. Ei asperger ja introvertti tarkoita samaa.
Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 56 sekuntia ja testipistemääräsi on 90 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.
Kuten tiesinkin.
Luctor
"Käytit testin tekemiseen 5 minuuttia 51 sekuntia ja testipistemääräsi on 85 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa. " Kyllä sen tiesin kunhan vaa testasin 😋
Pisteeni olivat 73.
Tiesin jo entuudestaan, että en ole asperger. Luen sosiaalisia tilanteita herkästi ja olen huono keskittymään omiin juttuihini, jos on jotain sosiaalisempaa tarjolla.
106, ei aspergerin syndroomaa. Olen joskus ajatellut ja muutkin ilmeisesti ajattelevat minulla olevan joitain aspergerin tyyppisiä piirteitä. Toisaalta olen introvertti ja masentunut, olen myös tunnistavinani add-oireita itsessäni.
74. Tulos on aika hyvä, koska olen aika epä-asberger. Olen aika ulospäinsuuntautunut ja siedän hyvin uusia vaihtuvia tilanteita.
Sain 121 pistettä,eli todennäköisesti testin mukaan minulla on Asperger.
Olen vuosia ajatellut, että minulla on lähes varmasti Asperger.
Onko siitä mitään hyötyä jos lääkäri (psykiatri) toteaisi että minulla. Onko mitään toivoa saada Aspergeriin lääkitystä?
Olenko ainoa joka käytti yli 20minuuttia pohtien, miten tähän suhtautan enkä heitä lennosta "aivan minua", "ei yhtään minua", "EOS"?
T:144pistettä, 23minuutti 8sekunttia. Minusta tyyliin 2minuuttia 38sekunttia on vähän ADHD-tapaus.
Vierailija kirjoitti:
111 pistettä, jonkin verran Asperger-piirteitä. Ihan kuin epäilinkin.
Samis
121. No, olen introvertti ja sosiaalisesti rajoittunut. Asperger, tuskin kuitenkaan.
Masentuneena tuota testiä ei varmaan kannata edes tehdä...
Jatkoa edelliseen viestiin.
Suvussa ilt on useita joilla on ADHD,muttei kellään Aspergeriä.
Onko tavallista ,että samassa suvussa on henkilöitä joilla on Asperger tai ADHD?
Tekevätkin tavalliset lääkärit Asperger diagsonooseja? Epäilen tavallisten lääkäreiden ammattitaitoa tässä asiassa.
En ole asperger
Sori vaan... osa noista kysymyksistä oli aika paljon että 'olen uniikki ihmeellinen hiutale kukaan ei tajuu mua' kyllä vai ei??? Kuvittelisin että todella moni alle 25v saa korkeat pisteet ja useimmat yli 40v ei niinkään (paitsi oudot)
"Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 54 sekuntia ja testipistemääräsi on 127 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma."
Ei ole diagnosoitu mitään, mutta olen välillä huomannut itsessäni aspergerisia piirteitä. Sosiaaliset tilanteet ovat vaikeita, mutta oikeassa seurassa pystyisin puhumaan taukoamatta vaikka kuinka pitkään. En oikein osaa olla ihmisten seurassa ja tuntuu aina, että käyttäydyn ja teen jotain väärin... Sosiaaliset tilanteet ovat ahdistavia ja olen mieluummin aina yksin. Minua myös kiusattiin peruskoulussa ja jätettiin ulkopuolelle, koska olin "se friikki". Tulen hulluksi ryhmätehtävien kanssa, sillä en saa tuotua omaa mielipidettäni esille. Olen myös aistiyliherkkä. Tai ei ole siis diagnosoitu sitäkään, mutta kaikki valot tuntuvat liian kirkkailta ja vähänkin normaalia kirkkaammat sattuvat silmiin/ alkaa särkemään päätä ja tulee huono olo. Korvia vihloo muiden mielestä normaalilla volyymilla olevat äänet, en tästä syystä käy kovinkaan usein elokuvissa tai katso niitä muiden kanssa. Haluaisin myös käydä konserteissa ja festareilla enemmän, mutta tuntuu hölmöltä olla niiden harvojen joukossa, jotka käyttävät korvatulppia (btw, nekin sattuvat korviin). Olen nirso, koska monissa ruuissa on niin oksettava suutuntuma/ haisevat kuvottavalle. Rintaliivit ja vääristä materiaaleista tehdyistä vaatteet ahdistavat ja kuttittavat jatkuvasti.
Kaipa niitä muitakin asioita oli, mutten kerkeä miettimään nyt enempää.
Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 21 sekuntia ja testipistemääräsi on 72 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.
Sain 112 pistettä, testin tekemiseen meni 6 min ja 11 s, osaksi tosin siksi, että sivu jumittui kesken kaiken (oma netti siis toimii hitaasti). Olen kyllä ajatellut että olen aspergermainen, mutta että 112 pistettä kun maksimi on 159... se on aika paljon. Diagnoosia minulla ei ole.
3 minuuttia ja 15 sekuntia 108 pistemäärällä.
Syyttäisin enimmäkseen syyksi sitä, että olen vahva introvertti