Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä

Vierailija
10.12.2016 |

Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.

Tässä testi:

http://xestia.net/testit/asperger.php

Kommentit (566)

Vierailija
101/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä testithän ovat oikeasti höpöhöpöä, mutta tässäpä sinulle tulos: Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 47 sekuntia ja testipistemääräsi on 88 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.

Vierailija
102/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettitesti ei kerro mitään, koska Aspergerin oireet voivat olla myös oireita toisista mielisairauksista, kuten ADHD, masennus, persoonallisuushäiriö, ym... Myös miten ihminen on lapsena sosialisoitu muiden kanssa on paljon merkitystä hänen persoonan kehittymisessä ja siinä miten hyvin tulee toimeen toisten kanssa. Aspergerithan ajattelevat maailman huomattavasti eritavalla ja sen yleisemmin näkee heidän puheistaan ja käyttäytymisestä. Myös introvertti persoonalla on paljon samoja piirteitä kuin Aspergerilla, mutta ei se tee Aspergeriksi. Suomalaisissa tuo introvertti puoli näkyy aika vahvasti, varsinkin kun vertaa suomalaisia amerikkalaisiin.

Mielisairauksia on olemassa kaksi : skitsous ja maanis- debress.

Opettele käyttämään termejä oikeissa yhteyksissä.

Ovat kuitenkin mielen sairauksia ja mm. DSM:ssä määriteltyjä sellaisia. Sairaus on se ydintekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

118 , assipiirteitä.

Vierailija
104/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

87 pistettä, aikaa meni reilu 2 min "en ole asperger". Tulos odotettu.

Vierailija
105/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettitesti ei kerro mitään, koska Aspergerin oireet voivat olla myös oireita toisista mielisairauksista, kuten ADHD, masennus, persoonallisuushäiriö, ym... Myös miten ihminen on lapsena sosialisoitu muiden kanssa on paljon merkitystä hänen persoonan kehittymisessä ja siinä miten hyvin tulee toimeen toisten kanssa. Aspergerithan ajattelevat maailman huomattavasti eritavalla ja sen yleisemmin näkee heidän puheistaan ja käyttäytymisestä. Myös introvertti persoonalla on paljon samoja piirteitä kuin Aspergerilla, mutta ei se tee Aspergeriksi. Suomalaisissa tuo introvertti puoli näkyy aika vahvasti, varsinkin kun vertaa suomalaisia amerikkalaisiin.

Näitä mielisairauksia on siksi vain kahta pääsorttia koska niissä on persoonallisuus jäänyt rakentumatta kun taas neuroosia lievemmissä on rakennuttu mutta vinoon. Ero on iso onko ihminen mielisairas( ei ole rajaa toiseen , realiteettitestaus ei onnaajne) kuin jos muuten perusrakenteiltaan ollaan jääty joko jossain kohtaa vinoon tai vajaaksi.

Mielisairaus on laaja- alainen rakentumattoman rajattoman psyyken tila ( kehitystehtävien epäonnistuessa ) kun taas muut häiriöt ovat ihan toisella tasolla jo rakentuneitten psyykien oireilua. On kuulkaa iso ero on olla jo rakentuneen psyykkisen häiriön kanssa nenäkkäin kuin kokonaan rakentumatta jääneen. Älkää ihmeessä leimatko ihmisiä mielisairaiksi lonkalta. Muissakin häiriötiloissa on diagnoosien tekeminen asiantuntijoillekin todella vaikeaa, ja paljon virheitä ollaan tehty myös yht k direktiivin takia.

Vierailija
106/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat kuitenkin mielen sairauksia ja mm. DSM:ssä määriteltyjä sellaisia. Sairaus on se ydintekijä.

Eivä muuten ole . Sana sairaus on eri käsite kuin vinouma, häiriö tai oire/- yhtymä. Täysin eri.

Vierailija
107/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 34 sekuntia ja testipistemääräsi on 117 eli sinussa on piirteitä, jotka ovat tyypillisiä Asperger-henkilöille."

Eli jos ymmärsin oikein, niin tuo tarkoittaa, että mulla ei testin mukaan ole Aspergeria mutta minulla on vain sellaisia piirteitä.

Olen tehnyt testin aiemminkin ainakin 2 kertaa, eikä ole tullut koskaan väittämää, että mulla olisi Asperger. Kävin myös kerran psykologilla, jossa testattiin mm. Asperger eikä sitä senkään testin mukaan ollut.

Olen aina tuntenut itseni erilaiseksi, ja helpottaisi saada "lokeroitua" itsensä johonkin, jotta hahmottaisin itseni paremmin. On jotenkin tosi vaikeaa "tuntea" itseään ilman, että voisi rinnastaa itsensä johonkin. Tavallaan jatkuva identiteettikriisi päällä.

Vierailija
108/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 34 sekuntia ja testipistemääräsi on 117 eli sinussa on piirteitä, jotka ovat tyypillisiä Asperger-henkilöille."

Eli jos ymmärsin oikein, niin tuo tarkoittaa, että mulla ei testin mukaan ole Aspergeria mutta minulla on vain sellaisia piirteitä.

Olen tehnyt testin aiemminkin ainakin 2 kertaa, eikä ole tullut koskaan väittämää, että mulla olisi Asperger. Kävin myös kerran psykologilla, jossa testattiin mm. Asperger eikä sitä senkään testin mukaan ollut.

Olen aina tuntenut itseni erilaiseksi, ja helpottaisi saada "lokeroitua" itsensä johonkin, jotta hahmottaisin itseni paremmin. On jotenkin tosi vaikeaa "tuntea" itseään ilman, että voisi rinnastaa itsensä johonkin. Tavallaan jatkuva identiteettikriisi päällä.

Sinun pitää hyväksyä se, että identiteettisi rakentuu koko ajan ja et voi, eikä pidäkkään, samaistua toisiin ihmisiin! Käytä lahjojasi hyväksesi kuten musiikillisesti lahjakas tai muu vastaava. Opettele tulemaan rajoitteidesi kanssa toimeen.

Vierailija
109/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei burgeri eikä aiemmillakaan testeillä.

Vierailija
110/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Hessburger tai Assi saaneet koskaan kiusaamista nimistään?

Vierailija
111/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 17 sekuntia ja testipistemääräsi on 104 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa."

Mutta minulla on add.

Vierailija
112/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei tiedä vaikka ihmiskunnan sekoittuessa olisi vain jäönyt toisiin esim enemmän neandertalilaisille tyypillisiä ja toisille jonkun muun ihmislajin sopeuttavaa geenistöä ja molemmat ovatkin vain aivan väärinkäsitetty tällaisen nyky yhteiskunnan taholta.

Voisin kuvitella että ns assburgerius on vaan ollut silloin jotain huippucoolia ja kaikkein arvostetuinta vaikka nyt nämä ihmiset ovat muka ihan liika erilaisia.

Liian ahtaista ovat vaarallisesti nämä rajanvedot. Ihmisyyden historia on pitkä ja isoja erija on ollut eri ihmislajienkin välillä. Näyttää vain siltä että juonikkaimmat vetivät pisimmän korren ja sehän meitä TUHOON ON VIEMÄSSÄKIN.

Ehkäpä assbergerigeenistö ihmiset hoitaisivat pitkässä juoksussa vaikka paremminkin pallomme asioita - kuka tietää? Ainakin osaaa niistä.

Vierailija
113/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

98 pistettä. Jostain syystä odotin korkeampaa lukemaa.

Vierailija
114/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 112 pistettä. Mulla on epäilty lapsena autismia, mutta lopullinen diagnoosi oli sitten kuitenkin dysfasia. Ehkä sillä voi olla jotain vaikutusta tuloksiin?

Vierailija
115/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

131

Selittää paljon.

Vierailija
116/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 124. Minulla tosin on adhd ja osa sopi myös siihen.

Vierailija
117/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

89 pistettä :D

Vierailija
118/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 4 sekuntia ja testipistemääräsi on 84 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.

Jep. ADD saattaa olla.

Vierailija
119/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin tekemiseen meni 3minuuttia 7 sekunttia. Pistemäärä 71

Vierailija
120/566 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

133 ja ammattilaisten mielestä en ole asperger...