Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mitä puoluetta aiot äänestää KUNTAVAALEISSA 2017?

Vierailija
10.12.2016 |

Tieteellinen ja täysin tarkka AV-kysely tulevan vuoden kuntavaaleista

G: Mitä puoluetta aiot äänestää KUNTAVAALEISSA 2017?

Vaihtoehdot

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ihan oikeasti vaihtaa täysin suuntaa. Ennen äänestin persuja nyt aion äänestää vasemistoliittoa. Ainut puolue joka ajaa köyhien ja pienituloisten palkansaajien asioita. 

Tässä on nyt porvarit ajaneet läpi kikyn ja luvattiin ettei leikata jos menee läpi.

Nyt teen entistä enemmän töitä samalla paskalla palkalla ja lapsilisistä leikataan, oliko vielä asumistukikin leikkauslistalla? 

Vierailija
62/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin aikaisemmin keskustaa (sitä ennen vuosia kokoomusta).

Nyt aion siirtyä vasemmistoa äänestämään.

Sipilän leikkaukset itselläni -600 euroa vuodessa (lääkekorvausten leikkaukset)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä ketä tai mitä puoluetta äänestän. Ensimmäistä kertaa koko äänestysurani aikana olen hukassa.

Vierailija
64/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoa aion äänestää. Viisi lapsisessa perheessä lapsilisäleikkaukset on n.100 euroa kuussa. Vuositasolla leikkaus on n. 1200 euroa.

Vierailija
65/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, vassarit ja vihreät voittamassa. Eli VIELÄKIN leveämpi maahanmuuttopolitiikka. Jos ette usko, lukekaa puolueiden omilta sivuilta.

Tajuatteko että mamutus maksoi viime vuonna miljardista kolmeen? Siihen verrattuna leikkaukset mitä on tehty ei vieläkään riitä.

Jeesus Kristus että on tyhmä kansa tässä maassa. Täysiä idiootteja.

Vierailija
66/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä päättänyt vihreiden ja vasemmistoliiton väliltä, SDP:kin voisi ehkä olla varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
67/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jes, vassarit ja vihreät voittamassa. Eli VIELÄKIN leveämpi maahanmuuttopolitiikka. Jos ette usko, lukekaa puolueiden omilta sivuilta.

Tajuatteko että mamutus maksoi viime vuonna miljardista kolmeen? Siihen verrattuna leikkaukset mitä on tehty ei vieläkään riitä.

Ketä sitten itse ajattelit äänestää? Vihreät ja vassarit eivät kai kuitenkin perskeko hallituksessa päättäneet viime ja tämän vuoden mamupolitiikasta?

Vierailija
68/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään mitä voisi äänestää. Toivottavasti joku Trump tulee ehdokkaaaksi. Ehkä joku Islamisti puolue tai jotain.

Vierailija
69/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä sitten itse ajattelit äänestää? Vihreät ja vassarit eivät kai kuitenkin perskeko hallituksessa päättäneet viime ja tämän vuoden mamupolitiikasta?

Persuja tietysti. Heillä on kaikkein tiukin mamupolitiikka. Paitsi jos tulee joku fiksumpi puolue. Tuskin vielä.

Vierailija
70/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen tie on Kreikan tie. Suomi ei tästä kriisistä enää nouse ja veikkaan, että norppa lentää lopullisesti silppuriin viimeistään 2025. Itse onneksi hyvää vauhtia ehtimässä alta pois. Tämän päivän lasten tulevaisuus on aika heikolla pohjalla, ja varmaan surkean elämän tulevat elämään laman ja rikollisuuden runtelemassa Suomessa. Suomen kukoistus meni jo.

Vierailija
71/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä lainkaan! :D

Vierailija
72/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuja tietysti. Heillä on kaikkein tiukin mamupolitiikka. Paitsi jos tulee joku fiksumpi puolue. Tuskin vielä.

Mamupolitiikalla ei ole niin merkittävää asemaa kunnallispolitiikassa, että pitäisin sitä tärkeimpänä tekijänä.

Olen itse aikasemmin äänestänyt persuja sekä eduskunta- että kuntavaaleissa. Olen harkinnut heidän ja Muutos 2011-puolueen välillä ja päädyin viimeksi persuihin, koska ajattelin heillä olevan enemmän mahdollisuuksia kuin pienpuolueella. Olen täysin pöyristynyt persujen toiminnasta ja kadun, että äänestin heitä eduskuntavaaleissa. Soini on takkia kääntävä petturi. Ymmärrän, että hallituspuolue joutuu tekemään myönnytyksiä, mutta persujen toiminta on ollut rätti vasten heitä äänestäneiden kasvoja.

Vierailija
73/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orkesteri kannella soittaa ja laiva uppoaa. Nautitaan nyt vielä kun voidaan. Viimeinen sammuttaa valot.

Vierailija
74/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaan 1000€/kk, johon saan rahat ystävältäni vastikkeetta. Ystäväni rahat alkavat loppumaan ja hän ilmoittaa, että jatkossa rahaa tulee vain 800€/kk,.Minun tulisi siis pärjätä vähemmällä.

Onnekseni toinen ystäväni ilmoittaa, että hän voi ottaa itselleen velkaa jatkossa, josta voi rahoittaa elämistäni edelleen tuolla 1000€/kk ja tulevaisuudessa mahdollisesti enemmänkin, riippuen siitä, kuinka paljon hän velkaa mahdollisesti saa. Alankin hengailemaan nyt tämän ystäväni kanssa, koska diili on parempi :)

Vierailija
75/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taikaseinä, punaviherkupla, tuulivoima ja sekaisin olo mainittu.

On se jännä, ettei vihervasemmistoa puoltavia argumentteja osata haastaa faktaperustein.

Ai, minusta kun taas tuntuu, että yllä olevat asiat kun mainitaan, niin alkaa öyhötys ylilaudasta, kun ne nimenomaiset faktaperusteet keskusteluun puuttuvat.

Vierailija
76/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
77/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhlaan 1000€/kk, johon saan rahat ystävältäni vastikkeetta. Ystäväni rahat alkavat loppumaan ja hän ilmoittaa, että jatkossa rahaa tulee vain 800€/kk,.Minun tulisi siis pärjätä vähemmällä.

Onnekseni toinen ystäväni ilmoittaa, että hän voi ottaa itselleen velkaa jatkossa, josta voi rahoittaa elämistäni edelleen tuolla 1000€/kk ja tulevaisuudessa mahdollisesti enemmänkin, riippuen siitä, kuinka paljon hän velkaa mahdollisesti saa. Alankin hengailemaan nyt tämän ystäväni kanssa, koska diili on parempi :)

Vertaus olisi oikein, jos ystäväsi ilmoittaisi, että maksaa jatkossa 800€ koska rahat loppuvat eikä ole varaa. Tuon 200€ hän antaisi toiselle henkilölle, joka saa jo muilta 100 000€ kuukaudessa.

Vierailija
78/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaus olisi oikein, jos ystäväsi ilmoittaisi, että maksaa jatkossa 800€ koska rahat loppuvat eikä ole varaa. Tuon 200€ hän antaisi toiselle henkilölle, joka saa jo muilta 100 000€ kuukaudessa.

Juuri näin. Taikaseinä on ehtymätön. On vain kyse siitä, minne tästä loputtomattomasta rahanlähteestä virta suunnataan.

Vierailija
79/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Taikaseinä on ehtymätön. On vain kyse siitä, minne tästä loputtomattomasta rahanlähteestä virta suunnataan.

Voisit hypätä taikaseinävitseinesi vaikka kaivoon.

Vierailija
80/105 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä vihreiden kannatusta. Virheitä puolet ovat oikeistolaisia porvareita. Ne ovat vihreissä vain sen muodikkuuden ja "ekologisten" arvojen vuoksi. Tosiasiassa moni vihreistä on kierrätystakeawaymukeista soijamaitolattea lipittäviä, kokoomuksesta loikanneita hipstereitä. Jälleen kerran suomalaiset osoittavat tyhmyytensä jo ennen varsinaista äänestystä: taas äänestetään puoluetta, johon saa pettyä ja joka ei tule mitään kansalaisten etuja tai mitään muutakaan hyödyllistä ajamaan. Mutta onnea valitsemallanne tiellä. Minä aion käydä verorahoilla yliopistonkoulutuksen loppuun, kuotata kelan opintolainahyvityksen ja käyttää kaikki tukikuukaudet viimeistäkin euroa myöten. Sitten suuntaan toiseen valtioon (enpäs kerrokaan minne, ettei kaikki kokoomusjuntit seuraa perässä) ja tehdä töitä maksaen toiselle, vakaammalle valtiolle verot. Voinhan aina sitten muuttaa takaisin Suomeen, jos asiat menevät siellä huonompaan tai yllättäen Suomessa parempaan :)

Aikani minäkin jaksoin puolustaa vähävaraisia ja huono-osaisia, mutta miksi tuhlaisin aikaani, rahaani ja energiaani siihen, kun suurin osa niistä huono-osaisista kusee itse omat asiansa ja sössii äänestyksessä.