Mä haluaisin erakoitua. En jaksa olla ihmisten kanssa!
En tiedä, mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Mä vaan väsyn ihmisten kanssa olemisesta tolkuttomasti. Jotkut saa sosiaalisesta elämästä energiaa, mutta mulla kaikki energia lähtee ihmisten kanssa olemisesta. Tykkään olla yksin, enkä ollenkaan pidä itseäni yksinäisenä. Minulla on paljon ystäviä, mutta voin hyvin nähdä niitä 1-4 kertaa koko vuoden aikana. Se riittää.
Unelmani olisi muuttaa johonkin toiseen maahan ja olla siellä ihan itsekseni. Ei olisi mitään paineita olla kenenkään kanssa ja kotimaan ystäviä näkisin ihan yhtä paljon kuin nytkin.
Ärsyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vain ulospäinsuuntautuneilla ja yltiösosiaalisella olemisella on jotain merkitystä.
Kommentit (1660)
Minusta tuntuu, että kohtaan vaan koko ajan ikäviä ihmisiä. Siskoni, työkaverini, mieheni, naapuri jne. Aina jotakin negatiivista sanottavaa ja toisen mielenpahoittamista. Olisi kiva, kun olisi mukavia ihmisiä. Kotona on parasta olla omissa oloissaan.
Ihan helposti voi erakoitua kaupungissakin, jos haluaa. Mä asun pääkaupunkiseudulla ja olen vain lopettanut yhteydenpidon ihmisiin. Töissä joudun olemaan ihmisten kanssa tekemisissä, ja se riittää minulle. Lisäksi minulla on aikuistuvat lapset, jotka viettävät vielä silloin tällöin aikaa luonani.
Kuulun onnekseni muutamaan isompaan kaveriporukkaan, (entisiä työkavereita ja opiskelukavereita) joita tapaan 1-2 kertaa vuodessa. Näin minulla siis on sosiaalisia tilanteita työpaikan ulkopuolella ainakin 3-4 kertaa vuodessa. Ei ole pakko osallistua, koska poissaoloni ei vaikuta muiden tekemisiin - voin osallistua, jos haluan, muttei kukaan syyllistä, jos en tule. Lisäksi tapaan veljeni perhettä ainakin kesälomalla ja jouluna.
Rakastan yksinoloa. Hoidan koiriani, urheilen, luen kirjoja, katson hyvän elokuvan. Hoidan kotia ja puutarhaa. Heti tulee stressi, jos ei ole viikonloppuisin mahdollista tehdä juuri niitä asioita, joista itse pitää, omaan tahtiin.
Minulla on puhelinkammo, joten en oikeastaan puhu kuin työpuheluita. Muutamia ihmisiä on, jotka silloin tällöin soittavat minulle, esimerkiksi ex-mieheni äiti, joka on aivan ihana ihminen. Hänen kanssaan voin jutella pitkäänkin stressaantumatta.
Ei ole vaikeaa olla erakko :-)
Haaveilen niin erakkoudesta. En halua enään asua mieheni kanssa. Haluan vaan olla, asua ja elää yksin. Ajatella vaan itseäni. Mieheni on aina negatiivinen. Ei mitään positiivista löydä mistään. Haluan niin oman rauhan, vapauden ja kodin. Voi Luoja, miten osaisin arvostaa ja nauttia omasta rauhasta. Nyt pitää ensin erota, myydä omaisuus, hankkia itselle pienempi koti. Aion asua loppuelämäni yksin. Ketään en halua elämääni pilaamaan. Tämä unelma pitää minut nyt järjissäni ja toiveikkaana.
Miten näistä jotkut vaikuttaa provolta.
Asun erakkona Thaimaassa aina muutaman kuukauden vuodessa. Meillä on siellä talo. Olen siellä joko yksin tai mieheni kanssa, joka tekee etätyötä sieltä käsin. Kyllä harrastan, shoppailen ja käyn hoidossa ja hieronnoissa sekä ravintoloissa syömässä siellä. Ihmisten kanssa en ole siellä muuten juurikaan tekemisissä. Talo on rauhallisella paikalla. On oma uima-alllas ja puutarha. Siellä mieli ja sielu lepää. Sitten tulen sieltä täynnä energiaa takaisin.
Olen tullut niin varovaiseksi ihmisten kanssa, että tuntuu, että en uskalla nokkaani ulos pistää.
Ihan niinkuin olisi maailman suurin synti, kun on iloinen ja ystävällinen. Tykkää kuntoilla ja pitää itsestään huolta. Ei tykkää käyttää alkoholia, polttaa tupakkaa ja syödä ylen. Ja on vielä aseksuaali, viihtyy yksin eikä ole seksi suhteita. Saa niin paljon kuulla negatiivista iloisuudesta. Milloin esittää, milloin yrittää iskeä, milloin ei ole vakavasti otettava jne. kaikenlaisia kommentteja on saanut kuulla. Tykkään työstäni ja vapaa-ajalla harrastaa. On terve ja asiat hyvin. Tuntuu, että minun on pakko erakoitua ja jäädä kotiin hymyilemään. Tämä maailma ei iloisuutta ja ystävällisyyttä kaipaa.
En halua olla missään tekemisissä ihmisten kanssa. Ovat alkoholin, seksin, tupakan, ylensyönnin ja huumeiden pilaamia suurimmalta osalta. Epämiellyttäviä ja epäsiistejä. Eivät kuntoile, opiskele, eivätkä mitään. Koditkin ovat kuin sikolätti. En tykkää myöskään lapsista enkä eläimistä. Ovat sotkuisia.
Olen parantunut erakoiduttuani masennuksesta. Masennukseni aiheutti muut ihmiset töissä ja lähipiiri. Oma rauha, kuntoilu, terveellinen ruoka, nukkuminen ja erakkous tekivät minulle ihmeitä. Jätin työn ja lähipiirin ja aloin elämään vain itselleni. Tulot pienenivät, mutta mieliala kohosi.
Minä olen varmasti erakoiden mielestä kamala. Olen aina suuna päänä päsmärinä kaikessa.
Miehen kuoltua myin asunnon Helsingistä ja muutin aivan vieraaseen pikkukaupunkiin. En ilmoittanut lähdöstäni kenellekään. Täällä on ollut hyvä erakoitua, kun ei tunne ketään. Olen todella tyytyväinen ratkaisuuni!
Vierailija kirjoitti:
Miehen kuoltua myin asunnon Helsingistä ja muutin aivan vieraaseen pikkukaupunkiin. En ilmoittanut lähdöstäni kenellekään. Täällä on ollut hyvä erakoitua, kun ei tunne ketään. Olen todella tyytyväinen ratkaisuuni!
Vau, kuulostaa hyvältä. Minullakin olisi haaveena ostaa pikkukaupungista, vieraalta paikkakunnalta asunto ja erakoitua. Siellä elellä täysin itselleni. Olen iloinen puolestasi. Nauti💚💛💙🧡
Haluaisin itselleni jonkun salapaikan. Muuttaa vaan äkkiä sinne ja jättää kaikki. Ei kertoa kenellekään mitään. Elää siellä erakkona. Soma asunto jostakin pieneltä paikalta. Kukaan ei tuntisi minua siellä. Eikä kukaan tietäisi että asun siellä. Salaisesti vain kadota. Laittaa osoite, puhelinnumero ja kaikki salaiseksi. Kierrellä siellä pikku kaupungissa, käydä kuntosalilla, syömässä, uimahallissa, kirjastossa, kaupoissa, hoidossa ja hieronnoissa, kampaajalla, käydä kävelemässä ja juoksemassa, istua puistonpenkilla ja kahviloissa, puuhastella kotona, nukkua hyvin, laittaa koti somaksi, hoitaa kukkasia, lukea, surffailla netissä, katsoa telkkua ja elokuvia, kuunnella musiikkia, laittaa ruokaa, leipoa. Ihan vaan elellä erakkona. Joskus käydä konserteissa, näyttelyissä ja matkustella. Ketään ystävyyssuhdetta en haluaisi. Vain yksin tehdä kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, kuulostaa hyvältä. Minullakin olisi haaveena ostaa pikkukaupungista, vieraalta paikkakunnalta asunto ja erakoitua. Siellä elellä täysin itselleni. Olen iloinen puolestasi. Nauti💚💛💙🧡
Kiitos, niin nautinkin! Ja ihan oikeasti suosittelen, jos vaan saat tilaisuuden💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, niin nautinkin! Ja ihan oikeasti suosittelen, jos vaan saat tilaisuuden💕
Aivan ihania päiviä sinulle sinne💮🌺🌸Onnellista oloa💥🏵️ Tämä on haaveeni.
Mikä minussa on vikana? Olen ystävällinen ja kiltti ihminen. Tapaan koko ajan vaan piikitteleviä, loukkaavia ja ilkeitä ihmisiä. Jatkuvasti minua ja tekemisiäni arvostellaan negatiivisesti. Olen vasta teetättänyt keittiöremontin. Mieheni sisko tuli käymään. Ainut mitä sanoi remontista oli, että yksi keittiön tasoista on liian alhaalla. Ystäväni istui kyydissäni, kun menimme synttäreille, niin haukkui koko ajan vieressä autoani ja ajotaitoani. Siskoni tuli kahville, niin sanoi, että hänen tekemät pannukakut ovat kuohkeampia jne. jne. Aina saan kuulla jotakin negatiivista. Haluan erakoitua. Onnellisempi olisin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihania päiviä sinulle sinne💮🌺🌸Onnellista oloa💥🏵️ Tämä on haaveeni.
Kiitos! Toivottavasti haaveesi toteutuu💕
Vierailija kirjoitti:
Mikä minussa on vikana? Olen ystävällinen ja kiltti ihminen. Tapaan koko ajan vaan piikitteleviä, loukkaavia ja ilkeitä ihmisiä. Jatkuvasti minua ja tekemisiäni arvostellaan negatiivisesti. Olen vasta teetättänyt keittiöremontin. Mieheni sisko tuli käymään. Ainut mitä sanoi remontista oli, että yksi keittiön tasoista on liian alhaalla. Ystäväni istui kyydissäni, kun menimme synttäreille, niin haukkui koko ajan vieressä autoani ja ajotaitoani. Siskoni tuli kahville, niin sanoi, että hänen tekemät pannukakut ovat kuohkeampia jne. jne. Aina saan kuulla jotakin negatiivista. Haluan erakoitua. Onnellisempi olisin niin.
Olet liian kiltti, sinun täytyy alkaa pitää puoliasi ja sanoa vastaan. Tiedän itsestäni tuon liiallisen kiltteyden. Vasta kun minusta tuli "näkymätön keski-ikäinen nainen" aloin pitää puoliani ja sanoa näille jatkuvasti arvosteleville vastaan. Nykyisin sanon hyvinkin napakasti, jos minua ja tekemisiäni aiheetta arvostellaan! Enää kukaan ei "kävele ylitseni". Voimia Sinulle 💚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet liian kiltti, sinun täytyy alkaa pitää puoliasi ja sanoa vastaan. Tiedän itsestäni tuon liiallisen kiltteyden. Vasta kun minusta tuli "näkymätön keski-ikäinen nainen" aloin pitää puoliani ja sanoa näille jatkuvasti arvosteleville vastaan. Nykyisin sanon hyvinkin napakasti, jos minua ja tekemisiäni aiheetta arvostellaan! Enää kukaan ei "kävele ylitseni". Voimia Sinulle 💚
Kaunis kiitos sinulle ihanasta kirjoituksestasi🌷
On pakko erakoitua. Tuntuu, että lähipiirissäni on vaan pahantuulisia ja negatiivisia ihmisiä. En jaksa heitä.