Mä haluaisin erakoitua. En jaksa olla ihmisten kanssa!
En tiedä, mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Mä vaan väsyn ihmisten kanssa olemisesta tolkuttomasti. Jotkut saa sosiaalisesta elämästä energiaa, mutta mulla kaikki energia lähtee ihmisten kanssa olemisesta. Tykkään olla yksin, enkä ollenkaan pidä itseäni yksinäisenä. Minulla on paljon ystäviä, mutta voin hyvin nähdä niitä 1-4 kertaa koko vuoden aikana. Se riittää.
Unelmani olisi muuttaa johonkin toiseen maahan ja olla siellä ihan itsekseni. Ei olisi mitään paineita olla kenenkään kanssa ja kotimaan ystäviä näkisin ihan yhtä paljon kuin nytkin.
Ärsyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vain ulospäinsuuntautuneilla ja yltiösosiaalisella olemisella on jotain merkitystä.
Kommentit (1660)
Itse enää lähinnä vihaan kanssaihmisiä! Olen yksin niin paljon kuin mahdollista .- kissa ja koira seuranani. Ulkoilen koiran kanssa yksin. Teen lähes koko ajan etätöitä ja toimistolle meno on kuin rangaistus. Minulla ei ole yhtään ystävää eikä juuri sukulaisiakaan.
Päivät olen yleensä kotosalla. Sunnuntaina illalla kertaan mielessäni seuraavan viikon ”ohjelman”. Jos siellä on tosiaan jotain kampaamoa, hoitolaa, hammaslääkäriä, pakollista kyläilyä, niin ahdistun. Tyhjä kalenteri on parasta. Jos on pakko mennä jonnekin, niin parasta jos sen saa sovittua juuri ennen lähtöä. Ettei tartte odottaa sitä. Viihdyn yksin, aika menee mukavasti ulkoillen, juosten, hiihtäen ja netissä roikkuen. En kaipaa seuraa. Meitä on moneksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi jumal.auta mitä jengiä 9 ketjullista. Yhdessä ulisemassa erakkofantasijoistaan. Hävetkää rievut. No onneksi tännekin syrjälään on tulossa puolisen miljoonaa hiekkane.ekeriä muuttamaan kulttuuriamme avoimemmaksi. Vielä kerran hävetkää hissukat ja muut yksinäiset lampaat.
Juuri tuollaisten takia kuin sinä ihmiset erakoituu.
Erakot ovat vahvoja. Siihen ei kaikki pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ihmisillä ole koskaan mitään hyvää sanottavaa. Tarvivat apua, komentelevat, käskevät, sanovat jotain negatiivista, kerskuvat itsellään jne. jne. Kaikkea negatiivista, etsivät vikoja ja virheitä. Hulluksihan ihmisten kanssa tulee. Erakkona säilyttää mielenterveyden.
Monille myös kanssakäyminen tuntuu olevan pelkkää peliä. Yritetään koko ajan olla vähän toisia parempia, pönkittää omaa itsetuntoa, levittää juoruja, manipuloida ja "edetä hierarkiassa". Se kaiken keskellä on väsyttävää olla. Useimmiten myös yritetään vain hyötyä muista jollain tapaa, sillehän sosiaaliset suhteet periaatteessa pohjimmiltaan perustuvatkin.
Voi että. Näin muuten oikeasti on. Ihan justiinsa näin.
En ole vielä yhtään ainutta miellyttävää ihmistä tavannut. Oma seura on parasta. Ihmisten kanssa tulee vain ongelmia. Syöminen ja nukkuminen vapaa-aikana on parasta seuraa. Voittaa ihmiset.
Olen metsien nainen. Minulla on kaunis mökki korvessa. Rakastan elämääni näin. Metsä lumoaa minut. Nautin kuljeskella metsässä. Lueskella illalla kirjoja ja lehtiä sohvalla jalka lampun valossa mökissä. Aamulla nauttia aamukahvista. Olen täynnä mielenrauhaa ja tasapainoa. Kaupungissa asuessani ja sosiaalisessa työssäni olin aina stressaantunut.
Onko ap nainen? Eikö naisten pitänyt olla ihQ matkustelu kaupunki ihmisiä?
Olen cityerakko. Tykkään asua yksin kerrostalossa. Tykkään matkustella yksin. Tykkään käydä ravintoloissa syömässä yksin. Tykkään tehdä etätyötä kotoa käsin. Tykkään viettää aikaa yksin kotona. En tarvi miestä, lapsia, kotieläimiä enkä ystäviä. Tykkään käydä kuntosalilla, kävelylenkeillä ja uimahallissa yksin. Tykkään opiskella ja viettää aikaa myös kirjastoissa.
Itse en ole erakko. Ihana lukea näitä juttuja. Itse olen varmasti monenkin mielestä ärsyttävän sosiaalinen ja puhelias. Viihdyn kyllä yksinkin kotona. Olen naimisissa, en ole halunnut lapsia. Tykkään tehdä sosiaalista työtä. Tykkään konserteista, juhlista, illanvietosta ystävien kanssa. Tykkään vierailuista molemmin puolin ystävien ja sukulaisten kanssa. Tykkään puhua puhelimessa ja viestitellä. Tykkään olla Facebookissa. Tykkään kutsua ihmisiä kylään mökilleni. Tykkään naisten illoista. Tykkään matkustella ja harrastaa ystävien kanssa. Minulla on ollut hyvä tuuri, kun minulla ei ole ollut ihmissuhteissa pettymyksiä ja en ole tullut loukatuksi. En ole sen takia joutunut erakoitumaan. Arvostan suuresti erakoita. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Erilaisuus on rikkaus. Erakon täytyy olla vahva. Itse olen saanut usein tukea, lohdutusta ja apua ihmisiltä, kun olen sitä tarvinnut. Ihanaa ja hyvää erakko elämää erakoille ja hyvää elämää meille hömppä sosiaalisillekin.
Olen mieleltäni melkoinen erakko. Suorastaan ilahduin, kun löysin tään ketjun ja huomasin, etten ole yksin. Nää jutut on suoraan kuin minun kynästäni.
Miten te muut, jos joudutte ”pakolliselle” , muutaman tunnin turistilennolle. Viereen tulee vieras, joka haluaa keskustelua. Itse yritän nukkua tai ainakin teeskentelen suuren osan ajasta ja pidän silmiä kiinni. Joskus tosi kiusallista.
Olen syksyt ja talvet erakkona kerrostaloasunnossa. Keväät ja kesät olen erakkona asuntovaunussa omistamallani pienellä maatilkulla.
Ihana, että löysin tämän ketjun. En ole ainut erakko. Minunlaisiani on paljon muitakin. Olisi kiva kutsua teidät kaikki erakot mökilleni, jossa erakko elämää vietän. Pitää erakko juhlat😸
Vierailija kirjoitti:
Ihana, että löysin tämän ketjun. En ole ainut erakko. Minunlaisiani on paljon muitakin. Olisi kiva kutsua teidät kaikki erakot mökilleni, jossa erakko elämää vietän. Pitää erakko juhlat😸
Kiitos kutsusta, jos siis leikitellään, että kutsuisit. Minulle tuo kuulostais kyllä ihan mahdottomalle. Mökille ja täysin vieraiden kanssa. Ja tietysti saunaankin pitäis mennä, apua.
No, eihän sitä koskaan tiedä, vaikka oliskin vaan turhaa ennakkoluuloa. Olet varmasti ihana emäntä. Mutta kyllä me varmaan oltais koko porukka tosi uupuneita keikan jälkeen. Vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen metsien nainen. Minulla on kaunis mökki korvessa. Rakastan elämääni näin. Metsä lumoaa minut. Nautin kuljeskella metsässä. Lueskella illalla kirjoja ja lehtiä sohvalla jalka lampun valossa mökissä. Aamulla nauttia aamukahvista. Olen täynnä mielenrauhaa ja tasapainoa. Kaupungissa asuessani ja sosiaalisessa työssäni olin aina stressaantunut.
Kateellinen (positiivisesti) huohhhh....😯
Olen ostanut ja kunnostanut itselleni vanhan kyläkaupan erakkoluolaksi. Viihdyn täällä niin mainiosti. Pihalle on pyynnöstäni tuotu junanvaunu. Olen sen kunnostanut kesämökiksi. Se on niin soma, vaikka itse sanonkin. Nautin elämästäni näin. Vieraita luonani käy aina kesäisin ja ovat silloin yökylässä. Ovat ihastuneita tähän asumismuotooni.
Inhoan small talkia ja kaikenlaista kuulumisten vaihtoa ja puhumista. Kaikenlaisia keskusteluja. Inhoan puheliaita ja uteliaita ihmisiä. Ei kiinnosta toisten asiat. Enkä halua puhua omista asioistani.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan small talkia ja kaikenlaista kuulumisten vaihtoa ja puhumista. Kaikenlaisia keskusteluja. Inhoan puheliaita ja uteliaita ihmisiä. Ei kiinnosta toisten asiat. Enkä halua puhua omista asioistani.
Minäkin olen joskus tosi väsynyt kun joku sukulainen soittaa. Kaikki vaan juorut on kuunneltava ja utelemiset. Vaikka kuinka yhdellä sanalla suurin piirtein vastailet, niin ei mene perille, että odotat vaan, koska tää loppuu.
Minusta tuntuu pahalta lukea tätä ketjua. Miten paljon on ihmisiä loukattu, kiusattu, arvosteltu ja haukuttu. Ihan joutuu pelkäämään ihmisiä ja erakoitumaan. Järkyttävää. Ihmiset ovat todella julmia. Vapaaehtoinen erakoituminen on eri asia.
Olet sikäli oikeassa että kaupungissa on huomattavasti helpompaa olla erakko. Olet vain yksi massasta joka raahustaa marraskuun harmaudessa.
Maalla olet osa yhteisöä, halusit tai et niin olet.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-