Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?

Vierailija
03.12.2016 |

Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia

Kommentit (835)

Vierailija
581/835 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri kotiutunut vauvani kanssa sairaalasta, kun huomasin vaippaa vaihtaessani, että vauvan alapäästä tuli verta. Soitin hädissäni synnytysosastolle ja kerroin hoitajalle, että vauvani emättimestä tulee veristä vuotoa, voiko tämä olla normaalia. Tähän hoitaja: "Onko hän tyttö vai poika?" Tyrmistyin niin, etten saanut vähään aikaan sanaa suustani! Taustalla oleva mieheni kuuli puhelun ja alkoi sen sijaan ulvoa naurusta kiemurrellen kaksinkerroin.

No saitko selville, mikä vauvalla oli?

Vierailija
582/835 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuometar kirjoitti:

Kävin pitkästä aikaa Suomessa ja menin hammaslääkäriin. Hoidon loputtua otin (omasta mielestäni normaalisti!) tuolin vasemmalla puolen olevasta telineestä vesimukin ja huuhtelin suuni. Hammashoitaja alkoi oikein huutaa: Ei siihen saa sylkeä!! 

Menin ihan sanattomaksi. Nielläkö minun olisi pitänyt se huuhteluvesi?? Jos toiminta on kiellettyä, miksi potilaan vieressä on teline, jossa on vesimuki ja pienoislavuaari, jossa vesi virtaa?

Sanokaa nyt hyvät kanta-asukkaat, miten pitää toimia? 

Missä hammaslääkärissä noin on? En mä ainakaan koskaan hammaslääkärissä käydessä oo mitään mukeja otellut saatikka sinne lavuaareihin sylkenyt. Lähtenyt vaan suoraan hoidon jälkeen pois lääkärihuoneesta. 😮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/835 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän ohis, mutta mulla jää tosi usein suu auki kun kuuntelen tai katson jotain hyvin keskittyneesti. Huomaan sen itse siinä vaiheessa kun kuola melkein alkaa valumaan. Ärsyttää tosi paljon koska olen ihan vajaa-älyisen neandertalilaisen näköinen kun en osaa kuunnella suu suljettuna.

Mulla jää usein nukkuessa suu auki. Ja kun linja-autolla tai junalla matkustelen pitkiä matkoja, niin siinä saatan nukahtaa tai oikeastaan torkahtaa, kun yleensä havahdun siihen, että mulla on suu auki ja kuola valuu ja suusta kuuluu joku ihme örähdys. Kyllä kanssamatkustajatvovat saaneet varmaan mua seuratessa monet mojovat naurut. 🤤😂

Vierailija
584/835 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonttuli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin mieheni kanssa käymässä vierailulla tuttavaperheen luona ja katsomassa heidän pikkuistaan,joka oli vaunussa nukkumassa.Vauva heräsi ja hieman äännähteli.Lapsen äiti meni ulos vaunun ja tuttavanaisen kanssa ulos.Miehet jäivät sisälle juttelemaan.Pöydällä oli avoinna itkuhälytin,joka oli yhteydessä lapsenvaunuihin.Pöydälläolleesta hälyttimestä kuuluukin nyt naisten keskinäinen puhe ja sieltähän kuului asiaa ja asianvierestä.Naiset tulivat sisälle,mutta lapsi oli jätetty vaunuihin ulko-oven lähelle.Naiset vähän hämillään,kun molempien miesten naamat oli aivan punaiset.Mieheni osoitti pöydällä ollutta itkuhälytintä ja heti hoksasin,mitä oli tapahtunut.Kyllä loksahti suu sepposenselälleen"ja molemmilta naisilta.Tais paukahtaa hävettämäänkin.

Olenko ainoa, joka ei tajua kuka teki tässä mitäkin? Persoonat hieman vaihtuu kesken tarinan.

Naiset menivät ulos vauvan luo, ja sisällä olevat miehet kuulivat naisten puheet itkuhälyttimestä. Myös ap oli ilmeisesti naisten kanssa ulkona ja puheenaiheet miesten korville sopimattomia

Tai sitten ap oli sisällä miesten kanssa ja kuuli ulkona olevien naisten puheen itkuhälyttimen kautta kuten miehetkin.

Vierailija
585/835 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vision näkeminen on kiellettyä joten en voi joutua uudestaan mielisairaalaan. Hyvä kysymys ellei tästä jäänyt teille näkemystä aukaistusta suusta.

Vierailija
586/835 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensimmäistä kertaa kaverillani kylässä. Kun kävin vessassa, huomasin että kylpyamme oli täynnä vettä. Kysäisin että onko hän menossa kylpyyn. Kaveri vastasi "Ei kun siinä on vaan mun kylpyvesi". Kävi ilmi, että kaveri vaihtaa kylpyveden muutaman viikon välein.

Vierailija
587/835 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun luen Pipsan juttuja...

Vierailija
588/835 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kerran kampaajalla suu auki, kun samaan aikaan laitettavana ollut asiakas alkoi yllättäen puhua turistiripulistaan, jonka sai lomamatkalla. Kerronta ei ollut mitään tyylillä "vähän tuli vatsa kipeäksi," vaan "Teppo oksensi koko pöntön täyteen, minä ripuloin kolme päivää velliä ja lapset oksensi ja ripuloi rantatuolit, mut onneksi lennolle parannuttiin sen verran että Petteri paskansi vaan kiinteät pökäleet penkille ja Tepolta pääsi oksennus ainoastaan kerran." Matami ei edes kovin hiljaa vaivautunut jutustelemaan, vaan kailotti niin kovaan ääneen, että kaikki varmasti kuulivat. Juttu myös jatkui ainakin 45 minuuttia.

Että oli kyllä tosi rentouttava kampaajakäynti mulla. Not.

Vierailija
589/835 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kello oli yli 21 ja katselin telkkaria kerrostaloasunnossa, kun jostain naapurista alkoi kuulua kovaäänistä valitusta, itkua, huutoa ja kolinaa. Olin aivan varma, että jossain pahoinpidellään naista tai lasta ja hetken kuunneltuani soitin hätäkeskukseen perheväkivaltaepäilystä. Mies meni alaovelle avaamaan poliiseille oven ja sai samalla paikallistettua kyseessä olevan asunnon (olin arvioinut melun lähteen väärin). Poliisit saapuivat ja kiivetessään kotiin mies kuuli keskustelun oven avanneen naisen ja poliisien välillä. Selvisi, että asunnossa asuvan 10-vuotiaan pojan puhelin oli joutunut vahingossa pesukoneeseen, ja poika oli vetänyt järjettömät huuto-itku-raivarit, potkinut seiniä ja heitellyt tavaroita. Tämä kaikki siis kello 21 jälkeen. Kyllä jäi suu auki miehen kertoessa tarinaa. Kuinka vakava on lasten kännykkäriippuvuus, jos ei yhtä yötä selviä ilman puhelinta (sai varmaan heti seuraavana päivänä uuden)!

Minä varmaan vetäisin samanlaisen itkupotkuraivarin, jos noin kävisi. Menisi samalla todella paljon tärkeitä asioita siinä mukana. En saisi noita ikinä takaisin, esim kuvat. Riippuvainen en ole kännykästäni, harvoin edes tarvitsen sitä. Ei se siis tarkoita heti riippuvuutta. Toki tuo ei olisi hyvää käytöstä vetää ne raivarit, mutta iso harmi siitä tulisi.

Vierailija
590/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3197 kirjoitti:

Poliisi flirttaili minulle autosta ja toinen nauroi vieressä tyrmistyneelle ilmeelleni. Olivat sentään suunnilleen minun ikäisiäni.

Minulle flirttaili pappi ja iski vielä silmää. En ole vieläkään toipunut.

Vierailija
591/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin koirani kanssa metsässä kulkevalla leveällä lenkkipolulla, kun vastaan tuli nainen kahden ison koiran kanssa. Toinen koirista alkoi välittömästi rähistä ja nainen pysähtyi ja levittäytyi seisomaan koirineen koko polun leveydeltä, ja huusi minulle, että hänen koiransa ovat vihaisia ja minun täytyy kääntyä ympäri ja kiertää jotain toista kautta. Kun tokaisin siihen, että en tasan ala kiertelemään, nainen närkästyi suunnattomasti. "Etkö nää että mulla on KAKS ISOA KOIRAA? En mä PYSTY pitelemään näitä jos te tuutte ohi!" Menin jotenkin niin lukkoon etten kyennyt sanomaan mitään, nappasin oman koiran varmuuden vuoksi syliin ja lähdin marssimaan polun reunaa pitkin naista kohti. Hyvin hän ne ISOT KOIRANSA sitten sai siirrettyä pois tieltä ja pideltyä vierellään, mutta olisi kyllä pitänyt sanoa, että jos on niin mahdotonta kouluttaa koiriaan, niin ei pidä hankkia sellaisia, joiden pitelemiseen eivät voimat riitä, tai sitten pitää suosiolla itse kulkea sellaista reittiä, missä ketään ei tule vastaan.

heh heh Jyväskylässä oli lumisella kapealla polulla tapahtunut vastaavaa: en muista kummalla, naisella vai miehellä oli 2 koiraa. 2. koiran omistaja oli kuitenkin vaatinut, että koska hänellä on enemmän koiria, niin 1. koiran omistajan tulee perääntyä tai väistää lumihankeen. Kumpikaan ei väistänyt, molemmat oli itsepäisiä ja juttu päättyi siihen, että ne oli alkaneet hakata toisiaan niillä koirankuljetushihnoilla. Ulkopuoliset oli menneet väliin. Heillä suut loksahti.

Vierailija
592/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello oli yli 21 ja katselin telkkaria kerrostaloasunnossa, kun jostain naapurista alkoi kuulua kovaäänistä valitusta, itkua, huutoa ja kolinaa. Olin aivan varma, että jossain pahoinpidellään naista tai lasta ja hetken kuunneltuani soitin hätäkeskukseen perheväkivaltaepäilystä. Mies meni alaovelle avaamaan poliiseille oven ja sai samalla paikallistettua kyseessä olevan asunnon (olin arvioinut melun lähteen väärin). Poliisit saapuivat ja kiivetessään kotiin mies kuuli keskustelun oven avanneen naisen ja poliisien välillä. Selvisi, että asunnossa asuvan 10-vuotiaan pojan puhelin oli joutunut vahingossa pesukoneeseen, ja poika oli vetänyt järjettömät huuto-itku-raivarit, potkinut seiniä ja heitellyt tavaroita. Tämä kaikki siis kello 21 jälkeen. Kyllä jäi suu auki miehen kertoessa tarinaa. Kuinka vakava on lasten kännykkäriippuvuus, jos ei yhtä yötä selviä ilman puhelinta (sai varmaan heti seuraavana päivänä uuden)!

Minä varmaan vetäisin samanlaisen itkupotkuraivarin, jos noin kävisi. Menisi samalla todella paljon tärkeitä asioita siinä mukana. En saisi noita ikinä takaisin, esim kuvat. Riippuvainen en ole kännykästäni, harvoin edes tarvitsen sitä. Ei se siis tarkoita heti riippuvuutta. Toki tuo ei olisi hyvää käytöstä vetää ne raivarit, mutta iso harmi siitä tulisi.

1. Varmuuskopiot.

2. Itsehillintä.

Kokeile itse ja ylläty!

Vierailija
593/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta jäi jotain lauantai- tai iltalisiä maksamatta minulle ja ne tuli jälkikäteen. Sain tästä palkkatodistuksen tai joku lappu se oli  - rahan sai hakea pankista tai postista (pankki sekin). Menin postiin lunastamaan sitä ja vein samalla 2 postikorttia ja ostin merkit niihin. Merkkien jälkeen postimyyjä antoi minulle 50 centtiä rahaa. Suuni loksahti tosiaan auki. Olin koko ajan kuvitellut edes muutamaa kymppiä rahaa.

Bensoihin meni enemmän - kun lähdin vartavasten hakemaan. Se oli varmaan 1 tunnin iltalisä.

Vierailija
594/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilutin pientä vanhaa kömpelöä puolisokeaa koiraani . Seisoin koiran kanssa lähiristeyksessä, jossa koira nuuskii postia noin kymmenen minuuttia. Eikä välitä ulkomaailmasta tuon taivaallista.

Olin huomannut, että kauempaa lähestyy nainen kolmen ison koiran kanssa. Hän oli pysähtynyt risteyksen toiselle puolelle. En kiinnittänyt tyyppiin mitään huomiota, kunnes hän alkoi rähjäämään, että olen jo viettänyt koirani kanssa tarpeeksi aikaa ko. lyhtypylvään juurella ,ja enkö saa koiraani sen vertaa kuriin, että voisin jo jatkaa matkaa. Öö. Siinä oli koko tien leveydeltä tilaa mennä ohi. Minä seisoin siis pientareella ja koirani oli tyyliin ojassa...

No, sen naisen koirat eivät näköjään olleet hallinnassa, vaan tempoivat ja haukkuivat.

Vierailija
595/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äimänkäki kirjoitti:

Ulkoilutin pientä vanhaa kömpelöä puolisokeaa koiraani . Seisoin koiran kanssa lähiristeyksessä, jossa koira nuuskii postia noin kymmenen minuuttia. Eikä välitä ulkomaailmasta tuon taivaallista.

Olin huomannut, että kauempaa lähestyy nainen kolmen ison koiran kanssa. Hän oli pysähtynyt risteyksen toiselle puolelle. En kiinnittänyt tyyppiin mitään huomiota, kunnes hän alkoi rähjäämään, että olen jo viettänyt koirani kanssa tarpeeksi aikaa ko. lyhtypylvään juurella ,ja enkö saa koiraani sen vertaa kuriin, että voisin jo jatkaa matkaa. Öö. Siinä oli koko tien leveydeltä tilaa mennä ohi. Minä seisoin siis pientareella ja koirani oli tyyliin ojassa...

No, sen naisen koirat eivät näköjään olleet hallinnassa, vaan tempoivat ja haukkuivat.

;-)) Sitten ne väittää, että mm. koiria ulkoiluttaessa voi tavata vaika elämänsä rakkauden, kun koiranomistajat juttelee toisilleen.

619/595

Vierailija
596/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso koira. Risteyksessä oli tyyppi toisen ison koiran kans. Se sanoi, että mee ohi vaan. Sanoin, että kun kääntyisin siitä risteyksestä just sinne missä se tyyppi koirineen oli. Tyyppi oli vaan et aha, eikä väistynyt, vaik metrin siirtyminen olis auttanut. Sen koira siis alkoi rähistä ja mun koira takasin. Katsoin siis viisaammaksi kiivetä korkean lumipenkan yli koirani kanssa, kun ei metriä voi siirtyä ja koirat on ihan raivona toisilleen. Mun koira rauhoittui heti, kun mentiin ohi, ei tuntenut enää tarvetta puolustaa itseään. Mut jis molemmilla on koira, ja ne rähisee, niin molemmat jos siirryttäis, niin ettei lumipenkkojen yli tarvii kiipeillä.

Vierailija
597/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin koiran kans, mies ajoi fillarilla ohi. Hetken päästä kuuluu ryminää ja kiroilua. Mies huutaa mua paikalle. Kysyin, voinko auttaa? Mies alkoi väittää että koirani oli hypännyt hänen polkupyörää vasten ja aiheuttanut kaatumisen. Sanoin, että näin ei ole tapahtunut, koska koira käveli nätisti ja mies ajoi ohi. Näinhän mä. No, mies vaatii mua antamaan henkilötiedot, kyseli onko mulla kotivakuutusta tai muuta mistä hän voisi saada korvausta. (Jalassa sillä oli 2 pientä naarmua) Uhkasi tehdä rikosilmoituksen jos en maksa, tai ainakin asia voitaisiin sopia jos annan heti 100€. Alkoi jo suututtaa se ja sanoin, että annappas sinä yhteystietosi, niin mä palaan asiaan. Silloin otti pyöränsä ja lähtöä tehdessään huusi että voi kun hän toivoo että olis oikeesti loukkaantunut pahasti (tai pahemmin), niin oisin joutunu maksamaan pitkän pennin.

Mun koiralla ei todella ollut mitään tekemistä sen kaatumisen kans. Näytti vähän siltä, että tyyppi halus saada vähän kaljarahaa tällä tempulla.

Vierailija
598/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ensimmäistä kertaa kaverillani kylässä. Kun kävin vessassa, huomasin että kylpyamme oli täynnä vettä. Kysäisin että onko hän menossa kylpyyn. Kaveri vastasi "Ei kun siinä on vaan mun kylpyvesi". Kävi ilmi, että kaveri vaihtaa kylpyveden muutaman viikon välein.

Jep jep. Että kylpee kylmässä vedessä ja silleen?

Vierailija
599/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äimänkäki kirjoitti:

Joo, ja koirien on tärkeää antaa haistella, se kuuluu niitten normaaliin toimintaan ja aktivoi koiraa ja on mielekästä koiralle. Mä annan kans koiran haistella, jos se niin haluaa. Surullista on jos koira ei saa haistella, sen vaan pitää kävellä koko ajan. Toki jos joskus aamulla vaik tulee kiire, niin eri asia, mut yleensä aina varaan aikaa, että on aikaa pysähdellä. (Jos se toinen pelkäsi, että koirat alkaa rähistä, olis sen voinut nätisti sanoa, eikä tuolleen alkaa raivoomaan). Mut kävelylenkillä koiralle se haistelu on yhtä tärkeää kun kävely, koska niinhän koirat tutkii että kuka siitä on mennyt jne.

Vierailija
600/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äimänkäki kirjoitti:

Siis ihan pikkusen ymmärrän sitä toistakin tyyppiä, ajatteli että jos sunkin koira alkaa rähistä kun ovat kohdalla, mutta ehdottomasti väärin toimi kun sulle alkoi huutaa ja väittää että sä et hallitse koiraasi, kun se vaan rauhassa siinä oli. Ja sen tyypin omat koirat rähisi. Sen olis pitänyt asia ihan nätisti selittää, eikä alkaa rähjäämään. Mä kans pelkään että koirat alkaa rähistä toisilleen (on kokemusta, mun koiran kimppuun on käynyt toinen koira, kun se on päästetty niin lähelle mun koiraa!), mutta mä kysyn nätisti, onko koira tyttö/poika ja jos on samaa sukupuolta, niin kierrän itse, tai väistyn tai jos se ei oo mahdollista, niin kysyn ystävällisesti, että voitaiskos tästä mennä ohi niin, ettei koirat yllä toisiinsa, jos sattuu että alkavat kuitenkin kohdalla toisilleen rähistä. Yleensä ihmiset ymmärtää, kun nätisti asian esittää. Ja moni jää juttelemaankin, jos ei mitään haukkumista tai murinaa ala kuulua. Tai parhaassa tapauksessa koirat saa tutustua ja haistella. Mut tuo, että alkaa huutamaan, on ihan sekopäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme