Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?
Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia
Kommentit (835)
Vierailija kirjoitti:
Kävin kaljalla synnyinkaupungissani vanhan kaverin kanssani ja vanhempien luokse kävellessäni joku hikinen ja lihava mies laski housunsa alas ja pyllisti paljaalla pakkasella perseellään. Keskellä alkuiltaa. "kato tätä!". Sanoin kyllä hetken päästä että vitun oksettava olet. Autosta huikkasi joku kaverinsa amismuija että "no haista vittu".
Miten pakkanen tähän liittyi? Olisiko tilanne ollut eri jos olisikin ollut lämpöasteita?
Ulkosuometar kirjoitti:
Kävin pitkästä aikaa Suomessa ja menin hammaslääkäriin. Hoidon loputtua otin (omasta mielestäni normaalisti!) tuolin vasemmalla puolen olevasta telineestä vesimukin ja huuhtelin suuni. Hammashoitaja alkoi oikein huutaa: Ei siihen saa sylkeä!!
Menin ihan sanattomaksi. Nielläkö minun olisi pitänyt se huuhteluvesi?? Jos toiminta on kiellettyä, miksi potilaan vieressä on teline, jossa on vesimuki ja pienoislavuaari, jossa vesi virtaa?
Sanokaa nyt hyvät kanta-asukkaat, miten pitää toimia?
Hygienian vuoksi. Niitä vanhoja sylkykuppeja ei saa fiksusti poistettua hoitoyksiköstä, ja sellaisen puhdistaminen menisi liian hankalaksi (ei voi viedä välinehuoltoon ultraäänipesuriin/autoklaaviin eikä pelkkä pintadesinfektio riitä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini, joka oli kiusannut mua vuosien ajan taas hämmästytti eräässä työpaikan kahvituksessa. Tarjolla oli berliininmunkkeja, jotka loppuvat juuri minun kohdallani niin että mulle osui viimeinen (lisää oli juuri kohta tulossa). Tämä kiusaaja oli takanani ja alkoi ilkkua että minä vien viimeisen munkin ja hänen pitäisi saada se. Hyvää hyvyyttäni puolitin munkin jotta kiusaaja saisi edes puolukkaan kun ei jaksanut odottaa seuraavaa satsia. Ilkkuminen ja kaverilleen kuiskuttelu senkun yltyivät. Enkä ole mikään herkkuja rohmuava pullukka päinvastoin. Siinä jäi kyllä mulla ihan haavi auki, onneksi esimieheni sanoi tyypille jotain nasevaa kun itse en saanut sanaa suustani.
Ihmetyttää usein kun töissä on tällaisia ihmisiä ja asialliset, fiksut sekä koulutetut ihmiset eivät saa töitä.
Sinulle voi tulla yllätyksenä mutta suurinosa näistä typerästi käyttäytyvistä on juuri niitä sinun ihailemiasi fiksuja ja koulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelevatko nuo, jotka eivät edes vaivaudu lukemaan ketjua, olevansa ah-niin-originaaleja "hyvine läppineen"?
Hieman, kuin sinä tällä jo hyvin kuluneella heitollasi?
Vierailija kirjoitti:
Rivitalonaapurin lahjat pitää vain palauttaa sinne mistä ne on lähetettykin, ja/tai ilmoittaa tuojalle, että päällä on väärä osoite. Noin tuo asia hoidetaan.
Oletko kuullut lainauksesta? On todella typerää vastata johonkin ensimmäisen sivun viestiin ties kuinka monen sivun jälkeen lainaamatta sitä alkuperäistä viestiä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun mieheni antaa minulle mega orgasmin :-O !
Eli todella harvoin. Onko tätä vielä kertaakaan tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri kotiutunut vauvani kanssa sairaalasta, kun huomasin vaippaa vaihtaessani, että vauvan alapäästä tuli verta. Soitin hädissäni synnytysosastolle ja kerroin hoitajalle, että vauvani emättimestä tulee veristä vuotoa, voiko tämä olla normaalia. Tähän hoitaja: "Onko hän tyttö vai poika?" Tyrmistyin niin, etten saanut vähään aikaan sanaa suustani! Taustalla oleva mieheni kuuli puhelun ja alkoi sen sijaan ulvoa naurusta kiemurrellen kaksinkerroin.
Emätin on silloin kun on synnyttänyt.
Pitää paikkansa sillä muuten on hieman hankala synnyttää. Tosin emätin on myös ennen synnyttämistä mutta ei nyt kiusata pilkkua ;-D
Vierailija kirjoitti:
Appiukko sanoi, kun kuuli raskaudestani, että ei ota lapsesta mitään vastuuta. Hölmistyin, kun odotin lähinnä onnitteluja. Kyse oli meidän ensimmäisestä lapsesta.
Sinulla on ilmeisesti ollut hieman säpinää appiukkosi kanssa ja hän pelästyi, että lapsi olisi hänen.
Vierailija kirjoitti:
Olin ruokakaupassa, koriin olin kerännyt jo muutamia tavaroita. Joku nainen käveli ohitseni ja nappasi minut koristani voileipäkeksipaketin omaan kärryynsä. Jäin niin ihmettelemään asiaa, etten saanut siinä tilanteessa suutani auki. Nainen käveli tyytyväisenä pois keksipakettini kanssa.
Minulle kävi päinvastoin; ohikulkeva asiakas nakkasi tavaran omasta korista minun koriini :D Oli ilmeisesti niin laiska ettei jaksanut viedä hyllyyn takaisin :D
Vierailija kirjoitti:
Naapuri tuli omasta pihastaan portista ulos ja tuli meidän pihaan ja kusetti ensin koiran meidän pihan kukkapenkkiin ja sitten antoi koiran paskata meidän portin eteen ihan siihen keskelle. Juuuuu...
Minäkin asuin rivitalossa ja naapuri päästi koiransa hihnassa aina meidän pihan puolelle paskomaan. Pysyihän siinä oma piha siistinä :D
Mun piti varata työtyömänä ollessani työkkäristä aika,loppukuusta. Menin aikaa varaamaan, niin virkailija sanoi ajan jo olleen. Sanoin, ettei voi olla, kun nyt sitä sovitusti tulin itse varaamaan. Virkailija päätti että valehtelen, enkä ole tullut sovitulle ajalle, mitenkäs minä nyt osaisin sinne muuten tulla nyt kyselemään ja selittelemään. Ei auttanut selittää, että nyt on loppukuu (n25pvä) ja mun käskeettin itse varata aika. Siitä alkoikin pitkä selvitysrumba, olenko kykenevä saamaan työttömyyskorvausta (tai liiton rahaa silloin, työkkäri antaa luvan liitolle sen maksuun), kun en sovitulle ajalle osaa tulla. (Olin ollut monta vuotta töissä, ja jäin työttömäksi, sen asian tiimoilta siis aikaa varasin). Ehdottivat työkyvyn arviointia, että voinko ilmoittautua työttömäksi, eli voinko tarjottaessa ottaa työtä vastaan. Olin kyllä sanaton.
Minä soitin kerran Nordean puhelinpalveluun, olen ollut pankin asiakas sen ihan alusta saakka eli kauan. Vanhemman kuuloinen nainen puhelimessa kuunteli kun selitin tileihini liittyvää asiaani hänelle ja kysyi sitten: "Onko teillä tili Nordeassa?". Olisi pitäny vastata että "No v...u ei ku Handelsbankenissa :D!". Ällistyksestä jäi suu auki enkä muista mitä sokelsin sen jälkeen :D
Viimeisillään raskaana oleva tuttava poltteli tupakkaa ja kertoi samalla paheksuen miten oli nähnyt jonkun äidin pieni vauva sylissä ja rööki huulessa, kuinka kamalan näköistä oli. Ei hänkään kuulemma vauva sylissä polta, polttanut molemmissa raskauksissaan, mutta onhan se nyt hyvä ettei vauva sylissä sentään polta :O
Ja ihan tosissaan selitti, jäin kyllä vähän huuli pyöreänä katsomaan, että et voi olla tosissasi
Mulle oli te-toimisto ehdotellut jotain palkatonta työtoimintaa. Onnistuin kuitenkin itse saamaan työpaikan ja sitä sitten ilmoitin, että olen allekirjoittanut työsopimuksen ja nyt sen tuon työkkäriin kopioitavaksi. Työkkärin täti ehdottaa, että eikö mun olis parempi kuitenkin ensin tehdä vaikka puoli vuotta sitä palkatonta työtä ja sitten jos tuntuu siltä, niin myöhemmin kysyn, olisiko se työtarjous vielä voimassa. (Eli purkaisin tehdyn työsopimuksen ja menisin palkattomaan työharjoitteluun!! Minähän olisin saanut karenssinkin jos noin olisin tehnyt!!) En kyllä meinannut keksiä mitään sanottavaa, kun en voinut uskoa mitä juuri ehdotti) Sain pariinkin kertaan vakuutella, että kyllä mä nyt sen oikean, työn otan vastaan, kun siitä palkkaakin maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri tuli omasta pihastaan portista ulos ja tuli meidän pihaan ja kusetti ensin koiran meidän pihan kukkapenkkiin ja sitten antoi koiran paskata meidän portin eteen ihan siihen keskelle. Juuuuu...
Minäkin asuin rivitalossa ja naapuri päästi koiransa hihnassa aina meidän pihan puolelle paskomaan. Pysyihän siinä oma piha siistinä :D
Meillä kävi omakotitalossa noin, otin lapion ja siihen paskan, vein naapurin ovelle, soitin kelloa ja avanneelle rouvalle sanoin, että tämä unohtui teidän piskiltä meille ja kippasin paskan rouvan eteisen matolle.
Sanoin lähtiessäni vielä, että anna olla viimeinen kerta, kun jätät piskisi vahtimatta. Jatkossa otan piskin kiinni ja toimitan keräykseen.
Työkaveri selitti suu vaahdossa kuinka hänen tulehtunut umpisuoli oli työnantajan syytä.
Meille tehtyjä työvuorolistoja muuteltiin koko ajan (eihän niitä saa muuttaa, kun sairastapauksissa tai työntekijän suostumuksella). Työvuorolistat tuli joskys vasta edellisenä päivänä, eli et voi suunnitella mitään ja kun ne tuli, niitä muutettiin 1-3 kertaa viikossa. Olipa kivaa, kun mietit, että keskiviikkona meet vaikka kampaajalle, kun on vapaapäivä, varaat ajan ja tiistaina sit huomaatkin, että aha, mä oonkin töissä huomenna. Olin kuulemma pikkumainen ja hankala työntekijä, kun tämmöisestä valitan. Ja siis ei ollut kyse yhdestä kerrasta, vaan tätä tapahtui joka viikko. Joka s**tanan viikko. useita työvuoroja vaihdettiin, tilalla oli vaan uusi lista, eli joka päivä kyttäät, onko se se entinen vai uusi lista. Ja menit töihin, niin pitikin jäädä ylitöihin, kun listan laatija ei halua tehdä sovittua vuoroa. (Pieni työpaikka kyseessä, palveluala, jonkun siis oltava aukioloaikaan töissä). Meni lopulta hermot ja vaihdoin paikkaa. Ei vaan jaksa, olis ollut helpompaa kun ois joka päivä arvottu kuka tulee huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Minä soitin kerran Nordean puhelinpalveluun, olen ollut pankin asiakas sen ihan alusta saakka eli kauan. Vanhemman kuuloinen nainen puhelimessa kuunteli kun selitin tileihini liittyvää asiaani hänelle ja kysyi sitten: "Onko teillä tili Nordeassa?". Olisi pitäny vastata että "No v...u ei ku Handelsbankenissa :D!". Ällistyksestä jäi suu auki enkä muista mitä sokelsin sen jälkeen :D
Eiköhän kysymys kertonut siitä, ketkä sinne yleensä soittavat.
"Tunnistaudutteko tunnusluvulla?"
"Joo, mutta tämä Osuuspankin tunnusluku ei mene läpi."
Vierailija kirjoitti:
Soitin kerran sairaalaan ja esittäydyin puhelimessa ja rupesin kyselemään testituloksia. Hoitaja kysyi: "Itsekö soitatte?" Olin vähän aikaa hiljaa, oli niin outo kysymys, sitten vastasin hoitajalle: "En, vaan tätini eno." Silloin hoitaja ilmoitti ettei hän voi tuloksia antaa kun en soita itse!
Puhelinasiakaspalvelussa aikoinaan työskennelleenä voin todeta, että soittajia oli aikoinaan hyvin erilaisia.
Mies soitti vaimonsa asioista, äiti poikansa jne. Nainen sai tietenkin paremmin vakoiltua naisen asioita jne.
Eno-kohta oli varmasti hauska, mutta eipä työkavereita naurattanut, kun asiakaspalveluun tuli käymään tyylikkäästi pukeutunut keski-ikäinen parrakas nainen, jolla oli miehen sotu. Onneksi lisätiedoissa oli merkintä siitä, että hän kävi läpi sukupuolenvaihdosta.
Valtaosa asiakkaista ei käynyt, joten varmistaminen oli täysin välttämätöntä.
Nykyisin onneksi tunnistetaan fiksummin eli pankkitunnuksilla tms.
Ajelet autolla maantiellä sallittua nopeutta takanasi ei tule ketään. Eiköhän vain yksinäisestä tienhaarasta, oikealta puolelta, kolmion takaa, joku Pelle- Einari tunge eteesi. Joudut jarruttamaan ja noin sadan metrin sisään tämä maanteiden mestari kääntyy sivutielle. Eikä millään voinut odottaa ja lähteä vasta perääsi. Näitä "mä ihan vähän aikaa vaan tässä " suhareita on usein. MIksi ei voi odottaa suu auki ihmettelen .