Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?

Vierailija
03.12.2016 |

Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia

Kommentit (835)

Vierailija
601/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini hautajaisissa. Äiti kuului kirkkoon, joten evlut siunaus ja pappi kutsuttuna myös muistotilaisuuteen. Olimme etukäteen keskustelleet hänen kanssaan ja kertoneet, että saattoväen joukossa ei juuri ole kirkkoon kuuluvaa / uskovaa väkeä, joten seremonioissa voisi pitäytyä maltillisissa sävyissä. Mitä tekee pappi? Pitää jo siunaustilaisuudessa pienimuotoisen herätyssaarnan ja muistotilaisuudessa puhkeaa virrenveisuuseen, herätyskokoustyyppiseen pitkään rukoukseen ja sananviljelyyn. Lupailee kadotusta ja lieskoja.

Oltiin melko lailla suu auki koko saattoväki. Ymmärrän, että kirkon tehtävä on levittää sanaa, mutta oliko tuo nyt oikea tapa ja paikka?

Vierailija
602/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika sanavalmis enkä pienistä hätkähdä.

Yhden kerran mulla on kuitenkin suu loksahtanut auki enkä saanut sanottua kuin jotain änkytyksen tapaista.

Yritän kiteyttää lyhyesti, mutta muutan yksityiskohdat ettei ihmisiä tunnistettaisi.

Olen tuntenut naapurini 10v ajan. Hän on n 47-vuotias Seija. Seijalla on pitkäaikainen suhde Markun kanssa jolla on oma bisnes Väli-Amerikassa. Markku käy kotonaan harvakseltaan, mutta kesäisin on n 4kk putkeen Suomessa Seijan kanssa.

Silloin kun Seija on yksikseen, niin välillä käydään lenkillä ja kahvilla. Seijalle Markku on kaikki kaikessa ja Seijalle on tärkeää että on kotona kun Markku soittaa Skype-puhelua.

Vuosien aikana on tapahtunut joitakin erikoisia asioita. Kerran Seija oli tavannut yllättäen Markun vanhan ystävän ja Markun ystäväkin oli tunnistanut Seijan: "sinähän olet se Markun eks-vaimo". Tilanne oli ollut hämmentävä. Pari muutakin erikoista tilannetta on ollut mikä minua on ihmetyttänyt, mutta Seija haluaa uskoa miehestään pelkkää hyvää.

Viime syksynä minulla oli matka Miamiin ja viereen istui vieras vanhempi mies. Matkalla vähän juteltiin ja ilmeni että hän on menossa samaan maahan ja kaupunkiin kuin missä Markku bisnestä pyörittää. Tämä paikka oli miehen vakiokohde. Kysyin tunteeko sattumalta Markun. "Ai Virtasen Markun joka on Hyvinkäältä? Tunnen toki! Markkuhan löysi itselleen kivan paikallisen naisen ja heidän tytär aloitti juuri koulun"

Mies kysyi mistä minä tunnen Markun. En saanut vastattua kuin jotain änkytystä. Tilanne oli epätodellinen. Pahalta tuntui. Sanoin että vie Markulle terveisiä Suomen naapurilta....

Tarina on kaikessa uskomattomuudessaan aivan totta ja kyseessä on satavarmasti sama "markku".

6

Yrittäisin kyllä saada jotenkin naisparalle tiedon uskottomasta miehestä, ei ole oikein kumpaakaan naista kohtaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/835 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lasten kanssa pihallamme haravoimassa, kun naapuritalon eteen kurvasi 2 poliisiautoa, joista nousi virka- ja siviiliasuisia poliiseja aseet käsissä. Painuivat naapurin ovesta sisään ja hetken päästä raahasivat isäntäväen raudoissa pihalle ja maijaan. Seisoimme siinä haravat kourassa suut auki minä ja lapset. Myöhemmin selvisi, että kyseinen pariskunta oli diilannut amfetamiinia jo pitemmän aikaa ja meidän lähimetsiköstä oli löytynyt joku isompi kätkö läheltä meidän lasten majaa. Asumme erittäin rauhallisella omakotitaloalueella.

No menikö nyt vähän liioittelun puolelle? Jos olette noin naapurissa, teidät olisi ohjattu pois ensin jos poliisit odottivat vastarintaa. Toiseksi Suomen poliisi ei nouse autosta ase kädessä. Eri asia tietysti tukiase, jota ei näppärästi saa vyölle vaan se roikkuu hihnassa (ei silloinkaan käsissä), mutta silloin ei olisi tullut vain tutkinnan ja kentän partiot (kuten tuosta ymmärsin) ja silloin poliisilla olisi ollut odotettavissa vastarintaa, jolloin tullaan taas siihen, että teidät olisi ohjattu pois sieltä haravoiden kanssa tuijottamasta. Vähemmän jenkkisarjoja näihin juttuihin :)

Ehkä poliisit oli sitten katsoneet liikaa jenkkisarjoja. Tämä tarina on tosi, terkut vaan petoselle Kuopioon!

Aahhahaha just mietin tätä lukiessa, että voisi olla #vainpetonenjutut, kuinkas sattuikaan. Ei petosella oikeesti valitettavasti ole mitään "erittäin rauhallisia omakotitaloalueita" just tän takia, kun kivenheiton päässä asuu kasa nistejä.

Nyt kyllä jäi suu auki. Oon asunut Petosella jo 15 vuotta. Tokihan täällä tapahtuu kaikenlaista, kun asuu niin paljon porukkaa, mutta rauhallisia omakotitalo alueita on paljon. Usein joku paheksuu, kun koira tekee kakan metsään tai kävelen koiran kans jossain, että ei kai se meidän pihalle kuse. (Ei kuse, en anna sen tehdä niin, kun ihan metsää ja hoitamatonta rytelikköä on niin paljon, mihin se voi tehdä tarpeensa). Tai ettei koiraa saa kävelyttää pururadalla, tai muutamaa metriä (ei muutamaa kymmentä, vaan muutamaa metriä) latua myöten.Eiköhän joka kaupunginosassa asu nistejä. Kyllä täällä Petosella on koiravihaajat aina ohikulkijoita häiriköimässä, eikä nistit.

Vierailija
604/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihan todella ihmetyttää, kun ihmiset provosoituu ja ärsyyntyy ihan pikkujutuista. Tietty keskustelupalstalla on tarkoitus keskustella, mutta joskus tuntuu, että mitä pienemmästä asiasta on kyse, asioista joissa toisen eriävä mielipide ei muiden elämää muuta mihinkään suuntaan, niin sitä kiivaampia ja törkeämpiä on keskustelut ja kommentit.

605/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on aikaa mutta tositapaus, enkä varsinaisesti itse jäänyt suu auki mutta vieressä istuja kylläkin. Olin matkalla Posiolla ja yövyimme eräässä talossa. Talossa oli vanhahko matkaradio joka temppuili eikä enää toiminut kunnolla. Toiminnan miehenä nappasin ruuvarin käteeni ja aloin availemaan radiota (mutta en varmistanut kunnolla oliko töpseli irti seinästä). Hetken siinä kokeillessa ja ihmetellessä koitin meisselillä erästä osaa radion sisällä, ja kuului kova räsähdys. Valehtelematta radion sisältä pomppasi noin 5cm läpimitaltaan oleva sininen pallo ulos suoraan yli käteni joka oli radion päällä ja kuin elokuvissa osui suoraan keskellä pyötää olevaan isohkoon kahvimukiin jossa oli kahvia sisällä. Tästä seurasi toinen suuri pamaus ja kuppi pomppasi pöydältä ilmaan arviolta 15cm korkeudelle ja räjähti tuhansiksi palasiksi suoraan nenämme edessä. Olisittepa nähneet kaverin ilmeen. 

Vierailija
606/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin ostaa koiralle valjaat ja kävin ensin varmuuden vuoksi kysymässä, saako koiran tuoda liikkeeseen, kun se on kauppakeskuksessa, tosin heti ulko-oven vieressä. (Arvelin että kyllä saa, mutta varmistin silti). Kun vein koiraa liikkeeseen, pari asiakasta alkoi mulle ulko-ovella melkein huutamaan, että ei koiraa saa tuoda sisälle jne. Sanoin ihan rauhallisesti, että tohon lemmikkiliikkeeseen meen ja saa sen sinne viedä, että kun kysyinkin sitä. Ja että sit mennään pois, en mihinkään ruokakauppaan tietenkään sitä vie! Varmaan 6-7 ihmistä siihen tuli vaan soittamaan suutaan ja nimittelemään ja saarnaamaan, lopulta lemmikkiliikkeen työntekijä, tilanteen kuultuaan, tuli sanomaan että kyllä saa koiran tuoda,selitti vielä että vaikeaa on ostaa muuten mitään, mitä on eri kokoja ja malleja.

Älytöntä tässä oli se, miten moni tuli sanomaan, eivätkä uskoneet kun selitin asian.

607/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5252 kirjoitti:

Tästä on aikaa mutta tositapaus, enkä varsinaisesti itse jäänyt suu auki mutta vieressä istuja kylläkin. Olin matkalla Posiolla ja yövyimme eräässä talossa. Talossa oli vanhahko matkaradio joka temppuili eikä enää toiminut kunnolla. Toiminnan miehenä nappasin ruuvarin käteeni ja aloin availemaan radiota (mutta en varmistanut kunnolla oliko töpseli irti seinästä). Hetken siinä kokeillessa ja ihmetellessä koitin meisselillä erästä osaa radion sisällä, ja kuului kova räsähdys. Valehtelematta radion sisältä pomppasi noin 5cm läpimitaltaan oleva sininen pallo ulos suoraan yli käteni joka oli radion päällä ja kuin elokuvissa osui suoraan keskellä pyötää olevaan isohkoon kahvimukiin jossa oli kahvia sisällä. Tästä seurasi toinen suuri pamaus ja kuppi pomppasi pöydältä ilmaan arviolta 15cm korkeudelle ja räjähti tuhansiksi palasiksi suoraan nenämme edessä. Olisittepa nähneet kaverin ilmeen. 

:-))

Olin jotain 27, joten pikkuveljeni oli 15. Tulin käymään lapsuudenkodissani ja veli komensi minut huoneeseensa yläkertaan, jossa oli rempannut ja sisustanut huonettaan. Hän sanoi asentaneensa itse mm. kattovalot.

Veli juoksikin huoneeseensa ja "Tadaa!" pisti valot päälle fanfaarien kera uuteen asennettuun kattovaloonsa.

Ei vain mennyt kattovalo, vaan menikin TV (siis virta päälle ja jokin ohjelma alkoi huutaa täysillä) ... ei sentään sähköpallot lennelleet, mutta .... olin mykistynyt!

(Jotain säätöjä  oli virtajohdoissa pielessä, oli sähköjohtoakin vetänyt ja asentanut.)

Vierailija
608/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs työkaverini on hyvin rauhallinen ja asiallinen nainen. Mulla jäi suu auki kerran kun häntä provosoitiin töissä niin kauan, että hän sekosi ja alkoi huutamaan ja kiroilemaan. Oli ilmeisesti univajetta ja ero meneillään ja huoltajuusongelmia. En ikinä unohda sitä näkyä, kun aikuinen elegantti nainen kiljuu naama punaisena, lyö ja kiroilee

MIKSI tällainen työpaikkakiusaaminen on saanut yli tuhat yläpeukkua?? Omasta mielestäni ei ole yhtään hauskaa, kun ihmistä jolla menee jo valmiiksi huonosti aletaan "provosoimaan" vielä työyhteisönkin taholta. Onneksi omalla työpaikalla ei ole tuollaisia sadistisia paskakasoja työkavereina, vaan jos jollain menee huonosti niin tuetaan ja ymmärretään, eikä aleta kiusaamaan.

Vierailija
609/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5252 kirjoitti:

Kondensaattori jysähti?

Vierailija
610/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toisen luokan kevätjuhlaan saanut uudet vaatteet. Siniset housut, joissa oli "timanttivyö" lanteilla kiinni ja t-paidan, jossa oli lyhyehköt hiat ja alhaalta se oli sellaista solmittavaa mallia. Paidat oli siihen aikaan lyhyitä, mutta ei napapaitoja. Ihan pikkiriikkisen saattoi vatsaa 1 cm alueelta näkyä välillä siitä kohtaa missä solmu oli. Äitini syvästi uskovainen oli sen minulle ostanut, joten mitenkään härski se ei voinut olla. Olen ollut 18 kun sain ensimmäistä kertaa laittaa haneen, joka paljasti polvet.

Opettaja piti minulle saarnan kuinka minut saatetaan raiskata ja annan väärää kuvaa miehille vaatteillani. Muistan kun hän näytti sormella mitkä kohdat paidasta olivat rivot ja se ilme! Se alentuva ja säälivä hyrrr...

Olin siis 8 v ja kevätjuhlassa 1-3h ajan tanssimassa tiputanssia. Opettaja ei tiennyt, että minua tuolloin lapsena käytettiin hyväksi useita vuosia.

Vierailija
611/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri kotiutunut vauvani kanssa sairaalasta, kun huomasin vaippaa vaihtaessani, että vauvan alapäästä tuli verta. Soitin hädissäni synnytysosastolle ja kerroin hoitajalle, että vauvani emättimestä tulee veristä vuotoa, voiko tämä olla normaalia. Tähän hoitaja: "Onko hän tyttö vai poika?" Tyrmistyin niin, etten saanut vähään aikaan sanaa suustani! Taustalla oleva mieheni kuuli puhelun ja alkoi sen sijaan ulvoa naurusta kiemurrellen kaksinkerroin.

No saitko selville, mikä vauvalla oli?

Mä osaan vastata tähän vaikka en ole ko. kirjoittaja.

Vastasyntyneillä vauvoilla voi tulla jopa rinnoista maitoa tai emättimestä vuotoa sillä äidin ylikierroksilla käyvät hormoonit siirtyvät rintamaidon kautta vauvaan. Tästä johtuu nk. hormoninäpyt vauvan kasvoilla. Kaikki hyvin lapsella siis.

Vierailija
612/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kerran sairaalaan ja esittäydyin puhelimessa ja rupesin kyselemään testituloksia. Hoitaja kysyi: "Itsekö soitatte?" Olin vähän aikaa hiljaa, oli niin outo kysymys, sitten vastasin hoitajalle: "En, vaan tätini eno." Silloin hoitaja ilmoitti ettei hän voi tuloksia antaa kun en soita itse!

Vierailija
613/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5252 kirjoitti:

:-))

Olin jotain 27, joten pikkuveljeni oli 15. Tulin käymään lapsuudenkodissani ja veli komensi minut huoneeseensa yläkertaan, jossa oli rempannut ja sisustanut huonettaan. Hän sanoi asentaneensa itse mm. kattovalot.

Veli juoksikin huoneeseensa ja "Tadaa!" pisti valot päälle fanfaarien kera uuteen asennettuun kattovaloonsa.

Ei vain mennyt kattovalo, vaan menikin TV (siis virta päälle ja jokin ohjelma alkoi huutaa täysillä) ... ei sentään sähköpallot lennelleet, mutta .... olin mykistynyt!

(Jotain säätöjä  oli virtajohdoissa pielessä, oli sähköjohtoakin vetänyt ja asentanut.)

Tulee mieleen meidän talon sähköt, jotka on tehnyt joku ihan "sähköasentaja" jolla oli oma firmakin. Kuinkahan paljon porukkaa se on saanut hautaan? Kun saunassa oli valot, pesukoneen rungosta sai tällin. Kun kuistin ulkovalo paloi, ja auto oli roikassa, auton korista sai tällin. Alettiin sitten sähkömiehen kanssa tutkia asiaa, useammassa jakorasiassa meni iloisesti kaikki värit saman ruuvin alle.

Vierailija
614/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä ketjua pitkästä aikaa. Moni oli kommentoinut että ei se kätilöjen " ei olisi tarvinnut kahden edestä syödä-heitto ollut minulle tarkoitettu ja yksi jopa tuumasi että raskaana olijat luulevat olevansa maailman keskipisteitä. No ihan niin huuruissa en vielä siinä vaiheessa ollut ettenkö olisi ymmärtänyt että kenelle puhutaan. Se toinen kätilö siis pysähtyi siinä käytävällä minun eteeni ja katsoi suoraan silmiin ja sanoi (pirullisella) äänellä ettei olisi tarvinnut kahden edestä syödä. Ja helvetin hauskaa näytti olevan jollekin random äidille pieni näpäytys. Ja tilanne tuli kyllä niin puskista että mies ja minä molemmat vain tuijotettiin tyhmänä monttua auki että anteeksi mitäh?

Vierailija
615/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri tuli omasta pihastaan portista ulos ja tuli meidän pihaan ja kusetti ensin koiran meidän pihan kukkapenkkiin ja sitten antoi koiran paskata meidän portin eteen ihan siihen keskelle. Juuuuu...

Vierailija
616/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin Jerryn ja anniinan pusukuvan (huippumalli haussa)

Vierailija
617/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi suu auki äsken, kun tuli lapsen päiväkotikaverin äidiltä tekstiviestitse synttärikutsu lapsen synttäreille. Eipä muuten mitään, mutta kun niitä synttäreitä juhlitaan päiväkodissa hoitoaikana (en tiedä, miten muualla, mutta ainakin meidän päiväkodissa normaali käytäntö, että sinne voi tuoda jotain jätskiä, kakkua, keksiä tms), joten mikä tarkoitus voi kutsulla olla paitsi kehotus lahjan tuomiseen. Kutsussa mainittiin myös, että juhliin on tilattu konditoriasta kaksi kakkua. Kaiken huipuksi tämä päiväkotikaveri (oikein suloinen lapsi kyllä, ei ole häntä vastaan mitään) täytti vuosia pari viikkoa sitten, ja silloin sitä jo juhlittiin päiväkodissa herkkuineen ja ongintoineen päivineen. Hain lasta yhtä aikaa ja kuulin, että tämä synttärisankari toivoi toisiakin juhlia. Olin nyt äimistynyt, että ne toiset juhlat tosiaan järjestetään ja vielä päiväkodissa taas. Varmaan ne muut lapset ja henkilökuntakin on vähän ymmällään.

Vierailija
618/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?"

Hammaslääkärissä kerran jäi mutta sain sen onneksi kiinni, kun operaatio oli ohi.

Vierailija
619/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi niin,että tulin raskaaksi. Jäin sanattomaksi kun sukulaisnainen sähähti "itseäsi saat sitten syyttää kun saat vammaisen lapsen!" (tämän tyylisiä kommentteja onkin tullut useampia) koska tupakoin raskauden alussa. Siis sen pari viikkoa ennenkuin tiesin koko asiasta. Olisihan minun pitänyt jotenkin tuntea että nyt napsahti nakki kohdalle...pillereistä huolimatta...Ja tupakoinnin toki lopetin kun sain asiasta tietää.

Vierailija
620/835 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rivitalonaapurini vaan tyynesti ilmoitti että hän on tilannut kaikki joululahjapakettinsa meidän osoitteeseen koska hän ei ole aina postin tulon aikaan kotona. Mieheni on töissä mutta minä olen kotona viimeisilläni raskaana, enimmäkseen sänkypotilaana kovien kipujen kanssa, mutta kuulemma mulla on selvästi aikaa olla naapurin postitoimisto kun "eihän sulla ole muutakaan tekemistä". Selvä homma.

Tää on kyllä niin inhottavaa, nimittäin mulla oli aika vaikea raskaus itsellä ja sitten jos toinen (varsinkin toinen äiti jolla oli helppo raskaus) tulee ja sanoo että liiottelet/ei sulla oo muuta tekemistä/hengaat kokona vaan.. aaargh! Inhottaa kun muut luulee, että on helppoa kulkea jättimahan kanssa ja vielä olla normaalisti kun on väsymystä ja närästystä ja kauhea itseinho koko ajan.

Ap

Minä palauttaisin postiin tai tekisin rikosilmoituksen tai jotain. Tai pitäisin paketit itse. En ole raskaana enkä huonokuntoinen, mutta en silti alkaisi kenenkään postitoimistoksi. Uskomatonta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi