Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?
Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia
Kommentit (835)
Tänä aamuna kun luin jutun miehen ja karjun parittelemisesta. Oiva sanavalinta toimittajalta: mies antautui karjulle :0
Vierailija kirjoitti:
Eräs työkaverini on hyvin rauhallinen ja asiallinen nainen. Mulla jäi suu auki kerran kun häntä provosoitiin töissä niin kauan, että hän sekosi ja alkoi huutamaan ja kiroilemaan.
Kiusaamisesta jää pysyvät jäljet.
Olin oman tiedekuntani ja lääkiksen yhteisellä kurssilla, jossa siis oli opiskelijoita molemmista tiedekunnista. Lääkäriopiskelijat olivat viittä vaille valmiita lääkäreitä. Kurssilla keskusteltiin unilääkkeistä ja reseptin uusinnasta, jolloin yksi lääkisopiskelija totesi ettei ne uusinnat ole niin tärkeitä, kyllä ihminen nukahtaa kun tarpeeksi valvoo.
Vierailija kirjoitti:
Olen myöhemmin kuullut, että esim. Kiinassa nauretaan ihan avoimesti lihaville ihmisille, pilkataan ja huomautellaan lihavuudesta.
Kiinassa ulkonäköön liittyvät asiat ovat paikallisille yhtä arkisia kuin säästä puhuminen - ei mikään tabu, kuten länsimaissa. Lihavien "pilkkaaminen" on oikeastaan osoitus huolenpidosta. Laihoilla on vähemmän lihavuuteen liittyviä terveysriskejä ja ajatellaan, että pilkalla voidaan motivoida toista huolehtimaan paremmin terveydestään.
Tuo on ihan totta, että Kiinassa lihavuus ei ole tabu. Samoin esim. Japanissa ystävät ja suku ovat huolissaan, jos olet lihonut, se kun kertoo heille siitä että et syö hyvin!
Monen monta kertaa tätä keskustelupalstaa lukiessa!
Vierailija kirjoitti:
Olin oman tiedekuntani ja lääkiksen yhteisellä kurssilla, jossa siis oli opiskelijoita molemmista tiedekunnista. Lääkäriopiskelijat olivat viittä vaille valmiita lääkäreitä. Kurssilla keskusteltiin unilääkkeistä ja reseptin uusinnasta, jolloin yksi lääkisopiskelija totesi ettei ne uusinnat ole niin tärkeitä, kyllä ihminen nukahtaa kun tarpeeksi valvoo.
Tyypillinen katkera jonkun muun tiedekunnan opiskelija, joka oikeasti haluaisi olla lääkiksessä. Voisin viittä vaille valmiina läärinä hyvin kuvitella sanovan noin myös itse, VITSILLÄ. Lääkispiireissä on iha oma huumorinsa, joka ei välttämättä satunnaiselle vierailijalle aukene. Potilaan kuullen toki aivan eri tyyli. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lasten kanssa pihallamme haravoimassa, kun naapuritalon eteen kurvasi 2 poliisiautoa, joista nousi virka- ja siviiliasuisia poliiseja aseet käsissä. Painuivat naapurin ovesta sisään ja hetken päästä raahasivat isäntäväen raudoissa pihalle ja maijaan. Seisoimme siinä haravat kourassa suut auki minä ja lapset. Myöhemmin selvisi, että kyseinen pariskunta oli diilannut amfetamiinia jo pitemmän aikaa ja meidän lähimetsiköstä oli löytynyt joku isompi kätkö läheltä meidän lasten majaa. Asumme erittäin rauhallisella omakotitaloalueella.
No menikö nyt vähän liioittelun puolelle? Jos olette noin naapurissa, teidät olisi ohjattu pois ensin jos poliisit odottivat vastarintaa. Toiseksi Suomen poliisi ei nouse autosta ase kädessä. Eri asia tietysti tukiase, jota ei näppärästi saa vyölle vaan se roikkuu hihnassa (ei silloinkaan käsissä), mutta silloin ei olisi tullut vain tutkinnan ja kentän partiot (kuten tuosta ymmärsin) ja silloin poliisilla olisi ollut odotettavissa vastarintaa, jolloin tullaan taas siihen, että teidät olisi ohjattu pois sieltä haravoiden kanssa tuijottamasta. Vähemmän jenkkisarjoja näihin juttuihin :)
Ehkä poliisit oli sitten katsoneet liikaa jenkkisarjoja. Tämä tarina on tosi, terkut vaan petoselle Kuopioon!
Aahhahaha just mietin tätä lukiessa, että voisi olla #vainpetonenjutut, kuinkas sattuikaan. Ei petosella oikeesti valitettavasti ole mitään "erittäin rauhallisia omakotitaloalueita" just tän takia, kun kivenheiton päässä asuu kasa nistejä.
Oltiin kohtuu vasta alettu tiiviimmin tapailemaan miehen kanssa. Hällä on poika edellisestä liitosta ja mulla myös lapsia. Poika oli ollut isällään viikonlopun ja äitinsä piti tulla hakemaan su-iltana mun luota (tulivat siis sunnuntaiksi meille). Isänsä lähti pikaisesti käymään päivystyskeikalla töissä ja ite menin kauppaan. Lapset jäi kotiin.
Tulin kotiin ja siellä tämä miehen ex pyöri mun keittiössä ja teki lapsille voileipiä :D Oli tullut ovelle puolta tuntia sovittua aiemmin, kun oli ottanut vähän "eksymisvaraa" matka-aikaan. En ollu ennen edes tavannut tätä naista, joten oli todella outo ja hämmentävä tilanne.
Mutta ihan mukava ihminen se on ja teki mullekin voikkarin siinä joutessaan :D Hyvissä väleissä ollaan.
Narsistimieheni ajatuksenjuoksua ja toimintaa seuratessa jatkuvasti mietin, ettei tämä voi oikeasti tapahtua tai olla totta! Mutta kyllä se vaan on..
Vierailija kirjoitti:
Narsistimieheni ajatuksenjuoksua ja toimintaa seuratessa jatkuvasti mietin, ettei tämä voi oikeasti tapahtua tai olla totta! Mutta kyllä se vaan on..
Samat 😥
Voimahali sulle 💖
Kai me vaan pärjätään.
Oletko isäsi kanssa läheinenkin? Hihihii
Itsellä monttu jää auki aina hammaslääkärissä....... Lol
olin kaupassa töissä ja eräs asiakas kehaisi ihoni kuultavuutta ja hehkeyttä. siis nainen naiselle. En oikein osannut suhtautua etenkin kun nuorempana oli enempikin ongelmaiho.
Kävin pitkästä aikaa Suomessa ja menin hammaslääkäriin. Hoidon loputtua otin (omasta mielestäni normaalisti!) tuolin vasemmalla puolen olevasta telineestä vesimukin ja huuhtelin suuni. Hammashoitaja alkoi oikein huutaa: Ei siihen saa sylkeä!!
Menin ihan sanattomaksi. Nielläkö minun olisi pitänyt se huuhteluvesi?? Jos toiminta on kiellettyä, miksi potilaan vieressä on teline, jossa on vesimuki ja pienoislavuaari, jossa vesi virtaa?
Sanokaa nyt hyvät kanta-asukkaat, miten pitää toimia?
Vierailija kirjoitti:
Verovirkailijan kysymys: Saisitko vainajalta valtakirjan? Sai mun leukani valahtamaan rintojen tasalle.
Multa on pankkivirkailija pyytänyt tilinomistajalta valtakirjaa kun maksoin tilinomistajan tuhkauslaskua tililtä.
(eikä sit tarkoittanut kuolinpesään kuuluvia, vaan todellakin sitä tuhkattua tyyppiä)
On jäänyt jo niin monta kertaa auki,ettei jaksa enää edes avata :) Hahaa :)
Vauvani oli täysimetyksellä ja imetin häntä lapsentahtisesti. Hän ei siis ollut koskaan maistanutkaan korviketta. Vauvani (poika) oli pullea kuten vauvat nyt ovat ja varsinkin 3kk neuvolaan mentäessä hän oli sellainen pullea poikavauva, ja tosiaan aina juonut vain rintamaitoa.
Neuvolan noin 50v tätä punnitsi ja mittasi pojan ja kysyi, että syökö poikani korviketta ja kiinteitä. Sanoin, että ei syö kumpaakaan vaan imetän häntä. Neuvolan täti sanoi, että lapsen paino on selkeästi yläkäyrillä ja tämä on tyypillistä silloin kun lapsille juotetaan korvikemaitoa. Sanoin uudelleen, että lapsi on elänyt koko 3kk ikänsä vain rintamaidolla ja rintamaitolapsi ei voi olla liian lihava ravintonsa vuoksi.
Neuvolan täti taas sanoi seuraavaksi, että taidat kuitenkin antaa korviketta vauvalle! Sanoin taas, että vauva ei ole koskaan maistanut korviketta. Seuraavaksi neuvolan täti sanoi, että vauvalle ei saa syöttää liikaa sitä korviketta, korvike on tuhdimpaa ruokaa kuin rintamaito ja lapselle tulee siitä helposti liikaa painoa.
Olin sanaton. Neuvolan täti siis oli jostain syystä varma, että lihotan lastani korvikemaidolla. Että terveisiä Tampereen Hallilan neuvolaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku aika sitte palailin yökerhosta yö aikaan, niin naapurin leijonariipus ja kiitospaita ukon luota tuli ulos koko kaupungin tuntema naakeritransvestiittihuora. Ukon samat neekereiden ja homojen mollaus puheet on jatkunu lähes päivittäin, kun tuossa pihalla törmätään, en voi muuta kuin tuijottaa sitä suu auki. Voiko ihiminen olla noin sekaisin?
Hahha kyllä sen koko kylä tietää että Cindy käy ruuvaamassa Jamoa.
Menin omaksi turvakseni tarkastuttamaan laatimaani työhakemusta kylän te-palvelupisteeseen. Kaikki meni ok ja sain pari parannusehdotusta, kunnes virkailijamies totesi, että annampa tästä työnhakumääräyksen, vaikka kaiketi haet tätä ko paikkaa muutenkin? Siis mitä ????????
Joku muu veti poinsit kotio ja minen ollutkaan oma-aloitteinen. Nyt pitää ilmoitella, että olen hakenut ko työtä ja juu en tiä, oonko saanut...
Keskimmäisen lapsen ristiäiset. Appiukon äiti kysyi, että mitenkä se imetys sujuu.. tietenkin kuuluvalla äänellä kun tupa täynnä vieraita. Vastasin sen kummemmin erittelemättä, että vauva on tuttipullolla. Alkoi kailottaa; Minkälainen ihminen SINÄ olet kun ET IMETÄ. En saanut mitään vastattua, kun hämmennys.. tosin yksi vieraista yritti jotenkin "puolustaa".. sanomalla, että se on sitä nykyaikaa. Jep, tuonhan hormonihuuruissa oleva äiti haluaakin kuulla 😑