Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?
Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia
Kommentit (835)
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun viestini poistettiin? Jos tämän ketjun oli tarkoitus olla hauska niin olen pahoillani jos järkytin jotakuta mutta tämä oli ainoa hetki elämässäni joka veti täysin sanattomaksi ja todella jätti leuan rintaan pitkäksi aikaa!
Pahoittelut nyt se näkyykin! Tosiaan oli ainoa hetki elämässäni jossa en tiennyt mitä tehdä ja suu todella jäi auki pitkäksi aikaa..
Vierailija kirjoitti:
olimme Espoolaisessa , rantamaisemissa sijaitsevassa hotellissa miehen ja 1v sekä 3v tyttöjen kanssa. mies syötti tytölle villivadelmia puskasta ja äkkiä meidät ympäröi hihkuva, naispuolisten japanilaisturistien lauma kamerat räpsyen ! yksi nappasi esikoiseni kysymättä syliin, en puuttunut kun tyttö vain virnisteli . liekö nämä turistit sitten viliintyneet kahdesta pellavapäisestä lapsesta luonnon keskellä :D ollaan miehen kanssa monta kertaa naurettu, että nyt meidän naamat on jonkun japanilaisen huushollin albumissa!
.
Matkustakaa lasten kanssa Aasiaan. Tämä on ihan normikäytäntö ja niin ihanaa verrattuna siihen, miten täällä suhtaudutaan lapsiin. Palattiin pidemmältä matkalta kotiin ja Helsingin lennolle lähtiessä heti alkoi kyräily ja osoittelu välittömästi ---> _lapsia_ yyy.
Se, kun miehen kaveri humalassa haukkui meikäläisen pystyyn. Ihan yhtäkkiä. Ja kyseessä vielä sellainen kaveri, joka ei ole minulle millään tasolla tuttu.
Tänään olin jumpassa ja menin ensimmäisten joukossa jumppasaliin ja valitsin paikan. Juomapullon vein seinän viereen kuten kaikki jumppalaiset. Hetki ennen jumpan alkua huomasin, että lippuni oli jäänyt juomapullon alle ja juoksin hakemaan sitä. Samaan aikaan paikalleni yrittää rynniä joku nainen. Salissa oli kyllä tilaa mutta tokan rivin paikat olivat menneet jossa olin. Ehdin kuitenkin paikalleni ensin. Siinä vielä ajattelin, että varmaan oli vahinko kyseiseltä naiselta ettei huomannut minun jo ns varanneen kyseisen paikan... sitten alkoi jumppa ja nainen sen aikana siirtyi ensin oikealle sivulleni. Tuli eka juomatauko...kävin sekunnin juomassa ja kyseinen nainen oli pokkana ottanut paikkani. Eikä pitänyt juomataukoja koko tunnin aikana, jotta sai pitää paikkani. Siinä vaiheessa leuka loksahti lattiaan. Ihan normi jumppa käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eräänä kesänä melko viimeisilläni raskaana, kun lähdin mieheni ja esikoisen kanssa Ruotsin risteilylle. Odotimme laivaan pääsyä Helsingissä laivaterminaalissa. Lähistöllä oli lauma kiinalaisia tai japanilaisia miehiä lähtötunnelmissa. Yhtä-äkkiä huomasin, että nämä miehet tuijottivat minua ja osoittelivat sormillaan (!) ja olivat katketa naurusta. Ilmeisesti olin huvittava näky valtavan pallomahani kanssa, kun muuten olen rakenteeltani sirohko. Ensin ällistyin ja sitten kun hoksasin ilkkumisen syyn niin poistuin sivummalle nolona.
No nämä samaiset kiinalais/japanilais miehet olivatkin sitten jo tosi riehakkaissa tunnelmissa laivan puffetissa kun olivat nauttineet "ilmaista" viiniä vähän liikaa. Meillä olikin sitten ihan hauska seurata näiden miesten aivan älytöntä kohellusta samalla kun nautimme omaa ateriaamme. Onneksi ne eivät enää kiinnittäneet minuun ja pallomahaani huomiota :)
Höh, miksi sain alapeukkuja?
Sait alapeukkuja, koska kuvittelit, että sinulle naurettiin raskauden takia. En siis tarkoita, että sinulle naurettiin muun asian takia. Sinulle ei naurettu, vaan ihan täysin jollekin muulle asialle tai sisäpiirivitsille, johon saatoit liittyä olemuksellasi. Tai ihan takanasi olevalle kyltille, joka tarkoitti japaniksi jotain hassua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani oli hammashoitajan aika. Hammashoitola sijaitsi koulun yhteydessä. Lapsella on yhden hampaan proteesi suussa päiväkodissa sattuneen tapaturman vuoksi.
Soitin hammashoitolaan käynnin jälkeen tarkoituksenani keskustella tästä proteesista, lapsi ei enää muitanut mitä siitä oli sanottu. Jatkohoito-ohjeiden sijasta hammashoitaja sanoi minulle että "ethän korosta hampaan vinoutta enää tämän enempää ettei lapselle synny siitä traumoja."
Lapsi on hiljainen ja ujo vieraiden seurassa eikä missään tapauksessa ole puhunut hammashoitajalle esim. että äiti haukkuu hänen vinoa hammastaan. Hoitaja keksi siis omasta päästään että meillä pilkataan lasta ja ettei meillä ole omaa järkeä päässä yhtään ymmärtämään tällaisia asioita ihan itse ilman randomin hoitajan "huolestumista".
Terveydenhoitohenkilökunnalle jää muutenkin huolehtiminen ja hoivavietti päälle. Edes aikuisille ihmisille ei osata puhua kuin järkeville ihmisille.
Yllä mainittu on vain esimerkki kokemuksistani.
Poikani pelkää lääkärissä ja hammaslääkärissä käyntejä todella paljon, pelko liittyy lähinnä pistämiseen. Kun kerran hampaan paikkaus ei tästä syystä onnistunut, hammaslääkäri kääntyi minuun päin ja sanoi ettei vanhempien pitäisi kotona pelotella lasta etukäteen. Silloin meni vähän aikaa ennen kuin sain sanottua takaisin ettei todellakaan ole kotona peloteltu vaan yritetty nimenomaan rauhoitella lasta asian suhteen.
Lähdettiin kotiin ja tein kyseisestä hammaslääkäristä valituksen. Tuttuni on samassa tk:ssa töissä ja kertoi etten todellakaan ole ensimmäinen joka ei vie enää lastaan tälle lekurille.
Oliko Hervannassa?
Vierailija kirjoitti:
Olin eräänä kesänä melko viimeisilläni raskaana, kun lähdin mieheni ja esikoisen kanssa Ruotsin risteilylle. Odotimme laivaan pääsyä Helsingissä laivaterminaalissa. Lähistöllä oli lauma kiinalaisia tai japanilaisia miehiä lähtötunnelmissa. Yhtä-äkkiä huomasin, että nämä miehet tuijottivat minua ja osoittelivat sormillaan (!) ja olivat katketa naurusta. Ilmeisesti olin huvittava näky valtavan pallomahani kanssa, kun muuten olen rakenteeltani sirohko. Ensin ällistyin ja sitten kun hoksasin ilkkumisen syyn niin poistuin sivummalle nolona.
No nämä samaiset kiinalais/japanilais miehet olivatkin sitten jo tosi riehakkaissa tunnelmissa laivan puffetissa kun olivat nauttineet "ilmaista" viiniä vähän liikaa. Meillä olikin sitten ihan hauska seurata näiden miesten aivan älytöntä kohellusta samalla kun nautimme omaa ateriaamme. Onneksi ne eivät enää kiinnittäneet minuun ja pallomahaani huomiota :)
Onneksi alapeukuttajat kiinnittivät huomiota samaan mihin minäkin.
Se on BUFFET!
Vierailija kirjoitti:
olimme Espoolaisessa , rantamaisemissa sijaitsevassa hotellissa miehen ja 1v sekä 3v tyttöjen kanssa. mies syötti tytölle villivadelmia puskasta ja äkkiä meidät ympäröi hihkuva, naispuolisten japanilaisturistien lauma kamerat räpsyen ! yksi nappasi esikoiseni kysymättä syliin, en puuttunut kun tyttö vain virnisteli . liekö nämä turistit sitten viliintyneet kahdesta pellavapäisestä lapsesta luonnon keskellä :D ollaan miehen kanssa monta kertaa naurettu, että nyt meidän naamat on jonkun japanilaisen huushollin albumissa!
Tämä tapahtui meille Porvoossa kun tyttö oli 2 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani oli hammashoitajan aika. Hammashoitola sijaitsi koulun yhteydessä. Lapsella on yhden hampaan proteesi suussa päiväkodissa sattuneen tapaturman vuoksi.
Soitin hammashoitolaan käynnin jälkeen tarkoituksenani keskustella tästä proteesista, lapsi ei enää muitanut mitä siitä oli sanottu. Jatkohoito-ohjeiden sijasta hammashoitaja sanoi minulle että "ethän korosta hampaan vinoutta enää tämän enempää ettei lapselle synny siitä traumoja."
Lapsi on hiljainen ja ujo vieraiden seurassa eikä missään tapauksessa ole puhunut hammashoitajalle esim. että äiti haukkuu hänen vinoa hammastaan. Hoitaja keksi siis omasta päästään että meillä pilkataan lasta ja ettei meillä ole omaa järkeä päässä yhtään ymmärtämään tällaisia asioita ihan itse ilman randomin hoitajan "huolestumista".
Terveydenhoitohenkilökunnalle jää muutenkin huolehtiminen ja hoivavietti päälle. Edes aikuisille ihmisille ei osata puhua kuin järkeville ihmisille.
Yllä mainittu on vain esimerkki kokemuksistani.
Poikani pelkää lääkärissä ja hammaslääkärissä käyntejä todella paljon, pelko liittyy lähinnä pistämiseen. Kun kerran hampaan paikkaus ei tästä syystä onnistunut, hammaslääkäri kääntyi minuun päin ja sanoi ettei vanhempien pitäisi kotona pelotella lasta etukäteen. Silloin meni vähän aikaa ennen kuin sain sanottua takaisin ettei todellakaan ole kotona peloteltu vaan yritetty nimenomaan rauhoitella lasta asian suhteen.
Lähdettiin kotiin ja tein kyseisestä hammaslääkäristä valituksen. Tuttuni on samassa tk:ssa töissä ja kertoi etten todellakaan ole ensimmäinen joka ei vie enää lastaan tälle lekurille.
Oliko Hervannassa?
Kuopiossa.
Serkkuni huuteli minulle rannalla että tytöt ei osaa kalastaa, en ikinä ollut saanu mitään kuin sinttejä mutta silloin kiskoin 4 kg hauen rannalle. En tiennyt olinko pyörryksissä moisesta sovinismista vai mistä.
Menin yliopistossa ekoille kursseille, matematiikkaa oli ainakin
Kysyin toiselta kurssilaiselta miten oli ymmärtänyt tehtävän. Möläytti että mietipä sitä itse pienessä päässäsi
Viimeisin loksahdus tuli mieleen. Pitkä aikaisen tuttavan kanssa paranneltiin maailmaa. Jostain syystä hänellä oli kyseisenä erityisen paljon asioita, joista halusi avautua. Pitkään tunnettu, mutta nyt oli rento fiilis, että hän tutustuu enemmänkin.
Pitkään kierteli ja kaarteli. "en mä voi kertoa tätä, koska mä en halua, että sun käsitys musta muuttuu..." Kärtin sitä jonkin aikaa ja selvä, et sitten kerro. "no, mä olen harrastanut seksiä naisen kanssa". Aha.
Ilta jatkui ja hän halusi myöhemmin tunnustaa lisää. Mä oon näätä. Hän sanoi, siis mitvit? NÄÄTÄ! Mä olen yksi Johanna Tukiaisen "seuraajista". Jatkoi toista pitkän aikaa tätä pränttiä. Tästä mulle jäi suuauki ja käsitykseni hänestä muuttui.
Myöhemmin tietenkin sain kuulla usein, että vähensin yhteydenottoa, kun pelkään, että se on lesbo ja haluaa mua. Joo, eikö kaikki halua sua?
Vierailija kirjoitti:
Olin muinoin kesätöissä pankin tiskissä. Siinä loksahti leuka monta kertaa. Esim. silloin, kun eräs mies palasi huutamaan henkkarin kanssa, että tässä se nyt on. Edellisenä päivänä hän oli tullut nostamaan rahaa pesukoneessa käytetyn passin kanssa. Kuva oli täysin pois huuhtoutunut. Käytimme passia laitteessa, joka tunnistaa, että kyseessä on ylipäänsä passi. Otimme riskin ja annoimme miehelle rahat, vaikka henkilöllisyyttä ei voinut pitää todistettuna. Sen sijaan, että mies olisi ollut kiitollinen joustavasta palvelusta, hän tuli seuraavana päivänä tiskille karjumaan toisen henkkarin kanssa ja käyttäytyi, kuin olisimme tehneet hänelle jotain ihan hirveää, kun olimme ihmetelleet tunnistamattomaksi hiutunutta passia.
Työssä oli muutenkin kaikkein hämmästyttävintä se, kuinka moni asiakas loukkaantui sydänjuuriaan myöten, kun kysyttiin henkkareita. Henkilöllisyyttä todistettiin jopa 60 vuotta vanhoilla henkkareilla tai sitten VR:n kuukausilipulla ja kun ei käynyt, nousi hirveä haloo. Toivon mukaan tämä on ehtinyt muuttua ja nykyään henkilöllisyystodistuksen kysyjää ei kohdella kuin tämä haluaisi huvikseen olla ilkeä.
Tuo ihmisten (usean) verisesti loukkaantumiseen on selitys. Arvaan että olit silloin muinoin jossain pienen kylän sivukonttorissa töissä? Nykyisinhän noita konttoreita ei enää ole. Mutta ennen vanhaan maalla ihmisillä, joilla oli omaisuutta (metsää, maata, metsätuloja tilillä muutama sata tuhatta mummon markkaa) keskimääräistä hieman enemmän, oli myös järkyttävän suuri käsitys itsestään. Olettivat että pankissa se mitättöminkin "kesätyttö" tietää ja tuntee kyllä heidät, koska heillä on varallisuutta ja sukunsa on asunut samalla tilalla useamman sukupolven. Kuvittelivat sinun v*****levan heille, kun kehtaat henkkareita pyytää näytille. Semmoista se oli. Asua pikkukylällä jossain takahikiällä vielä 80-luvulla.
Olin pitkällä sairaslomalla vakavan syyn takia, minusta myös näkee että olen fyysisesti sairas. Menimme kylään mieheni kummitädin luo. Kahvipöydässä kummitädin mies tokaisi minulle että " menisit sinäkin töihin niin ei tarviis ukkos sinua elättää". Lähdettiin nimittäin heti kotiin.
Mullakin on kokemuksia japanilaisturisteista ja banaaneista :D
Oltiin kesällä Helsingissä miehen kanssa. Olin pukeutunut nättiin mekkoon, jossa ehkä hieman erikoinen kuvio. Mekko oli musta ja ihoni on aivan vitivalkoinen. Pariinkin kertaan japanilaisten turistien ryhmä piiritti minut ja räpsi kuvia. Olin järkyttynyt ja hämmentynyt ja yritin vaan nolona hymyillä. En ole mikään ihmeellisen näköinen, 169cm/58kg, pitkät punaiset hiukset. Olen vaan ajatellut, että ehkä se oli se valkoinen iho mitä he innoissaan kuvasivat. :D
Banaaneista sen verran, että mulle aina töissä nauretaan kun on eväänä banaani. Isketään silmää ja heitetään kulunutta läppää, tyyliin: "sulle ei muu vissii kelpaa ku banaani ;))))"
Vierailija kirjoitti:
Mun rakas isäpuoli joka oli mulle kuin oma isä (omaan isääni en ollut silloinkaan yhteyksissä ollenkaan) kuoli. Kuolintapa oli itsemurha ja päätettiin heti muun perheen kanssa että sitä ei aleta salailemaan vaan ihan avoimesti kerrotaan syy.
Silti jäi vähän monttu auki kun näin silloisen anoppikokelaani ensi kertaa tuon kuoleman jälkeen. Keskustelu meni näin:
Anoppi: Niin se sitten *isäpuolen nimi* kuoli vai?Minä: Niin kävi... (odotin ehkä osanottoa tässä kohtaa)
Anoppi: Mihin se kuoli? (hieman innostunut ilme kasvoilla)
Minä: No, itsemurhahan se... (hieman jo närkästyin kysymyksen sävystä)
Anoppi: Miten se sen teki? (Ja oikein sellainen kerrojotainmehevää-ilme naamalla)
Tässä kohtaa oli jo hetken monttu auki kunnes sain mutistua että sehän ei sulle kuulu vittujakaan...
Ääliöthän eivät pysty uteliaisuudeltaan asettumaan missään tilanteissa toisen asemaan.
Olin jäänyt työttömäksi vakavan työpaikkakiusaamisen takia. Yhdessä juhlissa sitten kaiken kansan kuullen sukulaisnainen otti asian puheeksi ja sanoi, että te-toimiston kanssa tulee sitten paljon ongelmia ja jos otat osa-aikaista vastaan menetät rahaa jne. Olin todellakin huuli pyöreänä moisesta tsemppaamisesta ja taas kerran tuli osoitettua se, että koulutus ei takaa sivistystä, ko. henkilö opettaja.
Miksi minun viestini poistettiin? Jos tämän ketjun oli tarkoitus olla hauska niin olen pahoillani jos järkytin jotakuta mutta tämä oli ainoa hetki elämässäni joka veti täysin sanattomaksi ja todella jätti leuan rintaan pitkäksi aikaa!