Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?

Vierailija
03.12.2016 |

Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia

Kommentit (835)

Vierailija
281/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut lapsen hätäsektiolla jota varten minut oli nukutettu. Omahoitajani lähti minua viemään heräämöstä osastolle ja hänelle siinä juttelin miten outoa on nähdä pikkuinen vasta illalla kun hän on jo iltapäivällä syntynyt. Hoitaja vastasi ettei vauva mikään pikkuinen ole vaan plösö se on! Menin ihan sanattomaksi ja näin mielessäni pienen sumopainijan. Olinhan kuullut, että tyttö oli sentään neljäkiloinen. Helpotus oli suuri, kun vauva tuotiin sänkyni viereen: kaunis, isokokoinen tyttö eikä mistään plösö. Ajattelematon kommentti hoitajalta, joka tiesi, että vauvan hengenlähtö oli ollut lähellä ja olin herkässä tilassa muutenkin. Tein valituksen, kun siitä hiukan tokenin.

Vierailija
282/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani oli hammashoitajan aika. Hammashoitola sijaitsi koulun yhteydessä. Lapsella on yhden hampaan proteesi suussa päiväkodissa sattuneen tapaturman vuoksi. 

Soitin hammashoitolaan käynnin jälkeen tarkoituksenani keskustella tästä proteesista, lapsi ei enää muitanut mitä siitä oli sanottu. Jatkohoito-ohjeiden sijasta hammashoitaja sanoi minulle että "ethän korosta hampaan vinoutta enää tämän enempää ettei lapselle synny siitä traumoja." 

Lapsi on hiljainen ja ujo vieraiden seurassa eikä missään tapauksessa ole puhunut hammashoitajalle esim. että äiti haukkuu hänen vinoa hammastaan. Hoitaja keksi siis omasta päästään että meillä pilkataan lasta ja ettei meillä ole omaa järkeä päässä yhtään ymmärtämään tällaisia asioita ihan itse ilman randomin hoitajan "huolestumista". 

Terveydenhoitohenkilökunnalle jää muutenkin huolehtiminen ja hoivavietti päälle. Edes aikuisille ihmisille ei osata puhua kuin järkeville ihmisille. 

Yllä mainittu on vain esimerkki kokemuksistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuin bussissa ikkunapaikalla. Niin muutkin eikä vierekkäisiä penkkejä ollut vapaana.

Pysäkillä bussiin astui kaksi 25-30v naista jotka juttelivat innokkaasti ja kulkivat pitkin bussin käytävää vapaita vierekkäisiä penkkejä etsien. 

Pysähtyivät viereeni ja tokaisivat "me ollaan kaverit, voisitko siirtyä johonkin muualle". 

Kauhistus. Mulle on käynyt kanssa noin.  Onkohan ollut Pasilan rautatieaseman lähellä, bussi 23? Terveisiä vaan kaveruksille!

Vierailija
284/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muinoin kesätöissä pankin tiskissä. Siinä loksahti leuka monta kertaa. Esim. silloin, kun eräs mies palasi huutamaan henkkarin kanssa, että tässä se nyt on. Edellisenä päivänä hän oli tullut nostamaan rahaa pesukoneessa käytetyn passin kanssa. Kuva oli täysin pois huuhtoutunut. Käytimme passia laitteessa, joka tunnistaa, että kyseessä on ylipäänsä passi. Otimme riskin ja annoimme miehelle rahat, vaikka henkilöllisyyttä ei voinut pitää todistettuna. Sen sijaan, että mies olisi ollut kiitollinen joustavasta palvelusta, hän tuli seuraavana päivänä tiskille karjumaan toisen henkkarin kanssa ja käyttäytyi, kuin olisimme tehneet hänelle jotain ihan hirveää, kun olimme ihmetelleet tunnistamattomaksi hiutunutta passia.

Työssä oli muutenkin kaikkein hämmästyttävintä se, kuinka moni asiakas loukkaantui sydänjuuriaan myöten, kun kysyttiin henkkareita. Henkilöllisyyttä todistettiin jopa 60 vuotta vanhoilla henkkareilla tai sitten VR:n kuukausilipulla ja kun ei käynyt, nousi hirveä haloo. Toivon mukaan tämä on ehtinyt muuttua ja nykyään henkilöllisyystodistuksen kysyjää ei kohdella kuin tämä haluaisi huvikseen olla ilkeä.

Vierailija
285/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain oman hevosen kun olin 9-vuotias. Nyt viime vuonna, 27-vuotiaana se jouduttiin lopettamaan pahan jalkavian ja nivelkuluman takia. Viimeisen vuoden eli kipulääkkeiden avulla. Tästä kului muutama kuukausi kun katsoin "ystävän" kanssa esteratsastuskisoja. Minulle tuli muistot mieleen poistuin vessaan itkemään. Kun palasin niin "ystävän" kommentti oli "turhaan sä sen jalkaammaisen perään poraat, nythän voit ostaa kunnon hevosen" voin sanoa että minua ei ole ikinä loukattu niin pahasti.

Vierailija
286/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuin bussissa ikkunapaikalla. Niin muutkin eikä vierekkäisiä penkkejä ollut vapaana.

Pysäkillä bussiin astui kaksi 25-30v naista jotka juttelivat innokkaasti ja kulkivat pitkin bussin käytävää vapaita vierekkäisiä penkkejä etsien. 

Pysähtyivät viereeni ja tokaisivat "me ollaan kaverit, voisitko siirtyä johonkin muualle". 

Kauhistus. Mulle on käynyt kanssa noin.  Onkohan ollut Pasilan rautatieaseman lähellä, bussi 23? Terveisiä vaan kaveruksille!

Ihan hullua käytöstä :) 

Kai vastasit samaan savyyn että "en"?

Vierailija
287/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naimisissa ja meillä on _yksi_ lapsi. Menin odotusaikana yksityiselle lääkärille, joka oli läheisen synnytyssairaalan naisten osaston johtava lääkäri myöskin. Kaikki sujui ok ja sen jälkeen kävin neuvolassa. Synnytys sujui hyvin ja lapsikin on terve. Päätin mennä jälkitarkastukseen tälle samaiselle lääkärille. No, sekin sujui hyvin, mutta tarkastuksen tehtyään ja todettuaan kaiken normaaliksi, lääkäri sanoi minulle kolmeen kertaan: "Sinulle suosittelen ehkäisyä."

Mika tassa nyt oli niin jarkyttavaa? Imetys ei ole 100% ehkaisykeino ja laakari varmaan halusi varmistaa ettei uutta raskautta tule kun kroppa viela palautuu edellisesta. 

Vierailija
288/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olimme Espoolaisessa , rantamaisemissa sijaitsevassa hotellissa miehen ja 1v sekä 3v tyttöjen  kanssa. mies syötti tytölle villivadelmia puskasta ja äkkiä meidät ympäröi hihkuva, naispuolisten japanilaisturistien   lauma kamerat räpsyen ! yksi nappasi esikoiseni kysymättä syliin, en puuttunut kun tyttö vain virnisteli .  liekö nämä turistit  sitten viliintyneet kahdesta pellavapäisestä lapsesta luonnon keskellä :D ollaan miehen kanssa monta kertaa naurettu, että nyt meidän naamat on jonkun japanilaisen huushollin albumissa! 

Itsekin olen päätynyt tälläisten japanilaisturistien kuvauskohteeksi! Olimme ystävän kanssa mato-ongella kaupungin laitamilla kunnes ihan yllättäen jostain tuli lauma japanilaisturisteja, jotka räpsivät meistä ihan pokkana kuvia. Jatkettiin vaan onkimista ja nämä henkilöt rupesivat ottamaan semmoisia "poseerauskuvia", jossa me näyimme taustalla :D 

Vierailija
289/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni sukulaistyttö halusi uusimma iPhonen. Kun ei saanut sitä niin heitti vanhan iPhonensa lattiaan niin että se meni rikki. Seuraavana päivänä äitinsä osti sen uuden iPhonen. Tätä hauskaa kertomusta suku kertoo toisilleen nauraen että on se tyttö aikamoinen! Pilalle hemmoteltu sekopää mielestäni. 

Vierailija
290/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lasten kanssa pihallamme haravoimassa, kun naapuritalon eteen kurvasi 2 poliisiautoa, joista nousi virka- ja siviiliasuisia poliiseja aseet käsissä. Painuivat naapurin ovesta sisään ja hetken päästä raahasivat isäntäväen raudoissa pihalle ja maijaan. Seisoimme siinä haravat kourassa suut auki minä ja lapset. Myöhemmin selvisi, että kyseinen pariskunta oli diilannut amfetamiinia jo pitemmän aikaa ja meidän lähimetsiköstä oli löytynyt joku isompi kätkö läheltä meidän lasten majaa. Asumme erittäin rauhallisella omakotitaloalueella.

No menikö nyt vähän liioittelun puolelle? Jos olette noin naapurissa, teidät olisi ohjattu pois ensin jos poliisit odottivat vastarintaa. Toiseksi Suomen poliisi ei nouse autosta ase kädessä. Eri asia tietysti tukiase, jota ei näppärästi saa vyölle vaan se roikkuu hihnassa (ei silloinkaan käsissä), mutta silloin ei olisi tullut vain tutkinnan ja kentän partiot (kuten tuosta ymmärsin) ja silloin poliisilla olisi ollut odotettavissa vastarintaa, jolloin tullaan taas siihen, että teidät olisi ohjattu pois sieltä haravoiden kanssa tuijottamasta. Vähemmän jenkkisarjoja näihin juttuihin :)

Ehkä poliisit oli sitten katsoneet liikaa jenkkisarjoja. Tämä tarina on tosi, terkut vaan petoselle Kuopioon!

:D Jaa että Petonen on nykyisin "rauhallista omakotialuetta"? Kyllä kuulkaa Petonen on sellainen paikka, että kun sinne menee, laitetaan auton ovet tiukasti lukkoon. Huumeita liikkuu myös todella paljon.

Vierailija
291/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lasten kanssa pihallamme haravoimassa, kun naapuritalon eteen kurvasi 2 poliisiautoa, joista nousi virka- ja siviiliasuisia poliiseja aseet käsissä. Painuivat naapurin ovesta sisään ja hetken päästä raahasivat isäntäväen raudoissa pihalle ja maijaan. Seisoimme siinä haravat kourassa suut auki minä ja lapset. Myöhemmin selvisi, että kyseinen pariskunta oli diilannut amfetamiinia jo pitemmän aikaa ja meidän lähimetsiköstä oli löytynyt joku isompi kätkö läheltä meidän lasten majaa. Asumme erittäin rauhallisella omakotitaloalueella.

No menikö nyt vähän liioittelun puolelle? Jos olette noin naapurissa, teidät olisi ohjattu pois ensin jos poliisit odottivat vastarintaa. Toiseksi Suomen poliisi ei nouse autosta ase kädessä. Eri asia tietysti tukiase, jota ei näppärästi saa vyölle vaan se roikkuu hihnassa (ei silloinkaan käsissä), mutta silloin ei olisi tullut vain tutkinnan ja kentän partiot (kuten tuosta ymmärsin) ja silloin poliisilla olisi ollut odotettavissa vastarintaa, jolloin tullaan taas siihen, että teidät olisi ohjattu pois sieltä haravoiden kanssa tuijottamasta. Vähemmän jenkkisarjoja näihin juttuihin :)

Ehkä poliisit oli sitten katsoneet liikaa jenkkisarjoja. Tämä tarina on tosi, terkut vaan petoselle Kuopioon!

:D Jaa että Petonen on nykyisin "rauhallista omakotialuetta"? Kyllä kuulkaa Petonen on sellainen paikka, että kun sinne menee, laitetaan auton ovet tiukasti lukkoon. Huumeita liikkuu myös todella paljon.

sillon ku viel asuin petosella mun alakerran naapuri poltteli pilveä parvekkeellaan niin paljon ettei siellä voinut esim kuivata pyykkiä. ostarin takana taas kerran näin kaks nistiä tappelemassa pelkissä boksereissa. 😂

Vierailija
292/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi yli kuuskymppistä naista hihittelee työpaikalla eväsbanaanille. Ovat kyllä muutenkin yksinkertaisen maineessa.

Ollaanko me samassa työpaikassa? :D

Vierailija
293/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupassa kassajonossa. Edelläni jonossa oli vanhempi mieshenkilö. Jonoon oli tulossa lisää väkeä, ja hän alkoi heille viittomaan, että tänne vaan, saat mennä ohi kun sulla on vain noin vähän ostoksia, ja sinä kanssa.

Mulla oli vähän kiire, joten harmitti todella paljon, mutta olin niin ällistynyt etten saanut sanaa suusta.

Vaikka tuo mies kuinka olisi halunnut olla kohtelias muille, niin ei hänellä pitäisi olla mitään oikeutta päästää ihmisiä minun ohi jonossa.

Vierailija
294/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä siivoojana teinivuosina. Olin luuttuamassa käytävän pätkää, joka ohjeiden mukaan siivottiin kerran viikossa. Vastaan käveli insinöörismies, joka edessäni kaivoi vaikkuiset korvatulpat korvistaan ja heitti ne pokkana lattialle. Vieressä työkaveri sanoi myös ilmeisen pöyristyneenä, että mitä sinä nyt noin. Tähän sankari, että sitä vartenhan täällä on nuo siivoojat. Kyllä silloin nuorena likkana jäi haavi auki, kun en ollut tämmöiseen idioottiuteen ja haluun kyykyttää toista vielä törmännyt. Siinä varmaan ukkeli halusi opettaa teinitytölle työelämän lainalaisuuksia. Mukava tietysti, että satuin juuri olemaan siinä, muuten ne vaikkutulpat olisivat ajalehtineet ihmisten jaloissa jopa viikon verran.

Vierailija
295/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen ystäväni tokaisi kesken muun juttelun, että joudun helvettiin. Siinä sitten en saanut sanaa suustani muuta kuin "ai.. kiva.." tuli niin puskista ystäväni sanat. Itse en siis usko mihinkään.

Vierailija
296/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveltiin koiran kanssa sellaista kevyen liikenteen rantatietä, ranta on parin kilometrin matkalta matalaa ja kaupungin omistuksessa. Oli helle ja päätin antaa koiran vähän uida rantavedessä. Eiköhän lähirivitalosta hönkäissyt pariskunta käskyttämään, että tässä ei saa koiraa uittaa, koska me olemme ajattaneet hiekkaa rantaan ja me käymme tässä uimassa lastenlastemme kanssa. Kun sanoimme jotain, että nämä rannat eivät ole kenenkään yksityisomistuksessa, alkoivat haukkua "kun lusikalla on annettu, ei voi kauhalla vaatia".

Siis kuka idiootti ensinnäkään alkaa omimaan kaupungin rantoja itselleen ajattamalla niihin hiekkaa tai rakentamalla omia laitureita - pysykööt vain omilla tonteillaan ja rakentakoot sinne vaikka vesipuiston oven eteen. Vai pitäisikö kaikkien tontin omistajien alkaa vähän laajentelemaan reviirejään tuosta noin vaan, vähän istutuksia sinne ja tänne, vähän hiekkaa sinne ja tänne, hökkeliä sinne ja tänne ja puutarhajätteet tietty kunnan puolelle suit sait vain, siitähän se vasta sota syttyisikin.

Vierailija
297/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa parikymmentä vuotta. Tahkolla olin ekana hississä ja ekana tietysti siten hissillä myös ylhäällä. Juuri kun olin lähdössä laskemaan, niin takaani joku äijä tönäisi mut kumoon, ja huusi mennessään, että hän kyllä haluaa korkata mäen, kun on niin hienot lumet satanut yöllä. WHAT, olisi ihan vaan sanonut, että haluaa mennä ensin, ei mulla mikään kiire ollut mihinkään. Silloin jäi suu auki... 

Vierailija
298/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käveltiin koiran kanssa sellaista kevyen liikenteen rantatietä, ranta on parin kilometrin matkalta matalaa ja kaupungin omistuksessa. Oli helle ja päätin antaa koiran vähän uida rantavedessä. Eiköhän lähirivitalosta hönkäissyt pariskunta käskyttämään, että tässä ei saa koiraa uittaa, koska me olemme ajattaneet hiekkaa rantaan ja me käymme tässä uimassa lastenlastemme kanssa. Kun sanoimme jotain, että nämä rannat eivät ole kenenkään yksityisomistuksessa, alkoivat haukkua "kun lusikalla on annettu, ei voi kauhalla vaatia".

Siis kuka idiootti ensinnäkään alkaa omimaan kaupungin rantoja itselleen ajattamalla niihin hiekkaa tai rakentamalla omia laitureita - pysykööt vain omilla tonteillaan ja rakentakoot sinne vaikka vesipuiston oven eteen. Vai pitäisikö kaikkien tontin omistajien alkaa vähän laajentelemaan reviirejään tuosta noin vaan, vähän istutuksia sinne ja tänne, vähän hiekkaa sinne ja tänne, hökkeliä sinne ja tänne ja puutarhajätteet tietty kunnan puolelle suit sait vain, siitähän se vasta sota syttyisikin.

Tällaisesta toiminnasta kannattaa ilmoittaa kaupungille/kunnalle, koska maanomistajat harvemmin arvostaa että omine lupine lähdetään muokkaamaan ympäristöä...

Vierailija
299/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akkapentu blogi on saanut kyllä leukani loksahtamaan .Etenkin ne Jaanan maito jutut olivat ihan uskomatonta shaibaa.

Oma leuka loksahti auki eilen kun luin kyseisestä blogista, miten kirjoittaja on alkanut lukea näitä feikki-vainoharhauutissivustoja ja nyt vakaasti uskoo Maddy McCannin löytyneen DC:n pedoringistä. Oli sen verran häröä jopa H:lle, että ajattelin sen viimeisen renkaan pyörähtäneen lähimpään ojaan. Miksi me ei saada uutta ketjua?

Vierailija
300/835 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanainen kirjoitti:

Olin kaupassa kassajonossa. Edelläni jonossa oli vanhempi mieshenkilö. Jonoon oli tulossa lisää väkeä, ja hän alkoi heille viittomaan, että tänne vaan, saat mennä ohi kun sulla on vain noin vähän ostoksia, ja sinä kanssa.

Mulla oli vähän kiire, joten harmitti todella paljon, mutta olin niin ällistynyt etten saanut sanaa suusta.

Vaikka tuo mies kuinka olisi halunnut olla kohtelias muille, niin ei hänellä pitäisi olla mitään oikeutta päästää ihmisiä minun ohi jonossa.

Olisit pokkana siirtynyt itsekin miehen eteen. "Ai, kiitos kiitos, minulla olikin kiire! Miten ystävällistä!" :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi