Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanteita, joissa teillä on jäänyt suu auki?

Vierailija
03.12.2016 |

Millaisia tilanteita teille on tullut vastaan, joista olette ajatelleet, että hetkonen, tapahtuuko tämä tässä ihan oikeasti? 😂
Aloitan: olin muutama päivä sitten labrassa ja edessäni istui nuorehko äiti, joka puhui puhelimeen. Lapsi oli n. 1,5-2v ja hän heitteli lehtiä lattialle ja rämpytti valoja ja oli aika vilkas. Sitten lapsi juoksi äitinsä syliin - äiti puhui vielä puhelimessa ja nojasi tuoliin - veti äidinsä paidan alas ja alkoi imemään rintamaitoa. Äiti ei ollut moksiskaan (lapsi siis istui haara-asennossa äitinsä kanssa ristikkäin). Olen itsekin äiti ja kannustan imetykseen, mutta lapsi ei ollut mikään nälkää kiljuva vauva, eikä nainen millään tavalla yrittänyt piilottaa sitä tai mitään.. jäi suu auki itsellä, että onko tämä ihan normaalia

Kommentit (835)

Vierailija
341/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen työkaveri toi minulle koriste-esineen ja suklaalevyn lahjaksi ylennykseni johdosta. Antoi ne oikein näkyvästi, halasi ja onnitteli. Työpäivän päätteeksi hän pyysi lahjat takaisin ja moitti kun suklaalevy oli avattu.

Kuulostaa joltain narsistiselta tempulta, jolla yritetään tehdä sinuun hyvä vaikutus. Ehkä hän yritti iskeä sinua? Ei siis juuri tuossa tilanteessa vaan pidemmällä tähtäimellä. Kuitenkin varmaa on että tuossa oli taustalla joku tavoite eikä ollut missään nimessä mikään vilpitön onnittelu. Hän varmaan yritti hyötyä sinusta jotenkin jossain muussa yhteydessä. Sitten kun ei saanutkaa tuolla toivottua tulosta niin suuttui ja perui lahjansa. 

Ei tuon tekijä mikään ihan normaali tyyppi ole. 

Vierailija
342/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin miehen kanssa ostoksilla kauppakeskuksessa ja molemmilla kädet täynnä ostoskasseja. Suuntasimme hissejä kohti ja pysäköintikerrokseen. Hissin ovien välissä leikki n. viisivuotias poika, joka ei päästänyt muita asiakkaita hissiin. Mieheni hymyili hänelle ja nosti kauppakassit lapsen pään yli, josta lapsi riemastui, hyppi kassien perään, sai toisesta kiinni ja alkoi repiä sitä täysin voimin.

Hississä oli lisäksi äiti ja isoveli. Äiti puhui juorupuhelua kännykkään eikä tehnyt elettäkään lopettaakseen pojan riehumista. Lisäksi hän seisoi kerrosnappien edessä, joten kun ovet sulkeutuivat jäimme loukkuun riehuvan lapsen kanssa. Ilmeisesti puhelu katkesi, äiti havahtui ja repi poikaa irti sanomatta sanaakaan. Pari sekuntia oli hiljaista ja olimme omissa ajatuksissamme kun kuului naisen ääni "tönitkö aina pieniä lapsia?" Emme ymmärtäneet, että hän puhui meille, joten nainen toisti lauseen selvästi tuohtuneena, mutta edelleen räpläten kännykkäänsä, joten emme olleet varmoja puhuiko hän vieläkään meille, joten mies kysyi "anteeksi?". Tästä se riemu repesi. Nainen kirkui, huusi, räyhäsi, piti kahden sekunnin paussin, jolloin luulimme, että rauhoittui, mutta ei. Räyhäämistä, huutoa, kiroilua, mieheni haukkumista jatkui ja jatkui ikuisuuden, sillä kukaan ei ollut vieläkään painanut kerrosnappia. Nainen vaati anteeksipyyntöä - mistä, sitä emme tiedä vieläkään. Pyysimme anteeksi. Se ei riittänyt - meidän piti pyytää oikeasti anteeksi. Olimme niin hämmentyneitä, ettemme pystyneet tekemään muuta kuin toistaa "anteeksi anteeksi".

Kirkumiselle, uhkailulle ja räyhäämiselle ei ollut loppua. Hissi pysähtyi naisen kerrokseen ja hän jäi ovien väliin huutamaan miehelleni. Tavaratalon muut asiakkaat tuijottivat näytelmää. Vasta kun huusin "pojat pelästyvät" ja nainen kääntyi heitä kohti saimme naisen pois hissien ovien välistä ja pääsimme pakoon. Oli niin hämmentävä kokemus, että sanattomaksi mentiin. Vieläkin ahdistaa jos joudun käyttämään tuota samaa hissiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija teki töitä koulun ohessa osa-aikaisesti sitten valmistui ja jatkoi osa-aikatyössä ja oli kauhuissaan miten rahat riittää vuokraan yms kun sai vain muutaman satasen kuussa. Ei ollut selvittänyt että saisi Kelasta soviteltua ja asumistukea yms.

Näitä nykynuoria riittää, pyöritään vaan tinderissä tms. Somessa mutta talousasioista viis..

Vierailija
344/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi kun olin viisaudenhampaan poistossa. Leukanivel tai joku jäi linkkuun, en saanut suutani kiinni. Nyt toimii jo.

Vierailija
345/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta ruvettiin kirjastossa penäämään "poikani myöhässä olevia lainoja". harmi vain, että ainut lapseni on tyttö ja oli tuolloin  vielä vauvaiässä!  enemmän pelottavaa kuin hauskaa, että tuollaista voi tapahtua..

Vierailija
346/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olimme Espoolaisessa , rantamaisemissa sijaitsevassa hotellissa miehen ja 1v sekä 3v tyttöjen  kanssa. mies syötti tytölle villivadelmia puskasta ja äkkiä meidät ympäröi hihkuva, naispuolisten japanilaisturistien   lauma kamerat räpsyen ! yksi nappasi esikoiseni kysymättä syliin, en puuttunut kun tyttö vain virnisteli .  liekö nämä turistit  sitten viliintyneet kahdesta pellavapäisestä lapsesta luonnon keskellä :D ollaan miehen kanssa monta kertaa naurettu, että nyt meidän naamat on jonkun japanilaisen huushollin albumissa! 

Tämä tapahtui meille Porvoossa kun tyttö oli 2 v

Sama täällä, meillä kiinalaismimmot halusivat ottaa kuvan kanssa kahdesta pellavapäästä ruotsinlaivalla. Olivat haltioissaan ja hiplasivat hiuksia.

Vierailija
347/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mummot t.356

Vierailija
348/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputin bussia odottaessani kaksi euroa vahingossa maahan suoraan jalkojeni juureen, ja kun olin kumartumassa sitä nostamaan jostain syöksyi yhtäkkiä joku täti ihan siisteissä vaatteissa, nappasi kolikon ja paineli menojaan. Jäin kyllä aika hämmentyneenä siihen perään katsomaan.

Vierailija
349/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myös kokemus innokkaista kiinalaisturisteista ! söin jätskiä vauva kantoliinassa ja äkkiä alkoi kamerat räpsyä ympärillä. ei oikein ehtinyt sanoa tai tehdä mitään, tuli niin puskista!

me suomalaiset olemme kait niin eksoottisia :D

Vierailija
350/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pulleahko 18-vuotias, kun löysin poikaystävän ja rupesin seurustelemaan. Olin myöhemmin perheeni kanssa mummolassa tädin perheen kanssa. Tätini kysyi minulta "laittaako se sinut juoksemaan auton perässä, että laihtuisit?". Menin ihan lukkoon enkä osannut muuta kuin puistella päätäni.

Vierailija
351/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin muinoin kesätöissä pankin tiskissä. Siinä loksahti leuka monta kertaa. Esim. silloin, kun eräs mies palasi huutamaan henkkarin kanssa, että tässä se nyt on. Edellisenä päivänä hän oli tullut nostamaan rahaa pesukoneessa käytetyn passin kanssa. Kuva oli täysin pois huuhtoutunut. Käytimme passia laitteessa, joka tunnistaa, että kyseessä on ylipäänsä passi. Otimme riskin ja annoimme miehelle rahat, vaikka henkilöllisyyttä ei voinut pitää todistettuna. Sen sijaan, että mies olisi ollut kiitollinen joustavasta palvelusta, hän tuli seuraavana päivänä tiskille karjumaan toisen henkkarin kanssa ja käyttäytyi, kuin olisimme tehneet hänelle jotain ihan hirveää, kun olimme ihmetelleet tunnistamattomaksi hiutunutta passia.

Työssä oli muutenkin kaikkein hämmästyttävintä se, kuinka moni asiakas loukkaantui sydänjuuriaan myöten, kun kysyttiin henkkareita. Henkilöllisyyttä todistettiin jopa 60 vuotta vanhoilla henkkareilla tai sitten VR:n kuukausilipulla ja kun ei käynyt, nousi hirveä haloo. Toivon mukaan tämä on ehtinyt muuttua ja nykyään henkilöllisyystodistuksen kysyjää ei kohdella kuin tämä haluaisi huvikseen olla ilkeä.

Tuo ihmisten (usean) verisesti loukkaantumiseen on selitys. Arvaan että olit silloin muinoin jossain pienen kylän sivukonttorissa töissä? Nykyisinhän noita konttoreita ei enää ole. Mutta ennen vanhaan maalla ihmisillä, joilla oli omaisuutta (metsää, maata, metsätuloja tilillä muutama sata tuhatta mummon markkaa) keskimääräistä hieman enemmän, oli myös järkyttävän suuri käsitys itsestään. Olettivat että pankissa se mitättöminkin "kesätyttö" tietää ja tuntee kyllä heidät, koska heillä on varallisuutta ja sukunsa on asunut samalla tilalla useamman sukupolven. Kuvittelivat sinun v*****levan heille, kun kehtaat henkkareita pyytää näytille. Semmoista se oli. Asua pikkukylällä jossain takahikiällä vielä 80-luvulla.

Itse asiassa olin ison pankin konttorissa keskisuuressa, kasvavassa kaupungissa pääkaupunkiseudulla. Maalla olisi sitten varmaan ollut vielä paljon pahempaa...

Vierailija
352/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä nuorena tyttönä toimistosiivoojana ja yhdessä kohteessa ihan normaali mies, noin nelissäkymmenissä ja asiallisen oloinen. Tuurasin silloin vakituista siivoojaa ja tämä mies yhtäkkiä "meilläpä onkin aina tapana ollut, että siivouksen jälkeen Tiina istuu aina minun polvella hehheh kjeh röh räh".

Yleensä en jää sanattomaksi ja olisin tuossakin tokaissut normaalisti lakonisesti tyyliin "vai semmoiset työsuhde-edut" mutta jotenkin tuli yhtäkkiä niin puskista että jäin vain tuijottamaan. 

Vierailija
353/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin eräänä kesänä melko viimeisilläni raskaana, kun lähdin mieheni ja esikoisen kanssa Ruotsin risteilylle. Odotimme laivaan pääsyä Helsingissä laivaterminaalissa. Lähistöllä oli lauma kiinalaisia tai japanilaisia miehiä lähtötunnelmissa. Yhtä-äkkiä huomasin, että nämä miehet tuijottivat minua ja osoittelivat sormillaan (!) ja olivat katketa naurusta. Ilmeisesti olin huvittava näky valtavan pallomahani kanssa, kun muuten olen rakenteeltani sirohko. Ensin ällistyin ja sitten kun hoksasin ilkkumisen syyn niin poistuin sivummalle nolona.

No nämä samaiset kiinalais/japanilais miehet olivatkin sitten jo tosi riehakkaissa tunnelmissa laivan puffetissa kun olivat nauttineet "ilmaista" viiniä vähän liikaa. Meillä olikin sitten ihan hauska seurata näiden miesten aivan älytöntä kohellusta samalla kun nautimme omaa ateriaamme. Onneksi ne eivät enää kiinnittäneet minuun ja pallomahaani huomiota :)

Onneksi alapeukuttajat kiinnittivät huomiota samaan mihin minäkin.

Se on BUFFET!

Ok, eli b vaihtuminen p:ksi oli alapeukkujen syy. Mä jo ihmettelinkin.. ;)

Niin, ja kyllä ehdin ottaa senkin siinä tilanteessa huomioon, että nauravat jotakin muuta asiaa. Mutta mun mies huomasi aivan saman, että kyllä nämä turistit osoittelivat minua. Olen myöhemmin kuullut, että esim. Kiinassa nauretaan ihan avoimesti lihaville ihmisille, pilkataan ja huomautellaan lihavuudesta.

Vierailija
354/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen työkaveri toi minulle koriste-esineen ja suklaalevyn lahjaksi ylennykseni johdosta. Antoi ne oikein näkyvästi, halasi ja onnitteli. Työpäivän päätteeksi hän pyysi lahjat takaisin ja moitti kun suklaalevy oli avattu.

Kuulostaa joltain narsistiselta tempulta, jolla yritetään tehdä sinuun hyvä vaikutus. Ehkä hän yritti iskeä sinua? Ei siis juuri tuossa tilanteessa vaan pidemmällä tähtäimellä. Kuitenkin varmaa on että tuossa oli taustalla joku tavoite eikä ollut missään nimessä mikään vilpitön onnittelu. Hän varmaan yritti hyötyä sinusta jotenkin jossain muussa yhteydessä. Sitten kun ei saanutkaa tuolla toivottua tulosta niin suuttui ja perui lahjansa. 

Ei tuon tekijä mikään ihan normaali tyyppi ole. 

Tuskin siinä lahjan saajaan yritettiin tehdä vaikutusta vaan kaikkiin niihin työkavereihin, jotka näkivät sen lahjanantotilanteen.

Vierailija
355/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi yli kuuskymppistä naista hihittelee työpaikalla eväsbanaanille. Ovat kyllä muutenkin yksinkertaisen maineessa.

Ollaanko me samassa työpaikassa? :D

Näitä tyyppejä löytyy joka työpaikalta. -eri

Vierailija
356/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella nuori opettaja täytti jotain leikkimielistä testiä netistä ja kysyi kysymykset yleisesti kaikilta. Yksi kysymys oli "Onko sinulla ollut ajatuksia samaa sukupuolta kohtaan" tms. Opettaja skippasi kysymyksen ja tokaisi naureskellen: "No tuskinpa teistä kellään on sellasia ollu". Ei siihen kysymykseen nyt jonkun muutaman ihmisen (muiden muassa minun) takia olis tarvinnutkaan vastata että "kyllä" mutta se kommentin sävy... Olisin halunnut kysyä että miten voit olla noin varma. Ja siis tarkennuksena tapahtui ihan 2000-luvulla (olen parikymppinen nainen).

Vierailija
357/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi kun olin viisaudenhampaan poistossa. Leukanivel tai joku jäi linkkuun, en saanut suutani kiinni. Nyt toimii jo.

Mulla sama! Suu auki ja iski helskutillinen paniikki, mutta hammaslääkäri hoiti homman kotiin.

Vierailija
358/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana olin jossain haalaribileissä ja kivan oloinen poika tuli juttelemaan. Hetken rupattelun jälkeen kyseinen jätkä kysyi multa ihan pokkana "monennellako kuulla sä oot muuten raskaana?". Jäin aivan suu auki toljottamaan, en muista sainko sanottua mitään vastaan. :(

En ollut todellakaan lihava, perus parikymppinen hoikka opiskelijatyttö.

Vierailija
359/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää suu auki kun luin Martina Aitolehden viimeisimmän aivopierun.

Vierailija
360/835 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aloittanut opinnot uudelleen uudessa yliopistossa. Ensimmäisellä pääaineeni kurssilla ekalla luennolla laitoksen professori kertoi tosi seksistisen jutun muka hauskuuttaakseen opiskelijoita. Katsoin vain ympärilleni luentosalissa ja yritin tavoittaa jonkun toisen järkettyneen opiskelijan katsetta. Kävi myös mielessä, että näenkö unta tai olenko piilokamerassa.

Valitettavasti ei kumpaakaan, professori paljastui kovan luokan juntiksi. Ja elettiin kuitenkin jo 2000-lukua.

No minkäslainen vitsi oikein oli kyseessä?

Etkai vain ole jonkinlainen kukkahattu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi