Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun mies ei halua viettää joulua ja itse on jouluihminen?

Vierailija
30.11.2016 |

Olemme lapseton pariskunta, kummankaan puolelta sukua ei juurikaan ole. Eli ei ole mahdollisuutta mennä ns vanhempien luo joulusyömään tms, tosin ei painettakaan siihen. Joulu voidaan siis viettää juuri niin kuin itse haluamme siellä missä haluamme. Mutta kun miestä ei kiinnosta joulu yhtään, hän ei kuulemma halua jouluruokia, joululahjoja eikä joulunviettoa, ei joulukoristeita. Minä taas rakastan joulua, kynttilätunnelmaa, joulukuusta, joulun viettoa, lahjojen paketoimista, joulun odottamista jne.. Miten sovittaa nämä yhteen? Tuntuu tylsältä järjestää yksin itselleni joulu kotiin ruokineen kaikkineen kun toinen tuhahtelee vieressä että ei voisi yhtään kiinnostaa ja miksi näitä jouluruokia, en halua niitä, tilaan pitsan. Surettaa. Vinkkejä?

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pieni tekokuusi ja siihen koristeita, laita pienelle alueelle esim.lipaston päälle kaunis asetelma jota

voit itse ihailla. Koko kotia ei tarvi kuorruttaa jouluiseksi. Itsellesi ostat pienet määrät haluamiasi jouluruokia.

Vierailija
82/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eikö sinulla ole vanhempia tai sisaruksia tai ystäviä, joiden luokse olisit tervetullut joulunviettoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies nyt yhden päivän olla joulumielellä, vaikka feikaten, että sinä saisit sen joulusi?  Jos ei halua hössöttää joulusta niin ymmärrän kyllä, mutta jos nyt suostuisi edes aattona syömään ja olemaan 'joulusti'. Lupaa sinä lähteä hänen kanssa vaikka kalaan kesällä.

Vierailija
84/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti ole enää vanhempia elossa, joten en voi mennä heille viettämään joulua. Yksi isosisko on, mutta hän asuu miehensä kanssa ulkomailla eikä nyt ole rahaa lähteä sinne. Ja siis uskonnollinen en ole, kun joku sellaista vähän vihjaili täällä, minulle joulu on ihan ateisti juhla jossa pääasiassa on jouluruoat ja koristeet ja kynttilät ja joululaulut ja joulutunnelma. Vapaaehtoistyö on periaatteessa hyvä idea, mutta jos siinä on aatteellinen tausta niin koen sen vieraaksi. Maatilajoulu kuulosti kivalta. Voiko niihin mennä vaikka on yksin? Onko kaikki muut perheiden kanssa siellä? Ap. 

Vierailija
85/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten anna pipariakaan aattona, jos ei oo joulumieltä.

Vierailija
86/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin vastaavassa tilanteessa, liittyisin johonkin sopivaan hyväntekeväisyysjärjestöön ja olisin aaton vapaaehtoistyöntekijänä järjestämässä vähäosaisille joulua. Mies saisi olla kotona rauhassa ja minä saisin silti hyvän joulumielen, kun saisin kuunnella joululauluja ja osallistua joulujuhlaan. 

Olet siis joku uskonnollinen hörhö. Joulu kun on uskonnollinen juhla

Olen ateisti eikä mun jouluissani ole mitään uskonnollista. Suvakkiateistina mua ei kuitenkaan haittaa, jos muiden jouluissa on. Pystyn muutenkin ihan hyvin elämään tässä yhteiskunnassa ja osallistumaan ilman paisetta persuksissa niin ristiäisiin, konfirmaatioihin, häihin kuin hautajaisiinkin. Ulkomaanmatkoillakin käyn ihan mielelläni hautausmailla, vanhoissa kirkoissa, moskeijoissa, temppeleissä, egyptiläisten tai atsteekkien pyramideissa jne. En nimittäin usko, että niissä rakennuksissa tai paikoissa olisi jokin yliluonnollinen voima, joka saisi minut hurahtamaan ko uskontoon. Katselen niissä rakennustaidetta, seinämaalauksia, patsaita, hautakiviä  yms ja mietin usein, miten satoja vuosia sitten ihmiset ilman nykyisen kaltaisia työkoneita ovat pystyneet ne rakentamaan tai millainen historia on ollut ihmisellä, jonka jäännökset on haudattu jalkojeni viereen.

Vierailija
87/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunvihaaja ilmoittautuu! Miehesi asemassa kieltäytyisin ilman muuta teeskentelemästä, että pidän joulusta, enkä varmastikaan söisi jouluruokia, koska ne ovat minusta pahoja. Minua ei sinänsä haittaa, jos joku pitää joulusta, ja ymmärrän kyllä, mikä siinä viehättää. Suuri osa joulusta on aika tavallista talvitunnelmointia eikä sinänsä häiritse. Mutta minulle on turha hössöttää joulusta, ja ne Lasten joulumaat ehdottomasti kuulokkeiden kautta, kiitos.

Vierailija
88/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulunvihaaja ilmoittautuu! Miehesi asemassa kieltäytyisin ilman muuta teeskentelemästä, että pidän joulusta, enkä varmastikaan söisi jouluruokia, koska ne ovat minusta pahoja. Minua ei sinänsä haittaa, jos joku pitää joulusta, ja ymmärrän kyllä, mikä siinä viehättää. Suuri osa joulusta on aika tavallista talvitunnelmointia eikä sinänsä häiritse. Mutta minulle on turha hössöttää joulusta, ja ne Lasten joulumaat ehdottomasti kuulokkeiden kautta, kiitos.

No mitä tekisit, jos puolisosi (en tiedä oletko nainen vai mies) rakastaisi joulua ja olisi laittanut aattona pöydän täyteen laatikoita, sillejä, kinkkuja ja rosolleja? Kieltäytyisit syömästä ja pahoittaisit toisen mielen?

Vierailija
89/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet muualle viettäö joukun. Kyl se sit hiffaa ku on joulun yksin ja alkaa kaduttaa jos ei ala ni jatkan noin ens vuonnaki ja nautit joulusta yksin muitten kanssa. Ei tehä elämästä tän vaikeempaa...hohhoijjaa

Vierailija
90/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä tekisit, jos puolisosi (en tiedä oletko nainen vai mies) rakastaisi joulua ja olisi laittanut aattona pöydän täyteen laatikoita, sillejä, kinkkuja ja rosolleja? Kieltäytyisit syömästä ja pahoittaisit toisen mielen?

Öö, siis mitä ihmettä? Tietenkin kieltäydyn syömästä ruokia, joista en ollenkaan pidä. Jos joku pahoittaa mielensä siitä, että tekee väkisin lanttulaatikkoa ihmiselle, joka tunnetusti ei voi lanttulaatikkoa sietää eikä sitä syö, niin en tiedä, mitä  tuohon pitäisi sanoa.

Vierailija
91/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, siis mitä ihmettä? Tietenkin kieltäydyn syömästä ruokia, joista en ollenkaan pidä. Jos joku pahoittaa mielensä siitä, että tekee väkisin lanttulaatikkoa ihmiselle, joka tunnetusti ei voi lanttulaatikkoa sietää eikä sitä syö, niin en tiedä, mitä  tuohon pitäisi sanoa.

No ei tietenkään joulupöydästä tarvitse kaikkea edes maistaa, mutta jos siinä on tarjolla mätiä, smetanaa, kylmäsavulohta, graavilohta, erilaisia sillejä, lipeäkalaa, graavihärkää, maksapateeta, perunaa, erilaisia juustoja, aurajuustomoussea, perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa, rosollia, aurajuustopunajuuripaistosta, haudutettua punakaalia, savukalkkunaa, kinkkua, herneitä, babyporkkanoita, hillosipuleita, ehkä lihapullia tai paistia jne niin luulisi jotain sellaista löytyvän, mitä sinäkin voisit syödä, edes sen puolison iloksi.

Vierailija
92/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään joulupöydästä tarvitse kaikkea edes maistaa, mutta jos siinä on tarjolla mätiä, smetanaa, kylmäsavulohta, graavilohta, erilaisia sillejä, lipeäkalaa, graavihärkää, maksapateeta, perunaa, erilaisia juustoja, aurajuustomoussea, perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa, rosollia, aurajuustopunajuuripaistosta, haudutettua punakaalia, savukalkkunaa, kinkkua, herneitä, babyporkkanoita, hillosipuleita, ehkä lihapullia tai paistia jne niin luulisi jotain sellaista löytyvän, mitä sinäkin voisit syödä, edes sen puolison iloksi.

Niin, kyllä minä syön jouluna ihan sinä missä kuin muinakin päivinä, ja vaikkapa lihapullat ovat ihan kelpo ruokaa. Luulitko minun tarkoittavan, että paastoan vain siksi, että puoliso syö niitä laatikoitaan? :D

Haluaisin kyllä nähdä sen lapsettoman miehen tai naisen, jonka puoliso ei ollenkaan välitä joulusta tai jouluruoasta, ja joka valmistaa itselleen silti tuollaisen kattauksen. Siinä on jo yritystä!

Vierailija
93/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä minä syön jouluna ihan sinä missä kuin muinakin päivinä, ja vaikkapa lihapullat ovat ihan kelpo ruokaa. Luulitko minun tarkoittavan, että paastoan vain siksi, että puoliso syö niitä laatikoitaan? :D

Haluaisin kyllä nähdä sen lapsettoman miehen tai naisen, jonka puoliso ei ollenkaan välitä joulusta tai jouluruoasta, ja joka valmistaa itselleen silti tuollaisen kattauksen. Siinä on jo yritystä!

No itse asiassa minä, tuon kirjoittaja, olen lapseton ja valmistan itselleni tuollaisen kattauksen, puoliso ei ole jouluruoan perään :D . Tosin lipeäkalan jätän tuosta pois ja paistin, mutta muuten.

Vierailija
94/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittäisi sellainenkin kompromissi, että saisin järjestää joulun, ja miehen ei tarvitsisi tehdä mitään joulun eteen eikä innostua siitä, mutta hän ei saisi valittaa joulusta eikä osoittaa jouluärtymystään. Mutta menneenä kolmena jouluna se ei ole onnistunut :( . ap.

Teidän täytyy tehdä kompromissi, joka toinen vuosi on sinun tapasi viettää joulu ja joka toinen miehesi tapa.

Vierailija
95/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa minä, tuon kirjoittaja, olen lapseton ja valmistan itselleni tuollaisen kattauksen, puoliso ei ole jouluruoan perään :D . Tosin lipeäkalan jätän tuosta pois ja paistin, mutta muuten.

Arvostan! Minä en tosiaan ymmärrä jouluruoan päälle mutta monivaiheisten kokkausoperaatioiden päälle kyllä ymmärrän.

Vierailija
96/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittäisi sellainenkin kompromissi, että saisin järjestää joulun, ja miehen ei tarvitsisi tehdä mitään joulun eteen eikä innostua siitä, mutta hän ei saisi valittaa joulusta eikä osoittaa jouluärtymystään. Mutta menneenä kolmena jouluna se ei ole onnistunut :( . ap.

Teidän täytyy tehdä kompromissi, joka toinen vuosi on sinun tapasi viettää joulu ja joka toinen miehesi tapa.

Eli joka toinen vuosi aloittaja on tosi tyytymätön, kun ei pääse joulua viettämään ollenkaan, ja joka toinen vuosi molemmat ovat tyytyväisiä, kun mies joutuu teeskentelemään sietävänsä joulua ja aloittaja vaistoaa tämän. Mahtava kompromissi.

Vierailija
97/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli joka toinen vuosi aloittaja on tosi tyytymätön, kun ei pääse joulua viettämään ollenkaan, ja joka toinen vuosi molemmat ovat tyytymättömiä, kun mies joutuu teeskentelemään sietävänsä joulua ja aloittaja vaistoaa tämän. Mahtava kompromissi.

Korjaus.

Vierailija
98/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se mies yrittänyt hakea kompromissia vai jyrännyt vain sinun tahtosi? Sinä, joka haluat viettää joulua kuten normaalia tässä maassa on, joudut alistumaan, mielistelemään ja nöyrtymään? Lähde lätkimään ja anna äijän tukehtua pizzaansa, tuollaista tyrannia et kaipaa elämääsi.

Hän on tullut aiempina kolmena jouluna vastaan kuulemma siten että on antanut minun järjestää joulun vaikka vihaa joulua. Itse en ole kokenut sitä aitona kompromissiksi koska hän on pitkin joulua näyttänyt jouluärtymyksensä. Mutta jostain näkökulmasta tuo on kompromissi kyllä. Enkä voi kai vaatia että mies piilottaa tunteensa. Ap.

Viestissä nr. 25 kerrot, että olette tavanneet maaliskuussa ja nyt olette jo kolme joulua viettänyt yhteensä.... Nyt en ymmärrä?

(Vierailija kirjoitti:

"Tuo asiaa pitää varmistaa etukäteen ennen seukkaamista ettei  tule yllätyksenä. Olen itse paatunut joulunvihaaja joten musta on kiva ettei  kumppanini ole mikään jouluhullu."

No en tullut ajatelleeksi, tapasimme maaliskuussa. Varmistin toki lapsihalut, avioliittoajatukset, pettämisajatukset jne ne perinteiset. Ap. )

Vierailija
99/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina, kun ihmiset sanoo, että vihaa jouluruokia. Meillä on ainakin kaikenlaista joulupöydässä, kaloja, salaatteja, lihaa, kasviksia, laatikoita jne. ihanko oikeasti joku vihaa KAIKKIA jouluruokia?

Vierailija
100/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se mies yrittänyt hakea kompromissia vai jyrännyt vain sinun tahtosi? Sinä, joka haluat viettää joulua kuten normaalia tässä maassa on, joudut alistumaan, mielistelemään ja nöyrtymään? Lähde lätkimään ja anna äijän tukehtua pizzaansa, tuollaista tyrannia et kaipaa elämääsi.

Hän on tullut aiempina kolmena jouluna vastaan kuulemma siten että on antanut minun järjestää joulun vaikka vihaa joulua. Itse en ole kokenut sitä aitona kompromissiksi koska hän on pitkin joulua näyttänyt jouluärtymyksensä. Mutta jostain näkökulmasta tuo on kompromissi kyllä. Enkä voi kai vaatia että mies piilottaa tunteensa. Ap.

Viestissä nr. 25 kerrot, että olette tavanneet maaliskuussa ja nyt olette jo kolme joulua viettänyt yhteensä.... Nyt en ymmärrä?

(Vierailija kirjoitti:

"Tuo asiaa pitää varmistaa etukäteen ennen seukkaamista ettei  tule yllätyksenä. Olen itse paatunut joulunvihaaja joten musta on kiva ettei  kumppanini ole mikään jouluhullu."

No en tullut ajatelleeksi, tapasimme maaliskuussa. Varmistin toki lapsihalut, avioliittoajatukset, pettämisajatukset jne ne perinteiset. Ap. )

Juu anteeksi, kirjoitin ehkä epäselvästi. Olemme olleet siis yhdessä yli kolme vuotta, kolme joulua on kerennyt olla yhteisiä jouluja. Mutta tapasimme siis silloin reilu kolme vuotta sitten maaliskuussa. Tarkoitin vain siis sitä, että en vielä maaliskuussa osannut ajatella jouluasioita ja kevätaikaan kysellä miehen joulutykkäämisiä tai jouluvihoja. Alan ajattelemaan joulua elokuussa, silloin suhde oli jo vakiintunut. Jos olisimme tavanneet vaikka marraskuussa niin olisinkin varmaan älynnyt jo ennen seurustelun aloittamista kysyä tykkääkö joulusta. Ap.