Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun mies ei halua viettää joulua ja itse on jouluihminen?

Vierailija
30.11.2016 |

Olemme lapseton pariskunta, kummankaan puolelta sukua ei juurikaan ole. Eli ei ole mahdollisuutta mennä ns vanhempien luo joulusyömään tms, tosin ei painettakaan siihen. Joulu voidaan siis viettää juuri niin kuin itse haluamme siellä missä haluamme. Mutta kun miestä ei kiinnosta joulu yhtään, hän ei kuulemma halua jouluruokia, joululahjoja eikä joulunviettoa, ei joulukoristeita. Minä taas rakastan joulua, kynttilätunnelmaa, joulukuusta, joulun viettoa, lahjojen paketoimista, joulun odottamista jne.. Miten sovittaa nämä yhteen? Tuntuu tylsältä järjestää yksin itselleni joulu kotiin ruokineen kaikkineen kun toinen tuhahtelee vieressä että ei voisi yhtään kiinnostaa ja miksi näitä jouluruokia, en halua niitä, tilaan pitsan. Surettaa. Vinkkejä?

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan ymmärrä näitä, jotka kutsuvat itseään jouluihmisiksi. Onhan se ihan kiva vähän tunnelmoida kynttilän valossa ja syödä pipareita ja suklaata mutta siinä se. Siihen riittää mainiosti yksi päivä, jouluaatto. 

Ei tarvitse enempää. Kyllä ap:n mies sen varmaan kestäisi. En minäkään tykkäisi jos mun mies vouhkaisi joulusta kuukausikaupalla. Tai vouhkaisi ylipäätään ollenkaan. 

Ei riitä yksi päivä jos haluaa syödä jouluruokaa (pitää käydä ostoksilla) ja kinkun paistossakin menee tunteja ja jos haluaa tehdä itse ne piparit (1-2 päivää) ja se kuusikin olisi kiva olla haettuna ja mielellään myös koristeltuna jo aattona, jos silloin haluaa chillata. Ei tarvi hössöttää, mutta ainakin itselläni sen joulutunnelman saavuttaminen vaatii hieman vaivannäköä. Järkevä ja leppoisa ihminen siis ripottelee näitä valmisteluja tasaisesti joulukuulle ja ehtii nauttiakin niistä. Toiset eivät osaa ennakoida ja muiden mielestä sitten "hössöttävät".

Vierailija
162/165 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä voi kuin todeta jälleen, että onpa ihanaa olla sinkku. Saadaan lapsen kanssa tunnelmoida just silleen kuin halutaan.

Mikä noita jouluvihaajia vaivaa? Miksi se joulu herättää niin negatiivisia tunteita? Moniko vastustaa henkeen ja vereen esim. juhannusta tai uuden vuoden juhlintaa? En ymmärrä. Ja vaikkei itse niin välittäisi juhlia, niin tuo on ihan naurettavaa ettei anna puolison silti juhlia. Tosi kummallista.

Juhannukseen tai uuteen vuoteen ei liity sellaista tuputusta, että niihen pitäisi osallistua väkipakolla, eikä etenkään sellaista, että pitäisi olla jossakin tietyssä tunnelmassa ja mielentilassa, joko kulutushysteriassa tai teennäisessä mielenliikutuksessa ja seesteisyydessä. Ainakin minusta se tekee joulusta paljon falskimman juhlan kuin muista. Lisäksi juhannus ja uusi vuosi kestävät sen päivän, ja niistä voi jäädä helposti pois, mutta jouluhössötystä kestää viikkokausia ja siihen liittyy valtavasti traditoita. Aivan varmasti muitakin pakkojuhlia vihattaisiin näkyvästi, jos niillä olisi samanlainen asema kuin joululla.

Kuka tuputtaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me herran kansalaisetkaan vietetä joulua ollenkaan(uskonto)

Minulla on myös semmmoinen tilanne että itse en vietä joulua mutta uusi miesystäväni sanoi tuohon asiaan että nyt siihen tulee muutos kun hänen koko lähpiirinsä tulisi hälle jouluksi viettää aikaa(alkaa ahdistamaan jo nyt tämä asia ja vasta vähän aikaan sitten tutustuin ja rakastuin häneen)

T. Nainen

Vierailija
164/165 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme avopari ja asumme erillämme.Minä pidän joulusta ja laitan sen omien perinteiden mukaisesti , samoin kuin lapsuuden kodissani.Avomieheni ei perusta joulusta vaan tekee töitä jouluaatot joulupäivät , ei siivoa jne.Jouluaaton tunnelman hän onnistuu pilaamaan narisemalla ja mieltään osoittamalla , olemalla pahalla päällä jne.Ja tätä valitusta kuuntelen heti siitä lähtien kun alan laittamaan joulua.Hänelle joulu on vaan rahan meno jonka jollakin tavoin kyllä ymmärrän.Laitan lahjat ihan lähimmille eli äidille ja siskolle ja hänen miehelleen sekä edesmenneen mieheni veljelle koska he muistavat minua / meitä lahjoin.Maksamme lahjoista puolet ja isoista summista ei ole kyse.Mutta sekin on liikaa, hän ei laita joulua millään tavalla joten minä laitan sitä hänelle edes hieman , leivon esim.Mutta nyt olen katsonut että se on osaltani turhaa ja ajankäytön haaskausta koska hän ei välitä.Toki kyllä joulupullat ym jouluruuat kelpaa .Mikä pahinta , hän valittaa käydessään ettei saa tallustella kodissani likaiset työkengät jalassa puhtaiden mattojen päällä .Hän ei siis koskaa heitä kenkiä kotonaan ja se kyllä näkyy ! Siskoni piipahti oven suussa aattona mummolaan mennessään ja tämä tyyppi sattui olemaan paikalla.Alkoi mielen ilmaus jossa hän alkoi valittamaan että tällainen reviiri , näytti aluetta, jossa saa liikkua asunnossani.Tosin hän saa kyllä liikkua asunnossani vapaasti jos suostuu riisumaan ne likaiset työkenkänsä.Olen laittanut maton hänelle yhteen kohtaan siksi ettei tarvitse välttämättä riisua niitä kenkiä.Ajattelen nyt niin etten enää koskaan puhu hänelle koko joulusta eikä hänen tarvitse siihen osallistua millään tavalla.Minä vietän oman jouluni tästä lähtien yksin tai ihmisten parissa jotka eivät loukkaa eikä pahoita tai pilaa jouluaattoani.

Vierailija
165/165 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lämmitän itselleni pienet valmiit joululaatikot ja mies syö pitsaa tai makkaraa , lisäksi polttelen kynttilöitä . Ihan mukava joulu molemmilla .