Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun mies ei halua viettää joulua ja itse on jouluihminen?

Vierailija
30.11.2016 |

Olemme lapseton pariskunta, kummankaan puolelta sukua ei juurikaan ole. Eli ei ole mahdollisuutta mennä ns vanhempien luo joulusyömään tms, tosin ei painettakaan siihen. Joulu voidaan siis viettää juuri niin kuin itse haluamme siellä missä haluamme. Mutta kun miestä ei kiinnosta joulu yhtään, hän ei kuulemma halua jouluruokia, joululahjoja eikä joulunviettoa, ei joulukoristeita. Minä taas rakastan joulua, kynttilätunnelmaa, joulukuusta, joulun viettoa, lahjojen paketoimista, joulun odottamista jne.. Miten sovittaa nämä yhteen? Tuntuu tylsältä järjestää yksin itselleni joulu kotiin ruokineen kaikkineen kun toinen tuhahtelee vieressä että ei voisi yhtään kiinnostaa ja miksi näitä jouluruokia, en halua niitä, tilaan pitsan. Surettaa. Vinkkejä?

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään lahjaa et sille miehelle osta koska mies on tehnyt selväksi että hän ei juhlia joulua, ei tykkää joulusta eikä halua osallistua. Kun todella ymmärrät tämän niin ehkä se mies lakkaa urputtamasta! Sinulla on kuitenkin oikeus viettää joulua. Ja koska se on sinunkin kotisi niin voit osaksi koristella kodin ja laittaa itsellesi jouluruokia...et tarvitse miehesi lupaa tai hyväksyntää. Hyvä mies antaa naisensa vähän hössöttää joulua vaikka itse ei piittaa koko joulusta ja hyvä mies ei tahallaan pilaa toisen jouluiloa.

Vierailija
62/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 60...mitä ihmettä? Ja miehen vanhemmat vain hiljaa sieti noin huonoa käytöstä aikuilselta ihmiselta omassa kodissaan. Minä olisin kyllä sanonut vieraalle että jos ei kelpaa niin voi poistua omaan kotiinsa vihaamaan joulua. Ja että vielä lahjolla palkittiin moinen pahanilmanlintu!!!! Lahjat kuitenkin kelpasi???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 60...mitä ihmettä? Ja miehen vanhemmat vain hiljaa sieti noin huonoa käytöstä aikuilselta ihmiselta omassa kodissaan. Minä olisin kyllä sanonut vieraalle että jos ei kelpaa niin voi poistua omaan kotiinsa vihaamaan joulua. Ja että vielä lahjolla palkittiin moinen pahanilmanlintu!!!! Lahjat kuitenkin kelpasi???

Tottahan toki lahjat kelpasi, ne oli hänelle mieluisia tavaroita ja kirjoja. Mutta hän olikin Masentunut ja hänellä oli Paha Olla, niin ehkä hän ajatteli että hänellä on oikeus näyttää tunteensa. t. 60.

Vierailija
64/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vastaavassa tilanteessa, liittyisin johonkin sopivaan hyväntekeväisyysjärjestöön ja olisin aaton vapaaehtoistyöntekijänä järjestämässä vähäosaisille joulua. Mies saisi olla kotona rauhassa ja minä saisin silti hyvän joulumielen, kun saisin kuunnella joululauluja ja osallistua joulujuhlaan. 

Vierailija
65/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa viesti 64.

Sä voisit myös lähtee vaikka johonkin maatilamajoitukseen joulunviettoon, olis ihanaa tunnelmaa, mahdollisesti jopa hevoskyydillä joulukirkkoon kulkusten helkkeessä, soihtujen valaisemalla lumisella rekitiellä, jne... Ois ihanaa ruokaa, joulukuusi ja kynttilöitä, joulupukki ja vaikka mitä.

Mies sais olla kotona rauhassa. Ja ensi vuonna mies lähtee jouluksi pois ja sä saat hössöttää kotona miten haluat.

Vierailija
66/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet itse itsellesi sellaisen joulun kuin haluat. Ja mihen pizzalaatikkoon saat laittaa rusetin päälle.

Tätäkin mietin. Mutta ei kai minulla ole oikeutta raahata joulukuusta olohuoneen nurkkaan, jos mies vihaa joulua. Ihan sama kuin mies raahaisi likaisen auton moottorinsa olohuoneemme nurkkaan kahdeksi viikoksi, vaikka minä vihaan auton osia muualla kuin autossa. ap.

Vihaako mies joulua vai vihaako mies sitä jouluun liitettyä kiirettä, hössöttämistä ja muuta?

Minä pidän joulusta mutta inhoan kaikkeen siihen liittyvää (melkein). Pidän kuusesta ja jouluruuasta. Mutta kaikki sählääminen ja hössöttäminen (mitä 99% ihmisistä tekee jouluna) on erittäin vastenmielistä. Samoin kaiken maailman lahjojen ostaminen sekä muu vastaava on veemäistä.

Vierailija
67/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittäisi sellainenkin kompromissi, että saisin järjestää joulun, ja miehen ei tarvitsisi tehdä mitään joulun eteen eikä innostua siitä, mutta hän ei saisi valittaa joulusta eikä osoittaa jouluärtymystään. Mutta menneenä kolmena jouluna se ei ole onnistunut :( . ap.

No tämän perusteella mies kuulostaa ikävältä ja itsekkäältä ihmiseltä, mikä on suurempi asia kuin erilaiset jouluasenteet. Onko mies oikeasti kaikissa muissa asioissa mukava, normaali, joustava, tarvittaessa epäitsekäs?

Vierailija
68/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittäisi sellainenkin kompromissi, että saisin järjestää joulun, ja miehen ei tarvitsisi tehdä mitään joulun eteen eikä innostua siitä, mutta hän ei saisi valittaa joulusta eikä osoittaa jouluärtymystään. Mutta menneenä kolmena jouluna se ei ole onnistunut :( . ap.

No tämän perusteella mies kuulostaa ikävältä ja itsekkäältä ihmiseltä, mikä on suurempi asia kuin erilaiset jouluasenteet. Onko mies oikeasti kaikissa muissa asioissa mukava, normaali, joustava, tarvittaessa epäitsekäs?

Ei ole kaikissa muissa asioissa joustava ja epäitsekäs, mutta suurimmassa osassa asioita on. Ap. 

Vierailija
69/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ikävää. Olisiko sinun mahdollista lähteä jonnekin luonnonläheisen ja tunnelmalliseen paikkaan joulunviettoon? Esim. Haikon kartano? Siellä olisi muitakin, valmiit ruoat, tunnelma ja mahdollisuus rauhoittua koska olisit yksin.

Vierailija
70/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas ikävää. Olisiko sinun mahdollista lähteä jonnekin luonnonläheisen ja tunnelmalliseen paikkaan joulunviettoon? Esim. Haikon kartano? Siellä olisi muitakin, valmiit ruoat, tunnelma ja mahdollisuus rauhoittua koska olisit yksin.

Myös Siuntion kylpylässä on hyvät jouluruuat ja ihmisiä joulunvietossa. 

Joka tapauksessa ottaisin härkää sarvista enkä vain alistuisi nököttämään miehen kanssa kotona hänen ehdoillaan. Koska mies on normikäytäntöä vastaan, olisi minusta oikeudenmukaisinta, että ap saa päättää kumpi jää ja kumpi lähtee joulun ajaksi. Tai sitten jääjä pitää kuononsa ummessa. 

Vierailija
71/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku laita itsesi hemaisevaksi tontuksi ja totea sitten että ei saa avata paketteja kun et tykkää joulusta 😂

Vierailija
72/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kyllä että siitä ap:n ukko vasta älämölön nostaa jos ap haluaa lähteä joulunviettoon muualle. Kenelle mies sitten valittaa ja marisee joulusurkeuttaa? Varmasti ihan kamala ajatus että ap nauttisi siitä joulusta muualla. Se on ehdottomasti kiellettyä sillä ap tulee muuttua heti samanlaiseksi hapannaamaksi kuin mieskin.

Vierailija
73/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei osta sinulle yhtään lahjaa ja sinä ostat ja väkerrät miehelle monta lahjaa vaikka mies ei niitä halua.

Ostat itsellesi pari kivaa lahjaa ja paketoit ne huippuhienosti niin ovat samalla koristeita.

Miehen ei tarvitse tykätä joulusta eikä osallistua mutta sinä voit kyllä laittaa osan kodista "joulunätiksi" koska se on sinunkin kotisi. Ehkä nyt joulukuusta ei kannata kotiin rehata...laita vaikka joku kiva kranssi seinälle/pöydälle. Aikuisen miehen pitäisi kuitenkin pystyä olemaan normaali ja neutraali joulusta huolimatta. Jos marisee ja dissaa niin se on kyllä turhaa vittuilua ja haluaa vain tahallaan pilata sinunkin fiilikset.

Teet itsellesi mieleiset jouluruuat ja katat pöydän kauniisti ja mies voi syödä pitsansa vaikka soffalla jos haluaa.

Miksi pitäisi sietää joulua? Pitääkö sietää Hanukkaakin kotona? Entäs muita keksittyjä tyhjänpäiväisiä juhlia?

Vierailija
74/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on kuitenkin vain pari hassua päivää vuodessa, ja itse jouluihmisenä minustakin tuntuisi epäreilulta jos en saisi sitä asiaankuuluvasti viettää. Onhan loput vuodesta ihan tavallisia "pizzailtoja" ilman koristeita jne, joten mielestäni et saisi antaa miehen sanella tässä asiassa. Tiedän että jotkut vihaavat joulua kun lapsuudenkodissa on jäänyt traumat joulustressaantuneista vanhemmista, pahoista ruoista ja pakollisista joululauluiSta, joten voisitko kysyä mieheltäsi mikäli näin on? Siten voisitte miettiä joulunvieton teidän tapaan ilman em. juttuja. Koristeet ja tunnelma kuitenkin kuuluvat asiaan :)

Vierailija
75/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaa joulua? Aika voimakas ilmaisu. Mitä se nyt siinä niin kamalasti vihaa ja MIKSI? Tämä, arvon AP, vaatii tarkempaa selitystä, muuten menee mappiin 'Porvoo'.

Vierailija
76/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka oma joulufiilis menee jos toinen kotona inhoaa joulua ja osoittaa sen? Ap.

Pilaako mies ilmapiiriä muulloinkin kuin jouluisin?

Nainenko sen päättää mikä on normaalia ja mikä ei? Ei todellakaan päätä.

Aivan naurettavaa että täällä jotkut luulevat että nainen on joku mestari joka määrittelee mikä on oikein ja mikä väärin ja sitten jos mies on eri mieltä niin hän on väärässä ja on mielensä pahoittaja.

Vierailija
77/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin vastaavassa tilanteessa, liittyisin johonkin sopivaan hyväntekeväisyysjärjestöön ja olisin aaton vapaaehtoistyöntekijänä järjestämässä vähäosaisille joulua. Mies saisi olla kotona rauhassa ja minä saisin silti hyvän joulumielen, kun saisin kuunnella joululauluja ja osallistua joulujuhlaan. 

Olet siis joku uskonnollinen hörhö. Joulu kun on uskonnollinen juhla

Vierailija
78/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi pitää sietää joulua omassa kodissaan? No OMASSA kodissa ei tarvitse mutta YHTEISESSÄ kodissa voi pari päivää vuodessa sietää jouluhömppää sen kumppanin iloksi. Mutta ei tarvitse tietenkään itse osallistua tai tykätä. Pitää vaan turvan tukossa ja puuhailee omiaan ja antaa puolison nauttia. 

Vierailija
79/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Siuntion kylpylässä on hyvät jouluruuat ja ihmisiä joulunvietossa. 

Joka tapauksessa ottaisin härkää sarvista enkä vain alistuisi nököttämään miehen kanssa kotona hänen ehdoillaan. Koska mies on normikäytäntöä vastaan, olisi minusta oikeudenmukaisinta, että ap saa päättää kumpi jää ja kumpi lähtee joulun ajaksi. Tai sitten jääjä pitää kuononsa ummessa. 

Miten uskonnollinen juhla on normi? Suomessa asuu useita eri uskontojen edustajia ja paljon myös ateisteja. Kaikki ei ole mitään hihhuli kristittyjä jotka kysyy näkymättömältä ukolta neuvoja elämään

Vierailija
80/165 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi pitää sietää joulua omassa kodissaan? No OMASSA kodissa ei tarvitse mutta YHTEISESSÄ kodissa voi pari päivää vuodessa sietää jouluhömppää sen kumppanin iloksi. Mutta ei tarvitse tietenkään itse osallistua tai tykätä. Pitää vaan turvan tukossa ja puuhailee omiaan ja antaa puolison nauttia. 

Yhteiseen kotiin ei tuoda yhtäkään ihmistä eikä yhtäkään tavaraa mitä myös toinen ei sinne halua.