Miksi jotkut tori.fi varatuttavat tuotteita, vaikka ostaja löytyisi HETI?
Tarjouduin heti ostamaan tuotteen, ei kelvannut kun kuulemma varattu jollekin., Onpa kyllä kumma. Ja sitten tietenkään tuo kuka oli lupautunut ostamaan, peruu kaupat : D
Kommentit (21)
Noudatan vain omaa etiikkaani, ihan sama vaikka tarjoaisit kympin sijasta kolmekymppiä, menee sille jolle olen luvannut. Sitten ei ole mun kontolla, jos eka ostaja ei olekaan luotettava. Minä olen.
minä yleensä kuuntelen ekan yht ottajan puheet ottaako vai ei. mikäli ei ota siirrän vuoron seuraavalle. eikai se taksin tilaamiseen verrattavaa ole tuo torissa romujen myynti
jos tokalla on niin kiire ettei ehdi iltaa varttua ostaa muualta sit. ilkeetä myydä tokalle jos se eka onkin tulossa hakeen mutta joutui iltavuoroon kaupan kassalle ja sit vasta seurv pv kertoo tulevansa hakeen. sit alkaa jukerrus ja valitus muutes
Itse "varaan" tavaran max seuraavalle päivälle, harva pääsee heti hakemaan, enkä voi tietää milloin seuraava kiinnostunut pääsee tai tuleeko edes sellaista. Tahdon tavarasta eroon. Kaupanperujat ovat kyllä ärsyttäviä, mutta minä en sille myyjänä mitään voi.
Hyvät käytöstavat estävät minua myymästä jollekin muulle, jos lupasin myydä jo jollekin toiselle. Eikö tämä ole aika selvää?
Sille myydään, joka rahat ekana tiskiin lyö. Ärsyttävää kattella noita varattu tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät käytöstavat estävät minua myymästä jollekin muulle, jos lupasin myydä jo jollekin toiselle. Eikö tämä ole aika selvää?
Ei. Et voi kaupassakaan mennä varailemaan muiden nenän edessä. Kyllä se maksajalle ensin myydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Et voi kaupassakaan mennä varailemaan muiden nenän edessä. Kyllä se maksajalle ensin myydään.
Kauppa on eri asia. Torissa myyjä antaa yhteystietonsa ja näin tekee sopimuksen kaupoista. Jos ostaja pääsee vasta viikon päästä niin silloin kaupat on sovittu viikon päähän.
No sit se ilmoitus pitää tietysti poistaa, eikä roikottaa esillä, jos tuote kerran mennyt.
Vierailija kirjoitti:
No sit se ilmoitus pitää tietysti poistaa, eikä roikottaa esillä, jos tuote kerran mennyt.
Eipäs, sitten ostaja häviääkin kuin tuhka tuuleen ja joudut tekemään uuden ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä oon joskus kaupoissakin varaillut tuotteita, ihan normaali toimintatapa siis sielläkin.
Myyn ensimmäiselle yhteydenottajalle, mutta en ala varailemaan pitkiä aikoja ellen epäile että hän voi olla ainoa ostaja. Pari pv on ihan sopiva aika odottaa, ja jos ei hae niin menee seuraavalle halukkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi idiootti et sulje sitten huutoa jos olet kaupat jo tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitan tuotteeseen "varattu", jos se on jo sovittu varattavaksi jollekin ostajalle ja kaupungin tapahtuu vaikka muutaman päivän päästä.
Ei sitä ilmoitusta tarvii kenenkään poistaa ennen kuin se on oikeasti mennyt eli tuote ja raha vaihtaa omistajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä oon joskus kaupoissakin varaillut tuotteita, ihan normaali toimintatapa siis sielläkin.
No juu, jos laittaa tavaran ostoskoriin niin tavallaan vasta varaa sen itselleen, mutta silti siinä ei vielä ole kaksi osapuolta sopineet mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi idiootti et sulje sitten huutoa jos olet kaupat jo tehnyt
Tuollaiselle nyt ei kukaan muutenkaan varmastikaan haluaisi myydä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu, jos laittaa tavaran ostoskoriin niin tavallaan vasta varaa sen itselleen, mutta silti siinä ei vielä ole kaksi osapuolta sopineet mistään.
En puhunut mistään ostoskoriin laittamisesta 🤦.
Vaan varaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhunut mistään ostoskoriin laittamisesta 🤦.
Vaan varaamisesta.
Suuret pahoittelut väärinymmärryksestä.
Vierailija kirjoitti:
Noudatan vain omaa etiikkaani, ihan sama vaikka tarjoaisit kympin sijasta kolmekymppiä, menee sille jolle olen luvannut. Sitten ei ole mun kontolla, jos eka ostaja ei olekaan luotettava. Minä olen.
Minun etiikkani taas sanoo ostajalle, että kun laitat heti rahat tilille, niin postitan samoin tein. Jos kotoa hakee, niin silloin voin sopimuksesta varata, mutta haku on tapahduttava mieluiten samana päivänä. Ohareitten tekijöiltä ei täysin voi välttyä, kun jotkut ovat niin huonomuistisia, että eivät huomenna muista, mitä ovat tänään luvanneet. On myös niitä kotoa hakijoita, jotka haluavat varauksen vahvistamiseksi maksaa heti tilille.
Jos olen jo sopinut kaupat jonkun kanssa ja että hän tulee noutamaan vaikka huomenna, niin en kai mä nyt tässä välissä myy sitä tavaraa jollekin toiselle, vaikka tämä maksaisi saman tien. Ilmoituksen poistan sitten kun tavara on noudettu tai olen postittanut sen. Vastaan kyselijöille että kaupat on kesken jonkun toisen kanssa, mutta voin olla yhteydessä jos eka tyyppi tekeekin oharit.
Niin, minuakin kiinnostaa, onko jotain sääntöä, mikä kieltää myymästä ensimmäiselle ostajalle tai ylipäätään ostajalle?