Eläkekatto Suomeen! Kukaan ei tarvitse yli 2000 euron eläkettä! Nekin varat voidaan laittaa julkiseen terveydenhoitoon!
Kommentit (38)
Samalla tulee eläkemaksukatto.
T: setämies, 52
Vierailija kirjoitti:
Työeläkkeitä ei makseta valtion varoista, eli käytännössä vähentää valtion tuloja ja lisää menoja
Jokainen suomalainen maksaa noita työeläkkeitä käyttäessään palveluita tai ostaessaan tuotteita koska kukas muu noi eläkemaksut maksaisi kuin kuluttaja. Valtion eläkemaksut taas maksetaan kansalaisilta kerättävillä veroilla.
Ja joku vielä ihmettelee miksi kaikki on Suomessa yllättävän kallista. No yksi merkittävä hintoja nostava tekijä on juuri poskettoman suuret eläkemaksut.
Mun € 4000 eläkkeeseen ei tartte koskea tikullakaan. 47 v. tein töitä putkeen ilman saikkuja tai muita p*rseen venytyksiä. Tyhjästä aloitin maallisen matkani.
Terveydenhoitokatto Suomeen - kukaan ei tarvitse yli 100 euron edestä vuosittain julkista terveydenhuoltoa.
Ok minulle, kunhan tuon yli maksamani eläkemaksut palautetaan minulle korkojen kanssa! Sijoitan sitten ne itse indeksirahastoon!
Julkinen terveydenhoito pärjäisi paremmin jopa nykyisellä rahoituksella, jos maksettaisiin palkkaa useammalle hoitajalle, lääkärille, laitosapulaiselle, siivoojalle, sihteerille... ja vähemmän laitettaisiin it-puolen työtä hidastaviin tai pysäyttäviin ja työaikaa kohtuuttoman paljon vieviin hankkeisiin, uudistuksiin, konsultaatioihin, kilpailutuksiin (hankinnat hinta edellä, ei toimivuus ja jatkuvat kulut) .... Hankittaisiin vähemmän uusia laitteita, järjestelmiä ja pidettäisiin vanhat toimintakunnossa kauemmin. Tästä seuraisi myös vähemmän työaikaa koulutuksissa ja enemmän rutinoitumista työhön. Harvemmin käytettävät ohjelmat vievät kohtuuttoman paljon työaikaa ja niitä on kymmeniä ts. liikaa.
Uusilla hankinnoilla tavoitellaan laatua, mutta tosielämässä laatu kärsii siitä, kun valvotaan laatua lakisääteisesti, asetetaan lisää vaatimuksia ja ei sitten ehditä tehdä varsinaista työtä. Vaaditaan läpi järjestelmän käyttämään monia eri ohjelmia, tuottamaan dataa työn ohessa, eikä poimita olennaista tietoa todellisista riskeistä esiin ja sitten supisteta koneistoa muualta kuin työntekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun € 4000 eläkkeeseen ei tartte koskea tikullakaan. 47 v. tein töitä putkeen ilman saikkuja tai muita p*rseen venytyksiä. Tyhjästä aloitin maallisen matkani.
Ei käärinliinoissakaan taskuja ole.
Itse ajattelin jäädä pois töistä siinä kohtaa, kun eläkekertymäni on tuo 2000. Säästöillä lomailen eläkkeeseen asti ja siitä eteenpäin sillä parilla tonnilla kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käärinliinoissakaan taskuja ole.
Ellei sitten ompele niitä jo etukäteen ja jemmaa taskuihin sievoiset summat käteistä.
Eläkejankuttaja iskee jälleen.
Tiedän että Suomessa on vaikea saada mielenterveyden palveluja mutta kun esität heille Vauvahistoriasi pääset varmasti pehmeään huoneeseen.
Joo, ja eläkeikää voi myös nostaa reippaasti samalla. Nykyään työt on niin kevyitä, että jaksaa helposti pidempään.
Voi selata puhelintakin töissä. Ei siinä hiki pääse yllättään
Nainen 24 ; on helppo huudella kaikenlaista nuorena. Ajattele että moni yhä töissä olevalla oli jo pitkä työhistoria kun sinä synnyit!
T. N suntynyt 1970
Samalla vois leikata paisuneesta sosiaaliturvasta, joka passivoi
Työeläkkeitä ei makseta valtion varoista, eli käytännössä vähentää valtion tuloja ja lisää menoja