Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoli vuotta "konmarituksesta"..

Vierailija
30.11.2016 |

..eikä kämppä ole ollut koskaan siistimpi! Tavaroille on paikkansa, eikä kaapit pursuile turhasta krääsästä. Vaikka kodin siivoaminen jääkin joskus taka-alalle, niin silti on suhteellisen siistiä kun ei olekkaan epämääräisiä tavararöykkiöitä kaatumassa päälle.

Ennen "maritusta" saattoi olla aikoja jolloin ei pystynyt kävelemään ilman että astui jonkin päälle ja silloin myös pelkkä ajatus siivoamisesta tuntui ylivoimaiselta. Tavaroiden ostelukin on jäänyt, nykyään mietin tarkkaan että tarvitsenko asiaa x oikeasti, vai jääkö se vain keräämään pölyä tai pyörimään jalkoihin.

Ja heittomerkit, koska en ole lukenut kyseistä opusta ja näin ollen tuskin käynyt tavaroitani läpi täysin oikeaoppisesti. Mutta kyllä, suosittelen ehdottomasti tutustumaan aiheeseen!

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Nykyään ihmisillä on aivan liikaa tavaraa. Olen itsekin yrittänyt päästä eroon kaikesta turhasta, enkä osta mitään, mitä en oikeasti tarvitse. Onnistuinkin aika hyvin turhan karsimisessa, tai ainakin niin luulin. Sitten muutimme mieheni kanssa yhteen ja tajusin, että tavaraa on vieläkin aika paljon... Kaikki kaapit täynnä jotain.

Vierailija
2/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sulle. Itse en viitsi tuohon lähteä, tykkään tavaroista. Ne ovat kivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Nykyään ihmisillä on aivan liikaa tavaraa. Olen itsekin yrittänyt päästä eroon kaikesta turhasta, enkä osta mitään, mitä en oikeasti tarvitse. Onnistuinkin aika hyvin turhan karsimisessa, tai ainakin niin luulin. Sitten muutimme mieheni kanssa yhteen ja tajusin, että tavaraa on vieläkin aika paljon... Kaikki kaapit täynnä jotain.

Oma mies kiittelee tuota kesäistä innostustani, hän oli onneksi silloin yhtä mukana kuin minäkin eli molempien rojut saatiin heitettyä pois:) Se tavaran määrä oli kyllä jotain niin järkyttävää, valehtelematta 2/3 heitettiin/annettiin pois. Mutta niin siinä käy kun vain ostelee ja ostelee eikä mistään koskaan luovu.

ap

Vierailija
4/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei auta vaikka kaiken muun heittäisi pois, koska miehen keräilyromut vievät kaiken tilan. Se on varsinainen hilloaja. On kirjaa, levyä, kippoa, kappoa, teemaan X liittyvää, teemaan Y liittyvää jne. Ja mistään se ei luovu. Hyvä että meillä perustavarat mahtuu kun nuo sen romut vievät kaiken tilan.

Vierailija
5/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva sulle. Itse en viitsi tuohon lähteä, tykkään tavaroista. Ne ovat kivoja.

No eihän siinä mitään jos oikeasti olet onnellinen kaiken sen tavaran keskellä, itseäni se vain ahdisti ja tuntui ettei saa mitään koskaan aikaseksi kun joutui siirtelemään niitä turhia tavaroita vain puolelta toiselle ja aina vain tuntuu sotkuiselta. ap

Vierailija
6/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rakentaa isompi talo niin mahtuu!

Vierailija
7/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei auta vaikka kaiken muun heittäisi pois, koska miehen keräilyromut vievät kaiken tilan. Se on varsinainen hilloaja. On kirjaa, levyä, kippoa, kappoa, teemaan X liittyvää, teemaan Y liittyvää jne. Ja mistään se ei luovu. Hyvä että meillä perustavarat mahtuu kun nuo sen romut vievät kaiken tilan.

Ikävä tilanne tosiaan kun ei oikein voi väkisinkään toisen tavaroita hävittää :( Onko teillä sitten ihan kunnon säilytystilat miehen romppeille? Mietin vain että mahtuisivatko ne esim koko seinän levyiseen kirjahyllyyn tms sen sijaan että on sijoitettuna sinne tänne pitkin asuntoa. ap

Vierailija
8/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa rakentaa isompi talo niin mahtuu!

Voi että, kyllä silloin tekikin mieli muuttaa vaan isompaan asuntoon ja olla kokonaan miettimättä sitä tavaramäärää, ja sittenhän olisi voinut ostella  lisaa tavaroita ja etsiä aina vaan uuden asunnon:D

Vierailija
9/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilanne tosiaan kun ei oikein voi väkisinkään toisen tavaroita hävittää :( Onko teillä sitten ihan kunnon säilytystilat miehen romppeille? Mietin vain että mahtuisivatko ne esim koko seinän levyiseen kirjahyllyyn tms sen sijaan että on sijoitettuna sinne tänne pitkin asuntoa. ap

Meillä on iso talo, mutta rajansa kaikella. Miehen romuille on jo nyt KOLME kokonaista seinän levyistä kirjahyllyä romuilleen, lisäksi kaapeissa on ehkä kuution verran sekalaista. En kestä :/

Vierailija
10/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on iso talo, mutta rajansa kaikella. Miehen romuille on jo nyt KOLME kokonaista seinän levyistä kirjahyllyä romuilleen, lisäksi kaapeissa on ehkä kuution verran sekalaista. En kestä :/

Ymmärrän kyllä, en itsekkään kestäisi. Itse nostaisin asian reilusti pöydälle ja vaatisin, että miehen on tehtävä jotain sille tavaramäärälle. Sinun pitäisi mennä tavaroiden edelle ja kertoo todella paljon jos hän ei huomioi toiveitasi ollenkaan eikä ole valmis kompromisseihin.

Vierailija
11/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla. Itsekään en tuota opusta lukenut, mutta oma metodini tuntui myös toimivalta: 3 vuotta elämää rinkan kanssa, kotiin tullessa on jo unohtanut mitä kaikkea rojua sitä on omistanut, joten lähes kaiken voi laittaa myyntiin. :)

Vierailija
12/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huushollin nurkkin päässyt kertymään jotain  romua ja rojua, niin saa ne kasattua ja kuskattua pois ihan ilman mitään oppaitakin ja sillä siisti.

Muun sinänsä  vielä käyttökelpoisen kaman voi a)myydä kirppiksellä b) antaa jollekin tarvitsevalle c)uusiokäyttää luovalla,innovatiivisella  tavalla  ehkä johonkin muuhun tarkoitukseen tai d)viedä kierrätykseen.

Vierailija
13/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo saavuttanut tolla mitään kunnollista, kun meillä sitä tarvittavaa tavaraa on niin paljon. Molemmat harrastetaan paljon, ja molempien harrastuksissa tarvitaan tavaraa, ja sitä myös syntyy. Mä tarvitsen työni puolesta myös kirjoja yms, meillä on usein vieraita, joita varten tarvitsen astioita, petivaatteita. Järjestetään jatkuvasti juhlia, joita varten rekvisiittaa, astioita jne. Ei vaan mahdu!

Vierailija
14/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on myyvä ja jotain (amerikkalaista) 1950-luvun naistenlehden  mainoslupausta muistuttava . Jos se olisi ollut vain "Kodin järjestysopas" niin tuskin mitään suurta kansainvälistä  menekkiä olisi syntynyt (saati mitään  facebook ryhmiä)

Vierailija
15/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se kirjan kirjoittaja on ihan seko! "Peitä pehmolelujen silmät tai naama. Ripottele niiden päälle vielä suolaa. Ja näin luopuminen helpottuu." WTF???

Vierailija
16/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Kirjoitinkin, että onnistuin vähän liikaa ja nyt Mulla on vain kaksi asua joita käyttää töissä. Vaatehuone kyllä on siisti :D

Vierailija
17/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Make it simple kirjoitti:

Jos on huushollin nurkkin päässyt kertymään jotain  romua ja rojua, niin saa ne kasattua ja kuskattua pois ihan ilman mitään oppaitakin ja sillä siisti.

Muun sinänsä  vielä käyttökelpoisen kaman voi a)myydä kirppiksellä b) antaa jollekin tarvitsevalle c)uusiokäyttää luovalla,innovatiivisella  tavalla  ehkä johonkin muuhun tarkoitukseen tai d)viedä kierrätykseen.

No jostain sen innostuksen oli tultava. Vuosien jälkeen vihdoin aloin miettimään asioita ja käymään tavarat läpi läpikotaisin. ap

Vierailija
18/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo saavuttanut tolla mitään kunnollista, kun meillä sitä tarvittavaa tavaraa on niin paljon. Molemmat harrastetaan paljon, ja molempien harrastuksissa tarvitaan tavaraa, ja sitä myös syntyy. Mä tarvitsen työni puolesta myös kirjoja yms, meillä on usein vieraita, joita varten tarvitsen astioita, petivaatteita. Järjestetään jatkuvasti juhlia, joita varten rekvisiittaa, astioita jne. Ei vaan mahdu!

En ole lukenut opusta vaikka se mulla onkin. Mutta ei kai olekaan tarkoitus hankkiutua eroon tarpeellisesta tavarasta vaan turhasta? Kyllä mä olen saanut paljon tavaraa pois muutenkin. En tarvitse esim 20 mainoskynää tai heijastinta.

Vierailija
19/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmari metodin myynnissä kyseessä on puhtaasti pelkkä  liiketoiminta ja bisnes jonka internet ja omaa elämäänsä hallitsemattomat,tietokoneen ja nettiyhteyden omistavat  imbesillit  ympäri maailmaa mahdollistavat.

Vierailija
20/68 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut opusta vaikka se mulla onkin. Mutta ei kai olekaan tarkoitus hankkiutua eroon tarpeellisesta tavarasta vaan turhasta? Kyllä mä olen saanut paljon tavaraa pois muutenkin. En tarvitse esim 20 mainoskynää tai heijastinta.

Miksi ihmeessä  sitten olet kantanut ne heijastimet ja  mainoskynät kotiisi ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän