Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välitätkö siitä, mistä materiaaleista ja miten vaatteesi on tehty? Kaupoissa vain paskaa myynnissä

Vierailija
22.11.2016 |

Tuntuu, että on tosi vaikeeta löytää hyviä ja laadukkaita vaatteita yhtään mistään, varsinkaan kivijalkakaupoista täältä Suomesta. Hirveitä rääsyjä ihan joka paikassa. Enkä nyt puhu pelkästään mistään H&M tai Vero Moda laadusta, vaan ihan joka hiton kaupassa samat paskat muovirätit myynnissä. Erityisesti kaikki paidat, neuleet ja takit on pelkkää polyesteriä tai akryyliä, saumat ihan vinksin vonksin, siis ihan kamalia. On tosi vaikeeta löytää laadukkaita vaatteita, ihan perus t-paitoja, neuleita, mekkoja ym. Ja kengät toki myös. Nahkakenkiä löytyy kyllä joo pilvin pimein, mutta ei niissäkään kyllä mitään laatua juuri ole. Järkyttävää.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjä vintage- ja designvaatteita olen ostanut esim. Vestiaire Collectivesta, eBaysta ja Farfetch-sivulta. Tietty etukäteen ei voi tietää laadusta varmaksi, mutta itselle ei ole onneksi tullut huteja vastaan.

Lisäksi pääsääntöisesti hyvää laatua:

Vierailija kirjoitti:

R-Collection

Vierailija
62/70 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audrey kirjoitti:

Nudge Helsingin keskustassa Forumin takana on ainakin eettinen kauppa. En ole ostanut sieltä vaatteita vielä mutta uskon että ovat laadukkaita.

http://www.nudge.fi/page/15/nudge-helsinki

Tää oli mielenkiintoinen. Pakko käydä liikkeessä hypistelemässä, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää edes yritä: kun ei ole varaa ostaa kunnollista laatua, tilaan surutta Kiinasta ne samat rätit, joista täällä kiskotaan viisinkertaista hintaa kaupassa. Vähän aikaa sitten tuli vastaan Anttilan(!) rättejä kiinakaupassa. :D Myös H&M:n vanhaa mallistoa olen ostanut ja näissä lukee osassa niskalapussakin se H&M. 

Vierailija
64/70 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että minullakin on käytössä vielä 1990-2000 -luvun vaatteita, koska ne ovat parempaa laatua enkä ole fyysisesti muuttunut opiskeluajoista. Tosin muoti ja maku nyt ehkä vähän, mutta perusvaatteet menevät vallan mainiosti.

Niiden kankaat ovat tukevampia ja kestävät pesua toisin kuin nykyään.

Onko kukaan muuten kokeillut saksalaista nettifirmaa Peter Hahn? Siellä näyttää olevan perusneuleita ja klassista tyyliä. En tiedä laadusta, kun ei ole tullut tilattua.

Mulla on paljon Peter Hahnin neuleita. Villaa ja kashmiria taitaa löytyä eniten.Ehkä jotain puuvillaisiakin. Mun mielestä hyvälaatuisia ja villatkin on konepestäviä. Ovat mulla kestäneet uudenveroisina jo vuosikausia. Mä voin kyllä suositella.

Ostan myös paljon Braxin housuja ja niitäkin löytyy Hahnilta. Niissäkin laatu on hyvä ja mallit on mulle sopivia. Joitain Baslerinkin vaatteita mulla on Hahnilta ja laadukkaita ovat.

En mä ole ikinä kuullut, että joku olisi Hahnin laatua moittinut. Ainakin mulla on kaikki olleet huippulaatuisia ja kestäviä. Nyt laitoin pois käytöstä yhden twin setin. Hihansuut alkoi rispaantua. Neuletakki oli muuten edelleenkin hyvännäköinen. Ikää tuolla setillä oli 6-7 vuotta ja käytin sitä paljon.

Vierailija
65/70 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/70 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä välitän ja ottaa päähän myös, kun on niin hankala löytää kunnollisia. Pakko etsiä netistä ja se vie aikaa, valikoimakaan ei päätä huimaa. Haluan ostaa oikeasti haitta-aineettomia vaatteita, jotka on turvallisia eikä millään myrkkyväreillä värjättyjä ja kemikaaleilla kyllästettyjä. Yritän myös ostaa vain sellaisia, mitä ei ole tehty halpamaissa. "Design from Finland" on aikamoinen harhautusyritys mielestäni... Ei se pelkkä design vielä suomalaista tee, jos vaate on silti valmistettu Kiinassa tai Bangladeshissa todennäköisesti epämääräisissä oloissa.

Puuvillatekstiileissä pyrin ostamaan kokonaan GOTS-sertifioituja vaatteita (joissa on se vihreä GOTS-merkki). Pelkkä maininta, että puuvilla on GOTS-sertifioitua ei riitä. Se on vain se puuvilla, mikä on sertifioitu. Värjäys ja muu käsittely on ihan tavallisesti tehty. Monet valmistajat myös väittää, että vaate on myrkytön, kun se on Öko-tex-sertifioitu. Öko-texhan kuitenkin testaa vain, ettei ole 100 haitallisinta kemikaalia käytetty. Niitä muita todennäköisesti on käytetty ja onhan niitä haitallisia olemassa paljon enemmän kuin 100... Eli Öko-tex ei todellakaan ole yhtä kuin haitta-aineeton!!!

Vierailija
67/70 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä valmistajalla olisi laadukkaita, turvallisia ja hyvännäköisiä naisten ja miesten nahkatakkeja, jotka tehty Euroopassa, Pohjois-Amerikassa tai Australiassa?

Vierailija
68/70 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on naurettavaa sekin, kun ministerit ja kauppojen edustajat ja teollisuus valittaa, kun ei kauppa käy! No ei käy, kun ei ole mitään oikeasti hyvää ostettavaa!! Sitten nää toimitusjohtajat kuitenkin väittää, että kun ei kannata tehdä Suomessa, kun ei suomalaiset osta kalliilla... Kokeilisivat edes tehdä jotain oikeasti laadukasta täällä, niin ehkä sittenkin yllättyisivät... Uskon myös, että ehkä joskus takavuosina vielä oli noin, mutta nyt ihmiset on oikeasti heränneet tähän asiaan ja kyllästyneen huonoihin halpatuotteisiin ja ostaisivat kyllä hyviä tuotteita, jos niitä vain olisi tarjolla!

Tämä on vähän niinkuin aiemmin oli luonnonkosmetiikan ja luomuruoan kanssa, ne on kasvattaneet koko ajan suosiotaan. Nyt on vaatteiden ja muiden tekstiilien vuoro.

Vierailija
69/70 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ostin heikkona hetkenä muutaman rätin. Heti kotiin päästyä alkoi vituttaa, melkein heitin ne roskiin.

Vierailija
70/70 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi