Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välitätkö siitä, mistä materiaaleista ja miten vaatteesi on tehty? Kaupoissa vain paskaa myynnissä

Vierailija
22.11.2016 |

Tuntuu, että on tosi vaikeeta löytää hyviä ja laadukkaita vaatteita yhtään mistään, varsinkaan kivijalkakaupoista täältä Suomesta. Hirveitä rääsyjä ihan joka paikassa. Enkä nyt puhu pelkästään mistään H&M tai Vero Moda laadusta, vaan ihan joka hiton kaupassa samat paskat muovirätit myynnissä. Erityisesti kaikki paidat, neuleet ja takit on pelkkää polyesteriä tai akryyliä, saumat ihan vinksin vonksin, siis ihan kamalia. On tosi vaikeeta löytää laadukkaita vaatteita, ihan perus t-paitoja, neuleita, mekkoja ym. Ja kengät toki myös. Nahkakenkiä löytyy kyllä joo pilvin pimein, mutta ei niissäkään kyllä mitään laatua juuri ole. Järkyttävää.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole siis vailla muotivaatteita ja designer-rättejä, vaan tyylikkäitä, klassisen kauniita ja aikaa kestäviä vaatekappaleita.

Itse asiassa näitä on kyllä paljonkin tarjolla ja jopa ihan marketeissa. Itse ostin esim toissatalvena jonkun "ahon neuleen" tai "venla-neuleen" tms. täysvillaisen villatakin muutamalla kympillä ihan prismasta. Materiaali tuntui heti käteen laadukkaalta ja onkin kestänyt virheettömänä. Samanlaisia on kaupoissa siellä "merkittömillä" hyllyillä vaikka kuinka paljon, usein pienten ja tuntemattomien firmojen perustuotteita. Vika on siinä, että vaikka luulet haluavasi aikaa kestäviä perusvaatteita laadukkaasta materiaalista, et ehkä tunnista sitä sellaisen nähdessäsi, ja olet sitä mieltä, että se klassinen malli on tylsä, tätimäinen ja nolo.

Vaikka oikeastaanhan tylsyys on asustamisesta kiinni, tätimäinen on se vartalo, joka vaatteseen puetaan ja nolous on puhtaasti mentaalista.

Siis minä kyllä ostan hyvin mielelläni vaikka tuosta lähimmästä Citymarketista laadukkaan neuleen, jos sellaisen löydän. Jos näen miellyttävän vaatteen, katson aina ensin mistä materiaaleista se on tehty, jos materiaalit miellyttävät, katson kuinka vaate on tehty, ovatko saumat siistit ja vaikuttaako kangas laadukkaalta ym. En tiedä mistä sait sellaisen käsityksen että mielestäni klassinen malli on tätimäinen ja nolo? Valitettavasti en ole löytänyt sieltä lähikaupasta haluamiani laadukkaita vaatteita.

Vierailija
22/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Olipa aika homma syksyllä löytää kohtuuhintainen villapaita, joka oli 100% puuvillaa. Kaikki hennesit, vilat, veromodat, seppälät ja muut ns perusduunarin hintaluokan vaatekaupat myivät pelkkää akryylisekoiteneuletta. Jopa stokkalla kalliimpia merkkejä katsellessa meinas järki lähteä kun joku yli 150e villapaita oli samaa akryyliä kuin hennesin 30e paita.

Villapaita, joka on puuvillaa?? Tarkoitat varmaan neulepaitaa? Seppälässä oli 100% puuvillaisia pitkiä neuleita. Ostin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Olipa aika homma syksyllä löytää kohtuuhintainen villapaita, joka oli 100% puuvillaa. Kaikki hennesit, vilat, veromodat, seppälät ja muut ns perusduunarin hintaluokan vaatekaupat myivät pelkkää akryylisekoiteneuletta. Jopa stokkalla kalliimpia merkkejä katsellessa meinas järki lähteä kun joku yli 150e villapaita oli samaa akryyliä kuin hennesin 30e paita.

Villapaita, joka on puuvillaa?? Tarkoitat varmaan neulepaitaa? Seppälässä oli 100% puuvillaisia pitkiä neuleita. Ostin!

Joo sori, neulepaita, mulle villa- ja neulepaita on jotenkin sama asia. Siksi puuvillaa, koska 100% villaa en pysty käyttämään koska se kutittaa. Ja akryyli hiostaa.

Vierailija
24/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just päälläni Benettonin villaneule jonka olen ostanut vuonna 2000. Ihan siistissä kunnossa vielä. Akryylia ja polyesteria yms en tosiaan osta. Tilaan vaatteet enimmäkseen netistä ja olen valmis maksamaan kunnollisesta vaatteesta. Olen päättänyt että en tarvitse paljon vaatteita, vaan ne vähät pitää olla laadukkaita ja monikäyttöisiä. Voin maksaa 150 € kunnollisesta neulepuserosta, saisihan sillä rahalla toki 5 akryylirättiäkin...

Vierailija
25/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma oli. Sitten sattumoisin kävin Kulloon Butiken på landetissa. Siellä oli ihan laadukasta tavaraa hyvällä hinta/laatusuhteella. Itse ihastuin erityisesti Holebrookin neulevaatteisiin, merinoa, villaa tai puuvillaa. Nyt olen sitten täydentänyt varastoa Holebrookin webbikaupan kautta.

Mahtavaa, kiitos vinkistä! Jos hinta-laatusuhde on kohdillaan, niin tuolla näyttäisi kyllä olevan just sellaisia vaatteita mitä haluan :)

Loppukesästä ostin. Pelkkää hyvää sanottavaa toistaiseksi. Pikantti yksityiskohta oli, että paketti saapui ovelle seuraavana arkipäivänä.

Vierailija
26/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomasin nuorena, että reilusti keskimittaa pitemmälle ja pitkäraajaisemmalle ihmiselle eivät valmisvaatteet sovi, opettelin pikkuhiljaa ompelemaan. Vaikkei minulla alan koulutusta olekaan, neljännesvuosisadan kuluessa olen oppinut ompelemaan ja neulomaan aivan mitä tahansa. Kangaskaupoista löytyy kaiken polyesterin ja kummallisten sekoitteiden merestä vielä laatukankaitakin, varsinkin klassisempaan makuun sopivia, vaikka hinta joskus hirvittääkin. Kenkiä en osaa tehdä, mutta jos minulla olisi  tilaa suutarin välineille ja aikaa, opettelisin mielelläni.

Vierailija
27/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen huomannut. Ja kunnon puuvillaisia t-paitoja ei ole meinannut löytää enää mistään. Kaikki on tehty jostain ohuesta, valmiiksi reikäisestä liprupuuvillasta josta päivä paistaa läpi. Niitä paitoja pitäisi pukea kaksi päällekkäin.

Sama surkea laatu on sekä ruotsalaisketjuissa että stockalla.

Vierailija
28/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas joku mamma joka päivittelee kun "laatua" ei saa perus kapp'ahleista ja lindexeistä. Mene jonnekin kalliimpaan kauppaan jonka vaatteet jo ikkunassa huutavat laatua hienoilla materiaaleillaan ja työstöillään.

Hyvä että ymmärsit taas lukemasi, hienoa. Mitkään "hienot" merkkivaatteetkaan eivät takaa nykyään laatua. Itse en enää nykyään käy mm. H&M:llä, Seppälässä, Lindexsissä, Kapp'ahlissa, Vero Modassa, vain muutaman mainitakseni. Olen siirtynyt lähes kokonaan tilaamaan vaatteet ja kengät netistä, harmittavan usein ulkomailta. Sieltä tuntuu edes jotenkin löytävän hyvistä materiaaleista tehtyjä laadukkaita kohtuuhintaisia vaatteita ja kenkiä, missä ei maksa joku vitun hieno brändi niinkun Ted Baker. En ole siis vailla muotivaatteita ja designer-rättejä, vaan tyylikkäitä, klassisen kauniita ja aikaa kestäviä vaatekappaleita.

No sellaisia kyllä on olemassa ihan kaupoissa Suomessa. Olet vain perehtynyt vääriin kauppoihin ja merkkeihin. Jos Ted Baker edustaa sinulle hienoa kategoriaa, niin ei ihme jos mielestäsi hienokin on paskaa.

Vierailija
29/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on just päälläni Benettonin villaneule jonka olen ostanut vuonna 2000. Ihan siistissä kunnossa vielä. Akryylia ja polyesteria yms en tosiaan osta. Tilaan vaatteet enimmäkseen netistä ja olen valmis maksamaan kunnollisesta vaatteesta. Olen päättänyt että en tarvitse paljon vaatteita, vaan ne vähät pitää olla laadukkaita ja monikäyttöisiä. Voin maksaa 150 € kunnollisesta neulepuserosta, saisihan sillä rahalla toki 5 akryylirättiäkin...

Mä oon täysin samoilla linjoilla sun kanssa. En tarvitse monia kymmeniä neuleita ja housuja, tai mitään muitakaan vaatekappaleita, vaan muutamia laadukkaita ja sellaisia joita on helppo yhdistellä keskenään. Ja olen myös valmis maksamaan.

Vierailija
30/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet Neulomon vaatteita? Tekeekö niillä mitään? Konsepti vaikuttaa kyllä lupaavalle!

Vierailija
31/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas joku mamma joka päivittelee kun "laatua" ei saa perus kapp'ahleista ja lindexeistä. Mene jonnekin kalliimpaan kauppaan jonka vaatteet jo ikkunassa huutavat laatua hienoilla materiaaleillaan ja työstöillään.

Hyvä että ymmärsit taas lukemasi, hienoa. Mitkään "hienot" merkkivaatteetkaan eivät takaa nykyään laatua. Itse en enää nykyään käy mm. H&M:llä, Seppälässä, Lindexsissä, Kapp'ahlissa, Vero Modassa, vain muutaman mainitakseni. Olen siirtynyt lähes kokonaan tilaamaan vaatteet ja kengät netistä, harmittavan usein ulkomailta. Sieltä tuntuu edes jotenkin löytävän hyvistä materiaaleista tehtyjä laadukkaita kohtuuhintaisia vaatteita ja kenkiä, missä ei maksa joku vitun hieno brändi niinkun Ted Baker. En ole siis vailla muotivaatteita ja designer-rättejä, vaan tyylikkäitä, klassisen kauniita ja aikaa kestäviä vaatekappaleita.

No sellaisia kyllä on olemassa ihan kaupoissa Suomessa. Olet vain perehtynyt vääriin kauppoihin ja merkkeihin. Jos Ted Baker edustaa sinulle hienoa kategoriaa, niin ei ihme jos mielestäsi hienokin on paskaa.

Ei Ted Baker ei ole minun mielestäni hienoa kategoriaa, se on mielestäni "hienoa" kategoriaa, sellaista mitä moni pitää hienona ja hyvänä, koska se on kallis ja kaikki tietää sen. Mutta laatu on surkeaa eikä materiaalitkaan loista. Jos sinulla on kertoa vinkkinä jotain oikeasti laadukkaita kauppoja/merkkejä, niin kerro ihmeessä! Itse en tiedä Suomesta oikeastaan muuta kun Kapteenska (kivijalka), josta saa mielestäni laadukkaita vaatteita.

Vierailija
32/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut lähes viikottaisessa käytössä viimeiset 8 vuotta 2 kpl Henkkamaukan urheilupaitoja. Uudemmat ovat kestäneet noin 4 vuotta. Ovat ihan hintansa haukkuneet. Armeijaylijäämä on yleensä kestävää ja laadukasta. Viimeksi taisin ostaa pilkkahintaan italialaisen villapaidan, jossa ei juuri käytön merkkejä näy.

Vierailija
33/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. UFF ja Fida olen löytänyt laatua edullisesti. Osa klassikkoja, osa muuten vain omasta mielestäni kivoja ja minulle sopivia vaatteita. Tämä kierrätetyn ostaminen vaati asennemuutosta, mutta on nyt tosi hauskaakin. Uutena ostan alusvaatteet, urheiluvaatteet, kengät ja talvitakit sekä muutakin, jos hyvää osuu kohdalle.

Vierailija
34/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on neule, ei villapaita.

Löytyy helposti hyviä, mm. Dressmannista.

T. Mies

Vierailija
35/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten harmittaa kun maksaa vaikka neuleesta vähän enemmän, ja sitten se haalistuu ja kulahtaa kuitenkin.

Ei haalistu sitä ei pese. Mikä fetissi joillakin on pestä päälyspaitoja?

Vierailija
36/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän olen alkanut arvostaa tylsääkin tyyliä. Siis sellaista kuningatar Elisabeth tyyliä, joka ei vaihdu. Kengät on aina samaa merkkiä ja mallia, samoin kumpparit. Takit ja mekot samaa laatua.

Vierailija
37/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Minäkin olisin valmis maksamaan kestävistä, tyylikkäistä perusvaatteista. Mutta mistä niitä saa?

Vogliasta saa kestäviä ja laadukkaita perusvaatteista, mutta valitettavasti valikoimasta valtaosa ei kyllä osu omaan tyylimakuun eikä valikoimassa ole neuleita. 

Yleensäkin ottaen vaatteiden ostaminen on käynyt aika vaikeaksi, koska valikoima on supistunut niin pieneksi, kun 90 % ei tule kysymykseen materiaalien puolesta ja sitten siitä jäljelle jäävästä osasta pitäisi vielä löytää muuten miellyttävä ja sopiva vaate. 

Vierailija
38/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyviä merkkejä tai laatua voi löytää:

Holebrook

Voglia

Neulomo?

Armeijan ylijäämä

Fida

UFF

... jatkakaa edelleen, kiitos.

Vierailija
39/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Minäkin olisin valmis maksamaan kestävistä, tyylikkäistä perusvaatteista. Mutta mistä niitä saa?

Vogliasta saa kestäviä ja laadukkaita perusvaatteista, mutta valitettavasti valikoimasta valtaosa ei kyllä osu omaan tyylimakuun eikä valikoimassa ole neuleita. 

Yleensäkin ottaen vaatteiden ostaminen on käynyt aika vaikeaksi, koska valikoima on supistunut niin pieneksi, kun 90 % ei tule kysymykseen materiaalien puolesta ja sitten siitä jäljelle jäävästä osasta pitäisi vielä löytää muuten miellyttävä ja sopiva vaate. 

Tämäkin just, että ne laadukkaat ja hyvistä materiaaleista tehdyt vaatteet on oikeasti sellaisia vanhoille naisille suunnattuja. Oikeasti sellaisia mummovaatteita. Itse kun esimerkiksi olen tosi pienikokoinen, on vaikea löytää laadukasta hyvin istuvaa villakangastakkia.

Vierailija
40/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hyviä merkkejä tai laatua voi löytää:

Holebrook

Voglia

Neulomo?

Armeijan ylijäämä

Fida

UFF

... jatkakaa edelleen, kiitos.

Pura (mm. Tampereella http://www.putiikkirannalla.fi/category/115/pura)

Uhana Design

Tuotteet ovat hintavampia, mutta suomalaisia ja kunnon materiaaleista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä