Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välitätkö siitä, mistä materiaaleista ja miten vaatteesi on tehty? Kaupoissa vain paskaa myynnissä

Vierailija
22.11.2016 |

Tuntuu, että on tosi vaikeeta löytää hyviä ja laadukkaita vaatteita yhtään mistään, varsinkaan kivijalkakaupoista täältä Suomesta. Hirveitä rääsyjä ihan joka paikassa. Enkä nyt puhu pelkästään mistään H&M tai Vero Moda laadusta, vaan ihan joka hiton kaupassa samat paskat muovirätit myynnissä. Erityisesti kaikki paidat, neuleet ja takit on pelkkää polyesteriä tai akryyliä, saumat ihan vinksin vonksin, siis ihan kamalia. On tosi vaikeeta löytää laadukkaita vaatteita, ihan perus t-paitoja, neuleita, mekkoja ym. Ja kengät toki myös. Nahkakenkiä löytyy kyllä joo pilvin pimein, mutta ei niissäkään kyllä mitään laatua juuri ole. Järkyttävää.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten osastolla on parempia vaatteita ja samaan hintaan kuin naisten. Ikävä vain että eivät ne oikein istu naiselliseen figuuriin. Naisten pitäis lopettaa kokonaan epämiellyttävistä materiaaleista tehtyjen hepenien ostaminen, niin ehkä sitten myös naisille tehtäisiin kunnollisia vaatteita myös ketjuliikkeisiin.

Vierailija
42/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että minullakin on käytössä vielä 1990-2000 -luvun vaatteita, koska ne ovat parempaa laatua enkä ole fyysisesti muuttunut opiskeluajoista. Tosin muoti ja maku nyt ehkä vähän, mutta perusvaatteet menevät vallan mainiosti.

Niiden kankaat ovat tukevampia ja kestävät pesua toisin kuin nykyään.

Onko kukaan muuten kokeillut saksalaista nettifirmaa Peter Hahn? Siellä näyttää olevan perusneuleita ja klassista tyyliä. En tiedä laadusta, kun ei ole tullut tilattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että minullakin on käytössä vielä 1990-2000 -luvun vaatteita, koska ne ovat parempaa laatua enkä ole fyysisesti muuttunut opiskeluajoista. Tosin muoti ja maku nyt ehkä vähän, mutta perusvaatteet menevät vallan mainiosti.

Niiden kankaat ovat tukevampia ja kestävät pesua toisin kuin nykyään.

Onko kukaan muuten kokeillut saksalaista nettifirmaa Peter Hahn? Siellä näyttää olevan perusneuleita ja klassista tyyliä. En tiedä laadusta, kun ei ole tullut tilattua.

Olen jonkun kerran erehtynyt ostamaan. Samoja huonoja retaleita kovalla hinnalla. Kuvat ovat kyllä tyylikkäitä, mutta totuus on valitettavasti toinen. En tilaa enää!

Vierailija
44/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:sta saa nykyään myös premium quality-sarjaa. Luonnon materiaalit ja ainakin osa made in Europe.

Vierailija
45/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Minäkin olisin valmis maksamaan kestävistä, tyylikkäistä perusvaatteista. Mutta mistä niitä saa?

Vogliasta saa kestäviä ja laadukkaita perusvaatteista, mutta valitettavasti valikoimasta valtaosa ei kyllä osu omaan tyylimakuun eikä valikoimassa ole neuleita. 

Yleensäkin ottaen vaatteiden ostaminen on käynyt aika vaikeaksi, koska valikoima on supistunut niin pieneksi, kun 90 % ei tule kysymykseen materiaalien puolesta ja sitten siitä jäljelle jäävästä osasta pitäisi vielä löytää muuten miellyttävä ja sopiva vaate. 

Tämäkin just, että ne laadukkaat ja hyvistä materiaaleista tehdyt vaatteet on oikeasti sellaisia vanhoille naisille suunnattuja. Oikeasti sellaisia mummovaatteita. Itse kun esimerkiksi olen tosi pienikokoinen, on vaikea löytää laadukasta hyvin istuvaa villakangastakkia.

Edellisellä sivulla joku kommentoikin, että olisi niitä hyvälaatuisia ja kalassisia, mutta ei ne teille kelpaa kuitenkaan.

Voihan niitä siis asustaa omaan tyyliin sopivammin, yhdistellä muihin jne. Ei ne silloin ole mummoja.

Voglialla muuten on Maglia - niminen neulemallisto.

Vierailija
46/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
47/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun joskus ehkä 15v sitten Esprit oli esimerkiksi ihan laadukas merkki. Kankaat olivat paksuja ja kestäviä, ja materiaalit hyviä. Nykyään lähes kaikki Espritin vaatteet ovat ihan täyttä kurapaskaa.

Vierailija
48/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Minäkin olisin valmis maksamaan kestävistä, tyylikkäistä perusvaatteista. Mutta mistä niitä saa?

Vogliasta saa kestäviä ja laadukkaita perusvaatteista, mutta valitettavasti valikoimasta valtaosa ei kyllä osu omaan tyylimakuun eikä valikoimassa ole neuleita. 

Yleensäkin ottaen vaatteiden ostaminen on käynyt aika vaikeaksi, koska valikoima on supistunut niin pieneksi, kun 90 % ei tule kysymykseen materiaalien puolesta ja sitten siitä jäljelle jäävästä osasta pitäisi vielä löytää muuten miellyttävä ja sopiva vaate. 

Tämäkin just, että ne laadukkaat ja hyvistä materiaaleista tehdyt vaatteet on oikeasti sellaisia vanhoille naisille suunnattuja. Oikeasti sellaisia mummovaatteita. Itse kun esimerkiksi olen tosi pienikokoinen, on vaikea löytää laadukasta hyvin istuvaa villakangastakkia.

Uniqlo XS koko ja takit 100% villaa.

Vierailija
49/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassinen tyyli sopii nuorillekin jos hyvä itsetunto.

Vierailija
50/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paidoista,

R-Collection

Vierailija
51/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
52/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

surkea on nykyään vaatevalikoima. Your Facesta olen löytänyt jokusen ihan ok laatuisen vaatteen.

Vierailija
53/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nudge Helsingin keskustassa Forumin takana on ainakin eettinen kauppa. En ole ostanut sieltä vaatteita vielä mutta uskon että ovat laadukkaita.

http://www.nudge.fi/page/15/nudge-helsinki

Vierailija
54/70 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla minun suustani tuo ap:n teksti! Todellakin ihan hirveetä kuraa suurin osa vaatteista, ja silti saatetaan vaikka jostain pelkästä tekokuituneuleesta kiskoa 60€. No eipähän tule ainakaan kauheasti shoppailtua kun on niin laaduttomia rättejä.

Vierailija
55/70 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päädyin kerran shoppaillessani Uniqlon liikkeeseen ja siellä oli kaikkea ihanaa. Tosi selkeitä linjoja ja kivoja värejä ja oli todella edullinen. Materiaalit lähinnä luonnonkuituja poislukien urheiluvaatteet ja jotkut kauluspaidat. 

Noiden vaatteiden pitäis kanssa kestää käytössä ja 100% villapaidat on konepestäviä.

Ainoa miinus on että nämä vaatteet on hikipajatuotteita.

Niin ja jos yhtään lohduttaa, niin voin kertoa että Lontoossa on myös työn ja tuskan takana löytää hyvälaatuisia kauniita vaatteita. Brändi + hinta ei ole ollut laadun tae enää pitkään aikaan (Hugo Bossin liikkeessä näin kesällä just jonkun ensimmäisessä pesussa tuhoutuvan viskoosisen t-paidan a la £80) ja täällä tuntuu olevan vaihtoehtona aivan helvetin kalliit vaatteet (just joku takki £500) tai halvat rievut. 

Mua ei haittaisi ostaa useamman sadan euron takkia jos tietäisin että se kestää hyvänä 10 vuotta. Mutta minkäs teet kun hinnat ei korreloi laadun kanssa millään tavoin. 

American Apparel on ihan kiva (ja vaatteet tehdään Kaliforniassa!), mutta 90% vaatteista aika outoja.

Vierailija
56/70 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niccolein vaatteet ovat superkestäviä. Minulla on useita paitoja ja mekkoja, joista osan olen ostanut jo pari vuotta sitten mutta ne ovat ahkerasta käytöstä huolimatta edelleen kuin uusia, ei minkäänlaista käytönjälkeä havaittavissa (ei roikkuvia lankoja, värit täsmälleen samat kuin uutena, kuosi kohdallaan, materiaalista ei huomaa mitään eroa uuteen verrattuna). Hinta ei ole laatuun nähden kallis ja näitä olen bongannut joskus alennusrekistäkin. http://www.nikitrade.fi/ 

Vierailija
57/70 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
58/70 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oli erinomainen neuleliike Anne Linnonmaa, joka teki ekopuuvillasta hyviä neuleita. Meni nurin, koska ei suomalainen maksa aidoista materiaaleista ja aikuisen työstä.

Vierailija
59/70 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompelen itse paljon vaatteita. Saa juuri sellaisia kuin itse haluaa eikä voi kuin itseään syyttää jos saumat olisivat vinksallaan.

Hyvälaatuisten, hyvännäköisten ja kohtuuhintaisten kankaiden löytäminen ei ole ihan helppoa.

Vierailija
60/70 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niccolein vaatteet ovat superkestäviä. Minulla on useita paitoja ja mekkoja, joista osan olen ostanut jo pari vuotta sitten mutta ne ovat ahkerasta käytöstä huolimatta edelleen kuin uusia, ei minkäänlaista käytönjälkeä havaittavissa (ei roikkuvia lankoja, värit täsmälleen samat kuin uutena, kuosi kohdallaan, materiaalista ei huomaa mitään eroa uuteen verrattuna). Hinta ei ole laatuun nähden kallis ja näitä olen bongannut joskus alennusrekistäkin. http://www.nikitrade.fi/ 

Mulla on vuoden 2012 mallitosta trikoomekko joka nyppyyntui ja kulahti kohtuullisen nopeasti hintaansa nähden.

Uudemman malliston vaatteet kauheita tanttavaatteita. Kuka ne suunnittelee??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi