Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?

Vierailija
02.11.2016 |

Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.

Kommentit (708)

Vierailija
541/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä, joilla on jotain traumaa tai häpeää kehoaan niin paljon, ettei halua riisuuntua. 

Itse kyllä riisuisin mitä vaan, kyse on kuitenkin lääkäristä eikä hän mitään seksuaalista halua. Jos lääkäri kestää katsoa 30 kg ylipainoista kroppaani, niin katsokoon rauhassa.

Vierailija
542/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riisun, vaikka minulla on hyvin suuri takapuoli. Tai siis jätän kyllä yleensä pikkarit ja rintsikat päälle ellei söpö lääkärisetä sano, että mitäs jos täti ottaisi nekin pois. Ai niin, myös rintani ovat oikein suuret ja riippuvaiset ja saisin niillä hurmattua kyllä kenet tahansa miehen varmasti! Minua vähän kiihottaa ajatus, kun lääkärisetä silmät pyöreinä katsoo uskomattaman uhkean upeaa vartaloani ja sitten painaisin hänen päänsä hyvin muodokasta poveani vasten! Ehkäpä varaankin saman tien ajan lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään. Tutkikoon luomeani villapaidan läpi.

Vierailija
544/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kun mieslääkäri sanoi, että kuuntele keuhkoja niin automaattisesti olin nostamassa paitaa, niin tämä kiirehtii äkkiä sanomaan, että ei tarvitse riisua ja kuunteli laittamalla stetoskoopin paidan alle vai kuunteliko päältä, en enää muista mutta anyway. Mikähän hänenkin ongelmansa on, eikö kestä nähdä tavallista naista tissiliivisillään?

Eipä toiminut oikein. Tähän on tultu, ei uskalla enää tehdä työtään niinkuin pitäisi koska metoo ilmeisesti.

Vierailija
545/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kun mieslääkäri sanoi, että kuuntele keuhkoja niin automaattisesti olin nostamassa paitaa, niin tämä kiirehtii äkkiä sanomaan, että ei tarvitse riisua ja kuunteli laittamalla stetoskoopin paidan alle vai kuunteliko päältä, en enää muista mutta anyway. Mikähän hänenkin ongelmansa on, eikö kestä nähdä tavallista naista tissiliivisillään?

Eipä toiminut oikein. Tähän on tultu, ei uskalla enää tehdä työtään niinkuin pitäisi koska metoo ilmeisesti.

Älä nyt jaksa. Jos on hotti lääkäri niin tottakai ujostuttaa ketä tahansa. Lääkäreltä pitäisi kieltää hyvännäköisyys ja ne pitäisi pakottaa rumiksi ja läskeiksi kaikki.

Vierailija
546/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsyvaatimus lääkkikseen: rumuus ja läskiys

Vierailija
547/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on nykyään paljon häveliäämpiä ja varovaisempia alastomuuden suhteen kuin ennen. Jotenkin ristiriitaista, kun kuitenkin esim. vaatetus on paljastavampaa ja itseä kuvataan vähissä vaatteissa ym. Mutta varmaan lääkäreillekin nykyään opetetaan, ettei potilasta saa riisuttaa ns. turhaan.

Moni muistaa esim. koululääkärikäynnit, kun lääkäri katsoi ryhtiä, niin piti olla tyyliin puolialasti siinä edessä, vaikka varmasti olisi riittänyt ottaa paita pois.

Ennen vanhaan ihmiset varmaan nakkelivat vaatteensa pois heti kun lääkäri vähänkin vihjasi.

Siihen aikaan saunasta on hypitty munasiltaan järveen ja pyöritty alasti lumessa isolla porukalla ilman mitään estoja, pikkulapset on kirmanneet nakuna kesällä pitkin pihoja kaikkien nähden jne.

Nykyään ujostellaan ja arastellaan riisua jopa uimahallin pukuhuoneessa.

Vierailija
548/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän kyllä kun pyydetään. Viimeksi kävin näyttämässä polvea sairaalalla. Itse tutkimus ja myös keskustelut olivat ihan asiallisia, mutta olin kyllä todella pitkään alushoususillani. Sen jälkeen, kun lääkäri oli ultrannut polven, nousin istumaan. Istuin pitkään sen tutkimusalustan päällä, kun lääkäri jutteli. Käynti siis kesti n.40min. Odotin koko ajan, että voinko laittaa jo housut jalkaan. Ehkä ei muistanut sanoa tai jotain, mutta siinä tuli välillä vähän vaivaantunut olo, kun istuu puolialasti ja lääkäri jutellessaan katsoo reisiäni tms. En tiedä mitä, mutta ei ainakaan silmiä, ehkä polvea?

Vierailija
549/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Britanniassa ja koskaan ole tarvinnut kuin korkeintaan nostaa paitaa jos keuhkoja kuunneltu, monesti mennyt ihan paidan päältäkin vaan. Rintaliivien poistolle ei todellakaan ole mitään syytä, eihän niitä keuhkoja nyt siitä nännin päältä kuunnella! (Nuoria) naisia vaan halutaan riisua Suomessa.

Ekg sit toki eri asia.

Vierailija
550/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaporukan illanvietossa (kaikki hoitoalalla) oli kaks miestä mukana, gynekologeja kumpainenkin. Ja niiden keskustelun taso, siis huh! Voin kertoa teille, rakkaat mammat, että voi kyllä ne miesgynet arvostelee meidän naisten alapäitä.. :)) Kun heidän juttujaan kuuntelin, päätin, etten ikinä aio mennä miesgynekologille. Jotenkin sitä on ajatellut, että kyllä heillä on siihen työhön ammatillinen ote, mutta se taisi olla toiveajattelua..

Voin kuvitella, että jutut on ronskeja.

Vierailija
551/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi keuhkoja kuunnellessa olisi riisuttava housut. En ole riisunut niitä sen vuoksi vielä koskaan.

Joskus lääkäri kuuntelee keuhkot alakautta.

Vierailija
552/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin ihme on koettu että vanhempi lääkärisetä oli ihan nolona kun piti tehdä alatutkimus. Ja tutkia rinnoista kyhmyt. Jotenkin kuvittelisi pitkän uran aikana ronklanneen jo niin monta kroppaa ettei ilmekään värähtäisi.

Vierailija
553/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen kutosella mulla oli jo kunnon tissit, mut 80-luvulla ei sen ikäisille ostettu rintsikoita. Olin KOKO terkkarin tarkastuksen ilman paitaa tissit paljaana (punnitus, pituus, haastattelu, näöntarkastus). Älyttömän noloa ja sadistista nöyryyttämistä

Vierailija
554/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus akupunktiossa kiinalaisella mieslääkärillä. Tai ei se nyt oikea lääkäri ollut vaan hemmo joka tuikkaa niitä neuloja.

Olen tottunut riisumaan myös rintsikat hierojalla ja en mitenkään piilottele niitä ennen laverille menoa.

Miesparka järkyttyi kun näki alastoman yläkropan ja kiljahti että piilota ne tissit tjsp. Siis ihan kuin olisi nähnyt jonkun visvaa tursuvan avannepussin eikä nuoren naisen rintoja. Kyllä hövetti. Ehkä kiinalaisessa kulttuurissa rinnat ovat ihan hirveän kauhean iso tabu.

Neuloja tökittiin sitten kiusallisen hiljaisuuden vallitessa.

Vierailija
555/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä riisun, vaikka minulla on hyvin suuri takapuoli. Tai siis jätän kyllä yleensä pikkarit ja rintsikat päälle ellei söpö lääkärisetä sano, että mitäs jos täti ottaisi nekin pois. Ai niin, myös rintani ovat oikein suuret ja riippuvaiset ja saisin niillä hurmattua kyllä kenet tahansa miehen varmasti! Minua vähän kiihottaa ajatus, kun lääkärisetä silmät pyöreinä katsoo uskomattaman uhkean upeaa vartaloani ja sitten painaisin hänen päänsä hyvin muodokasta poveani vasten! Ehkäpä varaankin saman tien ajan lääkäriin.

Seksuaalista häirintää. Sakot sulle pitäisi lätkäistä. Ehkäpä ensi vuonna tiukentuneiden lakien myötä saatkin....

Vierailija
556/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan aina ajan naislääkärille ja riisun heti kun pyytää, vaikka kaikki pois.

Vierailija
557/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se mieslääkrikö? 

Vierailija
558/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun aina kiltisti, kun lääkäri pyytää. Tekisin paljon muutakin...

Vierailija
559/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni riisuudu kenenkään itselleni tuntemattoman, en siis etenkään mieslääkärin edessä. Historiassa tapahtuneiden hyväksikäyttöjen takia. En, vaikka en ajattele, että minua tutkiva, tai hoitava lääkäri ei arvioikaan minua, anatomisia yksityiskohtiani, tai ajattele minusta seksuaalisesti. En vain voi sille mitään, että ajattelen näin. Kyseessä on niin syvälle juurtuneet kokemukset raiskaamisesta ja pahoinpitelemisestä, että hävettää paljastaa itseään, tai riisuuntua.

Vierailija
560/708 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut useaan kertaan käymään lääkärissä selässä ja reidessä olevien tapaturman jälkeen jääneiden kipujen takia. Ihmettelen miksi pitää aina riisua alasti tutkimista varten. Lääkäri on mies, minä 23 v urheilijapoika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi