Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halvat vaatteet eivät kiinnosta köyhiä huuto netissä tai torissa

Vierailija
31.10.2016 |

Ei taida oikeasti olla köyhiä ihmisiä. Olen yrittänyt myydä torissa lasteni siistejä vaatteita edullisesti, mutta yhtään ostajaa ei ilmaannu. Ja sitten valitetaan kun vaatteet ovat kalliita jne. Olen hinnoitellut vaatteet hyvin edullisiksi, esim. Välikausitakki kunnosta riippuen 4-8 e ja housut 4 e. Ai niin, mutta eihän ne olleetkaan ticketä, moloa eikä edes reimaa, vaan jotain noloa merkkiä. Ja oikeasti myymänsä vaatteet ovat siistejä ja vähän käytettyjä, kuluneita en edes yritä myydä.

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suht köyhä mutten osta näkemättä mitään vaatteita.  Joten myyntipaikkasi on minun tapauksessani väärä. Ihan samalla tavalla köyhilläkin on laatukriteerejä. Pitää sen halvankin vaatteen jotakin kestää.

Vierailija
62/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppiksiltä vaatteiden ostaminen on riski. Jos on tarkka rahoistaan, on parempi saada tuote konkreettisesti omiin käsiin. Esim. 10 e "köyhälle" huonolaatuisesta tai vääränkokoisesta tuotteesta voi olla liikaa. Tuotteen jälleenmyynti arvo voi olla lähempänä 0 e eli rahat meni täysin hukkaan.

Lisäksi nykyään liikkuu valtavat määrät halpoja lasten ja naisten vaatteita, joten köyhälläkin on varaa valita itselle mieluisia tuotteita... Monet harrastaa kirppistelyä ja jaksavat etsiä itselle mieluisia merkkejä/malleja järkihintaan hyvinkin pitkään. Sen merkkituotteen saa kuitenkin helpommin myytyä eteenpäin, jos tulikin väärä koko tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sanontakin kertoo: köyhän ei kannata ostaa halpaa. Miksi köyhän edes pitäisi tyytyä halpaan?

Vierailija
64/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutiksessa menee paremmin kaupaksi 10€ huppari kuin 2€ huppari. Mitä joitain ostajia joskus olen googlannut, niin osoitteet ei ole minnekään Jakomäkeen  vaan kalliimmille alueille.

Sitten on aina se Janita-Jasmin, joka huutaa Jakomäestä, muttei ikinä lunasta mitään (useampi negatiivinen palaute).

Vierailija
65/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tehtävä valintoja. Lähin kirppis 20km päässä. Teinitytön kanssa käytiin yhdessä välissä usein siellä, mutta kun vasta joka neljännellä kertaa löytyi vain sopivankokoinen pusero tms. minkä pystyi ostamaan, todettiin, että uusi tulee halvemmaksi.

Toinen on se, että itselleni olen ostanut joskus vaatetta fb-kirppareilta yms. No, kun muutama hutiosto (onkin eri kokoinen, kun luvattiin tai erikuntoinen), tulee halvemmaksi ostaa se uusi rääsy.

On niin sattuman kauppaa, että sattuisi sillä käynnillä kokoa 42 äidille vaatetta ja kokoa 34 tytölle vaatetta. Useinmiten joutuu tuleman tyhjin käsin pois, joten 40km bensamaksut on ihan liikaa siitä, että käyt katsomassa usein, tärppääkö edes joku 5 euron t-paita sieltä. Mieluummin sitten ajan tytön kanssa henkkamaukkaan ja annan 50 euroa kouraan ja käsken hakea ryytys itselleen.

Vierailija
66/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kadehtimista. Jos olet niin huolissasi köyhistä niin miksi et lahjoita niitä vaatteitasi sellaiselle? Itse ostan omat ja lasteni vaatteet kirpputoreilta, koska haluan nähdä, millaisessa kunnossa ne minun (ei vain myyjän) mielestä ovat. Hyväkuntoisen tulkinta kun on aika laaja. Toiseksi varsinkaan ulkovaatteissa en ostaa mitään huonolaatuista halpamarkettikampetta: talvella kun kannattaa köyhänkin lapsi pukea sellaisiin vaatteisiin, jotka ihan oikeasti pitävät sen loskan puvun ulkopuolella ja joiden toppaus pysyy lämpimänä eikä liiskaannu saman tien. Vai meinaatko ettei köyhän lapsi ymmärrä paikkaansa jos ei palele? Talvikenkiä ei tulisi mieleenkään ostaa käytettynä: liiskaan tallatut ja jonkun toisen jalkaan muovautuneet kengät kun eivät lämmitä eivätkä ole ergonomiset. Muuten kyllä ostanut käytettynä, mutta en sikaa säkissä enkä huonolaatuista tai valmiiksi nuhjaantunutta tai likaista.

Vierailija
67/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista on ylitarjontaa / joku ei tarvitse juuri sitä, sellaista mitä kauppaat / joku löytää muualta halvemmalla, mieluisamman / joku löytää uutena alesta halvemmalla, mieluisamman. Kaupan alelaarista löytää eurolla ja parilla "merkitöntä" vaatetta uutena.

Olen muutamaan otteeseen ostanut huutonetistä käytettyjä vaatteita ja aikamoista rättiä sieltä postista sitten on tullutkin. Ihmiset arvioivat sen vaatteen kunnon hieman yläkanttiin.

Noissa merkkikuteissa on sellainen pointti että ne saa myytyä eteenpäin.

Se, etteivät ap:n vaatteet kelpaa, ei ole mikään syy kiukutella potentiaalisille ostajille. Sellaista se kaupankäynti nyt vaan on.

Jos joku löytääkin kivan vaatteen halvalla, postikulut voi olla paljon kalliimmat.

Olen ostanut myös Ticketiä ym  ja ne on suurin piirtein haluttu ostaa lapsen päältä heti kun joutavat. Monet ostavat kaapit täyteen vaatteita ja niitä jää pitämättä, merkkivaatteitakin saa halvalla jos hyvin käy.  Itse olen tyytyväinen Ticketin laatuun, en osta niinkään merkin takia. Ja olen saanut omani likipitäen pois.

Vierailija
68/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteet suurimmaksi osaksi kirppareilta hyväkuntoisina ja halvalla. Tampereella asun. Miksi ostaisin netistä ?

Vierailija
69/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juttu vielä. Katselen välillä vaatteita huutiksesta itselleni ja ihan oikeasti se tarjonta on tosi masentavaa. Vaatteet eivät mitenkään houkuttele. Kauhtuneet ja haaleat värit. Ihan sama vaikka myyjä vakuuttaa "vähänkäytetty" tai jopa "uudenveroinen". Siinäpä vasta hauska sana. Jollekin se voi tarkoittaa kymmenekin vuotta kaapissa seisonutta vaatetta. Mutta niin, vaatteen ostaminen pitäisi jossain määrin aiheuttaa mielihyvää myös ostajassa. Tämä faktori on huutiksessa negatiivisella.

Vierailija
70/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia huutiksessa, fb-kirppiksellä, Tori.fissä ja irl-kirppiksillä myyneenä voin todeta, että käytetyt vaatteet eivät myy. Nykyään vaatteita saa uutena niin halvalla (ja edellisen sesongin alelaareista vieläkin halvemmalla), ettei ole mitään järkeä ostella nukkavieruja pestyjä lumppuja. Ne lumput kelpaavat korkeintaan Intiaan uudelleenvärjättäviksi matonkuteiksi, mutta ei Suomessa kukaan ostele toisen vanhoja. Eri asia sitten designer- ja high street -merkit, joita huudellaan jopa ylihintaan.

Vierailija
71/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä en osta koska en näe vaatetta ennen ostopäätöstä. Kirpputoreilla on hirveästi valikoimaa ja sieltä löytyy kyllä ja kunnon voi todeta paikan päällä. Kaupan hinnat tuntuu puistattavan kalliilta kirppishintojen jälkeen! Halvat vaatteet kelpaavat kyllä jos kunto on ok, mutta jos vaatteet ovat vanhan mallisia 5-10v varastossa olleita eivät ne mene kaupaksi koska uudempaa on tarjolla. Tähän törmää usein että vanhat omat vaatteet ovat myyjän mielessä vielä erittäinkin hyvännäköisiä. 10vuodessa muoti on muuttunut aika paljon.

Vierailija
72/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tuli ainakin selväksi, että köyhillä on varaa ostaa vaatteita, kirpparilta ja kaupasta. Ilmankos Jouluapua-ryhmistä on noussut kohu.

Vierailija
73/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida oikeasti olla köyhiä ihmisiä. Olen yrittänyt myydä torissa lasteni siistejä vaatteita edullisesti, mutta yhtään ostajaa ei ilmaannu. Ja sitten valitetaan kun vaatteet ovat kalliita jne. Olen hinnoitellut vaatteet hyvin edullisiksi, esim. Välikausitakki kunnosta riippuen 4-8 e ja housut 4 e. Ai niin, mutta eihän ne olleetkaan ticketä, moloa eikä edes reimaa, vaan jotain noloa merkkiä. Ja oikeasti myymänsä vaatteet ovat siistejä ja vähän käytettyjä, kuluneita en edes yritä myydä.

Mua ei ainakaan kiinnosta tuon hintaiset vaatteet, kun kirppikseltä löytyy parempaa halvemmalla. Maksan vain harvoin vaatteista yli 2 euroa. Viime talvena tosin törsäsin ja maksoin kokonaisen kympin Helly Hansenin toppatakista, joka oli niin hyvässä kunnossa että käytön jälkiä sai hakemalla hakea.

Vierailija
74/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n hinnoilla ainakin itse ostaisin ulkovaatteita. Monet saa sisävaatteet ilmaisena kun kierrättävät tuttujen kesken.

Vierailija
75/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ostan käytettyjä vaatteita vain noilta sivustoilta, jonne myyjä lähettää vaatteet ja sivuston ylläpito arvioi vaatteen kunnon. Mieluummin yksi vaate, jonka tietää varmasti olevan hyväkuntoinen, kuin pari halvempaa, joista on vain myyjän sana.

Talvivaatteissa on vielä se lisäriski, että vaikka kuvissa näyttäisi hyvältä, niin toppaukset ovat saattaneet mennä pilalle tai vaatteen veden- tai tuulenpitävyydessä on vikaa, vaikka ei päälle näkyisikään. Tällaisia etsin mieluummin aleista seuraavaa vuotta varten.

Lisäksi nykyvaatteiden laatu on ongelma jälleenmynnin kannalta. Jos vaate nyppääntyy tai vetää kieroon heti ensimmäisessä pesussa, niin ei sillä ole enää jälleenmyyntiarvoa, vaikka olisikin kerran käytetty. Tämä näkyy noilla nettikirppareilla aika selvästi.

Vierailija
76/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työssökäyvä köyhä, enkä KOSKAAN osta nettikirppareilta yhtään mitään. Haluan nähdä vaatteet ihan livenä, tarkastaa saumat ja kulumat, jne. En missään nimessä osta sikaa säkissä!

Kengät ostan aina uutena täällä jo useasti mainituista syistä. Luistimet ja sukset toki ostan kirppareilta, mutta nekin haluan aina nähdä ja sovittaa ensin, eli ei niitäkään koskaan netistä. Minulla ei ole varaa hutiostoksiin.

Saamme myös tuttavilta paljon kauniita käytettyjä vaatteita ja annamme sukulaistytölle ja naapureille myös omiamme eteenpäin. Näin tapahtuu aika monessa tuntemassani perheessä, joten käytettyjä vaatteita (tai muita tarvikkeita) ei välttämättä tarvitse juuri ostella, kun niitä saa ilmaiseksi jatkuvasti muualta.

Vierailija
77/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti tahtoo auttaa "köyhiä", antaa ne vaatteensa kirpputorille joka käyttää rahat vähäosaisten auttamiseen. Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta yksityistä kirpputorimyyjää kohtaan ostaa hänen tavaroitaan, olivatpa sitten nämä ostajaehdokkaat taloudelliselta tilanteeltaan mitä tahansa. Jos tahdot jostain vaatteesta eroon, anna se tarvitsevalle. Tarpeettomasta on hyvä päästää irti.

En ymmärrä mitä iloa jotkut saavat kirpputorin pitämisestä. Meillä tarpeettomaksi jääneet annan ensisijaisesti lähipiirille, jos jollain on tarvetta, tai sitten vien hyväntekeväisyyskirpparille. Me saatiin jo vastine hankinnallemme, enkä koe tarvetta rahastaa sillä jotain toista. Aina on muuten kelvannut, eikä ikinä ole tullut mitään sanomista tällä tekniikalla. Suosittelen muillekin!

Vierailija
78/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaita kiinnostaa elää säästeliäästi ja viisaasti, luontoa kurmittamatta. Kirpputorit ovat oikeasti varakkaiden ja keskituloisten keitaita ja leikkikenttiä, harrastus. Köyhä uskoo, että kirpparivaate huutaa vastaantulijoille: olen kirpparivaate, maksoin vain kaksi euroa ja olen köyhän ihmisen päällä!

Varakas ihminen taas ajattelee vaatteen kertovan: olen hyvä vaate käyttäjäni yllä. Toivottavasti ette huomaa, että käyttäjäni on huomattavan varakas, koska haluan sulautua joukkoon ja olla kuten muut, kunniottaa luonnovaroja ja elää säästävästi. En halua herättää ilkeää kateutta. Vaatimattomuus kaunistaa, kuten mysö tämä takki. Toivottavasti ette luule kantajaani hienostelijaksi, kun satun olemaan kuitenkin Reima tec, enkä mikä tahansa merkki.

Vierailija
79/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaita kiinnostaa elää säästeliäästi ja viisaasti, luontoa kurmittamatta. Kirpputorit ovat oikeasti varakkaiden ja keskituloisten keitaita ja leikkikenttiä, harrastus. Köyhä uskoo, että kirpparivaate huutaa vastaantulijoille: olen kirpparivaate, maksoin vain kaksi euroa ja olen köyhän ihmisen päällä!

Varakas ihminen taas ajattelee vaatteen kertovan: olen hyvä vaate käyttäjäni yllä. Toivottavasti ette huomaa, että käyttäjäni on huomattavan varakas, koska haluan sulautua joukkoon ja olla kuten muut, kunniottaa luonnovaroja ja elää säästävästi. En halua herättää ilkeää kateutta. Vaatimattomuus kaunistaa, kuten mysö tämä takki. Toivottavasti ette luule kantajaani hienostelijaksi, kun satun olemaan kuitenkin Reima tec, enkä mikä tahansa merkki.

Varakkaat on kyllä hienoja ihmisiä. Köyhät sen sijaan pahoja ihmisiä.

Vierailija
80/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä tätä, miksi ei voisi ostaa nettikirppiksiltä. Tänäkin vuonna ostin torin kautta toppahaalarit lapsille. 20 e/kpl. Ja aivan uutta vastaavat! Postikuluineen sain siis 50 e kummallekin vaatteet.

Minua kyllä epäilyttää, jos joku myy ihan peruskirpparillakin toppahaalaria 5 eurolla. Tulee mieleen, että on jotain vikaa. Yleensä hyvien haalareiden kirppishinta on siinä 15-20 euroa.

Sisävaatteita saadaan paljon tutuilta sekä lahjaksi. Mutta ihmettelen suuresti, jos oikeasti hyväkuntoiset ulkovaatteet eivät mene kaupaksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän