Halvat vaatteet eivät kiinnosta köyhiä huuto netissä tai torissa
Ei taida oikeasti olla köyhiä ihmisiä. Olen yrittänyt myydä torissa lasteni siistejä vaatteita edullisesti, mutta yhtään ostajaa ei ilmaannu. Ja sitten valitetaan kun vaatteet ovat kalliita jne. Olen hinnoitellut vaatteet hyvin edullisiksi, esim. Välikausitakki kunnosta riippuen 4-8 e ja housut 4 e. Ai niin, mutta eihän ne olleetkaan ticketä, moloa eikä edes reimaa, vaan jotain noloa merkkiä. Ja oikeasti myymänsä vaatteet ovat siistejä ja vähän käytettyjä, kuluneita en edes yritä myydä.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään. Jonkun lehden köyhän kertomuksessa äiti oli ilman kenkiä kaksi vuotta kun osti lapselleen toppatakin ja myöhemmin sisäpelikengät. Mulle noiden hinnat olisi olleet 5-10€/ kpl eli yhteensä kolmella kympillä olisin ostanut kaiken tuon ( ja todennäköisesti vielä vähemmälläkin olisi löytynyt)
Mun kk-tulot on nettona 3000€ ja silti ostan kaiken käytettynä. Aikani tätä tehtyäni en vaan millään pysty ostamaan yli 20€ vaatteita tai yli 50€ kenkiä. No, sen poikkeuksen tein että ostin uudet nastalenkkarit 40:lla kun myivät keväällä puoleen hintaan. Mutta talvilenkkarit edelliset oli ostettu markka-aikaan
Mulla sama.
Nyt kun kirppareilla on hyvää vaatetta muutamalla eurolla,on suuri kynnys ostaa uutta normaalihintaisista vaatetta ja kenkää.
Toinen jolla olisi kanssa ostaa kalliimpaakin.645
Vierailija kirjoitti:
KÖYHÄN EI KANNATA OSTAA HALPAA!
Ei niin mutta kun ei pysty ostamaan mitään kallista. EI ole rahaa.
Mäkään en maksais tuommoisia hintoja merkittömistä,juuri ostin haltin toppatakin 5€ ja ticket to heavenin keväthaalarin 30€ kirppikseltä,en laske perhettämme köyhäksi mutta silti ostan pääosin kaiken,kenkiä lukuunottamatta kirpputoreilta,säästö on valtava 7 lapsen perheessä,pääosin merkkivaatteita ostan,uudenveroisia.
Miksi maksaa roskasta, kun laadukasta vähän käytettyä lastenvaatetta saa ilmaiseksi? On suomalainen tapa kierrättää nuo vaatteet ihan ilman korvausta. Tässäkin nähdään miten sosialismi syö markkinat kokonaan ap:n kaltaisilta lumppukauppiailta.
Köyhillä on jo vanhoja vaatteita omasta takaa.
Tässä pari syytä miksi iteltäni jäisi nuo huutamatta
1. Postituskulut nostaa hintaa
2. Huuto.net alkaa olee jo menneen talven lumia
3. Jos myyjällä ei ole positiivisia palautteita niin en edes vaivaudu. Yksikin negatiivinen saa epäröimään, varsinkin jos ostaja ei ole ollut tyytyväinen myyjän tavaran kuntoon
4. Jos ostan netistä käytettyä niin olen jo valmiiksi katsonut koon ja tuotteen. Ennen ostoa kaupasta uutena katson saisinko saman tuotteen käytettynä kuinka paljon halvemmalla. Merkittömien epälaadukkaiden vaatteiden kohdalla en jaksa vaivautua.
5. Sisävaatteita kertyy paljon. Niitä saa lahjaksi, niitä saa halvalla alennuksista uutenakin, sukulaiset kippaa vanhat vaatteensa toisten nurkkiin.. Käytettynä ostan lähinnä vaan laadukkaita vähänkäytettyjä välikerrastoja tai ulkovaatteita, joilla on hyvä vedenpitävyys ja vanut ei oo ihan liiskaantuneita. Välivaatteet kunnon fleeceä tai villaa.
6. Ilmoitus on huono ja kuvat huonoja
7. Mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, sitä vähemmän haluan ostaa käytettynä. Pienet taaperot ei paljoa riehu tai edes välttämättä ulkoile > vaatteet pysyy siistimpänä. 5v pojalle rupee olemaan aika mahdottomuus löytää kierrätettynä oikeasti hyväkuntoisia ulkovaatteita.
Mä olen suht hyvätuloinen, mutta olen ostanut suurimman osan vaatteistani kirppikseltä. Valitettavasti niilläkin nykyään suurin osa vaatteista on ginatricot-henkkamaukkaa. Arvostan hyvää laatua, en niinkään muodikkuutta. Joskus vielä saattaa tehdä hyviä löytöjä, niistä olen kyllä valmis maksamaan 10-50 euroa / vaate.
Minä ostan netistä halvalla käytettyjä vaatteita, mutta en perusvaatteita, kun niitä saa kirpparilta ilman postikuluja, mutta urheiluvaatteita kyllä.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Miksi ap:n kauppaamia vaatteita kutsutaan ketjussa räteiksi ja rievuiksi? Onko ihan pakko kirjoittaa niin epäkohteliaasti?
Metsä vastaa, niin kuin sinne huudetaan. Ehkä ap. asenne ei ollut paras mahdollinen.
Ei tarvitse olla ruudin keksijä, kun ymmärtää väärän myyntipaikan valinnan, sillä on järjetön ajatus kuvitella saavansa 4€ lasten housuilla, kun siihen lisätään 10€ lähetyskukut tai se pitäisi noutaa kilometrien, jopa kymmenien kilometrien päästä, vain toteakseen sen olevan väärä kokoa.
Kierrätyskeskukset ja kivijalka kirpputorit ovat vaatteita pullollaan, edulliseen hintaan ja niitä on kaikkialla ja asiakas voi valita mieleisensä. Miksi hän ostaisi ap. "sikaa säkissä" ap:ltä.
Ap. väite köyhien kranttuudesta, ei pidä paikkaansa, vaan kohtuuttoman kallis hinta käytetystä vaatteista ja väärä myyntipaikan valinta. Olisi edes myynyt suuremmissa erissä, esim. kokojen mukaan, eikä yksitellen. Ja kenellä riittää aikaa koluta noita sivuja, jotka täyttyvät muutaman euron sivuista, jos vain muutamasta tuotteesta on kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä just kasasin sopimattomia talvitakkejani, aion viedä ne fidaan. Yksi marlboro classicin pitkä toppis, Henry lloydin topattu trenssi sekä punainen parka. Olen huomannut, että ihan turha viedä kirppikselle saati laittaa nettiin - ei kelpaa kenellekään vaikka olis kuin siistejä ja merkkivaatteita eurolla.
Mulle kelpaa. Isoja kokoja on tosi vähän kirppiksillä. Aina löytyy hyviä vaatteita hoikille.
Nää kaikki on L-kokoa, tuletko noutamaan ne?
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttakaa vain, mutta vaatteita on kaupan enemmän kuin ihmiset tarvitsevat ja nyt on menossa suuntaus, että tavaran määrää vähennetään. Mulla oli lasten juhlavaatteita sesonkiaikaan halvalla. En usko, että kyse olisi ollut siitä, ettei kellekään kelvannut. Eiköhän syy ollut se, että ei nyt vaan sattunut ketään sellaista kirpparilla käymään, jolla olisi ollut tarve juuri sen kokoiselle. Kun omat pojat vielä keskimääräistä hoikempia, niin ei heidän vaatteet jokaiselle juuri sen kokoiselle olisi sopineet. Meillähän vaatteet menivätkin alkuun ilmaiseksi poikien serkulle, mutta sitten serkku kasvoi samanpituiseksi kuin nuorimmainen ja meni yli, sekä kasvoi myös leveyssuunnassa niin että meidän vaatteet eivät enää käyneet. Aika moni saakin ilmaiseksi.
Tää on totta. Kirppiksellä harvoin osuu sellaiseen "jättipottiin", eli sattuu pöytä, jossa on oikean kokoista, oman maun mukaista ja siistiä vaatetta kohtuullisella hinnalla. Itse huomaan, että varmaan samalle ostajalle on omasta pöydästäni lähtenyt iso kasa vaatetta, eli ne näkyy kassaraportissa peräkkäisinä ostoina samaan aikaan. Mutta saattaa olla, ettei tällaista ostajaa satu kirppikselle koko sen viikon aikana. Esim. itselleni oma pöytäni isompaan kokoon päivitettynä olisi jackpot, tietenkin. Ei vaan ole sattunut isompien lasten kanssa kohdalle. Kerran löysin itselleni sellaisen jaclpot pöydän, josta tyhjensinkin viidellä kympillä vaatteita. Just oikean kokoisia, vähän käytettyjä ja oman tyylin mukaisia vaatteita, kalliita merkkejä (Sand, Marco Polo, Ralph Lauren). Ihan työvaatteiksi kävivät.
Ja tuttua myös tuo, että samankaltainen vaate jää siihen omaan pöytään, jos siitä on löytynyt vastaava halvemmalla tai laadukkaampi kalliimmallakin. Olis tietty kiva että vietäis takaisin paikalleen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään. Jonkun lehden köyhän kertomuksessa äiti oli ilman kenkiä kaksi vuotta kun osti lapselleen toppatakin ja myöhemmin sisäpelikengät. Mulle noiden hinnat olisi olleet 5-10€/ kpl eli yhteensä kolmella kympillä olisin ostanut kaiken tuon ( ja todennäköisesti vielä vähemmälläkin olisi löytynyt)
Mun kk-tulot on nettona 3000€ ja silti ostan kaiken käytettynä. Aikani tätä tehtyäni en vaan millään pysty ostamaan yli 20€ vaatteita tai yli 50€ kenkiä. No, sen poikkeuksen tein että ostin uudet nastalenkkarit 40:lla kun myivät keväällä puoleen hintaan. Mutta talvilenkkarit edelliset oli ostettu markka-aikaan
Sama mulla. Ei tulisi mieleenkään ostaa yli satasen villatakkia - enää. Muutama vuosi sitten tein kerran niin, ja takki nuhjaantui muutamassa viikossa. Silloin päätin, että en ikinä enää osta niin kalliita vaatteita. Käytetyistä ainakin näkee heti miten kestävät.
Vierailija kirjoitti:
Ihme logiikka että sun paskaiset roinat pitäisi kelvata köyhille.
Sitten on myös oma valinta olla "köyhä". Jos vain raha ja merkkivaatteet kelpaa, ei ole oikeasti köyhä. Itse asiassa olen sitä mieltä, että sossutukien varassa elävien tulisi etupäässä saada maksusitoumuksia keirrätettyihin tavaroihin. Niitä muutkin ostavat ja kas, vähät rahat saadaan riittämään. Harvalla on varaa ostaa kaikki uutena ja maksaa siihen päälle veroina köyhän elatus. Käytettykin kepaa varsin hyvin jos on todellinen tarve. Jos ei kelpaa, sitten voi itse säästää erotuksen ja ostaa uutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä just kasasin sopimattomia talvitakkejani, aion viedä ne fidaan. Yksi marlboro classicin pitkä toppis, Henry lloydin topattu trenssi sekä punainen parka. Olen huomannut, että ihan turha viedä kirppikselle saati laittaa nettiin - ei kelpaa kenellekään vaikka olis kuin siistejä ja merkkivaatteita eurolla.
Mulle kelpaa. Isoja kokoja on tosi vähän kirppiksillä. Aina löytyy hyviä vaatteita hoikille.
Nää kaikki on L-kokoa, tuletko noutamaan ne?
Mun koko on xl.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Miksi ap:n kauppaamia vaatteita kutsutaan ketjussa räteiksi ja rievuiksi? Onko ihan pakko kirjoittaa niin epäkohteliaasti?
Mietin ihan samaa, miksi väheksyvä asenne siistiä käytettyä vaatetta kohtaan?
No eiköhän se kerro kaiken oleellisen näistä "köyhistä". Olen huomannut ihan saman, keksitään sata syytä miksi käytetty ei kelpaa ja vaikka suuressa kaupungissa tarjoaisi useamman noutopisteet, niin mikään niistä ei käy ja sitten vedotaan " kalliisiin postimaksuihin". No, olenkin jo luovuttanut ja vien vaatteet suoraan uffille/konttiin. Ostakaa sieltä kallliimmalla, jos se on parempi vaihtoehto ja saatte sillä mielen hyväksi..
Aloittajan kakaroiden vaatteista saa täitä, kihomatoja ja luteita. Ja siitä ilosta saa maksaa vielä törkeät hinnat. En suosittele.
Ihanko oikeasti olisit ap. pakannut ja postittanut 4€ housuja ympäri Suomea, vaikka asiakas olisi ollut valmis maksamaan lähetyskulut?
Helposti tuohon 4€ olisi mennyt aikaasi 0,5-1 tuntiin ja kirjoitellut lappusia ja eihän nykyään postiakaan ole joka kadun kulmassa.
Ottamatta kantaa ap:n vaatteisiin, niin yleisesti on ihan typerää, että hyvä käytetty ei kelpaa vaan täytyy saada se uusi (ehkäpä paljon huonolaatuisempi). Onhan siinä oma vaivansa kierrellä etsimässä, mutta jos ei ainakin pientä lasta saa vaatetettua kirppistavaralla, on kyllä ihan omaa typeryyttä. Enkä sano, että pitäisi ostaa huonolaatuista/kulahtanutta lumppua, vaan ihan siistiä, ajanmukaista ja hyvinpidettyä on joka kirppari pullollaan pienille lapsille. Teinille ja aikuiselle on jo selkeästi vaikeampaa löytää ajanmukaisia vaatteita oikeassa koossa, mutta teinit voi laittaa ihan itse kiertelemään ja koluamaan, meidän teinit ovat ainakin todella paljon tehneet hyviä löytöjä ja kiertely on ihan hauskaakin heistä. Näin monissa ihan hyvätuloisissakin perheissä tehdään (omani mukaanlukien) ja jos ei tarvitse töissä käydä, on oikeasti aikaakin etsiskellä.
Homman tekee nurinkuriseksi se, että tosiaan sitä hyvää tavaraa on vaikka ja kuinka puoli-ilmaiseksi tyrkyllä ja samaan aikaan on ihmisiä, jotka tarvitsevat ihan perusvaatetta, eikä ole (muka) varaa. Ei nyt puhuta näistä, joilla on jo kaapit pullollaan (kun joku keskustelussa siihenkin vetosi).
Luulen, että monella nuo postikulut ovat syynä, että jää netin kautta ostamatta.
Kirpparilla ainakin käytetyt lastenvaatteet (120-150 cm) ovat kelvanneet. Otin pöydän kahdeksi viikoksi, mutta nyt toisella viikolla on vaikea keksiä enää myytävää, kun pöytä on lähes tyhjä.
Ihanko oikeasti kuvittelit tehdä ap. kauppaa noilla sivustoilla?
Juuri sinun kaltaiset tukkivat sivut muutaman euron tuotteilla, johon lisätään kalliit toimituskulut ja muilta arvokkaammat tuotteet jäävät roskien joukkoon.
Olen jo kauan toivonut jotain tolkkua noihin ilmoituksiin, sillä en ainakaan itse jaksa koluta niitä ja se vie kohtuuttomasti aikaa, kun mammat myy muutaman euron tuotteita.
Juuri ap. kaltaiset pilaavat sivustot ja nettikirppiksien alkuperäinen idea jää taka-alalle.