Halvat vaatteet eivät kiinnosta köyhiä huuto netissä tai torissa
Ei taida oikeasti olla köyhiä ihmisiä. Olen yrittänyt myydä torissa lasteni siistejä vaatteita edullisesti, mutta yhtään ostajaa ei ilmaannu. Ja sitten valitetaan kun vaatteet ovat kalliita jne. Olen hinnoitellut vaatteet hyvin edullisiksi, esim. Välikausitakki kunnosta riippuen 4-8 e ja housut 4 e. Ai niin, mutta eihän ne olleetkaan ticketä, moloa eikä edes reimaa, vaan jotain noloa merkkiä. Ja oikeasti myymänsä vaatteet ovat siistejä ja vähän käytettyjä, kuluneita en edes yritä myydä.
Kommentit (136)
Tätä "on se kumma, kun köyhille ei kelpaa" roskaa on tosiaan saatu kuunnella ihan riittämiin. Mekin keikutaan siellä niin sanotussa köyhyydessä (vaikka kyllä omasta mielestämme pärjäämme loistavasti, säästöönkin jää pienistä tuloista).
En osta vaatteita nettikirppareilta tai huutiksesta. Koskaan. Tuttavapiirissä ja lähisuvussa on vuosikymeniä tehty niin, että omaan perheeseen sopimattomat ehjät vaatteet annetaan sille, jonka perheessä niille on sopivankokoinen käyttäjä, meille tulee vaatteita ihan ilmaiseksi vuodessa säkkitolkulla ja yhtä lailla meiltä lähtee vaatteita ihan ilmaiseksi säkkitolkulla. Jos jotain tarvitsee ostaa, ostan sen uutena (niitä perusmarkettimerkkejä tai henkkamaukkaa), koska se on nopeaa ja helppoa. Ja sitten tuo uutena hankittu vaatekappale kiertää meillä ja muualla kunnes on roskiskamaa. Jos jostain syystä meille sopimattomille vaatteille ei löydy käyttäjää lähipiiristä ilmaiseksi antamalla, kannan UFFin laatikkoon.
Köyhälle ollaan aina tuputtamassa tavaraa sieltä ja täältä, vuosien saatossa on ollut pakko opetella jopa kieltäytymään ilmaisesta tavarasta (ei meille ei saa tuoda mm. sohvaa, työpöytää, vaatekaappia, putkitelevisiota jne vaan siksi, että te hankitte uuden).
Vaikka onhan se niinkin, että köyhääkin on monenlaista. Yhdet pärjää pienillä tuloillaan valittamatta ja toisille ei mikään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme logiikka että sun paskaiset roinat pitäisi kelvata köyhille.
Ihme logiikka että kieltäydytään halvoista ja ap:n kuvailun mukaan siistissä kunnossa olevista käytetyistä vaatteista mutta yhteiskunnalta pitäisi silti saada tukia. Olet itse köyhä loinen?
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko sinä?
http://www.huuto.net/kohteet/abercrombie-pusero/427754270
Onko hinta hyvä?
http://www.huuto.net/kohteet/pusero-sisley/426949812
Huippumuotia?
.
Ylimmän kohteen kauluskin taitaa olla jo kulunut reunasta auki, eli seuraavalla pitäjällä on sitten kaksi kauluksen reunaa jatkossa... heh... Joskus itselleni käynyt myös tuolla tavalla, kun olen ostanut vaikkapa juuri ja juuri loppuun käytetyn peltipaidan (mainostettu lähes ikuisena ja sopivasti käytössä pehmenneenä). Parin pesun jälkeen on sitten kaulus tuolla samalla tavalla auennut.
Mulla ainakin tyhjenee pöytä lähes tyhjäksi aina kun myyn poikieni värikkäitä ja siistejä (merkki)vaatteita, myös Lindexit yms menee nopsaan tahtiin jos vaan kuosi on kiva. Itse en kyllä pojille löydä kirppikseltä mitään melkein koskaan, aina on tarjolla vaan sitä samaa kulahtanutta tummansinistä collegea päästä varpaisiin.. Eli sanoisin että vika on myymässäsi tavarassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme logiikka että sun paskaiset roinat pitäisi kelvata köyhille.
Ihme logiikka että kieltäydytään halvoista ja ap:n kuvailun mukaan siistissä kunnossa olevista käytetyistä vaatteista mutta yhteiskunnalta pitäisi silti saada tukia. Olet itse köyhä loinen?
Osta sinä huuto ja tori tyhjäksi vaatteista. Problem solved.
Ostan vaatteet kirpparilta. Ja maksan niistä 20 snt - 2 e, ulkovaatteista voin maksaa 3-5 e ja sillonkin pitää olla jo priimaa.
Täällä kirppareilla on ylitarjontaa, joten on köyhän markkinat. Lisäksi minusta vaate pitää saada itse hypistellä läpi, niin näkee ja haistaa missä kunnossa se on.
Torilla on kusettajia liikaa. Ei köyhän kannata pelata rulettia rahoillaan. Kirppareilta vaikka mieluummin tai tutuilta.
Köyhän ei kannata ostaa halpaa/huonoa ainakaan jos on useampi lapsi. Kannattaa ostaa vanhimmalle lapselle uutena hyväkuntoiset ja kestävää merkkiä olevat ulkovaatteet ja kengät ja ne kiertävät sitten seuraaville. Ja se ei silti tarkoita että pitäisi olla kallista. Itse ostan lähes aina -50 prossalla jos vaan sattuu löytymään sopivaa kokoa. Pitkällä juoksulla tässä säästää hyvinkin paljon kukkaroa ja myös ympäristöä ja aikaa.
8 euroa paskan merkkisestä välikausitakista ja ihmettelet kun ei mene kaupaksi! Itse olen kai köyhäksi määriteltävissä ja en ikinä koskisi sun tarjoukseen. Kun halusin teini-ikäiselleni pojalleni tuulen ja kosteutta pitävän kunnon talvitakin odottelin rauhassa kevään alennusmyyntejä ja lopulta sain haluamani (merkki)takin 70 % alennuksella eli 30 euroa. Poika on nyt otettu kun on hieno takki ja itse olen ylpeä siitä, että köyhänä pystyin tarjoamaan hänelle jotain tosi hienoa. Sen sijaan käytetty halpistakki hajoaa kuitenkin vetskarista tai jostain muualta (koettu sata kertaa) muutaman käytön jälkeen, joten se 8 euroa + postarit on hukkaan heitetty.
Köyhän ei ole varaa olla idiootti.
Luultavasti hinnat ja koot eivät ole kohdillaan ja ehkä vaatemakusi on outo tai jotain. Muista että postikulut saattavat nostaa noiden vaatteiden hintaa samalle tasolle, kun mitä uudet maksaisivat kaupassa. Harva myöskään tahtoo ostaa käytettyä vaatetta sovittamatta tai näkemättä sitä etukäteen. Netistä ostetuissa vaatteissa/kankaissa on myös se ongelma, että et voi tietää millaisesta talosta ne tulevat. Onko esim. hometta tai tuholaisia. Olen itse saanut asuntooni käytetyn vaatteen mukana vaatekoita, joiden hävitys tuli reilusti kalliimmaksi, kun olisi tullut ostaa kokonainen vaatekerta kaupasta.
Hei, kuka lopulta oikeastaan määrää, että jokaikinen vaate/riepu täytyy "kierrättää"? Sen kun pistätte sorttiasemalla energiajätteisiin, tekevät niistä lumpuista sitten mitä hyvänsä ja ongelma on ratkaistu.
Miksi pitäisi kiinnostaa? Tää on hyvä esimerkki siitä miksi markkinatalous on täysin sairas järjestelmä ja ihmisyyden vastainen. APlla on hänelle tarpeettomia vaatteita, jotka voivat olla hyvinkin tarpeellisia monille, mutta hän ei sitten millään pääse niistä eroon koska jonkun pitäisi maksaa niistä hänen pyytämänsä hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko sinä?
http://www.huuto.net/kohteet/abercrombie-pusero/427754270
Onko hinta hyvä?
http://www.huuto.net/kohteet/pusero-sisley/426949812
Huippumuotia?
.
Ylimmän kohteen kauluskin taitaa olla jo kulunut reunasta auki, eli seuraavalla pitäjällä on sitten kaksi kauluksen reunaa jatkossa... heh... Joskus itselleni käynyt myös tuolla tavalla, kun olen ostanut vaikkapa juuri ja juuri loppuun käytetyn peltipaidan (mainostettu lähes ikuisena ja sopivasti käytössä pehmenneenä). Parin pesun jälkeen on sitten kaulus tuolla samalla tavalla auennut.
Ei ole mitään henkilökohtaista ko. myyjiä kohtaan. Ihan sattumanvarainen otanta hausta "pusero" huutonetissä. Ja niistä voi hyvin päätellä, miksi ei mene kaupaksi tai millaisia tavaroita ihmiset myyvät.
Aloituksesta vielä sen verran, että on todella törkeää yleistää iso joukko ihmisiä siitä, että itselle tuli itkupotkuraivarit, kun ne omat ihqut releet eivät sitten käytettynä mene kaupaksi.
Vai että roskaa minäkin kierrätän ja köyhille tyrkytän. Itse en ole köyhä millään mittapuulla ja olen ottanut vastaan kaikki annetut vaatteet. Olen erittäin tyytyväinen ettei tarvitse ostaa. Laatuvaatteita ovat. Niitä on niin paljon ettei millään kerkiä poika edes kaikkia käyttämään. Hyvä kuntoisena menisivät kiertoon, mutta kun ei edes niille kelpaa kellä on oikeasti tiukkaa, sitä suuresti ihmettelen. Vähänkin kulahtaneet ja risat heitän armotta roskiin.
Mutta olkoon. Mitäpä tuota miettimään. Kyllä ne joku tuolta kirppiksiltä ostavaa, kun ensin sinne lahjotan.
Varmasti ap:llä jotain vikaa vaatteissa. Laita kuvat vaatteista! Juuri myin name itin toppapuvun kympillä huudossa. Ei ole merkkiä eikä edes kosteussuojattu, mutta niin vaan meni. Kauppapuvuksi luultavasti, siinä käytössä meilläkin oli. Sisävaatetta en ole saanut niin helposti myydyksi, mutta hyvät ulkovaatteet menevät aina!
Itseäni ihmetyttää, miksi eivät menisi? Olen nyt muutaman päivän etsinyt tytölle toppapukua nettikirppiksiltä ja lähes kaikki hyvät menevät heti, kun ilmoitus laitetaan. Hintahaitari näillä ollut 10-30 e. Ja sen olen itse valmis maksamaan hyväkuntoisesta puvusta.
Olisiko sinulla ap liian halvat hinnat? Ihmisiä epäilyttää että eivät ole oikeasti hyväkuntoisia? Pistä puolet lisää hintaa, niin voivat mennäkin :)
Vieläkin löytyy ihmisiä, jotka luulevat, että Suomessa on oikeasti köyhiä ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Nuo sinun hintasi eivät ole halpoja vaan aivan poskettoman kalliita. Se on syy sille, miksi ei kukaan osta. Käytettyä kun saa melkein ilmaiseksikin.
En ole ap, mutta hän mainitsi aloituksessa, että pyysi välikausitakista 4-8 euroa. Onko tuo oikeasti poskettoman kallista, jos vaate on tosiaan ihan hyvässä kunnossa?
Pssst: nykyaikana voi tilata tuolta idästä päin ihan uusia vaatteita halvalla!
En ostaisi noista mitään, koska en tarvitse ja rahoille on parempaa käyttöä.