Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halvat vaatteet eivät kiinnosta köyhiä huuto netissä tai torissa

Vierailija
31.10.2016 |

Ei taida oikeasti olla köyhiä ihmisiä. Olen yrittänyt myydä torissa lasteni siistejä vaatteita edullisesti, mutta yhtään ostajaa ei ilmaannu. Ja sitten valitetaan kun vaatteet ovat kalliita jne. Olen hinnoitellut vaatteet hyvin edullisiksi, esim. Välikausitakki kunnosta riippuen 4-8 e ja housut 4 e. Ai niin, mutta eihän ne olleetkaan ticketä, moloa eikä edes reimaa, vaan jotain noloa merkkiä. Ja oikeasti myymänsä vaatteet ovat siistejä ja vähän käytettyjä, kuluneita en edes yritä myydä.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin vuosi sitten myydä hyväkuntoisia nuorten / naisten vaatteita kirpparilla, ei ollut edes mitään henkkamaukkaa, ja hinnat reippaasti alle kympin. Kaks viikkoa yirtin, mutta ei kelvannut ei. Sinne meni sitten UFF:in laatikkoon monta kauppakassillista. Voitte ostaa ne sieltä 20 € /kappale, ihan sama. Sentään Arabian Uhtua-lautasen joku kelpuutti pölliä itselleen. Vaikka pöydässäni oli hyviä ei-merkkiastioita hintaan 0,50-1 €!!

"Ei ollut edes henkkamaukkaa" voi viitata kovasti siihen, että ne olivat jotain aivan tuntematonta ufomerkkiä josta kukaan ei ollut kiinnostunut. Tai sitten arvioit niiden kunnon väärin, monille umpinukkaiset neuleet kelpaavat näköjään työvaatteiksikin, mitä päivittäin ympärilleni katselen. Tai sitten ne olivat vanhanaikaisia, vaikka hyväkuntoisia olivatkin. Tai sitten maailma vaan on niin täynnä vaatteita, ettei kenenkään tarvitse kiinnostua Just Sun vanhoista vaatteistasi. 

Lähinnä viittasin sillä vaatteisiin, joilla on vielä jälleenmyyntiarvoa. Esimerkiksi Carlingsin farkkuja oli useat, Tom Tailorin takki yms. Kyllä, osa vaatteista ei ollut tältä vuosikymmeneltä, mutta juuri siksihän monet pitävätkin kirpputoreista? Vaatteet ovat persoonallisia ja laadukkaampia kuin se uutena 15 € maksava henkkamaukkapaita. En minä metsästä kirpputoreilta Burberryjä vaan mielenkiintoisia, hyväkuntoisia ja laadukkaita vaatteita sopuhintaan. Todella ihmettelen asennettanne, mutta toisaalta koen, että se on näiltä / teiltä itseltänne pois. #10

Vierailija
22/136 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. En ole köyhä, mutta vähintäänkin tulorajoitteinen opiskelija. - Kyllä minulle kelpaa laadukas ja hyvä (merkki) vaate käytettynäkin. Mutta pariin kertaan saa kyllä miettiä mitä "huutaa" koska postikulut tuovat halvaltakin vaikuttavaan kohteeseen ekstra-hintaa. Ja toisekseen pari ikävää pettymystä siitä, että tuote ei ollutkaan sitä, mitä piti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaa, kun mun roinat on halvempia, niin kaikki ostaa mielummin multa.

Vierailija
24/136 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että minä kyllä mielelläni ostan edullisia hyväkuntoisia vaatteita kirpparilta? Ja en luokittele itseäni köyhäksi. Teidän "köyhien" mielestä varmaankin sitten pukeudun roskaan. Siihen samaan roskaan, jota ahneena yritän teille fiksuille ja tiedostavile ihmisille pakkosyöttää. t. #10

Minäkin ostan (olen köyhä). Mutta oma vaatetyylini on sellainen että harvemmin tulee kirppareilla vastaan. Joten olen pahoillani kun en ole suostunut ostamaan niitä sinun vaatteitasi, jotka eivät todellakaan ole omaa tyyliäni.

Saatan olla köyhä mutta minulla lienee silti oikeus olla ostamatta vaatteita, jotka eivät miellytä.

Vierailija
25/136 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida oikeasti olla köyhiä ihmisiä. Olen yrittänyt myydä torissa lasteni siistejä vaatteita edullisesti, mutta yhtään ostajaa ei ilmaannu. Ja sitten valitetaan kun vaatteet ovat kalliita jne. Olen hinnoitellut vaatteet hyvin edullisiksi, esim. Välikausitakki kunnosta riippuen 4-8 e ja housut 4 e. Ai niin, mutta eihän ne olleetkaan ticketä, moloa eikä edes reimaa, vaan jotain noloa merkkiä. Ja oikeasti myymänsä vaatteet ovat siistejä ja vähän käytettyjä, kuluneita en edes yritä myydä.

Vie vaatekeräykseen lumppusi.

Vierailija
26/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vierastan tuota otsikon "köyhät" -sanaa. Mistä ap tietää mikä tulotaso on niillä, jotka eivät osta hänen kauppaamiaan vaatteita? Lastenvaatteiden kierto on niin nopeaa, että fiksut keskituloisetkin hankkivat halpoja vaatteita. Lapsethan kasvaa niistä ulos muutamassa kuukaudessa.

En osaa keksiä selitystä ap:n ongelmalle, mulla on niin vähän kirpparikokemusta (netistä ja livenä). Kun lapset olivat pieniä, vaatteita kierrätettiin kaveripiirissä. Nykyään vaatteita menee Fidaan, UFFiin, Pelastusarmeijan joulukeräykseen. Yksi ystävä on varsinainen kirppariharrastaja. Hänelle olen joskus pakannut mukaan vaatteita myyntiin. Hän saa pitää myyntihinnan kiitokseksi vaivannäöstään. 

Vierailija
27/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eivät kiinnosta, koska a) haluan nähdä vaatteen ja sovittaa sitä ennen ostopäätöstä b) en halua laittaa vähiä roposiani postikuluihin c) ovat usein liian kalliita maksukykyyni nähden. 

Käyn mieluummin kirpputorilla, mutta siellä käymiseenkään ei aina ole varaa. Jos jotakin kirpputorilta osta, niin sen pitää kuitenkin olla hyväkuntoista, hyvännäköistä ja laatu ok. Köyhällä ei ole vara maksaa lumpuista. 

Vierailija
28/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hassua, että pienillä tuloilla ostetaan (halutaan ostaa) vaikkapa lapselle uusi ulkoiluasu. Siihen nyt uppoaa se 40-100e kuitenkin, vaikka olisi ihan markettikamaa. Kun kirppikset/netti pursuaa vähän käytettyä, lähes uudenveroista muutamalla eurolla. Tämän toteaa ihan keskituloinen, joka lähes aina hommaa lasten vaatteet kirppiksiltä, eivätkä tasan näytä lumppuihin puetuilta.

Mutta eipä kellään silti ole velvollisuutta juuri aloittajan myymää ostaa.

Vierailija
29/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heti pitää syyllistää köyhiä, jos omat rätit ei mene kaupaksi? Koettakaa hyvät ihmiset nyt jo tajuta, että niistä on hirveästi ylitarjontaa, eikä köyhäkään tarvitse kaappejaan täyteen! 

Vierailija
30/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Jonkun lehden köyhän kertomuksessa äiti oli ilman kenkiä kaksi vuotta kun osti lapselleen toppatakin ja myöhemmin sisäpelikengät. Mulle noiden hinnat olisi olleet 5-10€/ kpl eli yhteensä kolmella kympillä olisin ostanut kaiken tuon ( ja todennäköisesti vielä vähemmälläkin olisi löytynyt)

Mun kk-tulot on nettona 3000€ ja silti ostan kaiken käytettynä. Aikani tätä tehtyäni en vaan millään pysty ostamaan yli 20€ vaatteita tai yli 50€ kenkiä. No, sen poikkeuksen tein että ostin uudet nastalenkkarit 40:lla kun myivät keväällä puoleen hintaan. Mutta talvilenkkarit edelliset oli ostettu markka-aikaan

Vierailija
31/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:n kauppaamia vaatteita kutsutaan ketjussa räteiksi ja rievuiksi? Onko ihan pakko kirjoittaa niin epäkohteliaasti? 

Vierailija
32/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Miksi ap:n kauppaamia vaatteita kutsutaan ketjussa räteiksi ja rievuiksi? Onko ihan pakko kirjoittaa niin epäkohteliaasti? 

Mietin ihan samaa, miksi väheksyvä asenne siistiä käytettyä vaatetta kohtaan?

Vierailija
33/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt kengät ovat olleet mulle aina se, mikä ei kelvannut lapsilleni eikä itsellenikään. Eikä kenenkään muunkaan pitäisi ostaa käytettyjä kenkiä, korkeintaan rantasandaalit ja kumpparit kelpaa käytettynä, koska a) ne on helppo pestä kuumalla vedellä b) Ne eivät muotoudu yksilöllisesti jalan mukaan ainakaan kovin paljon. 

Itsellä ei ole enää  pieniä lapsia. Mutta kirpparilla takavuosina nähty täsmälleen samanlainen likainen talvihaalari kalliimmalla kuin mitä itse olin vasta kaupan alennusmyynnistä ostanut. Kun näki likaisia vaatteita ihan looseissakin, niin en todellakaan ole koskaan edes etsinyt nettikirppareilta mitään. En osta mitään näkemättä itse tuotetta fyysisesti. 

Vierailija
34/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Mä kutsun omiakin vaatteitakin räteiksi. Kelpaako syyksi? 

Vierailija
35/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kokemus kirppikseltä parin viikon takaa. Siistit, ehjät, silitetyt ja vähän tuntemattomampaa merkkiä, kuten Okaidi ja Next lasten ja nuortenvaatteet ei menneet kaupaksi edes 0,10 €. Siis pitkähihaiset T-paidat, T-paidat. KÄyttämättömiä GAP farkkuja yritin myydä eurolla kpl ja siitä oli oikein lappu pöydässä. Yhdet tai kahdet meni, noita oli melkein kymmenet.

Sen sijaan rekistä lähti heti parit Ticket toppahousut ja yksi takki ja yksi Haltin takki,vaikka niiden hinnat olivat 20-30 €. Samoin Ruskovillan kerrastoja myin hintaan 8 € pitkikset, 10 € paita ja ne menivät ekana päivänä. Toki nekin olivat halpoja esim. huutiksen hintoihin verrattuna, mutta silti ihmettelin.

Mutta en kyllä itsekään tarjoaisi kiireiselle vähävaraiselle (esim. työssäkäyvä pienipalkkainen) kirpparia miksikään taivaat aukaisevaksi paratiisiksi. Kun viikon pidin pöytää kaupungin isoimmalla kirppiksellä, niin tietenkin samalla kiertelin ja koitin katsoa omille teini-ikäisille vaatteita. Pienten lasten (alle 124 cm) ja vauvoille löytyy tosi siistejä ja kivoja vaatteita, mutta heti kun mennään siitä ylöspäin, niin tarjontaa on tosi vähän ja/tai pääsääntöisesti ne ovat huonossa kunnossa. 10-vuotiaan pojan äitinä tiedän kyllä sen, ettei eskari-iän  jälkeen varsinkaan housuista paljoa myytävää jää. Lisäksi se valtava halli täynnä kamaa tuntui jotenkin toivottomalta kaaokselta. Mutta jos on aikaa ja pitkäjänteisyyttä, eli osaa ja pystyy rahan puolesta ostamaan ennakkoon ja ottamaan pikkuisen riskiäkin, niin kirppikseltä varmaan tekee löytöjä. Mutta akuuttiin tarpeeseen perinteinen pöytäkirppis on hankala. Tori ja Huutis helpompia, mutta myös kalliimpia - postimaksuineen hinta kohoaa usein korkeaksi.

Vierailija
36/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÖYHÄN EI KANNATA OSTAA HALPAA!

Vierailija
37/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttakaa vain, mutta vaatteita on kaupan enemmän kuin ihmiset tarvitsevat ja nyt on menossa suuntaus, että tavaran määrää vähennetään. Mulla oli lasten juhlavaatteita sesonkiaikaan halvalla. En usko, että kyse olisi ollut siitä, ettei kellekään kelvannut. Eiköhän syy ollut se, että ei nyt vaan sattunut ketään sellaista kirpparilla käymään, jolla olisi ollut tarve juuri sen kokoiselle. Kun omat pojat vielä keskimääräistä hoikempia, niin ei heidän vaatteet jokaiselle juuri sen kokoiselle olisi sopineet. Meillähän vaatteet menivätkin alkuun ilmaiseksi poikien serkulle, mutta sitten serkku kasvoi samanpituiseksi kuin nuorimmainen ja meni yli, sekä kasvoi myös leveyssuunnassa niin että meidän vaatteet eivät enää käyneet. Aika moni saakin ilmaiseksi. 

Vierailija
38/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 36 lisää vielä vaihtoehdon: Jollain toisella oli samanlaiset halvemmalla. On mulla käynyt kirpparilla niin, että omaan loosiin on jätetty jonkun toinen lähes samanlainen tai hyvin samankaltainen tavara mitä itsellä on ollut ja olen huomannut, että se toinen vaihtoehto on ollut kalliimpi. Kun on huomattu, että mun on halvempi, on otettu se ja jätetty ne toiset siihen samantien. Olen toki palauttanut paikoilleen. Olen sivusta huomannut tätä tapahtuvan useinkin ja itsekin tehnyt, että ottanut jo jonkun tavaran ja huomannut toisella halvemman ja/tai paremman ja vaihtanut. Itse toki palautan oikeaan loosiin, mitä olen aikonut ottaa, mutten otakaan. Sekin jäi tuosta pois, että lasten serkku sai paljon vaatteita myös toisen vanhempansa suvulta, joten he valitsivat mitä kokivat tarvitsevansa ja loput palautti. Mm. talvihaalareista,  ilmaisista, heillä oli ylitarjontaa. 

Vierailija
39/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse myin kirpparipöydälläni tavaraa, hinnoittelin kaiken alle euron. Suurin osa vaatteista oli 10 senttiä-50senttiä.  Vain muutaman tuotteen laitoin eurolla tyyliin käyttämättömät kengät, toppatakki. Ja muutaman silkkisen juhlamekon viidellä eurolla. Kyse siis aikuisten vaatteista.

Myin myös kirjoja, koriste-esineitä ja jotain pelejä ja konsoleita, hinnat samoin erittäin alhaiset.

Suurin osa meni kaupaksi, silti säkillinen vielä roskiin. Sain noin parisataa euroa voittoa, siitä pois pöytävuokra.

Totesin, että työ ei ole kannattavaa. Hintalaput, hinnoittelu, tavaroiden siistiminen, pöydän jokapäiväinen siivoaminen, uuden tavaran raijaus päivittäin pöytään jne. Vien nykyisin siivoamani tavarat roskiin.

Itse en pysty ostamaan käytettyä, varsinkaan nyt kun on ollut juttua luteista ja muista ötököistä kirppareilla. Käytetyt kengät ovat ehdoton no no. Niillä saa jalat pilalle ellei jalkasientä.

Onneksi en tarvitse mitään uutta. Vaatteita on valtavasti ja pienennän koko ajan varastoa.

Vierailija
40/136 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä just kasasin sopimattomia talvitakkejani, aion viedä ne fidaan. Yksi marlboro classicin pitkä toppis, Henry lloydin topattu trenssi sekä punainen parka. Olen huomannut, että ihan turha viedä kirppikselle saati laittaa nettiin - ei kelpaa kenellekään vaikka olis kuin siistejä ja merkkivaatteita eurolla.

Mulle kelpaa. Isoja kokoja on tosi vähän kirppiksillä. Aina löytyy hyviä vaatteita hoikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi