Halvat vaatteet eivät kiinnosta köyhiä huuto netissä tai torissa
Ei taida oikeasti olla köyhiä ihmisiä. Olen yrittänyt myydä torissa lasteni siistejä vaatteita edullisesti, mutta yhtään ostajaa ei ilmaannu. Ja sitten valitetaan kun vaatteet ovat kalliita jne. Olen hinnoitellut vaatteet hyvin edullisiksi, esim. Välikausitakki kunnosta riippuen 4-8 e ja housut 4 e. Ai niin, mutta eihän ne olleetkaan ticketä, moloa eikä edes reimaa, vaan jotain noloa merkkiä. Ja oikeasti myymänsä vaatteet ovat siistejä ja vähän käytettyjä, kuluneita en edes yritä myydä.
Kommentit (136)
Miksi köyhän pitää ostaa mitään, mitä ei tarvitse, oli halpaa tai ei? Jos joku myy halvemmalla, antaa ilmaiseksi tai on tilanne, ettei nyt vaan mitään tarvitse, niin miksi pitäisi ostaa juuri ap:n vaatteita? En tiedä mitä ap myy, mutta itse ainakin olen t-paidat myynyt 1-2 eurolla ja takit 5 eurolla, eikä mulla ole mitään huonokuntoista tai likaista viety kirpparille. Netistä en osta enkä netissä myy.
Oon köyhä enkä osta tori.fi:stä tai muusta vastaavasta vaatteita, sillä oman kokemukseni mukaan perinteisiltä pöytäkirppiksiltä löytää vaatteet puolta halvemmalla eikä tule lisäkustannuksia postituksesta. Vaatetta pääsee kirppiksellä kokeilemaan ja näin välttymään virheostokselta. Torin kautta joutuu ottamaan riskin, ettei vaate olekaan sopiva/luvatussa kunnossa saapuessaan itselle, eikä "palautus" tule kuuloonkaan (lisää postimaksuja + myyjä tuskin suostuu). Tämä köyhä ei myöskään todellakaan omista autoa, joten nouto toisen kotoa ei useinkaan ole mahdollinen. Mulla ei ole lapsia, mutta omat vaatteeni ostan käyteyttyinä aina kun se on mahdollista. Vähintään 2/3 tämänhetkisistä käytössä olevista vaatteistani on kirppikseltä tai kaupan aleista.
Ostan vaatteet mieluummin kirpputoreilta, sillä ei ole varaa ostaa väärän kokoisia tai huonosti istuvia tai sellaisia, joiden laatua, kankaan tuntumaa tms. en pysty itse varmistamaan ennen ostamista. Virhehankinnat ne vasta kalliiksi tulevatkin.
Tämä köyhä ei osta merkittömiä perusvaatteita siksi, että en tahdo maksaa edes sitä euroa-kahta per kohde, joka hinnaksi välttämättä tulee huutojen ym. kulujen kanssa. Aikana, jolloin kaupasta saa kolmella eurolla paidan, on 2,50€ yksinkertaisesti LIIKAA käytetystä no-name merkistä.
Toinen syy miksi ostan oikeasti merkkivaatteita, on että kokemukseni mukaan ne kestävät parhaiten ja istuvat hyvin. Jos aito Burberryn paita maksaa kympin käytettynä ja on hyvässä kunnossa, niin totta hitossa se imartelee enemmän siroa tytärtäni kuin kolme tai neljä markettimerkin muodotonta riepua, joissa saumat kiertää ja langanpäät repsottaa jo myyntipöydällä!
Haha tulipa muuten mieleen ehkä paras takkilöytöni kirpparilta: hinta oli 1 €, kotona takin taskusta löytyi 3 € kolikkoina. Hyvä ostos. #10
Voisko olla niin, että sun potentiaalisella asiakaskunnalla ei ole nettiä?
Oikein köyhillä ei nääs ole varaa nettiin. Ne menee kävellen lähimmälle kirpparille.
En mäkään ostais torista tai muualtakaan nettipalstalta lasten vaatetta, ehkä poikkeuksena tietyt pidempään etsimäni merkkivaatteet, jos hinta on kohdallaan. Mieluummin ostan kirpparilta, jossa näkee vaatteen laadun ja mahdolliset viat paikan päällä. Kuvista ei erota kuinka nukkaisia vaatteet ovat, ja sana "hyväkuntoinen" tai "uuden veroinen" voi todella tarkoittaa ihan mitä vaan. Kirppareilla hinnat myös ovat monesti malltillisemmat ja hinta-laatusuhdetta pystyy vertailemaan ennen ostopäätöstä. Paikan päälle mennessä ostamaan vaatetta on vähän noloa todeta, ettei vaate olekaan ihan sitä mitä odotti. Monella köyhällä muuten ei välttämättä ole mahdollisuutta noutaa vaatetta jostain pidemmän matkan päästä, jos ei ole autoa, eikä postareita ole mielekästä maksaa jostain euron tuotteesta. Ap:na kiikuttaisin ne hyväkuntoiset vaatteet kirpparille, oikeasti hyväkuntoisina niillä on paremmat mahdollisuudet mennäkin kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse myin kirpparipöydälläni tavaraa, hinnoittelin kaiken alle euron. Suurin osa vaatteista oli 10 senttiä-50senttiä. Vain muutaman tuotteen laitoin eurolla tyyliin käyttämättömät kengät, toppatakki. Ja muutaman silkkisen juhlamekon viidellä eurolla. Kyse siis aikuisten vaatteista.
Myin myös kirjoja, koriste-esineitä ja jotain pelejä ja konsoleita, hinnat samoin erittäin alhaiset.
Suurin osa meni kaupaksi, silti säkillinen vielä roskiin. Sain noin parisataa euroa voittoa, siitä pois pöytävuokra.
Totesin, että työ ei ole kannattavaa. Hintalaput, hinnoittelu, tavaroiden siistiminen, pöydän jokapäiväinen siivoaminen, uuden tavaran raijaus päivittäin pöytään jne. Vien nykyisin siivoamani tavarat roskiin.
Itse en pysty ostamaan käytettyä, varsinkaan nyt kun on ollut juttua luteista ja muista ötököistä kirppareilla. Käytetyt kengät ovat ehdoton no no. Niillä saa jalat pilalle ellei jalkasientä.
Onneksi en tarvitse mitään uutta. Vaatteita on valtavasti ja pienennän koko ajan varastoa.
Roskiin viet nyt??? Älä nyt ihmeessä, vie hyväntekeväisyyteen!!!
En myy edes merkkivaatteita missään kirppareilla, vaan heitän suoraan roskiin kun en käytä.Miksi minun pitäisi tarjota jollekin köyhälle mahdollisuus laatuvaatteisiin puoli-ilmaisin?
Vierailija kirjoitti:
Köyhän ei kannata ostaa halpaa/huonoa ainakaan jos on useampi lapsi. Kannattaa ostaa vanhimmalle lapselle uutena hyväkuntoiset ja kestävää merkkiä olevat ulkovaatteet ja kengät ja ne kiertävät sitten seuraaville. Ja se ei silti tarkoita että pitäisi olla kallista. Itse ostan lähes aina -50 prossalla jos vaan sattuu löytymään sopivaa kokoa. Pitkällä juoksulla tässä säästää hyvinkin paljon kukkaroa ja myös ympäristöä ja aikaa.
Ideana loistava, monilla vaan ei käytännössä toimi. Meillä lapsilla ikäeroa 2vuotta. Ihan ensimmäisiä kenkiä ei voitu kierrättää kuopuksen jalkojen virheasennon vuoksi, lääkärin määräyksestä uudet kengät, ei saanut olla toisen jalan muovaamat.
.
Ja esikoinen käyttänyt nyt kolme vuotta kokoa 110/116, kuopus kasvoi nopeammin ja käyttää nyt samaa kokoa. Eli noiden kierrätys ei suju ihan suoraan, vaatteet, jotka onnistuu kierrättämään, on kyllä käytetty molemmilla.
.
Mutta samaa mieltä olen siitä, että kannattaa ostaa alennuksesta. Meillä suurin osa on alennuksesta ja kirppareilta. Lapsetkin tykkäävät kierrellä kurppareita kun paljon löytyy kirjoja, leluja, koruja ym, joita kaupoista yleensä en suostu ostamaan.
jep ei ole mitään järkeä ostaa yhtä tai kahta vaatetta kun postikuluja tulee sen verran että samaan hintaan melkein saa kaupasta uusia tai kirppikseltä halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä yritin vuosi sitten myydä hyväkuntoisia nuorten / naisten vaatteita kirpparilla, ei ollut edes mitään henkkamaukkaa, ja hinnat reippaasti alle kympin. Kaks viikkoa yirtin, mutta ei kelvannut ei. Sinne meni sitten UFF:in laatikkoon monta kauppakassillista. Voitte ostaa ne sieltä 20 € /kappale, ihan sama. Sentään Arabian Uhtua-lautasen joku kelpuutti pölliä itselleen. Vaikka pöydässäni oli hyviä ei-merkkiastioita hintaan 0,50-1 €!!
Ei ystäväiseni, maksan takista euron launtanina euron. Jos kovasti miellyttää, voin maksaa vitosen alkuviikosta.
Köyhän ei tarvi liikaa ostella. Mun ympärillä kaikki tietää taloudellisen tilanteeni ja saan vähintään kerran kuussa jonkun pussin.
Hyvä ystäväni kun siivoo, pyytää mut kylään ja saan viedä pois kaiken tarpeettoman, hänen miehensä vaatteet, lasten vaatteet, jauhot, joita ei tule käytettyä jne.
Lapset nyt ovat siinä iässä, ettei halua mitä tahansa laittaa päälle. Vähintään 2 krt vuodessa meiltä hakee kirpputorin pitäjä kotoa 10 banaanilaatikollista tavaraa. Hinnoittelee, myy ja osan tilittää. Kerran kesässä käyn ystäväni kanssa kirppiksellä myymässä ja jos ei sada, olen ollut siivouspäivänä Helsingin ruttopuistossa myymässä . Nyt kun kaikki Konmarittaa, kirppiksen pitäjä tulee hakemaan 2 krt ja meillekin yllä olevista huolimatta on kertynyt se 20 laatikollista myytävää.
Se että pyörisin torissa, kyselisin mittoja, maksaisin postimaksuja ja lähes varmuudella pettyisin, ei oo mun juttu.
Jos ostan vaatteita käytettynä, pitää lapsen olla mukana ja haluan tutkia ja tehdä ostopäätöksen vasta sen jälkeen. Tori ei siihen taivu. En aio mennä paidan perässä toisen kotiin kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse myin kirpparipöydälläni tavaraa, hinnoittelin kaiken alle euron. Suurin osa vaatteista oli 10 senttiä-50senttiä. Vain muutaman tuotteen laitoin eurolla tyyliin käyttämättömät kengät, toppatakki. Ja muutaman silkkisen juhlamekon viidellä eurolla. Kyse siis aikuisten vaatteista.
Myin myös kirjoja, koriste-esineitä ja jotain pelejä ja konsoleita, hinnat samoin erittäin alhaiset.
Suurin osa meni kaupaksi, silti säkillinen vielä roskiin. Sain noin parisataa euroa voittoa, siitä pois pöytävuokra.
Totesin, että työ ei ole kannattavaa. Hintalaput, hinnoittelu, tavaroiden siistiminen, pöydän jokapäiväinen siivoaminen, uuden tavaran raijaus päivittäin pöytään jne. Vien nykyisin siivoamani tavarat roskiin.
Itse en pysty ostamaan käytettyä, varsinkaan nyt kun on ollut juttua luteista ja muista ötököistä kirppareilla. Käytetyt kengät ovat ehdoton no no. Niillä saa jalat pilalle ellei jalkasientä.
Onneksi en tarvitse mitään uutta. Vaatteita on valtavasti ja pienennän koko ajan varastoa.
Roskiin viet nyt??? Älä nyt ihmeessä, vie hyväntekeväisyyteen!!!
En usko, että Afrikassa tarvitaan juhlamekkoja tai korkokenkiä..
Ap, sinä myyt vaatteita kalliilla, et halvalla! Noihinhan tulee päälle vielä postituskulut.
Olen myynyt monta kertaa vaatteita Myyrmäen kirppiksellä, ja siellä housut maksavat kaksi euroa, välikausitakki (jos ei ole vedenpitävä Reiman takki) 3-5 euroa. Ja nehän siis saa suoraan mukaan, ilman postituskuluja - ja päälle annan vielä paljousalennusta.
Paidat ovat 0,5-2 euroa, mukaanlukien jotkut Benettoninkin paidat.
Ja huom., nämäkin hinnat ovat monelle liikaa. Mukanani on ollut usein "alepussi", jossa on ollut tuohon verrattuna puoleen hintaan nukkaantuneita ja rispaantuneita vaatteita, ja NE menevät aina kaikki kaupaksi! Olen asiaa itsekseni joskus ihmetellyt, kun en ikinä itse ostaisi tuollaisia, kun ehjät ja laadukkaatkin vaatteet saa siis kirpparilta halvalla. Mutta hei: on ihmisiä, joilla on rahat niin vähissä, että mieluummin ostetaan 50 sentin risat pöksyt ja paikataan ne itse kuin maksetaan kaksi euroa ehjistä.
Niin, mun mielestä olisi aiheellista kysyä mitä helvetin järkeä on tuottaa vaatteita Kiinassa huonoissa työoloissa ja alhaisella palkalla josta sitten suurin osa niistä kärrätään Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin samalla kun kiinalaiset pukeutuu paperipusseihin? Ja täällä länsimaissa apn kaltaiset tyypit kiroaa miten käytetyt vaatteet eivät kelpaa edes köyhälle.