Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN

Vierailija
26.10.2016 |

Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)

Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).

Kommentit (513)

Vierailija
161/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni sai vauvoilleen pienet villahuovat, johon oli hyvä kääriä paleleva lapsi tai huovalla sai peitettyä vauvan sängyssä. Mielestäni idea oli kätevä.

Minä haluaisin YKSIvärisiä villasukkia ja mielellään melko pitkät varret nilkkoja lämmittämään. Löytäminen on vaikeaa, koska yksivärisiä sukkia tehdään lähinnä miehille ja jalkojeni koko on 37,5. Haluaisin tumman- tai oliivinvihreät, punaiset ja pinkit villasukat hyisiä varpaitani lämmittämään.

"Huovalla sai peitettyä vauvan sängyssä. Mielestäni idea oli kätevä."

Mahtava idea. Kukaan ei ole aikaisemmin maailmanhistoriassa tajunnutkaan tehdä noin. Onneksi siskollasi välähti.

Vierailija
162/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisematauluja voi myös maalata itse. Menee vain luontoon, valitsee kohteen ja maalaa sen taulupohjalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unisieppareita, steariinissa uitettuja munakennon palasia, itsetehtyjä "tauluja"jne. Voi elämä mitä krääsää. :( Ei kukaan tuollaista kaipaa, kun tavaraa on muutenkin liikaa.

Kaikkipa ei kerääkkään sitä "kauppojen" krääsää taloa täytyyn, vaan ottavat mielummin jonkun rakkaan ihmisen tekemän(vaikka) unisiepparin kotiinsa. Ja mitä noihin sytykeruusuihin tulee, niin nehän ovat mitä parhain lahja, sellaiselle jonka täytyy sytytellä paljon tulia.(Esim saunanpesä, nuotio, leivinuuni, pannuhuoneen pesä jne) Lahja tulee käytettyä pois , eikä jää nurkkiin pölyyntymään.  Sellainen lahja jonka voit käyttää pois on aina hyvä lahja. Vaikka itsetehty kynttilä. Sen voi polttaa pois, eikä jää täyttämään kaappeja ja nurkkia.

Enpä ole koskaan moisia "ruusuja" kaivannut. Helposti on aina tulet syttyneet. Pitäisikö tuollaisen lahjan saadessaan vuolaasti kiitellä ja ihastella?

Onnea sinulle, kun olet noin hyvä tulen tekijä! Mutta kaikkia ei Luoja valitettavasti ole noin näppäröiksi luonut. Miellä miehelle monesti käy niin, että ei ole saunanpesä tai pannuhuoneenpesä syttynyt, vaikka on tulia vuosikymmeniä päivittäin sytytellyt. Hänelle nuo sytytysruusut olisivat enemmän kuin tervetulleita. Mutta tokihan on niin, että kun sinä et niitä tarvitse, niin ei tietenkään kukaan muukaan? Eikä sitä nyt niin ylenpalttisesti tarvii mistään muustakaan lahjasta kiitellä. Pelkkä kiitos riittää. Ja jos lahja on paketoitu, mistä voit tietää mitä siinä on? Ja kiittää sen mukaan?  Taidat olla niitä ihmisiä. jotka edessäpäin kiittelee hulluna, niin, että lahjan antajakin vaivautuu saamistaan ylimitoitetuista kiitoksista. Ja seläntakana haukut lahjan ja sen antajan?

Vierailija
164/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisareni sai vauvoilleen pienet villahuovat, johon oli hyvä kääriä paleleva lapsi tai huovalla sai peitettyä vauvan sängyssä. Mielestäni idea oli kätevä.

Minä haluaisin YKSIvärisiä villasukkia ja mielellään melko pitkät varret nilkkoja lämmittämään. Löytäminen on vaikeaa, koska yksivärisiä sukkia tehdään lähinnä miehille ja jalkojeni koko on 37,5. Haluaisin tumman- tai oliivinvihreät, punaiset ja pinkit villasukat hyisiä varpaitani lämmittämään.

"Huovalla sai peitettyä vauvan sängyssä. Mielestäni idea oli kätevä."

Mahtava idea. Kukaan ei ole aikaisemmin maailmanhistoriassa tajunnutkaan tehdä noin. Onneksi siskollasi välähti.

Aatella! Jospa aikuisetkin voisi käyttää tuollaisia peitteitä, miten olisi kätevä nukkua tai vaikkapa ihan vaan löhötä sohvalla!

Vierailija
165/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unisieppareita, steariinissa uitettuja munakennon palasia, itsetehtyjä "tauluja"jne. Voi elämä mitä krääsää. :( Ei kukaan tuollaista kaipaa, kun tavaraa on muutenkin liikaa.

Kaikkipa ei kerääkkään sitä "kauppojen" krääsää taloa täytyyn, vaan ottavat mielummin jonkun rakkaan ihmisen tekemän(vaikka) unisiepparin kotiinsa. Ja mitä noihin sytykeruusuihin tulee, niin nehän ovat mitä parhain lahja, sellaiselle jonka täytyy sytytellä paljon tulia.(Esim saunanpesä, nuotio, leivinuuni, pannuhuoneen pesä jne) Lahja tulee käytettyä pois , eikä jää nurkkiin pölyyntymään.  Sellainen lahja jonka voit käyttää pois on aina hyvä lahja. Vaikka itsetehty kynttilä. Sen voi polttaa pois, eikä jää täyttämään kaappeja ja nurkkia.

Enpä ole koskaan moisia "ruusuja" kaivannut. Helposti on aina tulet syttyneet. Pitäisikö tuollaisen lahjan saadessaan vuolaasti kiitellä ja ihastella?

Onnea sinulle, kun olet noin hyvä tulen tekijä! Mutta kaikkia ei Luoja valitettavasti ole noin näppäröiksi luonut. Miellä miehelle monesti käy niin, että ei ole saunanpesä tai pannuhuoneenpesä syttynyt, vaikka on tulia vuosikymmeniä päivittäin sytytellyt. Hänelle nuo sytytysruusut olisivat enemmän kuin tervetulleita. Mutta tokihan on niin, että kun sinä et niitä tarvitse, niin ei tietenkään kukaan muukaan? Eikä sitä nyt niin ylenpalttisesti tarvii mistään muustakaan lahjasta kiitellä. Pelkkä kiitos riittää. Ja jos lahja on paketoitu, mistä voit tietää mitä siinä on? Ja kiittää sen mukaan?  Taidat olla niitä ihmisiä. jotka edessäpäin kiittelee hulluna, niin, että lahjan antajakin vaivautuu saamistaan ylimitoitetuista kiitoksista. Ja seläntakana haukut lahjan ja sen antajan?

Mitä v*ttua oikein selität? Olenko sanonut ettei kukaan niitä tarvitse? Äläkä luonnehdi ihmisiä muutaman lauseen perusteella. Typerämpikin tajuaa ettei sellainen ole aivan viisasta.

Muuten, se että miehesi ei osaa tehdä tulta, ei tarkoita että kaikki olisivat yhtä avuttomia.

Vierailija
166/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpykarvoista huovutettu ryijy anopille

Äh, tälle joulua ei taida enää ehtiä kasvamaan riittävästi materiaalia ryijyä varten. Mutta ehkäpä pannulappu tai jos oikein rehevät villat ehtii kerätä, niin noita kylpytakin/farkkujen vöitä, joita joku kertoi kutovansa?

Vierailija
167/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpykarvoista huovutettu ryijy anopille

Äh, tälle joulua ei taida enää ehtiä kasvamaan riittävästi materiaalia ryijyä varten. Mutta ehkäpä pannulappu tai jos oikein rehevät villat ehtii kerätä, niin noita kylpytakin/farkkujen vöitä, joita joku kertoi kutovansa?

Huovuta niistä karvoistas anopille nenänpään lämmitin. Masentuneelle ei sitten kannata noita narunyörejä antaa, päätyy pian väärään käyttöön.

Vierailija
168/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mehtäläinen kirjoitti:

Kävisiköhän pontikka lahjaksi? On se ainakin itsetehtyä.

Jokainen antaa tuotteita, joihin suvussa on totuttu. Toiset villasukkia, toiset pontikkaa. 

Ja mikä parasta, jos sattuukin saamaan molemmat. Sukat lämmittää jalassa ja pontikka mahassa.

Vierailija
169/513 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
170/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin upittaa tätä keskustelua joulun kunniaksi. Mitäs täällä tehdään itse nyt tänä jouluna 2018?

Mulla on ollut tapana tehdä eläinrakkaalle perheelle eläinkuvakalenteri.

Vierailija
171/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt pyjamat kuten joku sanoi ovat ihania.   Viime aikoina olen alkanut "ahmia värejä", harmaaseen talveen, myös saa juuri sopivan kokoiset.

Tosin kiire jos aikoo ehtiä jouluksi.

Vierailija
172/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka sukulaiselle cd levyllinen joululauluja. ITSE laulettuina. Laulaa ne variksetkin... ;D

Huumorinystäville porukan pikkujouluiltana äänitetyt levyt, pikkutuhmina versioina. 

Pikkusisarelle voisi hauska cd isosisaren lukemia satuja. Ihan vapaaseen tyyliin susihukasta jne.

Vierailija
173/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata lähteä tekemään itse jos tarkoituksena on säästää rahaa. Itse tehty tulee usein paljon kalliimmaksi kuin ostettu, materiaalit esimerkiksi käsitöihin ja ruokaherkkuihin maksavat maltaita. 

t. Käsityöharrastaja

Vierailija
174/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipoo jotain kivoja herkkuja ja kyhää niille nätin rasian! Kyllä mua tuollainen ilahduttaisi tosi paljon :) esim kinuskikissan sivuilta löytyy cookie dough leivoksia, aivan taivaallisia...

Mulla on tullut jo perinteeksi tehdä äidilleni ja hänen miehelleen piparkakkuja kauniissa rasiassa, yritän että piparit ja rasiat ovat joka vuosi erinäköisiä. Perinne alkoi, kun köyhänä opiskelijana ei ollut varaa ostaa lahjoja, tein käärepaperitkin itse. Maalasin siis luonnoslehtiön sivuja jouluiseksi. Kissa käveli märän maalin poikki, tuli suunnittelematon tassunjälkikuvio.

Vierailija
175/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teistä noloa antaa itsetehtyjä tiskirättejä lahjaksi? Oon neulonut bambulangasta kestäviä ja kauniita rättejä, mutta tuntuu vähän hassulta ajatukselta antaa lahjaksi siivousvälineitä. Toisaalta nuo on musta ylivoimaisesti parhaita rättejä ja ilahtuisin ainakin itse saadessani sellaisia. :D En siis antaisi ainoana lahjana kenellekään rättiä, mutta yhtenä pienenä lahjana ehkä.

Mulle ainakin kelpaisi, tuttavapiirissäni annetaan valmiina  ostettuja kauniita tiskirättejä(siis sellaisia, joissa on kuva tai teksti, myydään lahjatavarakaupoissa) lahjoiksi, itsetehdyt olisivat vielä parempi lahja kun tietää että tekijä on tehnyt ne juuri minua varten, ei todellakaan noloa. Muutenkin käytännölliset lahjat ovat parhaita.

Vierailija
176/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt lahjat on vähän noloja.

Vierailija
177/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse olen tehnyt kransseja, isoja kynttilöitä, koristeltuja 'tervetuloa' tyylisiä puulaattoja oveen perheen omalla sukunimellä, unisieppareita yms. Olen pienistä helmistä myös siiman avulla näperrellyt lumihiutale kuvioita jotka toimivat myös koristeina talviaikaan.

Eli krääsää, joka jää helposti kaapin perukoille pölyä keräämään, kun ei ole käyttöä mutta ei poiskaan kehtaa heittää. Toki aina voi pistää vahingon kiertämään, yhden kaverin kanssa annetaan toisillemme roinaa, jota olemme itse saaneet lahjaksi :D

Vierailija
178/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun itsetehdyt lahjat ovat yleensä neulottuja tai virkattuja ja aina lahjan saajaa ajatelleen tehtyjä. Tänä vuonna yhdelle kaverille virkkasin ison arkikäyttöön sopivan käsilaukun (tiedän että hän on sellaista etsinyt jo pari vuotta, eikä yksikään kaupan laukuista ole ollut tarpeeksi tilava hänen tarpeisiinsa). Toiselle kaverille neuloin ison hartiahuivin lämmittimeksi ajatuksena että se on vähän kuin neulottu hali johon on mukava käpertyä. Kolmannelle kaverille aion neuloa lapaset joissa on kännykän käyttöä varten sormelle piiloaukko ettei tarvitse pakkasella ottaa lapasia pois kännykkää käyttäessä. Äidille neulon pipon ja veljelle ja veljen kumppanille villasukat. Mummille ja isälle en ole vielä keksinyt lahjaa. Molemmilla on jo kaikkea eikä kumpikaan oikein tarvitse mitään.

Näiden lisäksi annan kaikille myös jotain pientä herkkua suklaata ja salmiakkia ehkä joku glögipulo tms. 

Vierailija
179/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään neuloa syksyisin ja talvisin ja villalankoja jää aina sen verran, ettei niistä enää saa sukkia tai lapasia, mutta hyödynnän ne toisin. Teen niistä nyörejä kylpytakkeihin lahjaksi tavallistan kylpytakkivöiden sijalle. Tai mikä estää pitämästä niitä ihan farkkujenkin kanssa. 

Et taida olla ihan oikea käsityöihminen. Villalanganpätkistä voi kutoa räsymattosukkia. Tai jos raskii ostaa yhden lankakerän ja laittaa väliin näitä pätkiä sukkaa kutoessaan, niin tulee tosi lämpimät kun pätkän päät jättää nurjalle puolelle.

Vierailija
180/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kätevää emäntää liikkeellä.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän