Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN

Vierailija
26.10.2016 |

Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)

Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).

Kommentit (513)

Vierailija
141/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tälä tähän ketjuun sopiva vinkki, mutta minä sain viime jouluna rahallisesti arvokkaankin lahjan, mutta kun isä oli koonnut valokuva-albumin vanhoista valokuvista minun lapsuudesta nuoruuteen asti, niin itku tuli. Ei tuollaista lahjaa vaan rahalla saa. Mummon neulovat villasukat on aina odotettu lahja.

Vierailija
142/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein äidilleni äitienpäivälahjaksi kaurapussin ja virkkasin bambulangasta tiskirätin. Molemmat käytössä päivittäin. Näitä varmaan myös jouluksi

Vierailija
144/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakufanille lakritsimanteleita. Oli viime joulun aikaan resepti Hesarin ruokasivuilla. Eiköhän löydy HS edelleen.

Vierailija
145/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tälä tähän ketjuun sopiva vinkki, mutta minä sain viime jouluna rahallisesti arvokkaankin lahjan, mutta kun isä oli koonnut valokuva-albumin vanhoista valokuvista minun lapsuudesta nuoruuteen asti, niin itku tuli. Ei tuollaista lahjaa vaan rahalla saa. Mummon neulovat villasukat on aina odotettu lahja.

Ihana lahja tuo isän tekemä valokuva-albumi :)

Minä olen myös joskus antanut ystävälle joululahjaksi albumin,johon olin koonnut kuvia yhteisistä hetkistämme.

Joku mainitsi kierrätyslahjat,kuten anopin himoittava kynttilänjalka.Se on mielestäni myös kiva tapa,ei vain anneta vanhaa roinaa pois,kuten joku sanoi tekevänsä(roinapöytä lahjakortteineen),vaan annetaan jotain omaa,josta tietää lahjan saavan ilahtuvan.Yhden kaverin kanssa harrastamme tätä paljon,lähes aina synttäri-ja joululahjat ovat kierrätyslahjoja ja siihen lisäksi jotain itsetehtyä.Sellaisessa on paljon enemmän ajatusta,kuin jos vain marssisi kauppaan ja ostaisi mitä nyt sattuu vastaan tulemaan.

Vierailija
146/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unisieppareita, steariinissa uitettuja munakennon palasia, itsetehtyjä "tauluja"jne. Voi elämä mitä krääsää. :( Ei kukaan tuollaista kaipaa, kun tavaraa on muutenkin liikaa.

Kaikkipa ei kerääkkään sitä "kauppojen" krääsää taloa täytyyn, vaan ottavat mielummin jonkun rakkaan ihmisen tekemän(vaikka) unisiepparin kotiinsa. Ja mitä noihin sytykeruusuihin tulee, niin nehän ovat mitä parhain lahja, sellaiselle jonka täytyy sytytellä paljon tulia.(Esim saunanpesä, nuotio, leivinuuni, pannuhuoneen pesä jne) Lahja tulee käytettyä pois , eikä jää nurkkiin pölyyntymään.  Sellainen lahja jonka voit käyttää pois on aina hyvä lahja. Vaikka itsetehty kynttilä. Sen voi polttaa pois, eikä jää täyttämään kaappeja ja nurkkia.

Enpä ole koskaan moisia "ruusuja" kaivannut. Helposti on aina tulet syttyneet. Pitäisikö tuollaisen lahjan saadessaan vuolaasti kiitellä ja ihastella?

Moni näistäkin ilahtuu. Olen saanut  käyttäjiltä "tilauksia" noita lahjoitettuani.

Vierailija
147/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisiköhän pontikka lahjaksi? On se ainakin itsetehtyä.

Vierailija
148/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unisieppareita, steariinissa uitettuja munakennon palasia, itsetehtyjä "tauluja"jne. Voi elämä mitä krääsää. :( Ei kukaan tuollaista kaipaa, kun tavaraa on muutenkin liikaa.

Kaikkipa ei kerääkkään sitä "kauppojen" krääsää taloa täytyyn, vaan ottavat mielummin jonkun rakkaan ihmisen tekemän(vaikka) unisiepparin kotiinsa. Ja mitä noihin sytykeruusuihin tulee, niin nehän ovat mitä parhain lahja, sellaiselle jonka täytyy sytytellä paljon tulia.(Esim saunanpesä, nuotio, leivinuuni, pannuhuoneen pesä jne) Lahja tulee käytettyä pois , eikä jää nurkkiin pölyyntymään.  Sellainen lahja jonka voit käyttää pois on aina hyvä lahja. Vaikka itsetehty kynttilä. Sen voi polttaa pois, eikä jää täyttämään kaappeja ja nurkkia.

Enpä ole koskaan moisia "ruusuja" kaivannut. Helposti on aina tulet syttyneet. Pitäisikö tuollaisen lahjan saadessaan vuolaasti kiitellä ja ihastella?

Moni näistäkin ilahtuu. Olen saanut  käyttäjiltä "tilauksia" noita lahjoitettuani.

Nimenomaan,eivät tosiaan ole mikään turhake.Juuri tänään ilahduin,kun löysin siivotessa pussillisen sytykeruusuja.Voin antaa ne äidilleni,jolla on puulämmitteinen talo.

Omituinen kohta tuo " Pitäisikö tuollaisen lahjan saadessaan vuolaasti kiitellä ja ihastella?" Ihan mistä tahansa lahjasta on yleensä tapana kiittää.Siis ihan vain sanoa kiitos,ilman ihmeempää ylistystä.Myöhemmin lahjan voi vaikka laittaa kiertoon,jos itsellä ei ole käyttöä.

Vierailija
149/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja saajan mukaan: omalle isälleni vein juuri syntymäpäivälahjaksi itse marinoituja valkosipulinkynsiä ja sinappia kierrätyslasipurkeissa. Hyviä lahjoja herkkukoriin ovat myös riistahilloke (esim. omenoista ja puolukasta/mustaherukasta/aroniasta), kuivatut omenalastut, kuivatut sienet (edellisiin kannattaa alkaa varautua jo marjastus-/sienestyssesongin aikana), itse leivotut piparit, kuivakakut, ruislimppu (kaupan ruisleipäaineksesta saa tosi helposti!), makea olutlimppu (googlaa yhteishyvän resepti), saaristolaisleipä, itse graavattu kylmäsavulohi (tarjouksesta lohi, jonka voi graavata valmiiksi pakkaseen)..

Vierailija
150/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkuja saajan mukaan: omalle isälleni vein juuri syntymäpäivälahjaksi itse marinoituja valkosipulinkynsiä ja sinappia kierrätyslasipurkeissa. Hyviä lahjoja herkkukoriin ovat myös riistahilloke (esim. omenoista ja puolukasta/mustaherukasta/aroniasta), kuivatut omenalastut, kuivatut sienet (edellisiin kannattaa alkaa varautua jo marjastus-/sienestyssesongin aikana), itse leivotut piparit, kuivakakut, ruislimppu (kaupan ruisleipäaineksesta saa tosi helposti!), makea olutlimppu (googlaa yhteishyvän resepti), saaristolaisleipä, itse graavattu kylmäsavulohi (tarjouksesta lohi, jonka voi graavata valmiiksi pakkaseen)..

No, kylmäsavulohi on jo valmiiksi niin suolaista, ettei se enää lisää tarvitse.  

Vierailija
151/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle koneompeluun tutustuneelle 9-vuotiaalleni ajattelin paketoida flanellikangasta ja yöpaidan kaavat, tehdään se DIY-lahja sitten yhdessä joulupyhinä.

Todella kiva lahjaidea sellaiselle lapselle (tai teinillekin) jonka tietää tykkäävän ko. tekemisestä, varsinkin tuo yhdessä puuhailun ja ajan viettämisen aspekti! Itse olisin ollut tuon ikäisenä aivan into piukeana surisuttamassa Singeriä :)

Vierailija
152/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.bekvil.fi/kauppa/product_details.php?p=99

Tuolla oli ap:n isälle sukanvedin villasukkien kylkeen :) maksoi kyllä 20 e, onko liikaa?

Vierailija
153/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ideaa reseptistä, minkä mukaan keksipurkin voisi tehdä? Ei mitään suklaista.

Vierailija
154/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt tuliaisiksi jouluna itsetehtyjä mm. kauratyynyjä, sytykesipsejä (sulattanut kynttilänpätkät ja liottanut vanulappuja steariinissa).

Itse tehdyt sinapit kauniissa purkissa, makeiset tai chutneyt tehneet myös kauppansa.

Kirjastoista löytyy myös kivoja kirjoja erilaisten edullisten käsintehtyjen joululahjojen tekoon.

Vierailija
155/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tietysti toimi ihan kaikille lahjottaville, mutta kirje. Aikanaan opiskelijabudjetilla lahjoja pähkäillessä päädyin antamaan kirjelahjat isoäideilleni, eikä siis mitään "moi mitä kuuluu" vaan todella istuin alas ajan kanssa ja kerroin, tarinoin ja kuvauksin kuinka tämä henkilö on minuun vaikuttanut, kuinka isoäitejäni ihailen ja muistelin mukavia muistoja yhteisistä hetkistämme. Joulun jälkeen mummi soitti kyynelsilmäiset kiitokset, ja itsellekin jäi lämmin fiilis siitä, että nyt mitään ei ole "jäänyt sanomatta", vanhoja ihmisiä kuitenkin kun ovat. Myöhemmin tein tämän myös isälle, suomalainen jörö kun on niin ei ole paljoa tunteista puhuttu mutta halusin silti saada kaiken sanotuksi, kuinka häntä rakastan.

Vierailija
156/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Älkää antako yhtään itse näperreltyä lahjaa. Ne menevät roskiin.

Vierailija
157/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni sai vauvoilleen pienet villahuovat, johon oli hyvä kääriä paleleva lapsi tai huovalla sai peitettyä vauvan sängyssä. Mielestäni idea oli kätevä.

Minä haluaisin YKSIvärisiä villasukkia ja mielellään melko pitkät varret nilkkoja lämmittämään. Löytäminen on vaikeaa, koska yksivärisiä sukkia tehdään lähinnä miehille ja jalkojeni koko on 37,5. Haluaisin tumman- tai oliivinvihreät, punaiset ja pinkit villasukat hyisiä varpaitani lämmittämään.

Vierailija
158/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehtäläinen kirjoitti:

Kävisiköhän pontikka lahjaksi? On se ainakin itsetehtyä.

Jokainen antaa tuotteita, joihin suvussa on totuttu. Toiset villasukkia, toiset pontikkaa. 

Vierailija
159/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko ideaa reseptistä, minkä mukaan keksipurkin voisi tehdä? Ei mitään suklaista.

Kuivattuja karpaloita, on hyviä kekseissä. Niiden kanssa valkosuklaata, joka ei teknisesti ottaen ole suklaata. ;)

Vierailija
160/513 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hulvaton ketju, luin yöllä läpi ja melkeen tukehduin tyynyyn kun yritin olla herättämättä naurullani koko taloa 😂 lisää kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä