Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN

Vierailija
26.10.2016 |

Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)

Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).

Kommentit (513)

Vierailija
181/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikki ruuat lentää heti roskikseen, koska ihmisillä on usein niin heikko hygieniataso kotonaan.

Vierailija
182/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

litra mansikkaa ja kossupullo. Siten sauvasekottimella ne yhteen ja pulloon kypsymään. Kolme tai neljä viikkoa ja siivilöi mansikanmoskat pois. Yksi ruokalusikallinen sokeria sekaan. Siinä on sulla itse valmistettu mansikkalikööri. Teet oman etiketin ja annat lahjana "Markon Makea Mansikkalikööri", tai mikä sun nimesi nyt onkaan. Keksit siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun itsetehdyt lahjat ovat yleensä neulottuja tai virkattuja ja aina lahjan saajaa ajatelleen tehtyjä. Tänä vuonna yhdelle kaverille virkkasin ison arkikäyttöön sopivan käsilaukun (tiedän että hän on sellaista etsinyt jo pari vuotta, eikä yksikään kaupan laukuista ole ollut tarpeeksi tilava hänen tarpeisiinsa). Toiselle kaverille neuloin ison hartiahuivin lämmittimeksi ajatuksena että se on vähän kuin neulottu hali johon on mukava käpertyä. Kolmannelle kaverille aion neuloa lapaset joissa on kännykän käyttöä varten sormelle piiloaukko ettei tarvitse pakkasella ottaa lapasia pois kännykkää käyttäessä. Äidille neulon pipon ja veljelle ja veljen kumppanille villasukat. Mummille ja isälle en ole vielä keksinyt lahjaa. Molemmilla on jo kaikkea eikä kumpikaan oikein tarvitse mitään.

Näiden lisäksi annan kaikille myös jotain pientä herkkua suklaata ja salmiakkia ehkä joku glögipulo tms. 

Ot. Miten teet tuon lapasen piiloaukon?

Vierailija
184/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttuovi, sinappi kauniisti pakattuna, kynttilät jämästeariinista, patakintaat/-laput paksusta tikkikankaasta.

Vierailija
185/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teistä noloa antaa itsetehtyjä tiskirättejä lahjaksi? Oon neulonut bambulangasta kestäviä ja kauniita rättejä, mutta tuntuu vähän hassulta ajatukselta antaa lahjaksi siivousvälineitä. Toisaalta nuo on musta ylivoimaisesti parhaita rättejä ja ilahtuisin ainakin itse saadessani sellaisia. :D En siis antaisi ainoana lahjana kenellekään rättiä, mutta yhtenä pienenä lahjana ehkä.

Just viime jouluna jakelin sukuun lahjaksi tämmöisiä pikkuliinoja joissa toinen kerros bambuneuletta ja toinen joku kiva design-kangas (jämäpalat kankaista hyötykäyttöön!). Kietaisin muutaman liinan rullaksi ja ympärille nätti vyöte, jossa pesuohje. Niillähän voi tehdä vaikka mitä, paitsi siivoukseen niin ihan vaikka ihonpuhdistukseenkin käypiä ihanan pehmeitä liinoja.

Kylkeen heitin vielä itse tehtyä hyväntuoksuista pyykkietikkaa kauniisti lasten koristelemassa pullossa, konvehtirasian, kahvipaketin ja kynttilän. Hyvin olivat mieleisiä lahjoja 👍

Vierailija
186/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää juttu on sitten tosi. Anoppi siivosi kesällä mökillä, heitti roskiin puiset, sorvatut kynttilänjalat. Muodoltaan kauniit mutta käsittelemätöntä puuta, vuosien saatossa nuhjuuntuneet.

Mä pelastin ne kynttilänjalat. Hioin, ostin kullan väristä spraymaalia ja maalasin ne. Löysin kaupasta kaksi tosi kaunista tuikkukippoa, liimasin kuumaliimalla yhden kumpaankin kynttilänjalkaan. Ja laitoin joulupakettiin.

Aattona sitten anoppi ihasteli lahjaa. Käly sitten paljasti, että noihan on ne entiset rumat kynttilänjalat.🤣

Vierailija
187/513 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä itse tehdyt lahjat ovat ainakin minulle kaikkein mieluisimpia. Villasukat, herkkulahjat. Tavarasta en oikein välitä, kaikki kuluva kelpaa.

Vierailija
188/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta tai kangaskaupoista ostetuista kangaspaloista ompelemalla tyynyliinoja. Ei maksa paljoa.

Jos kehtaa, voi lopuista värkätä vetoketju- tai nepparikiinnitteisiä pussukoita meikeille tms. 

Vierailija
190/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mitä tahansa pystyy tekemään itse. Jos haluaa satsata niin voi mennä vaikka kansalaisopiston kurssille tekemään kaappikellon, vain taivas on rajana. Netti, lehdet ja tv ovat täynnä ideoita, mutta minusta on kivointa saada sellaista, joka on personoitu juuri minua varten. Samoin itse tenttaan lahjojen saajia lempiväreistä jne.

Vierailija
191/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omast lahjakortit ovat myös hyvä immateriaalinen lahja, eli lupaat kummilapselle yhteisen luisteluretken kuuman kaakotermarin ja eväsleipien kanssa, ikkunanpesun iäkkäämmälle sukulaiselle jne. Apu kotitöissä tai yhteinen kivan tekemisen älymys on mukava asia, jota moni arvostaa enemmän kuin tavaraa.

Mä en tykkää näistä lahjakorteista, ei niitä kuitenkaan kehtaa käyttää. Ja mä olisin ehkä himppasen loukkaantunut jostain luistelulahjakortista. Tehdä nyt suuri numero siitä, että käydään yhdessä lähikentällä luistelemassa.

Vierailija
192/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavasta tehty tyynyliina tai jopa pussilakana. Ne on helppo ommella ja halutessa niihin voi kirjailla, koristella tai niihin voi painaa kuvioita. Samoin myös kankaiset kestokassit on kivoja.

Vierailija
193/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan tänä vuonna lahjaksi kotitekoista kirsikkalikööriä. Marjat omasta pihapuusta ovat muhineet alkoholissa nyt kesästä asti. Kohta pilkotaan ja liimaan vielä nätit etiketit pulloihin.

Vierailija
194/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkotaan = pullotan.

Vierailija
195/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ajattelin tehdä käärepaperista naapurin serkulle kaljapullolahjan, eli 1 pullo erikoisolutta kun enää ei myydä pullossa normiolutta, ja se joulupaperiin

Vierailija
196/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tietää tarkalkeen mitä toinen haluaa muuten on kirpputori kamaa.

Vierailija
197/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkia lähtee lahjaksi. Mutta vain niille, joiden tiedän niitä arvostavan ja siis sellaiset ansaitsevan. Muut saavat olla ilman lahjaa.

Vierailija
198/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää tietää tarkalkeen mitä toinen haluaa muuten on kirpputori kamaa.

No tämähän pätee kaikkiin lahjoihin, ei vain itsetehtyihin.

Vierailija
199/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä söisi kenenkään itsepoimimiaan ja säilömiään sieniä...

Uskallatko ostaa kaupastakaan mitään missä on sieniä? Tai syödä ravintolassa annoksen, jossa on sieniä?

Vierailija
200/513 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee isällesi rukkaset, jos hän on ulkoilmaihminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi