Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN

Vierailija
26.10.2016 |

Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)

Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).

Kommentit (513)

Vierailija
121/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin tylsiä ideoita.. Kuka oikeasti ilahtuu jostain helvatin villasukista?

Et sitten ole ikinä palellut?

Vierailija
122/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa joka joskus on yrittänyt ostaa oikeita villasukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin S-marketista hakemassa Rainbow kissanhiekka-pussin. Lukee isolla oranssissa lätkässä, että silikageeli,vaaleat rakeet. Hintaa oli 4,40e. Kippasin pesupussiin ja valmista tuli. Saas nähdä toimiiko kuinka ja mitä ukko tuumaa :D

Vierailija
124/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään neuloa syksyisin ja talvisin ja villalankoja jää aina sen verran, ettei niistä enää saa sukkia tai lapasia, mutta hyödynnän ne toisin. Teen niistä nyörejä kylpytakkeihin lahjaksi tavallistan kylpytakkivöiden sijalle. Tai mikä estää pitämästä niitä ihan farkkujenkin kanssa. 

Tuohan on hyvä idea paljon lentävälle ihmiselle koska vyön kanssa veivaaminen ärsyttää turvatarkastuksessa.

Vierailija
125/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion tehdä kauhean kasan erilaisia herkkuja ja yhdistellä niistä sopivia lahjakokonaisuuksia. Ajattelin tehdä toffeeta, siirappia (jouluista inkiväärisiirappia pienissä pulloissa!), jouluisia mehutiivisteitä ja suklaakonvehteja. Ehkä kokeilen jopa myös marmeladikarkkien tekemistä. Läheisimmät ihmiset saavat villasukkia, jos vain ehdin neulomaan. Vanhemmille teen jotkin sievät piirrokset korteiksi, ja veljen perheelle saatan piirtää perhepotretin, jos vain ehdin. Äitini rakastaa jalkakylpyjä, joten hänelle teen jalkakylpypalloja. Siskolle (ja itselleni) teen sokerikuorintavoidetta sievään purkkiin, ja hunajaista huulirasvaa mehiläisvahasta. Voisin myös kokeilla kynttilöiden valamista itse, ja katsoa, tuleeko niistä tarpeeksi hyviä annettavaksi muille. 

Vierailija
126/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaameus, jos joku jonkun unisiepparin antaisi. Sellainen on ihan kaameata roskaa.

Itse valmistetut elintarvikkeet, ommellut tai neulotut vaatteet ja asusteet on ihania.

127/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin muistaa miestä ja appiukkoa kosteudenkerääjällä. Ostin sellaista tulostettavaa kangasta ja tulostan valokuvan meidän lapsesta ja ompelen  kuvan kiinni kosteudenkerääjään. Sisälle tulee silikaatti-kissanhiekkaa.

MIstä mies ja appi sitä kosteutta keräävät?

Jäi olennainen sana kirjoittamatta, eli siis autosta :D Tiedän että ainakin omalle miehelle tulee tarpeeseen kun lasit vetää huuruun. Tykkää muutenkin käytännöllisistä lahjoista. Uskon että tykkää myös neulomistani piposta ja sukista, vaikka se täällä tuntui olevan monesta kamala idea. Minusta ainakin on ihanan näköistä kun isä + poika kulkee samanlaisissa pipoissa, ja ovat parempia kuin kaupasta saatavat kun neulon ne tosi laadukkaista langoista (silkki+alpakka) molempien villakangastakkeihin sopiviksi.

Sitten se whisky tasting -juttu olisi tällainen: http://www.iliketokek.com/diy-decorations/diy-whiskey-test-tube-holder/

Toki saa muutakin kuin itse tekemiäni juttuja esim. https://shaveclub.fi/tuote/baxter-of-california-parranajosetti/

Kyllä on hirveitä lahjoja.

Hyviä ideoita. Kiitos kun jaoit ne kanssamme!

Vierailija
128/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne villasukat isälle

Vierailija
129/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, lisää! Olen krapulassa ja nauranut vedet silmissä tälle ketjulle... Ja oikeastikin vinkit kiinnostaa.

Vierailija
130/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Üp

Vierailija
131/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
132/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperirullista (2 kpl) saa kätevät teatterikiikarit lahjaksi, kun teippaa ne yhteen. Ne voi myös maalata vaikkapa remontista jääneellä maalilla. Talouspaperirullista saa helposti tehtyä tähtitiedettä harrastajalle kaverille kaukoputken. Senkin voi maalata vaikkapa saajansa lempivärillä.

Sukkahousuista voi tehdä hauskan jänispipon, kun täyttää jalkaosat vaikkapa vanhoilla sukilla.

Vanhoista sukista saa kivoja keittiörättejä, joihin voi kuulakärkikynällä kirjoittaa jouluisen runon.

Pyykkipojista voi askarrella pinnejä. Niihin voi kuumaliimata vaikkapa käpyjä tai onnenkiviä.

Kyllähän näitä lahjavinkkejä löytyy vaikka kuinka paljon.

Vierailija
133/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään tekemäni ketju ei ole saanut näin paljon viestejä eikä liekkiä! Kiitos kommentoineille :)

Hain lähinnä oikeita lahja-ideoita, vaikka onhan ihan hauskoja juttuja nuo roskista tehdyt lahjaideat :D ainakin olisi kierrätystä...

Onko lisää (kunnollisia) vinkkejä? Tänään ostimme 2 purkkia, joista meinaamme tehdä "keksipurkit" sukulaislapsille... eli keksien kuiva-aineet nätisti kerroksittain, ja sitten vain lisätään munat ja rasvat... saa näitä valmiina kaupoistakin, mutta tulee edullisemmaksi tehdä itse kun aineita on jo paljon kotona.

-ap

Vierailija
134/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiramme (rotukoira) saa pentuja just viikko ennen joulua. Annan lahjaksi koiranpentuja. Kysyn teitty etukäteen että haluaako joku niitä.

Jso niiden pentujen isäkin oli rotukoira, lahjan arvo saattaa lähennellä paria tonnia. Nice! Itse ainakin ottaisin ilolla vastaan ja myisin eteenpäin.

Vierailija
135/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säärystimet heijastavasta neulelangasta. Lankaa löytyy esim. Knittingroomista. Luo 48 silmukkaa kuutoskoon puikoille. Kudo 32cm suljettuna neuleena 2oikein 2nurin joustinneuletta.

Mahtaa jäyhä isukki ilahtua, kun saa pullon sijasta hohtavat säärystimet:)

Hitsi, nyt naurattaa. 😂😂😂😂😂😂😅

Vierailija
136/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sellainen,jolle on käyttöä villasukille.Joskus ystävän kanssa juteltiin joululahjoista,minä valitin kun saan aina villasukkia,vaikka en käytä niitä.Kaveri kertoi,että hänellä on päinvastainen ongelma,ei saa koskaan villasukkia lahjaksi,joten käyttää miehensä sukkia.Siitä asti olen joka joulu antanut kyseiselle ystävälle villasukat lahjaksi.

Omituinen logiikka joillain"Minä en pitäisi tuosta lahjasta,joten ei varmaan kukaan muukaan,tylsä idea."

Minusta tässä ketjussa on ollut todella ihania ideoita :)

Vierailija
137/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unisieppareita, steariinissa uitettuja munakennon palasia, itsetehtyjä "tauluja"jne. Voi elämä mitä krääsää. :( Ei kukaan tuollaista kaipaa, kun tavaraa on muutenkin liikaa.

Kaikkipa ei kerääkkään sitä "kauppojen" krääsää taloa täytyyn, vaan ottavat mielummin jonkun rakkaan ihmisen tekemän(vaikka) unisiepparin kotiinsa. Ja mitä noihin sytykeruusuihin tulee, niin nehän ovat mitä parhain lahja, sellaiselle jonka täytyy sytytellä paljon tulia.(Esim saunanpesä, nuotio, leivinuuni, pannuhuoneen pesä jne) Lahja tulee käytettyä pois , eikä jää nurkkiin pölyyntymään.  Sellainen lahja jonka voit käyttää pois on aina hyvä lahja. Vaikka itsetehty kynttilä. Sen voi polttaa pois, eikä jää täyttämään kaappeja ja nurkkia.

Enpä ole koskaan moisia "ruusuja" kaivannut. Helposti on aina tulet syttyneet. Pitäisikö tuollaisen lahjan saadessaan vuolaasti kiitellä ja ihastella?

Mahtaa elämäsi on kevyttä tuolla asenteella. Mitäpä sitä turhaa hitto soikoon mistään iloitsemaan ja hyvällä ajattelemaan. Synkkäähän tämä ja helvetti vielä kiitelläkin pitäisi.

😘

Vierailija
138/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vaan ostako yhtään mitään mikä on KIINASSA tehty. Tai jossain kaukomailla.

KIINA saastuttaa 20% maailman ilmakehästä.

ANTAKAA K O N M A R I kirja lahjaksi.

Mieluummin käyttäkää omia aivojanne ja älkää turhaan laittako rahojanne tähän umpikaupalliseen konmaripaskaan.

Mikä siinä on että nykyihminen tarvitsee jo apua kaappiensa siivoamisen?

Menee ja tekee, ei s ole sn kummallisempaa.

Vierailija
139/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisi:

kauniit käsityöt, kuten sukat, lapaset tai kaulahuivi. Ja kauniilla tarkoitan kivoja värejä, laadukasta materiaalia ja siistiä kädenjälkeä (serkkuni aikonaan neuloi itse lahjoja ja olivat tosi huolimattomasti tehty. Roskiin menivät)

palvelulahjat (ikkunanpesu, autonpesu, ämpärillinen puolukoita)

ruokalahjat (ihan mitä tahansa maistuvaa)

alkoholi

lahjakortit

kierrätyslahjat (kirja, antiikkiastia, sisustukseen sopiva taulu jne. ). Anopilla on esim. vanha kynttilänjalka jota himoitsen. Josko tuo tajuaisi antaa sen minulle lahjaksi.

Vierailija
140/513 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neulonut lahjoja: sukkia, tossuja, lapasia jne. Monesti on sukulaiset jo etukäteen tehneet "tilauksen". Kummipoika oli erityisen innostunut pääkallovillasukista.

Olen joskus tehnyt myös suklaita ja konvehteja ystäville, joiden tiedän arvostan itsetehtyjä juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan